De punctie is dan best snel brabbel. Heb nog niet echt verdiept in ivm. Hier zou je tot 3 dec mogen beginnen. Maar advies is om de 1ste poging niet te starten dan. Omdat ze niet helemaal weten hoe snel eitjes gaan groeien. UIterlijk 20 dec moet er een punctie zijn geweest. Vele ziekenhuizen zijn namelijk dicht rond de feestdagen. En dus ook niet bereikbaar mocht er wat zijn. Daarom hebben wij ook voor januari gekozen. Want dan moet ik nu gaan stressen of ik op tijd ongi word en dan of eitjes snel genoeg groeien. En man wilde dat ik met feestdagen geen last van hormonen had. Gisteren was het inderdaad veel slecht nieuws helaas. Zit niet echt mee voor de dames hier. Had ik maar ovu-testen gedaan. Dan had ik geweten wanneer ei was. Nu dus niet. Manlief was ook niet zo te motiveren tot klussen van de week, maar vanmorgen gelukkig wel. Dus mocht ei pas vandaag zijn toch een kans. Hoe klein die ook is. Succes voor alle dames en een knuffel
hey brabbel. Ik snap hoe je je voelt. Ik kreeg vorige week ook te horen dat ik niet met ivf mocht starten en weer een maand moet wachten. En dan weet ik nog niet zeker of ik volgende ronde mag starten. Dat hoor ik dus pas op de dag dat ik mijn ongi meld in het zh. Dus ik begrijp heel goed hoe teleurgesteld je bent. zonnetje: hier nog geen positieve ovutest. Morgen maar weer testen. en ja. proberen kan altijd. Wonderen zijn de wereld nog niet uit. Toch? Juulzon: suc6 met de iui verder wens ik iedereen een fijn weekend
Dancer en zonnetje, hoop dat er gauw een positieve ovutest komt of, zonnetje, dat je je ei nog net meegepikt hebt ! Als wij weer rustmaand hebben, doe ik het ook hoor, temne en ovutesten. Iedere kans is er een!!!! Dopey, thanx meid,dikke knuf terug! Brabbel, wat goed dat je in jan mag beginnen!!! Kun je lekker genieten van je 1e kerst als MevrouwBrabbel!!! Lief Prinsesje en andere meiden, hopelijk alles goed met jullie. De duimen draaien! Hi lieve meiden, Weer even een updeet! De Pregnyl zit erin, de laatste deca ook en zondag de Escape IUI. Vriendlief was weer zo lief. "Dit wordt 'm schatje," zei hij na de Pregnyl die zeer deed. "Bedenk maar dat die spuit ons een kindje gaat geven" en daarna een kusje op mijn buik. Zo schattig. Mijn eigen arts was er gisteren niet dus belde de arts die ook de echo had gedaan me terug. Ze hadden overlegd en zeiden dus dat de IUI beter was. Ze verklaarden het feit dat er maar 1 (die van 9mm dus niet meegerekend) was aan het begrip 'dominantie'. Dan gaat alle kracht naar 1 follikel, dat komt vaker voor. Mijn andere vragen moest ik met mijn eigen arts bespreken, zondag na de IUI een afspraak maken. Merk dat ik er vandaag een stukje rustiger onder ben, al blijft de teleurstelling. Maar het feit dát er een ei is, dát we een kansje hebben, dat de kwalitEIt misschien wel beter is, geeft een beetje moed... Lieverds, ga zo mijn bedje in. Denk aan jullie hoor! Reageer gauw weer op jullie, zowieso laat ik even weten hoe de IUI is gegaan! Liefs, Juul
Succes morgen juulzon. Hopelijk heb ik inderdaad nog net mijn ei mee kunnen pakken. Maar geen idee dus. Tempen is beetje onduidelijk geweest. Ik ben soms ook wel bang dat ik weinig eitjes ga krijgen tijdens de ivf. Heb bij de iui al hormonen gespoten en zat ook aan de hoogste doseringen. Begin met 150eh gonal (normaal 75eh). Bij de iui had ik op die hoeveelheid ook maar 3 eitjes. En als ik jouw verhaal zo lees ben ik daar ook weleens bang voor. Maar ga het wel zien wat het gaat worden tegen die tijd. Voor alle dames een dikke knuffel. Hier een wat minder fit zonnetje, ben een beetje verkouden aan het worden lijkt het wel. Dus vanavond lekker vroeg mijn bedje in denk ik.
Heb heel snel even wat berichtjes doorgelezen, maar daar word ik niet echt vrolijk van. Wat een k*tnieuws allemaal zeg. Heel veel sterkte aan iedereen die dat nu even nodig heeft. Een hele dikke digiknuffel!
Kben er ook nog wel hoor. Heb alleen de laatste tijd geen puf en zin om veel te reageren. Ben volop aan het spuiten (decapeptyl) voor onze eerste IVF poging en ik ben echt NIET te genieten. Voel me zwaarmoedig en heb veel hoofdpijn dus daarom niet veel reacties van mij. Een speciale dikke knuffel voor Marnat (ik had het zooooooooo gehoopt voor jullie) en Juulzon (ik hoop dat dit DE IUI wordt, duim, duim ,duim) Ik lees wel mee hoor! Veel liefs Nataly
goedemorgen meiden, ben het weekend erg druk geweest dus niet hier langs geweest. Maar hoe ist nu met iedereen? Juul: hoe is je iui gegaan? Marnat: hoe ist nu met je? Het weekend mijn ei gevonden. Nou tenminste dat denk ik. Zaterdag was het streepje bijna net zo donker als de test streep. en zondag weer minder. Dus denk ik dat de piek zaterdag is geweest. (we hebben zondag ochtend geklust)Ga vandaag toch nog maar even testen om te kijken wat er gebeurt. Heb nu de testen van zwanger en kids maar vind ze niet echt heel duidelijk. Die van het kv vind ik toch beter. Maar ga ze wel op maken die van z&k want heb er zeker nog stuk of 10 liggen.
@dancer: de ene test is betrouwbaarder dan de ander inderdaad. Denk dat je piek inderdaad zaterdag was. En dus 24 tot 36 uur later je ei. Weet niet wanneer je test, maar zondagochtend is dan mooi geweest. Je kan het altijd proberen toch. Is ook afhankelijk van hoe geconcentreerd de urine is en hoe lang je hem erin doet als je een dipsticktest heb. Gebruikte daarom altijd een test waar je 5 druppels op moest doen. En tegenwoordig gebruik geen testen meer, manlief kan toch niet op commando klussen merk ik al. Dus probeer meer voor mezelf te achterhalen wanneer ei is, zodat ik weet wanneer ik ongi moet worden. @nataly; balen dat je zo last heb van die bijwerkingen. Maar voor het goede doel zullen we maar zeggen. Verder hier gewoon zijn gangetje. Niks bijzonders. Lekker aan het rommelen geweest het weekend.
ik test in de middag zo tussen 14.30 en 15,30 uur. Die van zaterdag was om 14.30 en ik test ook altijd maar 1 x per dag. Ga vandaag ook nog maar testen om zeker te weten dat mijn piek al geweest is of niet. Want ik twijfel wel een beetje. hier een foto kunnen jullie meekijken. van boven naar onder donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag. moet er wel bij zeggen dat de test van zaterdag raar is op gedroogd. Heb hem moeten doen op de wc van een restaurant. Gekeken wat de uitslag was. (was toen net zo donker als het controlestreepje, maar vriendin zag het ook) toen terug gedaan in het zakje en in mijn tas gestopt. s'avonds pas eruit gehaald.
Als hij zaterdag gelijk was aan de controlestreep na de tijd dat je moet kijken was hij zaterdag. Zeker omdat hij eerst donkerder wordt en nu weer lichter. Alleen de uitslag die te zien is na het aantal minuten dat je moet wachten is goed. Dus ga maar uit van een eisprong op zondag/ zondagnacht ongeveer. Hooguit maandag vroeg in de ochtend.
ja, dat denk ik dus ook. Want zaterdag was cd14, dus zou ongeveer kunnen kloppen. Ben benieuwd naar de test vandaag. Als die lichter is weet ik het zeker en anders test ik gewoon nog even door. (vorige cyclus had ik mijn piek pas op cd19) thanks voor het meekijken.
Heb je vaker een onregelmatige cyclus? Want dan is het inderdaad best vroeg. Maar ja, hij is donker geweest. Dus verwacht vandaag een lichte streep of geen streep. Succes in ieder geval. En geen dank voor het meekijken. Daar zijn we toch voor.
nee, eigenlijk is mijn cyclus altijd vrij regelmatig. Alleen vorige cyclus duurde 1 week langer dan gebruikelijk (normaal altijd cyclus van ongeveer 29 dagen). Zal wel stress geweest zijn waardoor hij langer was. Die hele mmm gaat je niet in de koude kleren zitten.
Dat weet ik inderdaad. Hier helaas ook regelmatig last van hoor. Vooral in deze tijd als je al die kinderen naar sinterklaas enz ziet gaan. En gewoon alles om de mmm heen. En elke keer de teleurstelling inderdaad. Hoewel ik wel hoop probeer te houden dat het ook voor ons ooit weggelegd is. Vind het op zich wel fijn dat ik nu even niks heb hoor, hebben ervoor gekozen om dus in januari te gaan starten. Om stress te voorkomen. Dan had ik op tijd mijn ongi moeten krijgen, eitjes goed moeten groeien en dan had ik net voor de feestdagen een tp gehad (of niet als het tegen zat) en dan de hormonen in je lijf. Gaan wel lekker een weekendje weg in december. Maar merk het ook allemaal wel hoor. Dan zou het wel kunnen kloppen inderdaad dat hij nu zat. En stress heeft zeker invloed op je cyclus. Ik zit zelf tegenwoordig op 30/31 dagen in eigen cyclus.
ik merk idd ook dat ik de laatste tijd meer moeite heb met babies en zwangere die ik zie om me heen. Lijkt ook wel dat overal waar ik kom ik babies en zwangere vrouwen tegen kom. Vorige week nog op de sportschool het vrouwtje wat altijd naast me staat in de les. Kon er niet omheen ze was echt zwanger. en gisteren weer op een verjaardag van mijn schoonfamilie ook weer iemand met een klein buikje. Vind het erg confronterend en moet dan ook even slikken voordat ik zeg gefeliciteerd. Ja, die mensen weten niet dat wij in de mmm zitten. Wij gaan wel voor ivf in december, ik wil echt niet nog een maand wachten. Weet natuurlijk nooit zeker of ik ook mag starten, dus hou er rekening mee dat wij ook pas in januari aan de beurt zijn. Maar mag ik wel starten in december valt het alleen maar mee. En ik zie dan wel hoe ik ben met de hormonen enzo. Ben toch niet van plan veel te doen met de kerst. Kan me voorstellen dat je even rust wil en dan in januari er weer met goede moed er tegenaan gaat. Ik ga voor jullie duimen. Maar ik wil toch proberen nog zwanger het jaar uit te gaan.
Als het aan mij had gelegen had ik het ook nog wel gedaan hoor denk ik. Maar man zag het niet zitten en gyn raadde het ook af. Werd een beetje krap wat betreft planning. Bij ons is het ziekenhuis namelijk een week dicht. Dus ja, dus ja mochten de eitjes niet snel genoeg groeien heb ik voor niks gespoten Dus ja, heb me er maar bij neer gelegd dat het januari wordt en heb er nu ook vrede mee. Moet altijd verplicht op familiebezoek bij ouders en schoonouders met kerst. En ik moet 1 dag werken (de zorg gaat altijd door). Dus eigenlijk de standaard dingen. Met vreemde had ik er in het begin geen moeite mee, maar tegenwoordig wel. Met vreemde kinderen ook niet. Maar met neefje bv wel. Merk dat dat dichterbij is en dat ik jaloers ben. En dat het me pijn doet. Ik blijf stiekem hopen om ook zwanger het jaar uit te gaan hoor.
Ik kan wel huilen. Met die stomme kerst en oud en nieuw in t vooruitzicht voel ik me al niet veel beter.
zonnetje: bij mij is het precies anders om. Is het eigen dan heb ik geen moeite mee. Kan heel erg genieten van mijn neefje van 4 en het zoontje (1,5 jaar) van vrienden Maar bij vreemde juist weer wel. Maar dat is eigenlijk van de laatste tijd. Had ik eerst geen moeite mee. brabbel: sterkte meid met de feestdagen. Voor je het weet is het voorbij. Dikke knuf van mij.