van IUI naar IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door dancer4fun, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    De steun is inderdaad fijn hier. We begrijpen elkaar gezien we allemaal hetzelfde meemaken. Iemand die niet in de mmm zit heeft geen idee hoe het voelt ben ik al achter.

Een escape-iui is dat er ipv een ivf-punctie een iui wordt gedaan. Omdat er bv te weinig eitjes zijn. Dan ben je niet een kostbare ivf-poging kwijt.

2. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    Ben ik het helemaal mee eens. Alleen degene die het ook daadwerkelijk meemaken begrijpen je volledig.

Ik heb een aantal hele goede vriendinnen. En ze leven allemaal erg mee. Maar toch kan ik mijn ei niet bij ze kwijt. Omdat ze het gewoon weg niet snappen. Had zelf met een van hun een tijdje geleden een discussie, maar kon het haar niet aan haar verstand brengen dat het wachten als je "gewoon" bezig bent met zwanger worden en het wachten als je in mmm zit totaal anders is. Zij vond het hetzelfde. Ik zei: dat is niet zo . ik kan het weten heb allebei meegemaakt en jij alleen het eerste.

Ach, neem het haar niet kwalijk, ze is verder erg lief en leeft erg mee. Want iedereen gunt ons een kindje. Ze willen zo graag dat het lukt. Ja, wij ook maar helaas tot nu toe nog niets.....................:(

3. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    Jeetje wat is het hier stil. Hoop dat alles goed is met iedereen.

wordt zo langerzamer hand gek van het wachten. Gisterenavond last van mijn buik (beetje ongikrampjes) en ja hoor vanmorgen weer bruin bij afvegen. Nou ja, dan weet ik al genoeg. Laat de ongi maar komen.
    zsm aub!!!!

4. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hallo allemaal!!
    Idd rustig hier:(

Ik ben weer terug uit t heerlijke belgenlandje! :D
    Veel gedaan en veel gezien.
    Kerstmarktjes,Manneke pis, Jeanneke pis, Atomium (102 mtr hoog,uitzicht-->:$), zwemparadijs, Mini Europa, prachtige gallerijen,mooie striptekeningen door de hele stad, grote markt, vooral veel gewandeld, en heerlijk kunnen eten!

Op beebgebied:
    T is maar wachten tot t verschrikkelijke 2010 voorbij is.:x
    Wat kijk ik uit naar 2011!!
    Stiekem is t wel lekker ff rust aan mijn hoofd, andere kant duurt t wel errrug lang!

Dames nog plannen voor aankomende Kerst, Oud en Nieuw?
    Nog goede voornemens?

Ik heb eigenlijk nooit geen goede voornemens, alleen ik ben 4 September gestopt met roken, en nu zitten er wat kilotjes aan...:)
    En ik was al niet 1 van de lichtste, dus de koekjes bij de koffie zullen we maar niet meer doen in 2011!;) :D

Wij eerste kerstdag bij schoonzus, 2e kerstdag bij mijn vader en moeder.
    Oud en Nieuw vieren we bij mannetje en mij.
    En dan maar hopen dat 2011 een heerlijk jaar gaat worden voor ons.

Moet t ff delen met jullie:

Knuffels!!!!!!!

5. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    wauw brabbel, dat ziet er mooi uit. 'fijn dat je het naar je zin hebt gehad. Lekker hoor zo even ontspannen en nergens aan hoeven denken.

Wij willen ook nog naar een kerstmarkt gaan, wordt waarschijnlijk antwerpen. Vorig jaar in Dordrecht geweest. Wel heel leuk maar verschrikkelijk druk.

Nog niet echt kerstplannen. In ieder geval 1 dagje bij mijn ouders.
    Voor de rest geen idee. Denk dat we het lekker rustig houden dit jaar. Ook ivm de (hopelijk) aankomende ivf behandeling. We zullen het zien. Eerst maar eens deze week door zien te komen.

6. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.298
    1.463
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hallooooooooooooooooooooooo!

Ik ben weer een beetje bijgekomen van het nieuws dat ik een lage eicelreserve heb.

Wij vieren kerst sinds 26 december 2008 altijd bij ons thuis want dan is namelijk mijn zoontje Luca geboren. Wij vieren kerst en zijn verjaardag. Hij is dus een kerstkindje. Oud en nieuw vieren we bij vrienden waar we allemaal blijven slapen.

Gisteren ben ik begonnen met Gonal-F doses 300. Dat ging erg makkelijk. Even goed de bijsluiter lezen hoe het ook al weer moest en de spuit zelf en de vloeistof is minder pijnlijk dan de decapeptyl. Van de decapeptyl heb ik veel hoofdpijn en opvliegers gehad. Die spuit prikt toch ook wel.

Ben benieuwd wat ik voor bijwerkingen van de Gonal-F zou krijgen. Volgens de bijlsuiter moet dit wel meevallen. Ik hoop het. 8 december mijn eerste FM.

Veel liefs
    Nataly

7. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier even weinig tijd om te reageren. Moet deze week 6 dagen werken.

Knuffel van mij

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Dancer; dat is wel heel vroeg toch, nu al je ongi? Hoop dat het toch niet doorzet. Ookal weet ik ook heel goed dat je je lichaam zo langzaamaan heel goed kent.

Brabbel; heerlijk genoten dus, fijn!

Nataly; ik heb ook altijd gonal gebruikt, nergens last van! Hoop dat dit ook voor jou geldt.

Hier zaterdagmiddag sinterklaas vieren bij ouders (+zus, zwager en de twee kids). Daarna lekker gourmetten.
    Kerst weten we nog niet.
    Oud&nieuws bij beste vriendinnetje (met pasgeboren babytje).
    Wie weet kunnen wij leuk nieuws brengen dan. Maar ben nu al bang van niet. Voel helemaal niks. Slappe borsten en helemaal geen steekjes of weet ik veel wat.

9. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    zeehondje: nee, er is nog geen ongi. Maar verwacht het eind van de week. Maar ja, ik weet niets zeker. De tekenen van de komende ongi (gevoelige borsten, bruine afscheiding en steekjes in de buik) zijn er wel, dus ja, na al die tijd ken je je lichaam als de beste. Al hoop ik natuurlijk dat ik het mis heb.

10. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    *leest mee en knuffelt iedereen en gaat nu weer op tijd naar bed*

xxxxx

11. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Het is idd erg vroeg voor jou ;) Normaal als ik 'sochtends opstart en zie een melding dan denk ik al: ooo juulzon vast weer laat geweest gisteravond ( vannacht). En idd altijd ben jij het :)

Meiden lees wel mee, maar heb eigenlijk niets te melden.
    Bijna starten met de cryo's ( als er iets goed ontdooit).

Voor de rest merk ik dat ik alles aardig aan het afsluiten ben.
    Ik heb verdriet dat het niet lukt, maar probeer nu de positieve dingen te zien die het leven met 1 kind met zich mee brengt.
    En probeer ook de negatieve dingen te zien die 2 kindjes met zich mee brengt: ruzie om speelgoed bijv. ( mmm klinkt eigenlijk wel als een struisvogel :) :) )
    Maar vandaag heerlijk de hele dag buiten geweest in de berg sneeuw die hier gevallen is. Dat kan dus echt niet met een baby erbij. Toch??? ;)

12. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hi lieve meiden,"

Kaboutertje, fijn je weer even te lezen. Dacht al zoiets, soms heb je ook even een tijdje zoiets van 'laat maar allemaal' en dan neem je wat afstand. Know what you mean. Maar toch fijn je weer even te lezen. Dikke knuff voor jou.

Brabbel, fijn dat je een lekker weekend hebt gehad! Enne, die aar kilootjes zijn extra warm met dit weer ;). Of wie weet verbrandt je ze weer snel doordat het zo koud is. Kan alletwee :).

Dancer, zonnetje, hoop dat de ongie weg blijft....

Gisteravond had ik even een sprankje hoop. Had boodschappen gedaan (bij Kruidvat...) en dus testjes meegenomen. Dacht, ff checken of de Pregnyl 5000 weg is, is immers 12 dagen na de spuit en er was een heeeeel licht streepje te zien....
    Dus vanmorgen dacht ik, dan moet-ie wel duidelijk zijn... Nu was ik 's nachts al 3x mijn bed uit geweest om te plassen, maar had niets meer gedronken. Dus dan moet de urine toch geconcentreerd zijn...??? Of werkt dat zo niet...??
    Anyway, omowit was my colour again.... Is nu 11DPO en dus 13 dagen na Pregnyl.
    Denk dus dat het de escape-IUI niet raak is geweest.
    Maar goed, het zij zo...

Dikke knuf, moet zo de deur uit en het is KOUD!!! BRRRRRRRRRRR

Een hele warme knuffel dus voor iedereen hier, ook de meiden die ik niet genoemd heb hoor!!!

xxxx

13. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Juulzon, hier ook even een knuffel.

Kaboutertje; wat goed dat je de positieve kanten kan zien. Fijn!

14. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik zie ze nog niet he, probeer het :)
    Gewoon struisvogel dus :), maar goed dan ga ik lekker als struisvogel door het leven.

15. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ik gooi even een knuf naar ieder die het nodig heeft.

Hier gaat het weer zijn gangetje , ik heb weer meer zin om wat te doen.

16. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    marnat:Dikke knuf terug ;) en goed om te horen dat het weer wat beter gaat met je. Maakte me toch wel een beetje zorgen om je. Het is niet niets wat je voor je kiezen krijg. Ben trots op je hoe je dit toch allemaal weer een plekje geeft. RESPECT!!!

juulzon: jammer meid, het zou zo mooi geweest zijn. dikke knuf ook voor jouw.

kaboutertje: knap van je hoor, dat je er al zo mee bezig bent. Kan me voorstellen dat je het toch een plek moet geven en dat heeft zeker tijd nodig. Is niet iets wat je zomaar opzij schuift. Sterkte meid, en een hele dikke knuf.

had begin deze week een behoorlijke dip, maar merkt dat het nu wel weer een beetje gaat. Mijn nod komt dichterbij, maar heel misschien ga ik morgenochtend een testje doen. Gewoon nieuwsgierig. Heb al een aantal dagen gevoelige boobs, ongikrampen en gisteravond zelf wat bloedverlies, en nu nog beetje bruin bij afvegen. Kan heel goed mijn aankomende ongi zijn. (wat ik wel denk) Maar ja, misschien ook niet.... dus ga misschien toch maar een testje wagen.

17. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Dankje dancer.

Ik werd vanmiddag door mijn ouders verrast met een winie de phoe beer, toen kwamen de tranen wel even weer en dacht ik er even aan terug.
    Maar vond het heel lief van ze .

18. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    helaas ook hier een omo witte test. Had het ook niet anders verwacht eerlijk gezegd. Hoop dat mijn ongi snel doorkomt. Hoe eerder hoe beter, dan kan ik hopelijk nog dit jaar met ivf starten.

19. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Dancer@ grr rot ongi ook dikke knuf voor jou.

20. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Wat zijn jullie toch lieve schatten allemaal...!
    Dancer, wat *** dat de test ook weer omo was. Bah. Wat je zegt, een wondertje zou zo mooi zijn geweest.... Zullen we maar zeggen: op naar 2011? Dikke knuf voor jou!

Marnat, wat Dancer al zegt, fijn dat je je weer wat beter voelt. Heb ook heel veel respect voor hoe je je staande houdt en door blijft gaan. Echt. En wat onwijs lief van je ouders. Mijn ouders zijn ook zulke lieverds. Hoop zo dat ze nog eens Opa en Oma van ons kleintje mogen zijn....

Hier: geen testje meer gedaan. Vandaag dag 12 DPO. Werd snotverkouden (was al verkouden) wakker (was bij mijn ouders blijven slapen) en neem tegenwoordig weer even mijn temp op - was 37,3. Maar dat is vermoedelijk de verkoudheid.
    Merk wel dat ik de afgelopen weken veel meer slaap en dat ook nodig heb. Maar dat is weer de utro. Die werkt wel slaapbevorderend zeg maar.
    Ga morgen (13 DPO) nog een keer een testje wagen en als die weer omo is, weet ik genoeg.

Nu rijden we door de sneeuw terug naar mijn woonplaats, heb om 13u weer acupunctuur.
    En ik ga zo maar eens kijken of ik mijn vriend kan verleiden tot een last minute naar de zon, want zie eerlijk gezegd erg op tegen de feestdagen... Weer een jaar waarin het niet gelukt is. Wordt ieder jaar wel confronteerender...

Dikke knuf lieve meiden!

Xxx

Deel Deze Pagina