van IUI naar IVF

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by dancer4fun, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Willemijnp@ En hoe was je heerlijke bad? genoten!!
    De voice Was weer geweldig vond ik.
    Ja klopt ik ben aan het spuiten, vanmorgen toen ie er in zat deed ie zeer denk mis iets geraakt ofzo.
    Verder gaat het wel goed , nee er groeit nog niks hoor het ligt plat /moet. Als het goed is, dinsdag voor de echo dan zien we hoe het er voor staat , en hopen dat we de puragon er bij mogen spuiten zodat het weer aan kan groeien.

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Weet je wat het gewoon is? Weet je wat mijn allergrootste angst is?
    Ik zie hier (gelukkig) veel meiden zwanger worden op de natuurlijke manier, na IUI, na IVF en na ICSI. En ik ben zo vreselijke bang dat ik nu net degene ben die gewoon niet zwanger word... Want die kans is ook aanwezig! Dat iedereen zwanger wordt, behalve ik. Dat ik met lege handen achterblijf met de enorme pijn en het verdriet van de ongewenste kinderloosheid. Bij elke zwangere die erbij komt, word ik banger en begin ik steeds meer de moed en de hoop te verliezen.....:(

3. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo Be Happy,

Wat een vreselijk benauwd gevoel is dat hè? Ik haal het ook wel eens in mijn hoofd en dan denk ik gellukkig weer, nee, dat kan niet! Wij kunnen niet kinderloos achter blijven! Dat kan gewoon echt niet. Probeer hoop te houden meid!

Liefs,

Misty

4. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    nou meiden, Nieuwe week, nieuwe kansen!!!
    Over 1 week uitslag van het bloedonderzoek en dan nog 2 weken op de ongi wachten. En dan mag ik hopelijk beginnen met spuiten voor ivf.

Maar, heb vorige week wel ovutesten gekocht, want we willen deze wachtmaand zo goed mogelijk benutten. Dus proberen we het nog 1keer zelf. Wie weet, ik geloof nog steeds in wonderen.

5. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,285
    1,461
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Hier is de 6e IUI mislukt. Ik ben gisterenmiddag ongi geworden. Zaterdag heb ik bijna de hele dag op bed gelegen met barstende hoofdpijn en dat is voor mij altijd een slecht voorteken. Ik had het dus wel verwacht maar als het dan toch doorbreekt ben je wel verdrietig.

Zometeen bellen met het ziekenhuis om mijn eerste IVF in combinatie met Dusseldorf te gaan starten.

Kunnen we elkaar hier van de ontwikkelingen op de hoogte houden.

Veel liefs
    Nataly

6. Emesve

Emesve Bekend lid

Aug 26, 2009
    553
    1
    0
    Hoi meiden,

Ik wil me ook graag aansluiten bij jullie... nou ja... graag?! Ik zou liever zien dat we allemaal zwanger waren!

Even in het kort over mij: 33 jaar, kinderwens sinds april 2008 en inmiddels 2 MK's gehad waarvan de laatste buitenbaarmoederlijk.
    Kwaliteit van zwemmers is net een jojo-effect (van 2,7 tot 98 milj.) en tijdens de laparoscopie is er een verdikking in mijn rechter eileider gezien. Samenlevingstest was negatief, maar ik was na die test wèl zwanger, helaas ging het mis... Dus waar nou precies met probleem ligt?? Bij allebei een beetje denk ik.

In overleg met de arts na 3 IUI's zonder hormonen door met IVF.
    We hebben vorige week de IVF-intake gehad en morgen mag ik bellen voor de uitslag van ons bloedonderzoek. Dan hoor ik wat de planning gaat worden.

Ik hoop jullie verhalen en ervaringen bij te kunnen houden, want op sommige fora gaat het zoooo snel! ;)

Succes meiden!

7. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    Welkom Nathaly en Mv. Heel veel succes met de IVF en we houden elkaar hier op de hoogte!

Weet iemand wat de 1e afspraak met de ivf verpleegkundige inhoudt?

Liefs,

Misty

8. Sammie88

Sammie88 VIP lid

Jun 12, 2008
    11,287
    0
    36
    Emmen
    #48 Sammie88, Oct 11, 2010
    Last edited: Oct 11, 2010
    Ik zal me ook even in het kort voorstellen.

Ben zelf 22 jaar, Hubbie 29 jaar,we hebben in Maart 2005 een mk gehad met 7/8 weken (was niet gepland, maar wel gewenst). Sinds begin Mei 2008 echt bezig voor een wondertje.

Na een half jaar zelf proberen met hele erge buikpijn naar gyn geweest, bleek ik een enorme cyste te hebben in sept/okt 2008.
    Januari 2009 terug omdat ik wat onregelmatig bleef en veel buikpijnen had bij mijn menstruatie.
    Zaadonderzoek gehad, Hubbie had 160 miljoen zaadjes, dus ruim voldoende!
    Daarna 6 maand Ovulatie indicatie gehad 2x negatieve samenlevingtest, April 2009 VMK, September 2009 HSG en kijkoperatie gehad.
    Hieruit bleek dat ik endometriose heb ik de holte van Douglas.
    Veel weggebrand, maar niet alles.
    Eileiders waren beide goed doorgankelijk.
    3 maand hebben we zelf geprobeerd hierna, zonder resultaat.
    December 2009 naar de Dermatoloog geweest (veel brand na vrijen), hieruit bleek na een huidtest dat ik een sperma allergie heb (reden voor IUI).
    Bloedtest bleef negatief.

Januari 2010 gestart met IUI pogingen.
    Mei 2010 en Augustus 2010 als IUI pauze (wel gevreeën op het goede moment).
    Totaal 6 IUI's gehad waarvan 2 met vmk.
    Sperma allergie op dit moment stukken rustiger, en kunnen vaker met minder pijn vrijen.

Nu starten wij na een maand van Ovulatie Indicatie Donderdag 15 Oktober 2010 bij mijn menstruatie met IVF eigen cyclus in het UMCG/SZE.

9. Emesve

Emesve Bekend lid

Aug 26, 2009
    553
    1
    0
    @misty: Heb je de IVF-intake al gehad? Dat was bij ons een kort gesprek met de fertiliteitsarts met een uitleg wat IVF inhield en een verwijzing om ons bloed te laten controleren op enge ziektes. Wij krijgen, als we de uitslag van ons bloed hebben gehad, allebei een apart gesprek met de IVF-verpleegkundige. Dan gaat ze ons vertellen wat we moeten doen en op welke dag we mogen starten. En krijg dan ook nog prikinstructie. Maar volgens mij hebben ze in elk ziekenhuis een ander systeem.

@sammie88: jeminee... da's ook een hele geschiedenis en je bent nog zo jong. Heb je de IUI's ook in je eigen cyclus gehad?

Groetjes!

10. Sammie88

Sammie88 VIP lid

Jun 12, 2008
    11,287
    0
    36
    Emmen
    MV1977, De 1ste en 6de heb ik in eigen cyclus gehad, de andere 4 in combinatie met Puregon.

Wat mag jij trouwens snel starten met IVF.
    Is dit omdat Hubbie variërend zaad heeft?

11. Sammie88

Sammie88 VIP lid

Jun 12, 2008
    11,287
    0
    36
    Emmen
    De rest allemaal, helaas welkom!

Hopelijk word ons allemaal ook gauw een wondertje gegund!

12. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,285
    1,461
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ben net terug gebeld door het ziekenhuis en ik moet eerst een maand aan de pil:(:(:(. Waarom is dat eigenlijk? De assistente zei om mijn eigen cyclus plat te leggen.

9 november heb ik prikles en dan begin ik op 15 november met spuiten. Hoe lang duurt het voordat je genoeg rijpe eitjes hebt gemiddeld?

Als ik uitga van ongeveer 2 weken dan zal ik eind nov/begin dec de terugplaatsing hebben en dan moet ik nog 2 weken wachten. Dan is het al bijna eind december. Wat duurt dat allemaal lang zeg.

Ben niet zo'n heel geduldig typje zoals jullie al wel merken. Er zit helaas niets anders op als het maar resultaat heeft.

Veel liefs
    Nataly

13. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    @Mv: Ik heb de intake en bloedprikken al gehad en een verplichte voorlichtingsavond waarbij een fertiliteitsarts aan de hand van een powerpoint presentatie vertelt over het hele IVF proces. 18 Oktober heb ik een afspraak met de IVF verpleegkundige, ik denk zelf voor de prikinstructies.

@Sammie: Jeetje meid, zo jong en al zoveel meegemaakt. Hopelijk brengt IVF jullie het wondertje waar je al zo lang op wacht.

@Nathaly: ik vewacht dat ik ook pas eind november een TP zal hebben. Ben nu nog ongesteld en heb 18 Oktober de prikinstructies en dan moet ik denk ik eerst weer wachten voordat ik ongi ben, omdat ik op cyclusdag 2 zou moeten beginnen met de medicatie. Met andere woorden kom ik dan ergens eind November uit op een TP. Veel geduld moeten we hebben hè?

Liefs,

Misty

14. Emesve

Emesve Bekend lid

Aug 26, 2009
    553
    1
    0
    Bijzonder hoe alles zo anders gaat in al die ziekenhuizen. Voorlopig is het allemaal nog zo vaag voor mij. Ik dacht ook op de 1e dag van mijn volgende cyclus te starten, maar toen ik vroeg of dat ook zo was kreeg ik te horen dat het een week voor de cylcus zou beginnen. Waarmee? Geen idee! Dat hoor ik morgen wel.

@sammie88: fert. arts had het idee dat het niet aan de eitjes of aan het zaad lag, maar aan mij eileiders. Ik had ook echt niet verwacht dat het zo snel zou gaan. Ik dacht zelf dat ik na 3x zonder hormonen door zou gaan voor 3x mèt hormonen. Niet dus! Wat ik opzich zelf wel vreemd vind omdat hubbie's opbrengst nou ook weer niet bijzonder is (1e keer: 2,7, 2e keer: 98, 3e keer: 40, 4e keer: 11, 5e keer: 23 milj.).
    Maar goed, zij hebben het vaker gedaan en zullen er wel verstand van hebben hoop ik! ;)

15. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    @Mv: ja, in ieder ziekenhuis is het weer anders. Ik weet ook niet goed wat me te wachten staat en hoe het verder in zijn werk gaat, maar dat zal ik dan wel van de ivf verpleegkundige te horen krijgen denk ik.
    De zaadopbrengst van jullie is nog mooi hoor! Wij hadden 2x 2,8 miljoen, 1x 1,2 miljoen en 1x 3,2 miljoen. Een stuk lager dus.

Fijne dag nog allemaal! Ik ga werken tot vanavond laat.

Liefs,

Misty

16. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Nataly@ Waarom je de pil moet gebruiken is idd om je cyclus stil te leggen, want de dokters gaan het nu voor je regelen en weten ze ongeveer wanneer ze je in kunnen plannen voor de punctie !

Hier even ongeveer wat je te wachten staat, hangt wel van ieder zijn eigen schema af.

Zo gaat het bij mij nu, ik heb ook de pil gehad.

Ik spuit nu decapeptyl om de boel stil te leggen!! En dan Krijg ik nu dinsdag een echo om te zien hoe ver alles plat licht ! is dat goed , dan mag ik puragon gaan spuiten een prik pen is dat om alles weer in werking te stellen zeg maar.
    Decapeptyl blijf ik ook spuiten.
    Daarna weer een keer een echo kijken hoe ver de eitjes gegroeid zijn zo ja dan krijg ik een puchie dat houd in dat ze dan de ei blaasjes er uit halen en dan bij het zaad van manlief doen, dat kunnen we zien op een scherm! Daarna moet ik even rusten en dan mag ik naar huis , niks doen .
    Ik mag dan niet alleen zijn en 24 uur niks doen.
    En dan afwachten of het allemaal goed gaat delen .

17. Emesve

Emesve Bekend lid

Aug 26, 2009
    553
    1
    0
    @ misty: Werkse!

@ Marnat: mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat jullie verhaal is?

18. Sammie88

Sammie88 VIP lid

Jun 12, 2008
    11,287
    0
    36
    Emmen
    #58 Sammie88, Oct 11, 2010
    Last edited: Oct 11, 2010
    Wij starten als ik ongi ben, op dag 3 een uitgangsecho,follikels tellen en LH en E2 prikken.
    Dan vanaf dag 8 om de dag voor een echo, wanneer de Follikel 14mm is 150IU FSH en GnRH-antagonist tot punctie (om eigen FSH productie te onderdrukken).
    Wanneer de Follikel 17 of 18mm is en mijn E2 hoger is dan 0,7 dan punctie in plannen en die avond Pregnyl.
    1/1,5 dag na de Pregnyl is dan de punctie.
    2-3 dagen na punctie TP.

19. Sammie88

Sammie88 VIP lid

Jun 12, 2008
    11,287
    0
    36
    Emmen
    Marnat, pfff jij moet veel spuiten!
    Ik hoop nu dat wij niet tot dat traject komen, wij hebben eerst 6x IVF in eigen cyclus, en dan hebben we nog 2 pogingen over.

20. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Share This Page