van IUI naar IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door dancer4fun, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.297
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Ik ben net in het ziekenhuis geweest en daar hadden ze niet zo heel goed nieuws. Ik heb een lage eicelreserve, dus beter gezegd ik heb niet zo heel veel eitjes meer over. De vraag is dus ook hoeveel eitjes er zullen gaan groeien als ik met Gonal-F ga beginnen. Het zullen er in ieder geval niet zoveel zijn als bij andere vrouwen. Ik heb dus nu ook extra hormonen gekregen want ik moet vanaf maandag 300 Gonal-F gaan gebruiken ipv 225 om toch nog een aantal mooie eitjes te krijgen.

Wat nu als die eitjes van slechte kwaliteit zijn net zoals bij Oasis!!!!!!!!!!! Hou ik er dan wel wat over, ben hier wel van geschrokken omdat ik met Clomid wel altijd 1 eitje heb gehad.

Verder zag alles er wel goed uit, alles was rustig heb dus geen cystes of andere dingen.

@Oasis, ik zou gewoon voor IVF gaan, bij IVF heb je in ieder geval de bevruchting gehad, ben je al een stapje verder dan bij IUI.

@zeehondje, ik duim voor je dat deze cryo zich heeeeeeeeeeeeeeel goed innesteld en het lekker warm en veilig in je buikje vind en daar 9 maanden blijft zitten.

@lien, welkom!

Veel liefs
    Nataly

2. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Het gaat niet zo heel goed hier met de eivoorraad zeg. Bij oasis, juulzon en nataly al weinig eitjes gevonden.

Wat vervelend zeg. Weet dat er hier op het topic nog wel meer waren. Hopelijk is het voor jullie toch nog weggelegd om een mooi wondertje te krijgen.
    We gaan heel hard duimen voor jullie allemaal.

3. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    Jeetje, ik ga me ook een beetje zorgen maken. Kom er pas achter met ivf als ik gonal-f ga prikken hoe het met mijn ei voorraad staat. Mijn leeftijd speelt natuurlijk ook mee (38 ) Meiden het zit niet echt mee hiero. We kunnen wel weer wat goed nieuws gebruiken.

4. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    wat spannend is IVF toch he, en wat kan er toch veel misgaan... ik ben ook wel een beetje bang dat de IVF straks aan het licht zal brengen waarom het tot nu toe niet is gelukt. Zoals slechte eitjes of geen bevruchting ofzo... maar ja, we kunnen niet veel anders doen dan wachten en hopen. Ik hoop voor jullie allemaal op een wonder, ook al zijn de kansen nog zo klein. En wonderen bestaan echt, dat heb ik al vaak om me heen gezien (alleen ons wonder laat nogal op zich wachten ;))

@dancer4fun: zo te lezen gaan we straks misschien wel lekker gelijkop met onze eerste IVF. Spannend!

5. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.297
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik moet nog beginnen met Gonal-F maar uit mijn bloedonderzoek die ik heb laten uitvoeren voordat ik met IVF ging starten konden ze zien dat ik een lage eicelreserve heb.

Ik begin maandag met 300 eenheden Gonal-F en dan maar hopen, bidden en duimen dat ik een mooi aantal eitjes van een goede kwaliteit ga krijgen. Ik moet 8 december voor de eerste follikelmeting.

Veel liefs
    Nataly

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Bij ons is er nooit een oorzaak gevonden van het nooit zwanger worden. Dus naar o.i. En iui over op IVF. En toen was ik ook wel heel bang dat het gewoon niet bevrucht zou worden of niet zou delen. Gelukkig lukt dit allemaal wel. Nu nog innestelen...

7. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Kom alleen maar ff zeggen dat ik pas maandag terug op t forum ben.
    Morgenvroeg vertrekken we naar Brussel.

Iedereen een knuffel!!!!!!!!!!!!

8. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Veel plezier brabbel. Toch maar brussel ipv dusseldorf.

Je weet toch niet waarom het niet wil lukken helaas.

En voor iedereen, let op, want het kan glad zijn. Hier is de weg een ijsbaan door lichte sneeuw, mist en vorst.

9. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Dag dames, we hebben vanochtend de intake met de IVF verpleegkundige gehad, en we gaan starten met Gonal-F en cetrotide bij aanvang van mijn volgende menstruatie! Ik schat dat dat rond het Sinterklaasweekend zal zijn. Erg spannend dus!!

10. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    lien dan lopen wij aardig gelijk. Mijn nod is 5 december. Hopelijk wordt ik natuurlijk helemaal niet ongi maar anders is voor mij dan ook de start van ivf.

Kan je al zo snel na je ei symptomen hebben? Heb nu al een paar dagen erg gevoelige boobs. Kan me niet herinneren dat ik dat eerder ook had.

11. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    #711 zonnetje1980, 26 nov 2010
    Laatst bewerkt: 26 nov 2010
    @dancer: het kan zo snel na je ei. Hier nog een die het deze maand weer heeft. Net als andere vage klachten. Maar dat heb ik regelmatig gehad en was toen niks helaas.
    Maar er zijn ook genoeg dames waar het wel wat kan zijn.

Had afgelopen week het idee dat ze op knappen stonden, ook al hele week krampjes in buik. En ik denk dat mijn nod pas 3 dec is.

@lien: succes

12. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Heel even over de cetrotide, hoorde van Maartje dat ze dit in Dusseldorf gebruiken en er de voorkeur aan geven boven Decapeptyl. Ik heb bij MCK ook gevraagd of ik dit mag gaan gebruiken als onze Escape IUI niet positief uitpakt (wat ik uiteraard wel hoop!)

Oasis, jouw verhaal herken ik enorm! Had dan wel geen 10 eicellen bij de 1e IVF, maar 5, 3 bevrucht, 1 emmy teruggeplaatst en die bleek achteraf ook van matige kwaliteit. Heb nu IVFpoging 2 gehad en is escape IUI gehad. Had menopur gekregen ivm slechte kwaliteit, maar slechts 1 ei... Dus vandaar die escape IUI. Nu maar hopen dat het een superei van kwaliteit was. Het verklaard denk ik ook onze miskraam toen...

Maar lieve schat, dit wordt 'm gewoon hoor! Ik duim voor deze emmy aan boord! xxxx

13. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Dan nu even reactie op de rest!

Lien, welkom ook! Wel fijn dat jullie samen op lopen...
    hoewel...
    Ik hoop dat Dancer en Zonnetje lekker zwanger blijken te zijn...! Vind dit alles van jullie wel heeeel hoopgevend klinken...Helemaal omdat jullie niets gebruiken! Stel je voor! Wow! Zo'n wonder kunnen we wel gebruiken hier!

Nataly, eerlijk gezegd vind ik het wel apart dat ze je geen combi van menopur en gonal geven, omdat menopur voor een betere kwaliteit zorgt... Wel erg spannend hoor meis. Ik ben benieuwd naar je ervaring met de cetro. Ik duim voor je!

Hier geen nieuws, nog steeds aan het afwachten, nog een week... De moeilijkste week. Rest staat op dagblogje...

LIEfS en duimduimduim!

14. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Helaas heb ik zulke kwalen regelmatig gehad afgelopen 3 jaar. En tot op heden heeft het nooit wat betekend. Maar ergens geeft het toch altijd een beetje hoop. Maar durf ook weer niet ervan uit te gaan dat het zo is.

Laatste tijd vielen de klachten wel mee in de rustrondes, maar ja, heb allang geleerd dat mijn lichaam me kan misleiden.

Laatste week is inderdaad het ergste om te wachten, dat klopt.

Weet iemand hoe het met kaboutertje is, die zie ik hier al even niet meer.

15. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    goedemorgen dames.

hier vanmorgen enorme (sorry voor de details) buikloop. Gisteren avond rommelde het al, maar er kwam alleen lucht uit:) nu dus vanmorgen was het racen, want was buiten met de honden. ik snel naar binnen(met honden, die het heel raar vonden) Nu is het gezakt, maar heb wel last van mijn rug, links onderin. Alsof je spierpijn hebt. Dat heb ik echt nooit. de gevoelige boobs zijn nu gezakt.
    Maar zoals zonnetje zegt, je lichaam kan je zo in de maling nemen dat ik het gewoon niet durf te geloven dat het symptomen zijn van...............Ben zo bang teleurgesteld te worden als het niet zo blijkt te zijn. (zelf bescherming)
    Kan niets anders doen dan afwachten. Helaas, zal een lange week worden.

16. liefprinsesje

liefprinsesje Actief lid

19 okt 2010
    239
    0
    0
    Hey meiden...
    wat een spanning hier allemaal...wat zou het mooi zijn als jullie geen IVF nodig hebben,maar gewoon lekker spontaan zwanger zijn!!

Ik zit in de laatste wachtweek,donderdag is de TP 2 weken geleden en dan gaan we testen...spannend hoor!
    Vorige week 2 dagen ongikrampen gehad nu eigenlijk niet veel klachten,gevoelige borsten en wat lage rugpijn,daarnaast echt een enorme opgezette buik,ik lijk wel 3 maand zwanger...Ja het kan ook allemaal door de utrogestan komen,dus het is afwachten. Ergens heb ik er geen goed gevoel over,maar ik heb dan ook geen idee hoe het voelt om zwanger te zijn...we wacht af!!

Sterkte allemaal in deze WW en fijn weekend!!

17. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Vervelend dancer dat je ook al buikloop hebt. Het heerst heel erg al weken. Hier vorige week een dagje licht last van gehad.
    Denk van een collega opgelopen, want hoorde verschillende clienten van mij er ook al over, op dezelfde dag als ik het had.

Beterschap, voordeel is dat het toch weer is om binnen te zitten. Hier komt nu namelijk vieze, natte troep uit de lucht.

We moeten die lange week maar door zien te komen inderdaad.

18. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Jij ook succes met wachten lief prinsesje. Helaas geven de hormonen dezelfde symptomen als bij zwangerschap. Kan alle kanten op nog.

Zou toch wat zijn als we allemaal zwanger het jaar uit gaan toch. We hadden begin van het jaar op het iui-topic gezegd dat we zwanger het jaar met zijn alle uit zouden gaan.

19. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Zou idd echt fantastisch zijn, allemaal zwanger het jaar uit en zwanger het nieuwe jaar ín!!!

20. oasis

oasis Lid

7 mrt 2010
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt iedereen, hier vind je steun, hier weten ze waarover je het hebt, het is zo verdomd moeilijk iedere keer weer die hoop , de twijfel, de teleurstelling , de wachtperiode, .......
    ik ben zo teleurgesteld in mijn lichaam , waarom laat het mij in de steek, dat vraag je je af , .........
    juulzon die escape iui , wat is dit dan,(mischien domme vraag) maar wat is er anders dan bij gewone iui ? en cetrodite heb ik nu ook gekregen bij deze stimulatie
    aan iedereen dikke knuf, ik kom hier niet zoveel meeschrijven maar ik lees wel regelmatig mee en duim keihard mee voor iedereen

Deel Deze Pagina