van IUI naar IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door dancer4fun, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Zo is iedereen dus anders.

Jij ook succes brabbel.

Ik ga zo maar eens aan het werk, moet ook gebeuren tenslotte.
    Dus ben tot vanavond laat op pad.

2. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Joepie, woensdag a.s. hebben we de tp.
    En we hebben besloten om allebei de eskimootjes terug te laten plaatsen! Was best even lastig om te beslissen, maar toch kiezen we hiervoor.
    De kans is gewoon groter dat er in ieder geval eentje blijft zitten toch?
    Nou hopen dat ze allebei goed ontdooien!

3. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    zeehondje: wat een goed nieuws!! Suc6 woensdag, zal voor je duimen.

4. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Zeehondje@ Succes lieverd woensdag ik duim duim hard voor goede afloop.

5. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    succes zeehondje. Hopelijk blijven ze lekker plakken bij je.

6. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Als eerste een knuff voor iedereen!

Dan nu even een egootje:

Mijn updeetje in mijn dagblogje...

Hoe is het hier gegaan?

Zondag dus de escape-IUI. Stom hé, dat ik daar eigenlijk helemaal niet meer écht zenuwachtig voor was... Bedoel, die punctie, daar zag ik tegenop, maar een IUI is peanuts vergeleken met de punctie :) . Ha ha.

Nee, tuurlijk gaat er van alles door je hoofd. Maar vooral de gedachte en hoop: Laat dit alsjeblieft een SUPERei zijn...
    De kaarsjes branden tot op heden....

Vriendlief was wederom zó lief. Hoe hij het volhoudt, zo positief te zijn. Hij is er helemaal van overtuigd dat dit 'm gewoon wordt!

Kreeg de IUI weer door de gyn en niet door de verpleegkundige. Die hebben het één keer verbruid, had toen hartstikke pijn en ze zei dat ze mijn baarmoeder mond niet kon vinden en dat ze dat nog nooit had meegemaakt, toen vervolgens de gyn het deed, zat het erin voor ik het wist! En was die keer ook zwanger ;)...

Anyway, de gyn die het deed is ook de directeur van de kliniek en hij had de vorige keer de TP ook gedaan. Hij vond het jammer me weer te zien en zei dat ik dan de volgende keer echt alleen maar mocht komen voor een zwangerschapsecho!!! Wat er heel lief uit kwam. Gegevens gecheckt, klopte. Vriendlief had 6 miljoen zwemmers (hij was erg teleurgesteld, na zijn ooit behaalde 100 miljoen), en dat was volgens de gyn prima: alles boven de 1 miljoen zijn ze blij mee.

Inbrengen ging goed, had wel een beetje krampjes. Mocht 10 min blijven liggen en heb 'm nog gevraagd naar de verklaring voor dat ene ei.

Kreeg als uitleg dat ze van tevoren niet weten hoeveel follikels er maandelijks door het lichaam worden voorbereid. Dat verschilt per maand. Met het stimuleren hangt het er vanaf hoeveel klaar liggen. Als er dus maar 2 klaarliggen, kunnen er ook nooit meer komen. Dit neemt overigens met de leeftijd ook af.
    Vond het wel een apart verhaal, want waarom spuiten we anders? Toch om meer te doen groeien? Maar goed, in mijn geval was alle inzet voor die ene folly, so it better be a good one!!!!

Nu put ik de kracht en hoop maar uit het gegeven dat menopur goede kwaliteit oplevert. En ik bid dat de zwemmers het ei gevonden hebben... What else can I do???

Woensdag trouwens wel naar mijn eigen arts om Het Vervolg te bespreken. hoop dat dat een zwangerschapsecho wordt... maar dat heb ik helaas niet in de hand...
    Overigens, kijk stiekem wel een beetje om me heen naar mogelijkheden voor het buitenland. Alleen vriendlief ziet meer heil in Gent, omdat 'hij meer met Belgie heeft'.
    Maar heeft Dusseldorf bijvoorbeeld een hoger slagingspercentage?
    Wat is voor jullie de overweging geweest?

Afin, weet dat ik eerst dit even moet afwachten en heb er gewoon een heeeeel goed gevoel bij. Stuur alle kracht en energie naar mijn buikje!

Doe ook net even wat rustiger aan met alles. Gewoon, voor mezelf. Vandaag was ik ook weer naar de acupuncturist en hij vroeg hoe ik me voelde. Had donderdag na het slechte nieuws namelijk afgebeld. Ik zei dat ik echt onwijs verdrietig was en de hele donderdag had gebeld. Het weekend rustig aan had gedaan en me vandaag ook wel weer beter voelde. Lag er gisteravond ook op tijd in en heb vanmorgen lekker in bad gelegen voor ik naar mijn werk ging (ha ha, doe ik nooit! Heel English hoor! Best aan te raden overigens). Hij kon ook voelen dat ik rustiger was. Vervolgens met de naaldjes alle energie naar mijn buik geleid voor een goede innesteling.

We zullen zien of het heeft geholpen!!!

Dikke knuf allemaal!!!

7. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    juulzon: dat klink allemaal heel positief meid. Zo zie je maar. je bent sterker dan je zelf denk. Wel fijn dat de iui ook zo goed is gegaan. Nu idd maar heel hard duimen dat er een winnaar bij zit.

lopen we ongeveer weer beetje gelijk want ik had dit weekend een positieve ovutest, dus zondag ochtend en gisterenavond nog "geklust". Hopelijk zit er bij ons ook een winnaar tussen. Dat ze nu eindelijk eens de goede kant opzwemmen.;)

Geen idee over ziekenhuizen in het buitenland. Zover ben ik nog niet. Moet nog aan de eerste ivf gaan beginnen. We wachten dat wel eerst af. Is het niets ga ik misschien ook wel kijken voor het buitenland.

Hoe voel jij je bij de acupunctuur? Ik ga ook vanavond weer. Wilde eigenlijk gisteren maar helaas kon dat niet. Ook een extra behandeling vanwege bevruchting en goede innesteling. Misschien dat het deze keer wel helpt.

8. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.297
    1.462
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Ik had net een heel verhaal getypt, druk op een vekeerd knopje, alles weg!:x:x.

Nog maar een keer dan:

@Juulzon, ik hoop dat dit deze IUI succesvol is, mijn IUI waar ik zwanger van werd was met 4,8 miljoen zaadjes dus dan ligt het percentagen bij jullie hoger.

Ik ga naar Dusseldorf voor IVF. Ik woon in het oosten van het land en daar kom je voor IVF terrecht in het ziekenhuis in Enschede. Enschede mag niet helemaal het IVF traject uitvoeren, de punctie en de terugplaatsing moet in een ander ziekenhuis gebeuren. Wij hebben hier de keuze uit Zwolle (waar een wachtlijst is van 3 maanden) en Dusseldorf (daar moet je wel wat bijbetalen omdat IVF in Duitsland duurder is).

Wij hebben dus voor Dusseldorf gekozen omdat ik niet meer wil wachten, ben al 38. Bovendien doen ze daar Assisted Hatching waar ik veel goeie verhalen over hoor.

Assisted hatching is:
    Ondanks alle goede uitgangswaarden, mooie embryos goede spermakwaliteit, leidt het bij de IVF niet altijd tot een zwangerschap. Literatuur duidt aan dat een van de oorzaken van het uitblijven van een zwangerschap het niet uittreden van het embryo kan zijn. Een verharde eicelschil, zoals eventueel kan voorkomen bij oudere patienten en bij ingevroren eicellen, kan hiervan de oorzaak zijn.
    Met behulp van een speciale lasermicroscoop wordt een klein gat gemaakt in de schil van de eicel waardoor in een later stadium het embryo naar buiten kan treden en zo kan innestelen in de baarmoeder.

Dit is in Nederland verboden en moet je dus ook niet opgeven bij je verzekering. Hoe het in Belgie gaat weet ik niet.

Veel liefs
    Nataly

9. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dikke knuffel voor jullie allen. Heb op juulzon in haar topic al gereageerd.

Ik zat denk ik rond vrijdag met mijn ei zat. Dus ik loop ook ongeveer gelijk met juulzon en dancer op. En ik blijf hard hopen op een verdwaalde zwemmer die niet is aangetast door de anti-stoffen.

Deze week lekker rustig bij mij. De acupunctuur ligt bij mij even stil. Dame zei dat ik maar terug moest komen als ik met ivf begon. Zit eraan te denken evt een andere acupuncturist te zoeken. Waar ik nu zit werkt alleen op dinsdag en om de week op vrijdag. En anders moet ik ruim een half uur rijden om bij haar thuis een behandeling te kunnen doen.
    Is niet echt handig om eerlijk te zijn.

10. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Nataly, dank voor de info! Weet dat ze in Gent ook As.hatch. doen en hoor - ondanks dat het wetenschappelijk nog niet is bewezen, wel goede dingen. We hebben woe (morgen) vervolg gesprek en wacht dat even af... hoop echt dat we een gelukstreffer hebben.... Het is ooit eerder gelukt met IVF (in april) dus we duimen hard. Ben erg benieuwd hoe het jou in Dusseldorf vergaat! En kan me helemaal voorstellen dat je niet wil wachten hoor! Heb hetzelfde, wij gaan voor onze 1e en ben al 34...! Sterkte meis!

Dancer, goed dat je je ei hebt gehad en Zonnetje ook... Dan moet er toch iemand zwanger worden zou je denken :).

De acupunctuur maakt mij denk ik wel rustiger, maar vind het ook moeilijk te meten. Toch geloof ik er wel in, omdat ik het zo graag wil!

Zonnetje, vind het wel raar van jouw acupuncturiste. Dat ze je zegt terug te komen voor d IVF. Ik bedoel, mijn acpunturist zei juist dat je lichaam ook in balans moet zijn / komen en dat is door de spanning ook niet altijd het geval. En juist in een 'rust' maand kun je je dan daarop concentreren. ZOu denk ik eens kijken naar een andere als ik jouw was....

Meiden, we duimen voor elkaar!!!

Liefs!

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wij hebben vandaag onze emmy opgehaald. Helaas heeft eentje het ontdooien niet overleefd. Deze was 8-cellig ingevroren en kwam er 7-cellig uit. Maar vannacht zijn er nog twee cellen afgestorven helaas.
    De andere is super mooi gaan delen en zijn het stadium van individuele cellen al voorbij! We hebben de emmy wel op het beeldscherm van de computer mogen zien, maar helaas kon ze er geen afdruk van maken (computer is niet aangesloten op internet of printer). Maar we hebben er een foto van gemaakt met de Iphone.
    De tp ging super goed en ook wij zagen met de echo echt alles. De eendebak eerst, daarna de buitenste catheter en daarna de binnenste catheter. Toen zag je het vloeistof met de emmy en dan zie een gedeelte van het scherm helemaal oplichten, gaaf om te zien. Nog even lekker blijven liggen en nu lekker rustig thuis.
    Op 5 december krijgen wij ons mooiste sintcadeautje ooit, daar gaan we voor!!!

12. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    ZEEHONDJE@ Fijn dat het goed gegaan is meis , mijn duimen draaien weer.

13. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik hoop het zeehondje dat het een mooi sinterklaascadeautje wordt. Zeker als het zo mooi al deelt. Nu hopen dat het nog lekker blijft plakken. Doe lekker rustig aan zou ik zeggen.

14. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Zeehondje: dit wordt 'm gewoon!!!!!!!!!!!!!!!!!!

xxx

15. oasis

oasis Lid

7 mrt 2010
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo iedereen, ik heb zaterdag mijn eerste puctie gehad, 10 eicellen,, zondag dan bericht gekregen dat er 8 goede eicellen bij waren, waarvan 5 bevrucht. dinsdag terugplaatsing maar enorme teleurstelling slechts 1 embryoke, die andere 4 waren niet goed door de slechte kwaliteit van mijn eicellen en dat verklaarde meteen waarom de 8 iui's negatief waren, moet ik nu hoop hebben met ivf of zal dit ook negatief uit draaien, weet het eventjes niet meer ik heb dus slechts 1 iets over van 10 eicellen, als het negatief is betekent dit weer opnieuw alles doen want cryokes hebben we niet
    liefs oasis

16. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

meis ga er voor meis wie weet is dit de topper !!

Ik had drie eitjes en twee terug geplaatst en was zwanger helaas niet door gezet maar kan wel zwanger worden blijkt.
    Nu nog blijven!!

17. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Hoi dames,
    aangezien wij in december ook gaan beginnen met onze eerste IVF-poging, lijkt het me fijn om met jullie mee te lezen en kletsen !
    Zijn er hier ook al IVF-succesverhalen bekend?
    Heeft iemand van jullie ervaring met cetrotide?

Groetjes, Lien

18. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Lien@ Succes met zwanger worden.
    Welkom ik kan je helaas niet helpen met je vragen.

19. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @oasis: wat balen voor je dat het zo slecht is. Ik heb er geen ervaring mee, dus kan je niet helpen.

@lien: welkom hier. We hebben tot op heden 1 of 2 succesvolle icsi. Maar dit topic bestaat nog niet zo heel lang. En een gedeelte zit nog in de wacht voor ivf. De meeste van ons kennen elkaar al langer van het vorige topic iui.
    Maar je bent welkom hier hoor, dus sluit je gezellig aan en klets lekker mee.

Hier verder weinig te melden.

De winter is nederland binnen gekomen bij zeeland hoorde ik net.
    De eerste sneeuw valt in nederland. Weet nog zo goed de vorige sneeuw.
    Ik ben heerlijk 4 dagen vrij, dus laat maar vallen aankomende dagen. Ik zit bij de kachel.

20. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    oasis: ik zou er gewoon voor gaan. tis toch weer een kans. Kan me wel voorstellen dat het teleurstellend is dat er van de 10 maar 1 goeie over is. Wie weet meid. Het hoeft er maar 1 te zijn die blijft plakken. Ik ga voor je duimen.

zeehondje: Ik ga heel hard voor je duimen dat die ene het gewoon gaat worden.

lien: helaas welkom hier. Ik ga ook waarschijnlijk in dec beginnen met ivf. En heb de cetrotide al in de koelkast liggen. alleen heb ik het nog niet gebruikt dus geen idee wat het gaat doen. De tijd zal het leren.

Deel Deze Pagina