van IUI naar IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door dancer4fun, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    @Dancer, hoe is bij jou de punctie gegaan?

Ik moet zeggen dat de punctie mij erg tegen is gevallen. Het bleek dat mijn eiblaasjes erg moeilijk doordringbaar waren, waardoor ze nogal lang heeft moeten villen om door de schil heen te komen met haar naald. Dat schijnt nogal ongebruikelijk te zijn, en dus ook erg pijnlijk. Ze zei meteen na afloop dat ze bang was dat ze ook helemaal geen eitjes zou gaan vinden, omdat het erop leek dat de blaasjes nog niet klaar waren om aangeprikt te worden. We worden in elk geval een bespreekgevalletje om te kijken hoe we het een volgende keer gaan aanpakken. Woensdag kan ik bellen om te horen wat ze besproken hebben.
    Maar er is gelukkig ook nog wat goed nieuws, want we zitten nog in de race: er is om precies te zijn één eicelletje gevonden. Zaad van mijn man was ook prima, dus er is nog een kansje dat er een TP komt. We zitten tot nu toe met alles steeds net op het randje, dus het blijft nog een paar dingen flink spannend!! Maar vandaag ga ik maar eens lekker uitrusten en mezelf laten verwennen!

2. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    hoi lien, had al berichtje geplaatst maar die had je vast nog niet gezien. Moet je maar even teruglezen.

Fijn dat er toch nog 1 eitje is gevonden. Ik ga heel hard voor je duimen dat het goed komt. Dat we allebei een tp hebben binnenkort.
    Het moet gewoon goed komen.

ik lig nu ook lekker op de bank en laat me verwennen door mijn mannetje.

3. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    @Dancer, sorry ik zag je berichtje inderdaad nu pas. Klinkt goed en veelbelovend, een punctie die te doen is en een goede eicelopbrengst!! Ben wel een beetje jaloers hoor ;) Maar ik hoop inderdaad dat we allebei zondag een TP zullen hebben! Doe het lekker rustig aan vandaag!
    Wat voor pijnstilling heb jij eigenlijk gehad? Ik alleen 2 paracetamol en een diazepam. Hopelijk volgende keer wat meer, want dit was echt niet leuk zo ... :(

4. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    kon kiezen tussen combinatie diflofenac, paracetamol en oxazepam of een morfine prik. Heb voor laatste gekozen. Is me erg goed bevallen.
    Maar ben ook nog gisteravond naar de acupunctuur geweest. Dan schijnt ook te helpen tegen de pijn.
    Denk dat ik gewoon geluk heb gehad hoor. Want die prik is geen garantie tegen de pijn van de punctie want schijnt dat het ook erg afhankelijk is hoe makkelijk ze erbij kunnen.

5. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier heb ik begrepen dat ze standaard morfine geven tijdens de punctie, voor de punctie verdoven ze de vagina en ervoor met ik 2 paracetamol innemen.

@lien: helaas niet zo goede punctie voor jouw. Hopelijk toch een superemmy voor jullie.

@dancer: dan moet er minimaal wel een topper bij zitten voor je. En succes.

Hier verder weinig te melden.

6. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Van de week vergeten te vragen aan brabbel.

Begreep dat je een schimmelinfectie hebt.
    Gebruik je toevallig speciale zeep speciaal voor de vagina?
    Of zit het ergens anders?

Heb het zelf ook namelijk gehad. Paar weken die zeep gebruikt en meteen een schimmel. Begreep van de HA dat dit kan komen door die zeep.
    Succes en ik heb toen gewoon 1 capsule gekregen en klaar.

Ego: hier dik pak sneeuw buiten. Gelukkig lekker vrij dus kan ik de sneeuw bewonderen vanaf de bank.

7. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    hier(den haag) ook een dikke pak sneeuw. Ben zo blij dat dat gisteren niet was. toen moesten we naar het ziekenhuis.

hier alles goed. Nog een beetje last van mijn buik, maar kan het niet echt pijn noemen. Doe lekker de hele dag niets en laat me verwennen door mijn mannetje :).
    Duurt wel lang hoor dat wachten tot zondag ochtend. Ben zo benieuwd of het goed gaat met de bevruchting.

8. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Is ook wel lang tot zondag inderdaad. Gelukkig geen last voor je.

En inderdaad vandaag was je niet bij het ziekenhuis gekomen als je pech had. Vooral west-nederland heeft vele files.

Maar met 8 eitjes verwacht ik minimaal 1 die bevrucht is.

9. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Dancer en Lien; spannend weekend! Hoop dat er mooie bevruchtingen plaatsvinden!

Dancer; naar welk ziekenhuis gaan jullie? Bronovo?

Ego; hier weer een beetje opgeknapt. Maandag en dinsdag thuis geweest. Maar omdat ik in het basisonderwijs werk wilde ik aan de ene kant wel weer aan de slag. Zeker met de kersttijd (viering, kerstdiner, e.d.). Achteraf goede beslissing geweest. Zag er wel tegenop, maar anders ben ik bang dat ik heel erg in was blijven hangen. Nu krabbel ik redelijk snel op denk ik.
    Lichamelijk gaat het goed. Nog een klein beetje bloedverlies maar. Vanmiddag in het ziekenhuis geweest, inwendige echo. Alles zag er goed uit. Baarmoederslijmvlies was al weer aan het groeien en ook rechts waren al twee groeiende eiblaasjes te zien. Links zat wel een cyste, maar niks om me zorgen om te maken. Dit komt waarschijnlijk doordat daar het eitje van vorige maand zat en door de zwangerschapshormonen is die nog niet afgebroken o.i.d.
    Rond de kerst m'n eisprong! Misschien dat m'n lichaam nu weet hoe alles moet en raken we wel spontaan zwanger! Lekkere binnenvakantie wordt dit dus, haha!
    En als we willen mogen we in januari (bij de volgende menstruatie) gelijk door met ivf poging 2.

Fijn weekend allemaal en succes als je de weg op moet!

10. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    zeehondje: dat klinkt goed, hoop dat je een goede eisprong hebt met kerst. Wens je een hele fijne binnen vakantie;) you never know!!!

Nee, niet bronovo maar maasstad/emc rotterdam.

wou dat het zondag was.:$ ben echt zo benieuwd.

11. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @zeehondje: fijn dat je weer opgeknapt bent. En het is en blijft moeilijk allemaal.

En hopelijk is ivf nummer 2 gewoon niet nodig. Is er een oorzaak waarom het bij jullie niet lukt?

Nu lekker genieten van de vakantie dus.

12. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    @Zeehondje, wat knap dat je je leven alweer zo goed hebt kunnen oppakken. Het is niet niks wat je hebt meegemaakt. Misschien helpt de gedachte dat je nu weet dat je zwanger kunt raken?

@Dancer, inderdaad, was het maar alvast zondag. Ik had net mijn man aan de lijn, die op weg is naar huis vanaf zijn werk. We zijn allebei al de hele dag zo ontzettend nerveus. En morgen volgt er nog zo'n dag. Bij ieder telefoontje ben ik bang dat het slecht nieuws betekent. Wordt er bij jullie ook gebeld als er geen TP zou zijn? Al lijkt die kans me bij jullie niet zo groot. Laten we hopen dat onze beginnende kindjes echte knokkertjes zijn die zondag graag terug willen in onze buikjes :) En dat we ze dan een maand of negen later pas weer terugzien.

13. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    wij worden zondagochtend gebeld door het ziekenhuis. dan pas krijgen we te horen hoe en wat. Kan er een tp plaatsvinden moeten we direct naar het ziekenhuis. Dus laten we maar hopen op het laatste.
    Wil er niet aan denken dat er geen tp plaats gaat vinden....... bedoel met 8 eitjes en zaad dat goed genoeg is voor ivf, zal er toch wel 1 bevrucht zijn en goed genoeg voor tp...............laten we het hopen

14. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    dancer: ik duim voor je meid!!!! zooooo spannend!!! en er zal er zeker wel 1 bevrucht zijn!!! je weet hoe slecht ons zaad was, en zelfs wij hadden vette bevruchtingen! komt helemaal goed meid!!!! hou me op de hoogte ;)

zeehondje: wat fijn om van je te horen lieverd, en te horen dat je weer beetje opgeknapt bent! heb afgelopen dagen veel aan je gedacht skat! en wie weet ,.... heeft kerst een goede invloed ;) blijf maar lekker samen binnen rond kerst :p hihi
    dikke knuf voor jou meid!

en weet niet meer wie het vroeg over de pijnstilling maar wou er even op zeggen dat ik thuis 2 paracetamol had genomen, int ziekenhuis kreeg ik diazepam (geloof ik) en toen idd 2 prikjes in mn vagina maar ik was zooooooooooo suf dat ik dat niet merkte! en de punctie voelde ik wel maar deed geen zeer maar ik was echt totaal van de wereld op die pillen! kan me er nu 4 mnd later amper nog wat van herinneren! dus soms valt t echt mee skatten! ;)
    dikke knuf voor jullie allemaal!!!

15. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    Ik moest van mijn mannetje rust houden, na de punctie. En dat heb ik zeker gedaan maar na anderhalve dag ben ik het al zat. Dus vandaag ga ik lekker naar buiten. Alvast een paar kerstkadootjes kopen en boodschappen doen.
    Mijn buik voelt goed aan, niet meer zo beurs van binnen zeg maar.

Nu die bolletjes inbrengen wat een smeerboel is dat zeg! Had het wel al gehoord van meiden hier, maar nu ik het zelf moet doen. Getverderrie!!
    Nou ja, alles voor het goede doel.

hoe ist met de rest hier?

16. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    dancer: bijna zondag!!!!!! ;) spannend hor!!!!
    die ballen zijn idd ranzig! en dan te bedenken dat ik er volgende week weer mee moet beginnen :s ulgh
    doe je goed trouwens lekker rust houden! ik kan me nog herinneren dat ik zooo suf was, dat ik de dag erna wel rust moest houden haha en daarna was t weekend en heb toen ook lekker rustig aan gedaan! en na de tp weer 2 dagen rust! ;) ben nogsteeds druk voor je aant duimen hor!!

wij hadden vandaag een bms van 4,8/5mm !!! gyn vond dat erg netjes op dag 10! moet di weer te meten en hoop dan op groen ligt! en dan donderdag de tp! (afhankelijk van de ontdooiingstijd denk ik) hoop dat t nu meezit want ben erg bang dat t ziekenhuis met kerst gesloten is en dat we dan WEER moeten overslaan doortoedoen van t ziekenhuis! dus hopelijk redden we t net voor t weekend! op naar de 8mm!!!

17. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    ik ga hard voor je duimen spannende tijden. Moet gewoon nog lukken voor de kerst!!!!

18. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Hier vanmiddag telefoon gehad van het ziekenhuis. Geen bevruchting, dus ook geen terugplaatsing...

19. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    ach nee, lien wat erg:( Zal vast een enorme teleurstelling zijn. Sterkte Meid. en een dikke knuffel.

hier is het nog steeds spannend. Wij horen het morgen ochtend.

20. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    jeetje lien: wat een tegenvaller! hele hele dikke knuffel voor jou meid!

dancer: ik blijf voor je duimen hor!!! ;)

Deel Deze Pagina