van IUI naar IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door dancer4fun, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Liefprinsesje@ Fijn dat je het begrijpt.

Het is dubbel he omdat ik nu ook zwanger had moeten/kunnen zijn.
    Maar ik weet dat zeehondje dat ook begrijpt.
    Mijn tijd komt hopelijk en blijft dan ook plakken hopelijk.
    Als de laatste poging mislukt kunnen en mogen we het op geven hoe moelijk het ook is.En verdrietig om dit nu neer te zetten.

Brabbel@ Wat begrijp ik je goed meis en wat fijn dat het door je familie begrepen word.

Mijn ouders hadden toch kado s gekocht voor ons en ook voor de kleine van mijn zusje maar ik moest wel even slikken maar heb me sterk gehouden.

2. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Lieverds, ik denk dat er heel erg aan ligt in welke periode van je cyclus je zit. Wij vierden gister Sinterklaas en had dus volle hoop. Als ik net ongi was geworden of in de situatie van Marnat bijvoorbeeld had gezeten, dan weet ik zeker dat het veel moeilijker is om een oinderfeest te vieren.
    Maar voor ons allen komt er ooit een tijd dat je dit kinderfeest met je eigen kinderen kan en mag vieren!

Mag ik vragen wie er, als het helaas echt niet lukt, willen adopteren?
    Wij wel namelijk.

3. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik heb er zelf wel eens over nagedacht, maar mannetje helemaal niet.
    Als ik tegen m zeg: "Stel nu dat t niet lukt........"
    En dan roept hij al:"Ja euh..... hoe dr maar over op, dat zien we dan wel, en daar wil ik nu nog niet over nadenken."

Ik zou t echt niet weten, voor mij nog een "ver-van-mn-bed-show"

4. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Zeehondje@ Als het hier met hulp niet lukt hoe verdrietig ook .
    Hoe veel pijn het ons ook doet !! we gaan niet adopteren we willen een eigen kindje en anders niet.
    we nou ook te oud voor om nog in die prosedure te stappen.

5. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Zeehondje... voorzichtig...

Wij zouden voor kabouterkindje adopteren, zaten ook al bijna in het proces. Nu niet meer, dat gaat bijna niet meer ivm leeftijd.

Hier ben bang dat al ei gesprongen is. Dus mag dan nog een cryo tp?

6. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Brabbeltje-lief... Dat verdriet wat er ineens schouder schokkend, intens, vanuit je tenen uit kan komen herken ik oh zo goed... Hele dikke knuffel en goed dat je even aan jezelf hebt gedacht. Het is ook zo confronterend... En oneerlijk... Knuffel je nog een keer!!! Herken het helemaal....

Dancer, top dat je mag beginnen!!! Spannend!

Voor wat betreft de adoptie vraag, ik zou het heel graag willen, maar mijn vriend ziet het niet zitten. Een kindje van ons twee of niet. ALS het niet zou lukken, dan denk ik wel dat ik mijn leven een andere koers zal gaan geven. Naar het buitenland, ontwikkelingswerk.. zoiets...
    Maar wil voorlopig nog HOPEN EN GELOVEN!
    Al worden we naarmate de tijd verstrijkt wellicht ingehaald door de realiteit....

xxxxxx

7. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
  8. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @zeehondje: gefeliciteerd en geniet ervan. Is altijd even slikken als ik weer lees dat iemand zwanger is, maar aan de andere kant hoop ik ook dit ooit te kunnen schrijven.

@brabbel: ik herken je gevoel helemaal. Hier ook gehad met schoonfamilie. Helaas hadden ze bij mij er geen begrip voor. Werd me zelfs kwalijk genomen dat ik moeite had met zwangerschap van schoonzus en toen er cadeautjes werden gegeven toen ze zwanger was.
    Gelukkig heb je wel steun van hun.

@dancer: gelukkig mag je beginnen. Succes.

@all: dikke knuffel, denk aan jullie allen.

Hier nogsteeds een dipje en moe van het werken.
    Vind het soms allemaal zo moeilijk. Vooral met deze dagen vind ik het lastig om vrolijk te zijn.
    Gelukkig gaat het tussen manlief en mij de laatste tijd wel goed en is het hier rustig. Heb al genoeg aan mezelf namelijk.

@adopteren: hier is het alleen nog ivf. Man wil hierna niet verder.
    Adopteren is bij mij ook geen optie, pleegzorg misschien.
    Maar ja, als man niet wil.

Weet ook wel dat ik mijn leven anders ga inrichten mocht het niet lukken. Ga ik ander werk zoeken (buiten de zorg, zodat ik niet elke keer weekenden en feestdagen moet werken.).
    Misschien ander huis ergens met een grote tuin. Maar ik blijf heel hard hopen op dat onze wens mag uitkomen.

Ben tijdje geleden naar een medium geweest en die zag dat onze droom uit zou komen. Alleen wist ze niet precies wanneer. Moest het wel loslaten dat het nooit zou lukken. Moest positief blijven.
    Dus ik houd me die woorden maar voor ogen.
    Had verder kaarten dat met winter, dus ja of in de winter zwanger of in de winter bevallen.

Kijk nu uit naar het weekendje weg volgende week in een hotel. Hopelijk iets beter weer.

9. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    zeehondje: nou die test kan echt niet missen. Geweldig meid, van harte gefeliciteerd. Ben echt heel blij voor je. Geniet er samen van het is jullie van harte gegund!!

Adopteren willen wij allebei niet als het niet lukt. Ten eerste zijn wij daar te oud voor (ik 39 en man 41) ten tweede is het een heleboel geld, wat wij echt niet kunnen betalen. en ten derde wil ik dan liever een kindje uit nederland helpen, want er zijn er genoeg hier die ook een thuis kunnen gebruiken. Helaas denkt manlief daar anders over. Dus blijven wij waarschijnlijk dan kinderloos.Maar ook wij hopen dat het misschien niet zover hoeft te komen.

Mijn moeder is ooit naar een helderziende geweest. En die vertelde haar ook allerlei dingen over mij en mijn broer. tot nu toe zijn die allemaal uitgekomen. Behalve dat ik 3 kinderen zou krijgen. Dat is dus nog niet uitgekomen. Moet ik echt heel erg opschieten wil dat nog gaan lukken;)

10. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @dancer: je krijgt gewoon meteen een drieling:D

Wie zal het zeggen inderdaad. Maar sindsdien heb ik wel weer een beetje hoop gekregen om eerlijk te zijn.

Adopteren is inderdaad veel geld, hoewel wij het niet slecht hebben hoor.

11. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.298
    1.463
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Joehoe, zeehondje gefeliciteerd. Het is je heeeeeeeeeeeel erg gegund. Lief emmy'tje hou je maar goed vast in mama's buik.

Ik kan mij ook nog heel goed mijn positieve test herinneren. Dat was op koninginnedag 2008. Ik dacht als hij negetief is dan ga ik onwijs zuipen maar ik stond dus 's middags in de stad met een sapje in mijn hand:):).

Ik hoop dat jullie dat gevoel allemaal mogen meemaken.

Veel liefs
    Nataly

12. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Zeehondje@ Gefeliciteerd meis eindelijk is het gelukt!!

jij was toch ook nog van het begin in het iui topic samen met mij en timon ?

meiden allemaal een knuf die het nu nodig zijn.

13. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    @Zeehondje: GEFELICITEERD!! Wat een geweldig en hoopgevend nieuws! Jullie krijgen een kindje, joehoe! Geniet ervan! Hoe voel je je tot nu toe? Al kwaaltjes?

Wat adopteren betreft: dat is voor ons een serieuze optie waar we ook beiden veel zin in hebben! Als er geen bio-kindje komt, is de kans heel groot dat wij inderdaad gaan adopteren. We gaan zelfs in februari de VIA al volgen. Als er wel een bio-kindje komt, betekent dat voor ons ook niet direct dat we niet gaan adopteren. Maar dan moeten we het gezien de nieuwe situatie opnieuw overwegen. Misschien wordt pleegzorg dan ook wel een optie. Adoptie is inderdaad een dure en tijdrovende aangelegenheid, dus we zijn al begonnen met sparen!

14. liefprinsesje

liefprinsesje Actief lid

19 okt 2010
    239
    0
    0
    @Zeehondje...meid gefeliciteerd!

over adoptie,wij hebben net de papieren ingevuld voor het BKA nummer en wachten dan af wanneer we naar de VIA mogen. We zijn ookal naar een voorlichting betreft pleegouders geweest,dit was bij nader inzien niks..dus...we hebben nog 3 IVF's maar daarna houden we er ook echt mee op, 3 IVF's en niet meer. Wij zijn nog redelijk jong(ik 24 man 27)we zijn nu bijna 3 jaar bezig en ik moet eerlijk zeggen na 12 mislukte IUI's en 1 IVM begint het optimisme een beetje weg te ebben. Maar in februari gaan we voor de 1e IVF. Hoewel ik moet zeggen dat IVM ons al zwaar viel en IVF schijnt op gebied van hormonen toch een stuk zwaarder te zijn...we zien wel

@ Marnat,jullie gaan heerlijk zwanger worden en blijven bij de laatste poging!!! Het is jullie zo gegund!!

@ de rest van de meiden..zullen we dan maar afspreken dat 2011 écht ons jaar gaat worden??!!! Helaas was 2010 het niet voor ons, maar 2011 moet het toch worden!!

fijne avond!!

15. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Liefprinsesje@ Dankje wel meis , we zullen zien , we doen er in elkgeval alles aan om het te laten slagen.

En nu tijdens de rust heerlijk van elkaar genieten wanneer we willen.
    En we maken er geen moetjes van.
    We willen meer genieten van andere dingen en in huis bezig zijn.
    Manlief is nu ook thuis er was geen werk meer, morgen gaat ie ww aan vragen en weer op zoek !

Hoe gaat het met jou ?

16. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ja, inderdaad Marnat, wij kennen elkaar al van lang terug!
    En jij krijgt ook snel zo'n mooie test met daarop volgende een super zwangerschap!

Voel niet veel. Minder pukkeltjes/puistjes op m'n rug. Minder trek in eten en vooral niet in snoepen (normaal echt een zoetekauw), borsten gaan nu een klein beetje pijn doen en beetje menstr. pijntjes soms in m'n buik (drukkende gevoel).

17. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Zeehondje@ Ik hoop je te volgen mis spontaan of met de laatste poging!!

Wat je pijn in je buik betreft , doet het pijn of is het gevoelig?
    Je zou zwitsal mamma kunnen halen dat is voor zwangerschaps strepen !! helpt heel goed kan ik je zeggen.
    Er is ook 1 voor borsten. dan blijft je buik en borsten soepel.
    Ik gebruik het ook als ik ei pijn heb dat helpt te verzachten.

Kost 7 euro ongeveer bij de kruitvat.

18. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    zeehondje: die banner staat je goed;)

nou de eerste gonal-f injectie zit erin. En dan vrijdag 1ste echo. Standaard op dag 6 omdat ik met cetro trail meedoe. Ben benieuwd hoe alles gaat verlopen.

19. 31 december 2008 gestopt

27 jul 2009
    286
    0
    0
    projectcoordinator
    limburg
    zeehondje: oh meid wat fijn voor je, heel voorzichtig van harte gefeliciteerd! Beebje, blijf nu maar lekker plakken bij Mamma!

Dat drukkend gevoel heb ik de eerste 4/5 weken gehad, dus het kan nog wel even aanhouden. Constant een soort van opgeblazen buik gevoel en ongesteldheidsgevoel...

Brabbel: dikke knuf meid, goed dat je schoonouders het begrepen zeg!

Dancer: he dju ook dikke knuf meid!

Rest hele dikke hug en dat jullie in 2011 maar allemaal snel met goed nieuws mogen komen hoor!!!

20. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Lieve meiden, heel erg bedankt voor de lieve woorden.
    Doet me goed dat jullie me snappen, en kunnen steunen hierin.

Dikke knuffel!

Deel Deze Pagina