@Dancer, toevallig dat jij ook cetro gebruikt zeg! Op welke dag start je met cetrotide? Ik moest zelf op dag 2 daarmee starten, tegelijk met de Gonal-F. Morgen is dag 6, dus dan is de eerste controle echo!
ik ga op dag 6 beginnen met cetrotide. Dat is voor mij as vrijdag. Heb ik eerst smiddags controle echo en dan savonds de cetrotide en de gonal-f prikken. Dan ontlopen we elkaar maar 2 dagen.
Ik heb vanmorgen mijn eerste FM gehad na 10 dagen gonaf-f doses 300 te hebben gespoten. Waar ik al bang voor was is gebeurd, er groeit helemaal niks, echt niks. Mijn bms was maar 4mm. Nu heb ik normaal met clomid pas rond dag 20 of 21 de IUI dus hebben we nog wel even. Ik was ook niet echt verbaasd dat er mij op dag 10 nog niks te zien is. Maar het ziekenhuis in Dusseldorf waar de punctie en terugplaasting gaat plaatsvinden heeft een winterstop vanaf maandag 13 december. Dus als er voor maandag nog niks groeit of de eitjes zijn niet groot genoeg dan gaat deze maand voorbij en beginnen we opnieuw in januari. Dat was wel erg K%$$(*&^%T om te horen. De gyn zei ook dat mijn eicelreserve echt heel erg laag is dus als we dan in jan opnieuw gaan beginnen krijg ik een ander hormoon dan gonal-f om eitjes te stimuleren. Dat hoor ik dan wel. De kans dat we deze maand dus nog IVF gaan krijgen (of ooit nog IVF door mijn lage eicelreserve) is dus heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg klein. Ik heb gevraagd waarom ik een lage eicelreserve heb en dat is volgens de gyn genetisch bepaald en mijn leeftijd,38, speelt natuurlijk ook mee. Ik moet vrijdag weer terug komen voor een FM en nu doorgaan met gonal-f 300. Ik wil vrijdag vragen of zij dicht zijn met kerst en oud en nieuw en zo niet dan wil ik vragen of het geen escape IUI kan worden deze maand want waarschijnlijk groeien er bij mij toch niet veel eitjes. Heb net even heeeeeeeeeeel hard gehuild en mijn zoontje Luca heel erg geknuffeld want nu ben ik extra blij dat we hem hebben. Ik heb dus nooit veel eitjes gehad en dan is Luca dus echt een wonder dat hij er is. Veel liefs Nataly
@Nataly, wat ontzettend balen! Het lijkt me heel hard om zo een boodschap te krijgen en te moeten verwerken! Sterkte en ik hoop dat er vrijdag toch nog wat blijkt te gebeuren!
Het lijkt wel de niet-groeimaand, ik hetzelfde deze week. Mijn bmslijmvlies groeit dus echt niet/niks. Zal de maansteen dan toch werken? ( alleen wel verkeerd)
Zojuist heb ik mijn eerste FM gehad. Het is pas dag 6, en volgens de arts is er dan nog weinig van te zeggen hoe het verder zal gaan. Het slijmvlies was wel mooi dik, er zaten een aantal kleine mini-eitjes aan beide kanten, maar nog niets noemenswaardigs en ook niet echt veel. Vrijdag moet ik weer terugkomen. Tot die tijd gewoon doorgaan met spuiten met dezelfde dosis. Ze zei wel dat ze de dosis misschien gaan verhogen als het er vrijdag hetzelfde uitziet. Afwachten dus... Wat zijn jullie ervaringen met FM op dag 6?
Succes dames. Ik snap jullie teleurstelling. Hopelijk komt er eind van de week goed nieuws voor jullie. Wie weet zijn de eitjes ook in winterslaap door de kou. Dikke knuffel voor jullie.
Nataly, wat een nieuws zeg. Zal denk ik wel even schrikken zijn geweest. Hopelijk toch nog een groeispurt en hoeven jullie niet tot januari te wachten. Kaboutertje, wanneer weten jullie of er cryo's zijn (zie ie onderschrift)?
Eerst moet mijn bmslijmvlies eens gaan groeien, want dat staat al een week stil. Er mag pas een tp zijn als dat dik genoeg is. Ja en dan komen de cryo's hopelijk ongeschonden uit de strijd. Dus??????
Lien: dus het zag er allemaal goed uit. Nu ist afwachten of het verder gaat groeien. Voel jij al wat aan je buik. Ik heb nu 2 keer geprikt, vanavond 3de keer en ik voel toch al wat in mijn buik. Kleine krampjes aan linker en rechterkant. beetje als bubbels. Af en toe wat steekjes. Hoop dat het een goed teken is. en dat het al lekker aan het groeien is. Moet nog even wachten tot vrijdag. Ben zo benieuwd. nataly: ik zal voor je duimen dat er toch wat aant groeien is. zodat deze poging gewoon door kan gaan. *duim, duim, duim* kaboutertje: Ook voor jou, duim ik heel hard dat je bm slijmvlies goed groeit en dat je toch een cryo tp gaat krijgen. Moet gewoon eens gaan lukken. Het moet gewoon!!
@Dancer, vandaag voor het eerst wat last gehad van buikpijn, maar dat zouden ook mijn darmen kunnen zijn. Maar de dagen hiervoor niet veel onderbuikgevoelens gehad Wel heb ik al een paar dagen in de loop van de dag hoofdpijn gekregen. Vandaag was mijn vrije dag en had ik geen hoofdpijn, maar vanavond een beetje te intensief gesport. Toen werd ik ineens een beetje 'dizzy', zag vlekken en kreeg wel hoofdpijn. Zo te merken is inspanningshoofdpijn echt een bijwerking in mijn geval, aangezien ik daar normaal gesproken niet zo snel last van heb. Rustig aan doen is de oplossing, maar dat vind ik best lastig. Ik ben meer zo iemand die alles voor de volle 100% wil doen. Tot nu toe vind ik de bijwerkingen wel goed te doen. Hopelijk blijft dat zo.
Helaas cryo gaat niet door. Bmsl te dun en niet mooi. Zou dat altijd het probleem geweest zijn, komen daar ook de mk-en van???? Nu iig aan nog meer pillen en hopen dat dat het probleem wegneemt.
kaboutertje: Das baalen zeg. Moet je nu wachten tot volgende ronde? Je geduld wordt behoorlijk op de proef gesteld hé. Weet niet zo goed wat ik moet zeggen dus geef je maar een hele dikke knuffel.
Dikke knuffel vor je Kaboutertje, dat is balen zeg. Ik hoor mogen definitief of mijn IVF nog doorgaat ivm het niet willen groeien van eitjes. Het zit ons niet mee! Als het niet doorgaat dan ga ik zondag lekker aan de zuip, ik heb een etentje en borrel met oud collega's. Ik hou al sinds september vorig jaar rekening met het drinken van alcohol maar als er deze maand toch niks gebeurd dan ga ik lekker wijntjes drinken. Veel liefs Nataly
@kaboutertje; kijken ze bij de iui niet naar de dikte van je baarmoederslijmvlies. Hier meten ze dat bij elke fm op namelijk. Maar dat zou vast een rede kunnen zijn. Eitje kan dan niet mooi innestelen misschien. Succes in ieder geval. @nataly; hier houd ik er al minder rekening mee dan de 1ste 2 jaren. Drink niet echt veel hoor, maar soms toch wel wat hoor. Geef je groot gelijk. @ego: hier ga ik lekker een weekendje weg naar het hoge noorden.
zonnetje: Veel plezier!! Geniet ervan. nataly: Spannend voor je. Ik hoop dat je toch goed nieuws krijgt te horen. ik zal voor je duimen. hier niets bijzonders. Heb niet echt het idee dat ik bijwerkingen heb van de gonal-f. Soms klein beetje steekjes in mijn buik. rond mijn eileiders. maar verder niets tot nu toe. Vanaf morgen ga ik ook cetrotide prikken. Vind het allemaal erg spannend.
@Kaboutertje, wat een tegenvaller zeg ! Ik hoop dat ze wat kunnen doen om je bmsl te verbeteren. Had je dat eerder bij IUI's ook? @Dancer, fijn dat de bijwerkingen tot nu toe meevallen! Hopelijk blijft dat zo Succes morgen bij de FM en met de cetro!
Bij IUI schijnt 7 mm goed te zijn. Alleen nu in een ander zh kwamen ze er achter dat het niet mooi opgebouwd is. En 7 mm net kantje boord is voor een cryo tp.