van IUI naar IVF

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by dancer4fun, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Sammie@ Ik duim heel hard dat je dit niet hoeft door te maken meis knuf.

2. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,285
    1,461
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Waarom moet ik dan de pil slikken om de boel stil te leggen en geen decapeptyl?????????

3. Emesve

Emesve Bekend lid

Aug 26, 2009
    553
    1
    0
    Mij respect daarvoor. Maar aangezien iedereen zich hier had voorgesteld en ik bij jou alleen 12 jaar in je onderschrift zag staan was ik benieuwd waarom je nu pas met ICSI bezig bent.

Ik ben dan met mijn 2,5 jaar misschien nog een beginneling, maar omdat de verhalen waardoor wij allemaal voor IVF/ICSI in aanmerking komen zo verschillend zijn, heb ik geen idee wat ik van deze behandeling kan verwachten.
    Bij de ene is het probleem slecht zaad, endometriose, de ander PCO of combi's ervan. Vijandig slijm heb ik al voorbij horen komen.
    Mijn punt: zijn er ook "gevallen" bij zoals ik?? Ik heb een verdikking aan mijn eileider (wel doorgankelijk) en het zaad is niet top, maar zit wel boven de ondergrens van 20 milj. M.a.w. wat er precies is weten ze niet, maar ze gaan IVF proberen.

Zooo, hierbij de reden achter mijn verzoek en nogmaals excuses voor het vragen.

4. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Nataly@ dit is icsi wat ik doe maar ik weet dat het haast het zelfde is als ivf.
    De pil legt de cyclus stil , en de decapeptyl de rest!!
    Waarschijnlijk krijg je die nog, ben je al begonnen?

Krijg je geen voorlichting dag , waar bij je ook je schema krijgt?

5. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Mv@ De meesten van ons komen uit het topic iui , vandaar ik me niet weer voor heb gesteld.
    Hier weten ze ook niet waar het aan licht.

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

@ Nataly: inderdaad, wat Marnat zegt.

Je moet eerst een paar weken de pil slikken. Daarna moet je ook beginnen met Decapeptyl spuiten. Een paar dagen na het beginnen met de Decapeptyl moet je stoppen met de pil.

De pil legt je cyclus plat. De Decapeptyl zorgt er mede voor dat je geen eisprong krijgt. Want een paar weken nadat je met de Decapeptyl bent begonnen, moet je beginnen met Puregon. De Puregon zorgt ervoor dat er meerdere follikels gaan groeien. Het is niet de bedoeling dat deze vroegtijdig springen, dus vandaar de Decapeptyl.

Op een gegeven moment ben je dus 2 hormonen per dag aan het spuiten: de Decapeptyl en de Puregon.

Als de follikels groot genoeg zijn, moet je stoppen met de Decapeptyl en de Puregon. Dan moet je een Pregnyl-injectie zetten. Een anderhalve dag na die injectie vindt dan de punctie plaats.
    Bij ons in het ziekenhuis vindt twee dagen na de punctie de terugplaatsing plaats.

7. Emesve

Emesve Bekend lid

Aug 26, 2009
    553
    1
    0
    @ Marnat: Aha oké sorry, ik wens je in ieder geval onwijs veel succes met ICSI 2!

8. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Geef niet , als je interesse in mijn verhaal hebt kun je dat verhaal lezen.

9. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    hallo dames,

heb afgelopen dagen geen tijd gehad om hier veel te zijn.
    heb het weekend gewerkt en ben nu ook aan het werk tot vanavond.

Morgen heb ik intake voor ivf. Ben benieuwd wat ze me gaan vertellen.
    Denk aan jullie allen en zal kijken of ik deze week nog ergens tijd heb om bij te lezen.'
    ben op dit moment weer veel van huis weg.

10. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Succes morgen zonnetje.

11. juulzon

juulzon Fanatiek lid

Apr 29, 2009
    4,486
    57
    48
    Meiden, jammer dat er zoveel weg is uit de andere topics..
    Meld me hier ook en hierbij een 1e reactie op jullie schrijven… (nog nav het IUI topic).
    Zal zo even bijlezen hier….

Angelica, hoe is de IUI gegaan???

Zonnetje, lees dat de begrafenis vorige week was. Kan me goed voorstellen dat je opziet tegen het IVF gesprek en de intake. Maar ze zijn, zoals Angel al zei, onwijs aardig bij MCK. Morgen dus intake bij Dr Deen! Ze is jong, maar iemand van ‘aanpakken’ en ‘we gaan ervoor’. En heel begripvol. Ik mag haar graag. Sterkte, ben benieuwd hoe het morgen was!!! Laat het ons weten meid! Enne, we zijn er hier voor je!!! Zitten met veel meiden in hetzelfde schuitje… En we varen gewoon naar een eiland toe waar we lekker zwanger gaan zijn!!!!! *Denkt even heeeeel positief voor ons allemaal…*

Nataly, Had voor jou een verhaal neergezet dat ik nog even duimde en lees nu dat je toch ongie bent geworden… Bah…. DIKKE KNUF! xxxx

Brabbel, ook al ongie. NIET EERLIJK! Baal met je mee meis…

Willemijn, gelijk voor IVF? Jeetje… Die keuze kregen wij ook bij MCK, en denk achteraf dat we dat misschien beter hadden kunnen doen… Sterkte meis!!!

Dancer, wat je zegt, veel meiden die van IUI naar IVF gaan hier. Is er al een nieuw topic? Zoniet, ben er een voorstander van om dat anders te openen… Hoop dat het een topic van korte duur wordt en dat we heeeeel snel naar een Zwanger Topic kunnen gaan….
    Oh, zie dat er al een ander topic is! Dan plaats ik dit berichtje even dubbel op beide topics …

Updeetje hier:
    De ergste ongie is geloof ik voorbij, nu weer de rustmaand in... En rust, nou... ik weet het: Lig geveld met pijnlijke spit op bed. Is er vanmorgen gewoon zomaar ingeschoten. Nu aan de diclofenac. Mijn rug is net een plank :( Voel me net een bejaarde kip. Gelukkig 21-10 op gesprek bij de kliniek over hoe verder. Vriendlief is echt een supermannetje, hij blijft geloven dat het goed komt! En ik ook wel hoor, diep in mijn hart.... Hebben voor onszelf wel besloten dat we echt een paar vragen willen stellen. Zoals *kan het zijn dat er zo weinig eitjes groeiden door die decapeptyl? *Of kan het zijn dat mijn eitjes bijna op zijn en ik vervroegd id overgang ben? *Kunnen er - ALS er de volgende keer wel genoeg groeien en bevrucht raken - wel 2 worden teruggeplaatst? Van die dingen... Als jullie nog goede tips / vragen weten, graag...
    We denken er anders ook over om als het weer niet zou lukken naar Belgie te gaan... MAAAAAr, daar mogen we nog even niet van uit gang hé ;) !

Zo dus meer…
    xxxxxxxxxx

12. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,285
    1,461
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ah, zit het zo. Ik moet woensdag beginnen met de pil en ik krijg mijn spuitschema opgestuurd binnen nu en 2 weken. Ik heb op 9 november mijn prikles en dan moet ik vanaf 15 november beginnen met stimuleren volgens de assistente die ik vanmiddag toch nogeven gebeld heb.

Ik zal dan wel op 10 november moeten beginnen met Decapeptyl en dan op 14 november stoppen met de pil zodat ik daarna kan beginnen met Puregon.

Toch ben ik nog steeds niet helemaal overtuigd van mijn ongi, normaal is het de eerste dag een beetje, dag 2 en 3 zijn erg heftig en daarna wordt tot dag 7 elke dag wat minder. Nu heb ik al sinds zaterdag 17.00 een beetje bloedverlies, van die roze/rode sliertjes en soms een beetje meer licht rood. Vandaag maar een klein beetje in mijn tampon. Ik wacht wel even af want ik hoef de eerste pil pas woensdag tegen de avond in te nemen. Ik heb gisterenmorgen de laatste 2 utrogestan gebruikt dus daar kan het natuurlijk ook nog aan liggen.

Veel liefs
    Nataly

13. juulzon

juulzon Fanatiek lid

Apr 29, 2009
    4,486
    57
    48
    Marni, goede ervaringen met MCK hier! Helaas nog niet zwanger, maar ze zijn supervriendelijk en flexibel. Professioneel en menselijk. Geen ervaring met VU.

Sammie, toch ook IVF
    L
    .. 15 oktober starten met spuiten? Spannend meid… Waar staat MNC voor?

Dancer, wat is de cetro trail? Nooit van gehoord. Voor wat betreft het spuiten: Die decapeptyl in mijn buik deed echt pijn. Maar in het vetje bij mijn bil / been ging het veeeeel beter! Voelde er minder van…’Komt goed schatje’ ;) !

Brabbel, lees net je - wederom – herkenbare bericht hier! Wat herken ik het goed wat je schrijft: het einde van het jaar wordt je weer droeviger en verdrietiger… Herinner me a. nog dat we zeiden vorige oud&nieuw: volgend jaar komt het goed! En b. Ons *etje was anders 30 dec uitgerekend.. Heb ik het ook moeilijk mee.. Vorig jaar oktober neefje geboren en nu zijn zij bezig voor nummer 2… Verwacht met kerst weer ‘blij’ nieuws van ze… Wij zijn er ook zo klaar voor, voor ons beebje… Maar helaas… Helemaal doordat de 1e IVF zo weinig eitjes gaf, ben ik zo bang voor een 2e poging, dat die weer niet aanslaat… Maar goed! We steunen elkaar hier weer en ik hoop gewoon dat jij een Net Niet IVF-er wordt en alsnog zwanger wordt van je volgende IUI!!!! Sterkte meissie!

Willemijn: chapeau! Sluit ik me helemaal bij aan, dat we hier allemaal zwanger worden! Enne, net als bij Brabbel hoop ik dat jij deze laatste IUI zwanger raakt! Een kans is een kans….. duim voor je!

Be Happy: Ken je verhaal… Zat me net te bedenken dat ik bij MCK ook eens wil navragen of ICSI bij ons ook geen optie is, omdat ik de vorige dus maar 5 follikels (bij Purgeon 150 / later 175) had. Echt belachelijk weinig toch…? En daarvan dus 3 eicellen… 2 bevrucht 1 teruggeplaatst en ander toch gesneuveld… Ben superbenieuwd hoe je FM morgen is! Duim voor VEEEL mooie follikels!!!

Babyhope!!!! WOW! Gefeliciteerd meid! Lees het net pas! Mijn 1e IVF helaas
    L L
    … Jij geeft ons weer hoop!!!

Misty, welkom hier!

Dopey, ken je ook nog wel
    J ! En op dit topic ga je gewoon zwanger worden, deal ;) ;) ! Duim voor je meis!!!

Be Happy&Marnat: herken wat jullie schrijven ook compleet. Al merk ik wel dat ik voor de meiden op het forum – helemaal zij die ook al zo lang schrijven – iets zachter ben omdat ik me heeeel goed in hun situatie kan verplaatsen… Maar diep in mijn hart dan vind ik zo dat het onze tijd is… Wat jullie zeggen, je gunt het jezelf, met al die moederliefde in je, het net ietsje meer… Vind het mooi en eerlijk hoe jullie het omschrijven. Herkennen we allemaal wel….Oooh, en Be Happy, wat je zegt over Achter Blijven en Niet Zwanger raken…. *traantje* - dat heb ik precies zo…. En het erge is dat ik soms al denk hoe ik daarmee om zal gaan… Of ik dat zou kunnen accepteren…. ZO HERKENBAAR!!!!
    xxxx

MV: ook welkom hier meis. Dat jojo verhaal van de zaadjes van je man herken ik ook. Van 100 miljoen tot 5 miljoen… Mijn verhaal zal ik zo hieronder even opschrijven…
    Sammie, en daar lezen we elkaar weer…! Hoop echt dat we ‘hier’ zwanger gaan raken!!!

Nataly, oooh, snap je wachtfrutratie helemaal! Moet zelf nu een maand rust houden – na de 1e mislukte IUI. Maar heb van mezelf haast geen cyclus (ovulatie inductie), dus geen idee wanneer ik ongie ga worden, kan zo 2 maanden duren…. Heb 21 oktober een gesprek van Hoe Verder, dus hoop maar dat ze dan zeggen dat als ik na 30 dagen niet ongie ben geworden, ik iets mag slikken om het op te wekken ofzo… Dus hier waarschijnlijk ook pas ergens in november van start…

Zal strax mijn verhaal komen doen!

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

14. juulzon

juulzon Fanatiek lid

Apr 29, 2009
    4,486
    57
    48
    Nataly, bij was het hetzelfde: donderdag de laatste utro, 's avonds een veegje roze, vrijdag zette het niet echt door...rozeverlies ietsje meer, niet echt.... en pas zaterdagmiddag echt doorgezet...flinke bloeding - zondag ook en vandaag alweer minder...
    Kan me voorstellen dat het pilgebruik erg dubbel is... Wel spannend hoor, je zult zien dat de tijd vliegt en het gauw november is! Ga voor je duimen!!!

xxx

15. juulzon

juulzon Fanatiek lid

Apr 29, 2009
    4,486
    57
    48
    Nataly, bij was het hetzelfde: donderdag de laatste utro, 's avonds een veegje roze, vrijdag zette het niet echt door...rozeverlies ietsje meer, niet echt.... en pas zaterdagmiddag echt doorgezet...flinke bloeding - zondag ook en vandaag alweer minder...
    Kan me voorstellen dat het pilgebruik erg dubbel is... Wel spannend hoor, je zult zien dat de tijd vliegt en het gauw november is! Ga voor je duimen!!!

xxx

16. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    juulzon: fijn dat je hier mee komt kletsen. Fijn mannetje, goed dat hij zo positief is. Hou vol, het komt goed. weet het zeker. Het moet gewoon.
    Cetro trail is een studie om te kijken welk prikschema beter is. Ik zit toevallig in de groep met het prikschema die ik normaal gesproken ook zou krijgen, dus voor mij maakt het geen verschil.

nataly: Ow kl*te van je ongi. Had je het zo gegund. Dus nu toch ook voor ivf. Nou , je ziet het je bent niet de enige. Ik kreeg bij de intake ook gelijk prik instructies. Het prik schema heb ik ook al. Ik hoef geen pil te slikken. Weet niet waarom. Ik begin dag 2 met gonal vanaf dag 6 ook cetrotide(antagonist).

mv: welkom. Hoop dat ivf ook voor jou de uitkomst is. Dat we gewoon allemaal zwanger gaan worden.

17. yasgok

yasgok Actief lid

Feb 13, 2009
    395
    12
    18
    huisvrouw
    Nederland
    Hallo dames ik sluit me nu ook bij deze topic aan.We hebben de 6 IUI gehad en dit was de laatste.Maar ik denk dat dit hem ook niet wordt want heb al paar dagen weer bruine afscheiding. Dus als deze ongie doorzet wordt het voor ons ook IVF helaas:(.Succes voor ons allemaal.

18. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Yasko@ Meis hopelijk komt ongi niet door en is het raak voor je, mijn duimen draaien! kan ook innesteling zijn meis.

19. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    Jeetje, wat is er weer veel geschreven! Zo zie je maar weer dat we met velen in hetzelfde soort schuitje zitten. Niet eerlijk!
    Hopelijk zitten we straks ook met velen in hetzelfde zwangerschuitje :D

Weltrusten allemaal!

Liefs,

Misty

20. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Alleen even ego: vanmorgen voor intakegesprek geweest.

Wij vonden het een beetje zonde van onze tijd. Er is uitgelegd aan de hand van een foto hoe ivf gaat, heel globaal. Is ons verteld dat er kansen zijn. 43% per behandeling en dat 70% zwanger wordt door ivf.
    En wat afspraken gemaakt voor vervolg. Moeten nog een keer op startgesprek.

Wij hebben ons zitten afvragen waar dit gesprek goed voor was.
    Verder nu afspraken voor echo, bloedprikken en info avond die verplicht is.

Man ziet toch beetje op tegen ivf. Vooral alles er weer omheen en de vele afspraken.
    Maar ik hoop dat het toch allemaal gaat lukken. Werd weer een beetje positief van het aantal dat zwanger wordt.

Ik had gehoopt dat ik volgende cyclus zou mogen beginnen.
    Niet dus, want voordat alle afspraken gepland zijn is het al volgende cyclus.
    Dus wordt pas in december starten helaas. Volgende afspraak kon pas over een maand gepland worden.
    Zucht wat duurt het toch allemaal lang.

Share This Page