van IUI naar IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door dancer4fun, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Nathaly, wat een goed nieuws meid!
    Enneuh poging 1, 2 e keer, bedoel je dan alleen tp van ingevroren emmys?!
    Of ikke niet goed begrijp :(
    Wanneer ongi in de planning?
    Zonnetje, idd blijft die familiekwestie moeilijk!
    Maar als jij en mannetje nu eens goed bespreken dat jij het eigenlijk moeilijk vind dat s-familie t niet weet.
    Zoals ik begrijp uit jou verhaal vind jij t ongemakkelijk om daar te zijn terwijl hun van bijna niks weten?!
    Blijft wel moeilijk idd.
    En Maladiven: Lekker voor hoofd, minder voor t saldo! ;)
    Wanneer testen???
    Juulzon, vrijdag 1e echo spannend!
    Je krijgt ook zometeen rea in jou topic! :)
    Angelica, als die “vrienden” mij niet persoonlijk aan zouden spreken op MMM, zou ik ze denk ik niet meer zo leuk vinden.
    Ik kan daar behoorlijk slecht tegen, en ik sluit me voor dat soort mensen meteen af.
    Gewoon puur en alleen omdat ik daar geen positieve en-of negatieve aandacht aan wil verspillen.
    Ik kan er niks aan doen, maar als ze de hele avond leuk doen, en als ze de deur uit gaan nog ff snel “verplicht” vragen hoe t gaat, dan reageer ik behoorlijk gepikeerd.
    Ik kan t dan ook niet laten om bv te vragen of ze t wel eerlijk en oprecht vragen.
    Die mensen krijgen dan ook niks meer te horen van mij.
    Kaboutertje 9,5 mooi zo meid!
    (Brabbel klapt in haar uppie voor jou)
    En 2 tp, groot gelijk!
    Ik zal voor je duimen, dat ze mooi ontdooien!
    Helaas kan ik je niet helpen met “vocht-issue”
    Spannende tijden, je doet je naam wel eer aan!
    Duimen draaien weer!
    En al enig idee welke stad t gaat worden in Belgie?
    Wij zijn pas geleden naar Brussel geweest,was wel leuk maar niet zo heel erg bijzonder.
    In de kersttijd is er zat te doen maar of dat buiten dat seizoen ook zo is??
    Eneeuh, 18 dagen na tp testen :(
    Ik moet aankomende ronde met IVM 2 weken naar tp al een afspraak zetten voor evaluatiegesprek omdat ik dan al zou kunnen weten of ik zwanger zou zijn.
    En ik spuit dan dubbele dosis Pregnyl.
    Dancer, Volendam=tof!
    Laat je ook een foto maken in klederdracht?
    Dat is zoooo fout dat t vanzelf wel weer tof word! ;)
    EGO:
    Hier bezig met voorbereidingen op IVM.
    Mannetje en ik praten er veel over saampjes.
    De arme stumpert vind mij zielig omdat ik alleen moet "uitslapen"van punctie.
    Tja, iemand moet eitjes wegbrengen.
    Hij is ook bang dat ie ze laat vallen, of een auto-ongeluk krijgt. :(
    Als ie een ongeluk krijgt dan zijn mijn eitjes niet echt t belangrijkste op dat moment.
    Maar ik snap m wel, t is een behoorlijke verantwoordelijkheid om met MIJN eitjes op stap te gaan.
    We blijven t bijzonder vinden.

Als ik eerlijk ben merk ik wel dat mannetje en ik erg veel over tweelingen praten.
    Ik weet dat ik na deze achtbaan van MMM er niet op mag hopen, maar we blijven t in ons achterhoofd houden.
    Laat ik t zo zeggen, ik krijg er meteen 2 bij de eerste tp, dus bij mij is de kans wel zeker meer aanwezig dan bij iemand met 1 tp.
    En vind ik dat we er wel meer rekening mee moeten houden.
    Maar hopen erop doen we niet.
    1 Lief klein wondertje is het streven, zijn t er 2 dan is t ook goed.

Dikke knuffel voor jullie lieve schatten!

2. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    #1082 zonnetje1980, 5 jan 2011
    Laatst bewerkt: 5 jan 2011
    even snel weer alles gelezen.

Ik durf niet zo goed te testen, bang voor een negatieve test. En manlief vind dat ik minimaal 5 dagen overtijd moet zijn om te testen. Dus ik wacht nog even braaf af. Maar begint soms wel te kriebelen hoor.

Verder heb ik allemaal van die vage klachten die beide kanten op kunnen en die ik altijd heb.

@spannende tijden: lekker een kopje thee, kan ik weer ontdooien van het buiten zijn. Voor jouw ook spannend.
    Ik heb nog lekkere chocolaatjes liggen.........

@juulzon: succes voor vrijdag en hopelijk mooie eitjes voor je.

@dancer: knuf voor jouw.

@brabbel: een tweeling zou mooi zijn. En kan je gevoel van je man ook voorstellen. Is wel raar idee om eitjes weg te brengen. Hoewel wij ook altijd zaad moesten wegbrengen bij iui. Nu alles in het ziekenhuis.
    Heb het opgegeven om met man over de familie te praten. Heb het al vaak geprobeerd. En dan moet ik zelf het maar vertellen. Stuur soms een mail of sms. En als hij niet wil vertellen hoe hij zich voelt tegen zijn eigen ouders, dan niet.
    Heb dat op advies van andere al los gelaten. Kost mij te veel energie en het veranderd toch niet. Man is een binnenvetter.
    Maar blijft lastig, maar gaan niet zo heel vaak naar schoonfamilie toe. Is nu eindelijk beetje rust bij ons, dus laat ik het even zo.

@kaboutertje: jij zou de vorige keer reiki gaan doen, heb je dit nog gedaan en hiervan effect gehad?

3. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Snap ook wel dat je het nu een beetje rustig wilt houden.
    En je moet doen waar jij en je mannetje goed bij voelen.

En zaad wegbrengen hadden wij niet zo een probleem mee, maar eitjes is toch een ander verhaal.
    Mannetje vind t erg als ik daar pijn heb liggen lijden, en hij laat ze vallen.
    En eitjes verkrijgen is toch wat intensiever dan zaadjes in potje verkrijgen. ;)

En bij ons moet alles in 2 zh gebeuren.....
    Echos,bloedprikken en punctie gebeurt in zh 1, en uitbroeden,produceren, bevruchting, en tp gebeurt in zh 2.
    Ach, we lopen vanaf het begin in 2 ziekenhuizen in 1 stad.
    Sinds een half jaar alles overgegaan naar 1 van die 2 zh.
    En nu met IVM moeten we weer naar 2 zh toe.
    1 "eigen" ziekenhuis en een "nieuwe".
    Zh nr 2 is ongeveer 30-45 minuten rijden.
    Ach, als dat t ergste is... ;)

Testen vind ik ook altijd eng hoor!
    Met de IUI-Clomid zat er zelfs bij mij nogal een verschil in.
    Met de Clomid had ik in t begin nog een langere cyclus bv 35 of 36.
    Dus daar durfde ik ook al niet mee te testen.
    Meestal was t dan testen, en die avond ongi ofzo. 8)
    En met IUI-Puregon, was ik eigenlijk behoorlijk goed op schema.
    1 cyclus precies, en 1 cyclus 1 dag eerder zelfs!

Dus begrijp wel dat je mannetje 5 dagen een mooi limiet vind!

4. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    ja, lachuh zo'n foute volendamse foto. Dat kunnen we natuurlijk niet laten. ;)

5. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @brabbel: snap ook wel dat eitjes anders is dan zaad hoor. Vind het toch wel een stuk rijden om eerlijk te zijn. Maar als het moet moet het inderdaad. Dan ben je inderdaad een tijdje alleen, maar aan de andere kant misschien ook wel even lekker. Geen idee nog.

Bij de iui haalde ik de testdatum nooit. Was altijd 1 of 2 dagen eerder ongi. En in eigen cyclus laatste tijd ook netjes op tijd (soms hooguit eind van de dag ongi). Maar ja, kan ook zijn dat lichaam me gewoon voor de gek houd natuurlijk.

@dancer: leuk zo een foto. Kan je ook meteen de wandeling langs alle huizen van bekende nederlanders doen. Schijnt een speciale wandelroute voor te zijn.

6. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    brabbel: ja t slaat ook helemaal nergens op vind ik! denk ook eerlijk gezegd dat ze zich heeft vergist maar ik ga zowiezo eerder thuis testen,...als t nog nodig is!
    dus jullie gaan zeeeeer spannende tijd tegemoed?! kan me je man goed voorstellen hor!!! tis ook allemaal niet niets! maar vind t voor jullie wel erg lastig dat je 2 ziekenhuizen moet bezoeken! dat hebben wij ook maar niet tegelijk zeg maar!
    nou meis,...iig heeeel veel succes en mijn duimen draaien voor jullie!!! o en je 2 ling gevoel,...komt me heeeeeel bekend voor!!! ;) t speelt ook in ons hoofd ;)

zonnetje: lekker!!!!!! thee met chocolade mmmmmm je mag ook wel bij mn houtkacheltje komen zitten hor ;)

ego: ik heb nogsteeds mn twijfels!!! :s de angst dat t niet is gelukt en t gevoel wordt groter! ik wil testen maar durf niet! te bang voor 1 streepje :( dus,...ik wacht t toch nog maar af! minimaal tot zondag!! maar ik houd mezelf lekker bezig! en dat is wel prettig!

7. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.298
    1.463
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    @Brabbel,
    Poging 2 van IVF 1 betekend bij mij dat de eerste poging al voor de punctie is afgebroken omdat er bij mij geen eitjes wilden groeien. Dan wordt het niet gezien als IVF poging. Ze gaan nu met andere hormonen proberen wel eitjes te laten groeien.

Heb vandaag mijn spuitschema weer gekregen, moet op 21 febr beginnen met decapeptyl, op 7 maart begin ik dan met de menopur 300 en dan 10 dagen later de eerste FM. De uitgangsecho heb ik op 3 maart. Dat wordt spannend want dan hoor ik hoeveel eitjes er klaar kunnen liggen om te kunnen stimuleren.

Vind het wel jammer dat we niet deze maand al kunnen starten maar helaas is daar niks aan te doen.

Veel liefs
    Nataly

8. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    nataly: wel fijn dat je nu een datum weet. Dan heb je iets om naar toe te leven.

zo'n tocht langs huizen van bekende nederlanders vind ik eerlijk gezegd niet zo interessant. Ben niet zo van de bn'ers. Maar we gaan zeker zo'n foto laten maken en boottocht naar marken. Nou ja, als we het samen maar gezellig hebben maakt het me niet zo uit wat we doen. We zijn er lekker uit en dat is het belangrijkst.

hier verder niets bijzonders. moet deze maand uitzitten en hopelijk volgende maand een cryo tp. maar ik volg iedereen hier op de voet want er zijn er aardig wat die deze maand al spannende tijden meemaken. Ik leef met ieder van jullie mee en hoop snel op positief nieuws van jullie;)

9. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Dancer, wat ontzettend lief dat je zo met ons meeleeft! Gaat strax ook weer zijn hoor, als jij.... Hoop eerlijk gezegd dat je ongie helemaal wegblijft! Vind het stiekem wel heel spannend worden. Duim voor een wonder voor je meis!!! Wanneer gaan jullie naar het dorp der Smitten en Keizers?

Angelica. hoe gaat het met jou lieverd? Had jij een deze dagen ook niet een IUI of uitslagen...??? En wat Brabbel schrijft over de reactie van je friends, dat onderschrijf ik... Hoe gaat jouw zus er eigenlijk mee om? Lijkt me voor haar ook best lastig soms, omdat ze je het zo gunt allemaal. Anyway, mijn duimen draaien ook xtra hard voor jou deze maand!!! Knufff!

Kaboutertje, had uit een ander berichtje (niet goed gelezen of begrepen) dat je afstand aan het nemen was. Maar je bedoelde dat je voor jezelf 'afstand' nam van onze veelbenoemde '2011 wordt ons jaar'-uitspraak. Dat jij hierin een stapje verder was enzo. Dus was gewoon een miscommunicatietje van mijn kant :). Heb je soms. En had het gewoon jammer gevonden als je niet meer mee zou kletsen, want vindt Kabouter-vriendinnetje altijd fijn om te lezen en wil jou gewoon graag met ons allemaal op een Zwanger-topic zien komen. Was dus alleen maar lief bedoelt :) ! Anyway, succes deze ronde meis!!!

Zonnetje, Malediven??? Heb ik wat gemist :) ? WOW! Gaaf! Cool! Leuk! Bij jou ook stiekem even spannend.... Hoop ook dat jouw ongie de komende 8 maanden wegblijft. Op naar een Wonder ;) !
    DUIM DUIM DUIM!
    En die familie perikelen bij jullie, ik blijf het zeggen: luister echt vooral naar jouw eigen gevoel in deze!

Nataly: fijn dat je in elk geval duidelijkheid heb over wanneer verder! Hoop dat de Menopur zijn werk goed gaat doen.... Heel spannend. Kan me wel voorstellen dat je het liefst zsm had willen beginnen, heb ik ook altijd...!

Spannende Tijden, ooooh, spannend.... Wat jij schrijft over die Utro die lastiger naar binnen gaat.... Doet mij enorm denken aan Elif, die dat ook als 1e symptoom had. Wil je uiteraard geen valse hoop geven oid, maar herinner me dat ook bij mijn zwangerschap vorig jaar. Hoop dat het bij jou ook zo is. En dat vroegere testen, al raadt iedereen het af, ik doe het ook altijd eerder. Wil gewoon liever eerder weten dat het wel / niet gelukt is dan valse hoop koesteren. DUs ik zou het wel weten met eerder testen :) (zondag kan best). Ja, er is dan kans op 'valse' teleurstelling... Maar ook op vroege blijdschap.... Iedereen moet het voor zich weten, maar ik ben ook zo'n megavroege tester...
    (misschien toch maar eens aandeelhouder van die Kruidvattesten worden, ik subsdieer ze iedere maand...).
    Ik duim keihard verder!!

Brabbel: ooh, wat een gedoe hé, dat heen en weer rijden. Het wordt nu ook wel erg spannend allemaal en komt steeds dichterbij.Wanneer begin je nu met stimuleren?
    En dat van die 2ling, dat hebben wij ook. ALS er 2 embryootjes ontstaan, worden ze ook beiden teruggeplaatst. Bij ons is een 2ling net zo welkom als een beebje! Wij omarmen wat er *inshallah* in mij mag gaan groeien met alle liefde die we hebben!

Weet niet of ik nog iemand vergeten ben, maar iedereen: toi toi toi!

Ik duik zo mijn bedje in. Niet heel veel te melden. De 3e Menopur 300 zit er weer. Gaat prima deze maand. Ben er voor mijn gevoel op de een of andere manier ontspannener bij. Weet niet waarom.
    En vriendlief heeft nog steeds niet gerookt! Ben heel trots op mijn mannetje :) ! Die 1/2 sigaretten er dag sloegen ook nergens op vond ik (maar dat zeg ik niet tegen hem, ha ha!).

Nu lekker naast 'm kruipen!!

Dikke Knussel allemaal!

xxx

10. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik ga niet naar de maladiven hoor. Zag het voorbij komen op tv en vond het er wel mooi uitzien.
    Dacht wie weet een keer. Tot ik de prijzen zag, toen wilde ik niet meer.

@dancer: ik zou zo tocht ook niet doen hoor, maar er schijnt heel veel animo voor te zijn. En dat mensen dan echt over de schuttingen klimmen voor foto's enz. Zag het een keer op tv. Vind dat mensen dan erg ver gaan. Dus ik geef je groot gelijk, maar zijn dus zat mensen die het helemaal geweldig vinden om die huizen van buiten te bekijken.:(

Hier verder nog weinig te melden eigenlijk.

11. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    juul: wij gaan weekend van de 22ste jan richting volendam. Ben zo blij dat we het hebben geboekt. We hebben het echt nodig. Had gedacht dat ivf zwaar zou zijn, maar zo zwaar als ik het heb ervaren had ik niet verwacht. De mensen om je heen leven wel mee, maar hebben geen idee hoe zwaar het eigenlijk is. Dus we hebben echt even een adem pauze nodig voor we weer klaar zijn voor een volgende poging.

Idd zonnetje, zie mezelf echt niet zo'n tour doen. Lijkt me echt suf, wat boeit mij het waar al die bners wonen. Laat die mensen lekker met rust.
    Mij ook niet gezien. Vind het veel leuker de geschiedenis en cultuur te bekijken van zo'n klein dorpje.

12. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    Brabbel: thanx meid!!! Hoop dat al het duimen van alle skatten op zp ons geluk zal brengen!!!
    Als we naar belgie gaan , dan gaan we naar vrienden van ons! Die wonen vlak bij brugge! Maar omdat we naar hun gaan ist altijd erg geslaagd!!! :D kan niet wachten om lekker die kant op te gaan!
    En t testen,….belachelijk he?!!!! Denk dat ze vergissing hebben gemaakt!! Maar ik ga zondag thuis testen en dan woe (als t nog nodig is ) weer en dan is vrijdag eigenlijk alleen nog een bevestiging van wat we al weten! Maar ik denk zelf dat ik niet meer tot zondag hoef te wachten! Mn gevoel zegt dat ik morgen of zat. Ongi ga worden  pffff ben nu al bedroeft en dan weet ik het nog niet eens zeker :s bleehhhhhh wat kan een mens zichzelf gek maken!!!!!!

Nataly: spannend weer hor !!!!!! nog ff maandje rust en dan er weer tegenaan!!!! Ga heeeel hard voor mooie eitjes duimen!!!!

Dancer: je bent een skat!!!!! En wedden dat jij volgende maand/ronde een prachtige sterke mooie cryo terug geplaatst krijgt!!!! En wedden dat die blijft plakken!!!!!!!!! ;) xxx

Juulz: ik hoop dat je gelijkt hebt wat de utro betreft!! ;) kan me dat idd ook nog wel van elif herinneren! Ben benieuwd! En t staat vast dat ik zondag mn testje ga doen! En dan zien we wel! Ik ga iig niet op mn bloed wachten! Krijg dat dan telefonisch van mn gyn door en wil niet in tranen uitbarsten als hij beld!!! Weet t liever eerder!!
    Voor je NOD?! En thanx voor het duimen ;) enuh,…ook ik ben super sponsor van kv hor!!!

13. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    spannende tijden: meis, kop op, geen bloed is moed. Hoe moeilijk het ook is ( ik spreek uit ervaring) blijf erin geloven tot een test zegt dat het niet zo is.
    Kan natuurlijk zeggen dat ik zeker weet dat het goed zit, maar helaas kan ik dat niet. Heb wat dat betreft nooit zo'n voorspellend voorgevoel.
    Maar ik hoop natuurlijk met iedereen hier dat het deze keer gewoon raak is. Het moet gewoon!!! Nog even volhouden meid.;)

14. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    dancer: bedankt voor je lieve woorden meid!!!!! ;)

all: wat is het stil!!!!!!

15. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Is hier inderdaad stil. Bedankt voor het aanbod voor de houtkachel. Wil er best bij komen zitten. Heerlijk met dit weer.

Zullen we nog een kopje thee nemen. Begin het toch wel een beetje zat te worden. Ben zo bang dat ik nu nog ongi of negatief ga testen. Want de kans bij ons op een spontane zwangerschap is echt heel klein. Maar zou wel helemaal geweldig zijn.

Mag pas het weekend testen van man, hoewel hij het stiekem ook wel spannend vind worden nu. (heb dat er letterlijk uit moeten trekken vanmorgen).

Vandaag lekker vrij, moet zo naar de tandarts, ga dan boodschappen doen. En vanmiddag krijg ik gelukkig bezoek. Dus wat afleiding vandaag. Want wordt gek van mezelf.
    En ik wil graag met man samen testen. Wel zo leuk voor hem.

Voor iedereen een dikke knuffel die het nodig heeft.

16. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    Ja tis zeker stil hier. Hoop dat het een goed teken is.

hoe ist nu met je spannende tijden?

zonnetje; spannend hoor! Ja, ik weet wat je bedoelt, je verstand zegt nee, natuurlijk gebeurt ons dat niet. Maar je hart hoop en denk van: waarom zou dat niet bij ons gebeuren, je weet maar nooit.
    Ik zal heel hard voor je duimen dat je test positief is.

juulzon:hoe ist gegaan vandaag met de controle echo?
    Hoera van je mannetje hoor, dat hij is gestopt met roken. Echt super!!

hier ist rustig. Vandaag 1 week geleden dat mijn ongi doorkwam. Dus nu nog 1 week tot eisprong. Ga begin van aankomende week maar met ovutesten beginnen en hoop dat ik mijn ei kan vinden.
    Weekend is lekker rustig, morgen naar de haagsche mart en een verjaardag van een vriendin, ze vier het in de bioscoop met een filmpje, das altijd leuk. zondag lekker relaxen.

17. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @dancer: hopelijk kan je je ei vinden. Dat heb ik dus niet gedaan, dus bij mij was het gokken. Aan de andere kant ben ik al het hele jaar vrij stabiel wat betreft cyclus in eigen ronde.
    Je hoopt inderdaad, maar wil niet te hard hopen. Dan valt het zo tegen als je toch ongi wordt inderdaad.

En wat ik zeg, kans is heel klein bij ons. Want de zaadjes van manlief zijn aangetast door anti-stoffen. En plakken aan elkaar en kunnen alleen op hun plek bewegen.

Filmpje is altijd leuk, geniet ervan.

Weet toevallig dat juulzon vandaag voor echo moet.

18. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ff snel: ik heb om 15.00 cryotp. Normaal doe ik om 14.30 de utro. Wat moet ik nu doen? Ervoor of erna?
    Vind erna een beetje eng eigenlijk ivm "geweld"

19. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    ow spannend kaboutertje.
    zou niet weten wat het beste is. Mijn gevoel zegt erna. Misschien moet je het zh even bellen voor de zekerheid. Zij kunnen je vast vertellen wat het beste is.
    Succes vanmiddag, ik duim voor een plakbeeb.

20. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Succes kaboutertje.
    Ik zou ook erna doen. Desnoods doe je het vandaag om 16uur ofzo.

Deel Deze Pagina