van IUI naar IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door dancer4fun, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    nee hor skat! hoort er allemaal bij!!!!!! je wilt niet weten hoe ik me nu voel bij mn 2e tp!! nou ja,...nog VOOR mn tp!! heb nu al de zenuwen enzo! maar ga me deze keer proberen helemaal los te laten! en vooral heeel veel te ontspannen!
    succes lieverd,...voor je t weet ist zover ;)

2. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    spannende tijden: veel suc6 morgen!! ik ga hard voor je duimen dat dit hem gaat worden. Het moet gewoon!!! Hoop dat het je gaat lukken, ontspannen en het loslaten. Ik vind het erg moeilijk. Er gaat geen moment voorbij dat ik niet denk: zal het dan toch? of misschien wel niet. Pff, wat duurt de tijd dan lang.
    Ik voel me namelijk helemaal niet anders dan normaal. Geen klachten, alleen een beetje gevoelige boobs, maar dat is volgens mij gewoon van de utro. Dus kan me niet echt niet voorstellen dat ik zwanger ben.
    Nou ja, de tijd zal het leren.

3. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    spannende tijden: succes vandaag

4. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    Ben vandaag beetje down. Heb echt het gevoel dat deze 1ste poging is mislukt. Voel namelijk helemaal niets. Geen krampje, vleugje misselijkheid of iets dergelijk. Ik wou dat ik me anders voelde. Maar ja, vandaag voor het laatst de utro dus verwacht ik mijn ongi denk ik op oudejaarsdag.
    sorry kan er niets anders van maken. Probeer positief te denken maar het lukt niet echt.
    Net ook bericht van het ziekenhuis. Van de 4 overgebleven embryo's is er maar 1 ingevroren. Nou ja, tis beter dan niets. maar het is wel een beetje teleurstellend.

5. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    oh lieverd, ik hoop zo dat je ongelijk hebt. Je hoeft namelijk niets te voelen. Maar je kent je eigen lichaam natuurlijk het beste.

Ik blijf wel voor je duimen

6. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @dancer: zijn ook mensen die niks voelen inderdaad. Hoop het zo voor je. En helaas maar 1 ingevroren. Kan me je gevoel voorstellen.
    En ook evt nog ongi op oudejaarsdag is helemaal niet fijn.
    Moet je niet standaard testen. Hier is de regel dat ik moet testen als de utro op is.

@spannende tijden:hoe was je tp vandaag.

ego: eigenlijk weinig te melden. Alleen al last van alle vervelende kwalen als elke maand. Verwacht 3 jan mijn ongi en dan begin ik ook met ivf. Dus nog een weekje. Gevoel van vorige week is wel weer beetje gezakt gelukkig.
    Heb een gezellig kerst gehad, viel ook mee dit keer bij schoonfamilie.

Dikke knuffel voor iedereen hier.

7. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    zonnetje: in mijn ziekenhuis testen op dag 18 na tp. Weet ook niet waarom zo laat. Eerlijk gezegd durf ik gewoon niet te testen en wacht daarom ook tot as zondag. Als ik dan nog niet ongi ben ga ik testen.

spannend voor jou , komt al aardig dichtbij. Wens je al het goede voor het nieuwe jaar. Nieuw jaar, nieuwe kansen. En hoop dat ivf het wondertje gaat brengen waar je al zo lang op wacht.

8. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    spannende tijden: hoe ist gegaan vandaag?

9. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Kan me voorstellen dat je niet wil testen. Weet nu al dat als ik moet testen de zenuwen door mijn lijf gieren. Aan de andere kant heb je dan wel duidelijkheid. Bij mij is het testen op dag 16. Dus maar 2 dagen verschil.
    Inderdaad nieuw jaar nieuwe kansen. En hopelijk een keer een jaar met een wondertje voor ons. Sluit na al het 4jaar af zonder zwangerschap (ben sinds september 2007 bezig).

En hoop dat het ook voor jouw een mooi jaar gaat worden.

10. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    dancer: meisje meisje meisje,....probeer te ontspannen!!!!! ik snap dat dat moeilijk is,...had ik eerste ronde ook maar probeer t los te laten skat! je wordt gek van jezelf!!! ;)
    tis vervelend als je zo lang moet wachten!!!! en geen zekerheid hebt!!! maar zoals we altijd zeggen,...we blijven positief tot t tegendeel is bewezen! je moet de 6e zeker prikken?! houd hoop meis,...je hoeft niets te voelen he!!!!! ;) ik blijf voor je duimen skat!!!!

zonnetje: 2011 wordt spannend jaar voor jou!!!! maar wordt jullie jaar hoor!!!! ;) knuf

ego:
    tp ging super goed!!!! sjors en sjimmy zijn on board ;) haha
    zijn alweer stadium verder! zijn nu blastocyste geloof ik! ze zijn natuurlijk eerst 1cellig dan 2 , 4, 8 (dag3), en dan blastocyste(dag4/5) ofzo de ene was prachtig mooi en sterk! en de ander nog beter!!!! ben heeeeeel benieuwd of er iig 1 van mn kanjers blijft zitten!! helaas hebben ze er 3 moeten ontdooien en heeft 1 t niet overleefd! vind dat eerlijk gezegt best raar idee. hebben gister ook foto gemaakt van ons in onze prachtige ziekenhuis kleren maar ook van de cryo's! vet tof!!! en ik glunder steeds als ik naar onze jongens kijk haha zooo raar! hoop zooo op plakkers!!! maar we moeten nog lang wachten want mag pas de 14e bloedprikken!!!! duurt nog zoooo lang!!! maar,...vorige keer werd ik op dag 12 al ongi!! én ik kan natuurlijk zelf op dag 15 (als t dan nog nodig is) en thuis test doen! maar we zijn iig begonnen met aftellen ;)

11. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    spannende tijden: joehoe!!! 2 cryo's aan boord van super kwaliteit. Wat goed zeg!! Ik duim heel hard voor je dat er nu in ieder geval 1tje blijft plakken. Het moet gewoon!!!

en ja, ik maak mezelf echt beetje gek hierzo. Probeer wel afleiding te zoeken maar wil niet echt lukken. Vandaag de eerste dag zonder de utro dus het aftellen is begonnen. Ik hoef geen bloed te prikken, mag gewoon zelf een test doen als ik op dag 18 nog niet ongi ben. Maar ik het denk ik toch iets eerder doen. op dag 15. Nou ja, wel zien wel......
    heb helaas maar 1 embryo over in de vriezer van de 4, dus das wel een beetje een teleurstelling.

12. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    meiden mijn duimen draaien voor jullie

13. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    dancer,...misschien rare vraag,...maar waarom moet je stoppen met utro!?!?!?
    ik moet namelijk door blijven gebruiken TOT de bloedtest heeft bewezen dat t is mislukt!! en als het WEL is gelukt moet ik namelijk door blijven gebruiken! vind t altijd zo vaag dat elk zh wat anders doet!!!

all: waren gister op de nieuwe afdeling van t AMC! wat een vooruitgang!!! veel sterieler! veel beter lap, veel netter allemaal én wat ik vooral erg prettig vond,...is dat het heel ergens anders nu zit dan de gyneacoloog! ik weet namelijk dat er hoop vrouwen in de mmm zitten die t niet fijn vinden om naast al die dikke buiken te zitten! en vind dat ze daar nu goed overna hebben gedacht! complimenten voor t AMC! ;) enige nadeel was dat we met zn 3e aan de beurt waren en we onze kleding int zelfde hokje hadden hangen :s moeten op elkaar wachten met omkleden! das gek! haha

14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dames, allereerst mijn excuses dat ik hier eigenlijk nooit meer kom....:)
    Ik zie tot mijn grote verdriet dat er nog steeds veel meiden zijn die nog steeds niet zwanger zijn na allerlei pogingen...:( Ik hoop, duim en bid dat 2011 wat dat betreft jullie veel meer geluk mag brengen.
    Soms wou ik dat ik kon toveren, dat ik wonderen kon verrichten...dan zou ik jullie allemaal een goede zwangerschap bezorgen....Wat ik nu voel en meemaak, dat gun ik jullie ook zo! Nogmaals: ik wens dat 2011 voor jullie allemaal een zeer vruchtbaar jaar mag worden.

Ik zal jullie ook even op de hoogte brengen hoe het nu met mij gaat.

Vanochtend zijn wij voor de eerste keer bij de verloskundige geweest. Beetje zenuwachtig stapten wij de (mooie) praktijk binnen. De receptioniste/assistente stelde zich eerst aan ons voor en verwees ons naar de wachtkamer. Daar moest ik even wachten tot ik werd opgehaald voor het bloedprikken, wat even later dus ook gebeurde. Ook mijn ijzergehalte werd opgemeten. Dit is keurig (8.7).

Toen weer in de wachtkamer, wachten tot wij opgehaald werden door de verloskundige. Dit duurde even.
    Weer handen geschud met de verloskundige en een stagiaire. Toen het intakegesprek. Er werden allerlei vragen op mij afgevuurd, o.a. over ziektes in de familie, medicijngebruik, of ik wel eens bij een psycholoog ben geweest enz. enz. Ook aan mijn vriend werden vragen gesteld over ziektes in de familie e.d.. Ook werd er gevraagd of wij een uitgebreide 20-wekenecho (GUO) willen of een gewone 20-wekenecho. Wij willen uiteraard een uitgebreide 20-wekenecho warbij ze alles zeer nauwkeurig gaan bekijken. Daar hebben wij ook recht op, omdat wij via ICSI zwanger zijn geworden. Voor deze echo zullen wij weer naar het UMCG moeten, maar dat vinden wij geen probleem.

Ook borstvoeding of flesvoeding kwam ter sprake. Nu wil ik graag borstvoeding (proberen te) geven, dus dat gaf ik ook aan. Maar volgens mij zijn verloskundigen allemaal erg pro-borstvoeding, want wij kregen meteen een heel verhaal te horen over waarom borstvoeding zo goed is. (Heb medelij met degene die om bepaalde redenen vooraf al voor flesvoeding kiezen. Volgens mij komen die in een felle discussie met een verloskundige terecht....).
    Daarna werd mijn bloeddruk opgemeten. Deze is 110 / 75. Gelukkig prima dus.

En toen....en toen....eindelijk...wij mochten naar boven toe. Daar is het echogedeelte van de praktijk. Maar eerst kreeg ik nog een handvol folders en een aantal Zwangerschapstijdschriften in de handen gedrukt van de verloskundige. Heb ik nu dus flink wat te lezen.

De echo....Spannend weer....Zou alles nog goed zijn? We zagen frummel direct. De verloskundige heeft eerst het hartje gezocht, want dat is toch altijd het meest spannende gedeelte. Die zagen we al gauw knipperen. Daarna het kindje opgemeten. Komt prima overeen met de duur van de zwangerschap. Ook heeft ze ons het hartje laten horen. Dat was mooi, een geweldige ervaring! Tot slot wilde de verloskundige ons nog een mooie foto meegeven....maar ons kindje dacht daar anders over. Het lag lekker te slapen en af en toe bewoog het even. Geen druktemakertje dus. Het had geen zin zich even uit te rekken, maar bleef lekker rustig in elkaar gedoken liggen. Af en toe moest ik hoesten zodat het kindje zou gaan bewegen, maar ook daar trok het zich weinig van aan.
    Toch was het ook wel weer leuk dat ons kindje zo lekker rustig is/was. De verloskundige nam alle tijd (zat geduldig te wachten tot het kindje zich zou omdraaien) en we hebben uiteindelijk zo'n half uur een echo gehad.

Al met al een leuke ochtend gehad. De verloskundigen die wij hebben ontmoet, zijn gelukkig allemaal erg aardig en beschikken over humor. Dat is ook wel weer leuk.

26 januari 2011 heb ik de eerstvolgende controle.

15. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    be happy: als eerste heel erg bedankt voor je lieve begin om ons allemaal een prachtig jaar te wensen! ;)

en meid,.....wat een plaatje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! gaaf om te zien zeg!!!!!! :D
    en wat fijn dat je je zo goed voelt bij de praktijk ! geniet maar lekker van je kleine beebje en alles eromheen!!! en natuurlijk wens ik jou en je kleine (en partner) een prachtig, gelukkig nieuwjaar!!!!! x

16. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.298
    1.463
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    @Behappy, gefeliciteerd hoor, fijn is dat als alles goed is, ik heb ook zo genoten van al die echo's!!!!

@dancerforfun, toen ik zwanger bleek te zijn voelde ik ook helemaal niks en was ook overtuigd dat ik ongi zou worden. Pas tussen de 6e en 7e week werd ik wat misselijk en kreeg ik zere borsten. Daarvoor voelde ik echt helemaal niks. Ik duim, duim, duim, duim, heel hard voor je, je verdiend het.

Over 2 uur heb ik het gesprek of ze nog wel met ons verder willen, brrrrrrrrrr ben daar best wel zenuwachtig voor, krijg geen hap door mijn keel.

Veel liefs
    Nataly

17. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    behappy: fijn te horen dat alles goed met je gaat. En wat een prachtige foto van je beebje zeg. Bedankt voor je gelukswensen. Ik hoop dat ze voor ons ieder uitgaan komen in het nieuwe jaar.

spannendetijden: Ja, ik lees ook verschillende verhalen over het utro gebruik. Weet ook niet zo goed waarom ik 12 dagen na tp moet stoppen. Heeft vast wel een reden. In ieder geval weet ik dat mijn progesteron gehalte in mijn normale cyclus goed is. dat hebben ze al onderzocht. Dus kan niet meer dan afwachten wat er nu gaat gebeuren. zal ik ongi worden of niet.

nataly: geeft me wel een beetje goede moed te horen dat jij ook niets hebt gevoeld in de eerste weken van je zwangerschap. Moet toch maar gewoon geduld hebben en hopen op een wonder.
    Hoop dat je gesprek goed is gegaan en dat je er wat wijzer van wordt.

18. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @spannendetijden; hopelijk wordt het voor iedereen hier een mooi 2011. Mag wel vind ik. Hoewel we dat ook al voor 2010 hadden voorgenomen. Hopelijk ook mooie plakbeebjes voor jouw. En gelukkig ging alles goed. Wat heb je dan voor ziekenhuiskleding aan? Weet dat ik in badjas moet. Maar man verder gewone kleding.
    Is ook wel fijn een aparte afdeling. Bij de iui zat ik ook tussen de dikke buiken. En vond dat soms wel vervelend inderdaad. Vooral als ik een baalbui had. Succes met wachten

@nataly: hoe was je gesprek.

@behappy: gelukkig alles goed bij je en een mooie echo.

@dancer; wachten duurt zo lang. Op dag 15 testen ofzo moet kunnen.

@utro: ik moet op dag 15 nog 1x utro nemen. En op dag 16 pas testen. Dus stop ook al eerder, maar is maar 1 dag verschil. Hier ook geen bloedtest maar een thuistest.

Voor de rest een dikke knuffel

19. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Lieve meiden, ik duim nog onwijs hard voor jullie! En hoop dat jullie me snel mogen gaan volgen!
    Dat 2011 een super roze jaar mag gaan worden!!

Sorry dat ik hier niet zoveel zit.. voel me zo schuldig tegenover jullie..sommige zijn langer bezig dan wij zijn geweest, en die hadden eerder zwanger moeten zijn!

20. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    Zonnetje: ze hebben int amc tegenwoordig voor de dames een short/jurkje en voor de mannen zo’n blauwe jurkblouse! En we moesten haarnetje en schoenhoezen om! Is nieuw!!
    En idd,,…..we hadden ook 2010 ons jaar gepland maar omdat die planning niet helemaal is gelukt doen we t gewoon opnieuw ;)
    En bedankt voor je succes wensen! T liefst ga ik er lekker tussenuit met manlief! Lekker weekje belgie ofzo! Lekker onze gedachten eraf maar helaas moeten we werken :s maar ook dat versneld de dagen wel!

Dancer: idd,…er zal wel een reden voor zijn! Tis nooit het zelfde! En meid,….er zijn meer vrouwen die niets voelen dan wel!!! ;)

Sammie!!!!!! Mag ik jou even heeeeeeeeeeeeeel erg op je donder geven?!?!?!!!!!!!!! T is jou/jullie net zo hard gegund als alle andere vrouwen/stellen hier dus geen sorry hor!!!!!!!!! Ik vind t zoooo super gaaf dat t bij jullie gelukt is!!!! :D jullie hebben t verdiend! En je moet gewoon lekker hier blijven kletsen!!! ;) dus,….hoest met je?! Hoe voel je je?!

Ps All: ik heb in mn openbaarprofiel als profiel foto de foto die we hebben gemaakt van onze cryo’s!!
    En ik heb eens zitten rekenen,…ik mag pas 14 jan bloedprikken, (eigenlijk 15jan maar das weekend) maar,…..eigenlijk zou ik op dag 14na tp bij geen ongi al kunnen testen en das di 11jan! Nou denk ik dat ik woe de 12e al een testje ga wagen ;) dan zijn manlief en ik allebei vrij!! En heb ik lang genoeg gewacht!! Hihi en heeeeeel misschien ga ik wel een boefje spelen en test ik stiekem die zondag al! You never know!!!! :D alleen manlief is niet zo van het “eerder” testen! Die wil het liefst wachten tot de bloedtest en zelfs dat vind ie altijd vroeg :s dus we moeten t ff bekijken! ;) fijne avond allemaal!!!

Deel Deze Pagina