van IUI naar IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door dancer4fun, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Mijn droom was helaas een droom.
    Net al wat bruinverlies en ook het gevoel ongi te worden.

Dus denk dat ik het toch gewoon ivf moet worden.
    Zit hier nu potje te janken, want had zo goede hoop.
    Stom lijf van me dat me zo voor de gek kan houden.

Hier dus wel even moeilijk hoor. Want ik zie dus heel erg op tegen de ivf. Maar ja, zal toch wel moeten voor ons wondertje.

Nadeel is dat als het zo laat is dat ik me heel erg beroerd voel. Heb visite maar afgezegd, gezien ik nu een flinke huil en baalbui heb.

2. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    zonnetje ach nee meid wat kl*te. Ik had zo'n goede hoop voor je.
    Huil maar lekker uit, dat lucht op. En daarna met goede en frisse moed op naar je 1ste ivf poging. Het zal het allemaal waard zijn, geloof me.

hele dikke knuf van mij

3. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Als het lukt is het inderdaad de moeite waard. Maar merk wel dat het steeds zwaarder wordt. Ben nu 3,5 jaar bezig. Waarvan al 2 jaar de mmm.

Ben soms zo bang dat het niet gaat lukken.
    Ben ook bang dat ik heel veel last ga krijgen van de punctie. Is ook lastig te regelen met werk soms.
    En moet zeggen dat het ook steeds meer invloed op je leven en je relatie heeft.
    Het steeds niet kunnen plannen. Iedereen om je heen heeft kinderen en wij niet. enz.
    Maar ach, voel me over paar dagen vast beter.

Maar ergens wist ik dat de kans heel klein was dat het gelukt was. Hopelijk vandaag nog wat meer bloedverlies dat ik kan bellen.
    Want na 1keer bruin nog niks verder. Maar komt vast wel als ik mijn lijfje voel.

4. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    zonnetje: Ik hoop dat je je snel weer beter voelt. Er is niet veel wat ik je kan zeggen waardoor je je beter gaat voelen, alleen dat ik je heel goed begrijp en die gevoelens ook heb. Geef je een hele dikke digi knuf.

5. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Wat ik zeg over paar dagen voel ik me vanzelf wel weer beter.
    Heb net gebeld. Vanavond de decapeptyl en maandag de puregon erbij. En dan zondag de 16e de 1ste echo.

Verder hier knallende hoofdpijn. Heb al een ibuprofen ingenomen, maar die helpt nog niet zo heel erg.
    Toch de spanning en stress die weer opsteekt.

Gelukkig snappen jullie het hier inderdaad. Wist het bij jouw ook niet hoor hoe ik je kon opvrolijken dancer. Elke keer weer die teleurstelling. En dan nu ook weer de hormonen, jezelf weer prikken, heen en weer naar ziekenhuis enz breekt toch wel beetje op. Ziekenhuis is voor ons zo 30 tot 45 min rijden.

6. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    hier ook ongeveer 45 min. naar het ziekenhuis. Dus snap wat je bedoelt.
    Het enige wat we hier kunnen doen is elkaar steunen. Dat helpt al heel veel vind ik. Dan vind je vanzelf wel weer de kracht om door te gaan. tenminste zo ervaar ik het.

7. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    hoi skatten,....ik mag eigenlijk nu niet op i-net,...zit op mn werk! maar via mn tel kan ik alleen lezen en geen reactie plaatsen dus laat ff snel een bericht achter want moest gewoon ff reageren en ego zijn!!!

zonnetje: wat een ontzettende tegenvaller skat!!!! kom maar lekker bij me op de bank zitten voor mn kacheltje!! zet ik lekker kopje thee en gaan we ons lekker ff ontspannen!!!! tis nie eerlijk!!!!!!!!!!! denk aan je skat!!!! dikke knuf

dancer: mee eens!!!! de steun van elkaar hier is erg belangrijk! en geeft goede moed en kracht om door te gaan!!!! wij moesten voor iui maar 3min rijden maar voor de ivf behandeling (punctie en tp) elke keer 1uur en 20min!!! als we geen file hebben!

all: ik ben beetje sip vandaag meiden!!! ik ben bang dat ook mijn droom weer alleen een droom is!!! :( ik voel me ongi zonder ongi!
    voel mn boobs al (al vlak na tp trouwens) en heb last van mn onderrug!
    ben saggo/kort londje en heb krampjes in mn buik :s en daarbij heb ik nu op mn kin, borst en schouderbladen (bovenrug) allemaal kleine pukkeltjes! zooooo naar!!!! ben echt bang dat t over is!!! enige waarom ik nog geloof dat t misschien wel kan is dat ik heeeel er moe ben steeds (maar t is ook dood vermoeiend stil op mn werk) en omdat ik nog nie ongi ben maar t is nog vroeg en misschien komt t wel door de pillen en bollen :s miss ga ik morgen al testen! wil een bevestiging van mn gevoel! :-s
    tot straks skatten!!!!!!! ik moet nu echt afsluiten en strakkies door de regen opt fietsie naar huis maar kom vanavond nog ff neuzen!!!!

8. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @dancer: de steun hier geeft me inderdaad moed en kracht om door te gaan. De dames hier snappen het in ieder geval wat we doormaken. En ik merk dat mensen die het niet meemaken wel meeleven, maar het anders zien.

@spannendetijden: ik hoop zo dat je gevoel niet juist is. Helaas ken je je eigen lichaam het beste. De utro houdt de ongi tegen.
    Succes.

9. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik zoef ff snel langs om zonnetje een dikke knuffel te geven.
    De rest : Ik denk aan jullie!
    Love you al!!

KNUFFELS LIEFFIE!

10. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    spannende tijden: ik hoop zo dat je het mis hebt. Nog even volhouden meid.

kreeg vanmiddag van mijn moeder het boekje Open Zenuw. van denise hilhorst. Ze zei misschien heb je er wat aan. Heel lief en goed bedoeld, maar eerlijk gezegd vind ik dat ik het prima doe. Wat moet ik dan in gods naam met zo"n boekje!!!

11. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik heb het boekje gelezen. Was vooral herkenbaar.
    Verder heb ik er weinig mee gedaan om eerlijk te zijn.

Dank je brabbel.

12. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    Zonnetje: vorige keer werd ik wel ongi bij utro,…dus hopelijk houd mijn lichaam me gewoon voor de gek ;)

Brabbel: dikke knuffel terug skat!!!!!!!!!!!!

Dancer: ik ken het boekje niet! Maar zoals je zegt,…tis lief bedoelt! En miss kan je er wel tips en trucs uithalen ;)

13. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    heb het boekje doorgelezen(was nogal dun, en het "hoofdstuk vruchtbaarheidsbehandelingen welke zijn er "heb ik overgeslagen)

Zeker herkenbaar zoals zonnetjes zei, maar kan er niet zoveel mee. Heb veel meer steun aan het forum dan aan heel dat boekje.
    Maar besef zeker dat het heel lief bedoeld is van mijn moeder. Weet alleen niet zo goed wat ik tegen haar moet zeggen. Dat ik het heel lief vond dat ik het kreeg maar dat ik niet iets nieuws heb gelezen of iets waar ik iets aan heb.
    hoop dat ze niet teleurgesteld is......

brabbel jij ook dikke knuf!!

spannende tijden: ik werd precies de derde dag na stoppen met utro ongi.

14. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Oke, mij is dus verteld dat de utro dus de ongi tegen houdt. En dat je na 2 of 3 dagen nadat je gestopt bent ongi wordt. Moet dan nadat ik gestopt ben testen. Ook als ik ongi ben.

@dancer: ik heb het gekocht omdat ik nogal moeite met het geheel had. Maar hier heb je meer steun aan inderdaad. Maar ook omdat je hier reactie krijgt. En in het boekje kan je alleen lezen.
    Geen idee wat je moet zeggen tegen je moeder.

15. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    ik werd toen gewoon ongi ,...12dagen na tp! en moest blijven gebruiken tot de bloedtest! toen die negatief was mocht ik stoppen!! dus ben benieuwd wat er nu gebeurd!! heb nu natuurlijk ook geen eisprong door de progynova dus,....
    vaag lichaam!! hahahahah

dancer: je mam begrijpt t wel skat!!

16. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @spannendetijden: werd je ongi na een verse tp of een cryo. Ben dan ook benieuwd bij mij, want ga dus uit dat ik bij de verse tp niet ongi ga worden. Maar dat kan dus wel schijnbaar
    Spannend dus nog even bij je.

Hier zit de eerste deca erin. Was wel weer even moeilijk om mezelf te prikken. Maar hij was niet pijnlijk. Alleen bloedde ik nogal. Dus ben bang dat ik de 1ste blauwe plek al heb.
    Prik toch liever andere mensen, dan twijfel ik niet zo lang voordat die naald erin zit.
    Manlief kwam wel lief erbij zitten en heeft spuit open gemaakt. Viel weinig klaar te maken dit keer.

17. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    zonnetje: eerste prak -> nieuwe start ;)
    lief van je mannetje ;)!!
    ik had toen verse tp!! nu cryo!

18. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hi meiden,

midden in de nacht, de rede waarom ik nog niet slaap op mijn topic!

Wilde in ieder geval nog even laten weten dat de echo vav vandaag voor mijn doen best goed was: 3 eitjes links, 4 rechts. Varierend van 5 tot 12mm.
    Nu maar hopen dat ze doorgroeien!!!! Allemaal!
    De 1e cetrotide zit erin, naast de menopur 300. Dus mijn mantra voor de komende dagen is: groei eitjes, groei en rijp....

Kaboutertje: hoest gegaan??? Heb er een goed gevoel bij!!!
    Zonnetje, wat onwijs balen zeg. Had echt goede hoop. Je deca zit er inmiddels in. Vond je 'm niet bot? Vervelend dat je bloedde...

Spannende tijden: het kan gewoon nog alle kanten op meis... IK DUIM KEIHARD!

Dancer, tja, wel lief bedoelt van je mams. Doordat wij hier alle 'eigen' ervaringen lezen en delen en elkaar 'kennen' weten wij ongemerkt al zo ontzettend veel... Daardoor vult zo'n boekje veel minder aan dan voor hen die er nog maar net mee te maken hebben. Misschien kun je je mams dat gewoon zeggen en zeggen dat het voor haar misschien juist wel goed is om te lezen en dat je het daarna graag een keertje met haar erover hebt? En dat je het gebaar echt wel superlief vind. Want dat is het heus! Ik duim voor jou ei meis!!!

Brabbel, morgen lees ik jouw topic weer!

Nu ECHT slapen... (als het lukt :( )
    Ga maar dromen over mijn eieren...

xxxxxxxxxxx

19. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @juulzon; heb al in je eigen topic gereageerd.
    Vond de naald niet echt bot, ging er soepel en pijnloos in. Alleen dus dat ik hem eruit haalde bloedde het flink en daardoor dus nu een blauwe plek. Hopelijk komt dat niet door de botte naald, want dan heb ik een blauwe buik straks.
    En dan wordt het zoeken voor een prikplekje.
    Voordeel: ben erg stevig, dus heb veel buik:D.

Hopelijk groeien ze nu mooi door. Maar met poging 1 had je ook redelijk wat eitjes en hield je weinig over. Ga voor je duimen.

@spannendetijden: man maakte bij de iui ook regelmatig de menopur klaar en de pregnyl. Dat is zijn bijdrage aan het spuiten. Vooral op dat 1 komt hij er lief bijzitten aan tafel.
    Alleen de spuit zetten durft hij niet. Ook ik heb er soms moeite mee hoor.
    Zijn mening is dat ik elke dag mensen spuit, dus ik kan het veel beter. Maar vind metzelf toch anders dan bij iemand anders.
    Maar is wel heel lief inderdaad.

Dan weet ik dat ik dus toch gewoon ongi zou kunnen worden ondanks de utro. Ik ging er dus echt vanuit dat ik dat niet zou worden tot ik gestopt was.

Ego: ik voel me dus echt heel beroerd deze maand. Veel last van hoofdpijn, buikpijn en flink bloedverlies. Dat is het nadeel als ik later ongi wordt. Zelfs de ibuprofen werkt minimaal. Kruikje is ook niet echt de oplossing. Dus wordt een lange dag.

Manlief ook nog ziek, verkouden en grieperig. Hopelijk heeft het niet teveel invloed op het zaad. Vorig jaar was het toen wel minder.
    Voordeel is dat ze nu kijken of het ivf of isci wordt. Dus als het slechter is dan wordt het icsi ipv ivf.

Inderdaad weer nieuwe kansen. En hopelijk gaat dit toch een wondertje opleveren

20. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    goedemorgen all!

Zonnetje: hoe ist nu? Hopelijk heb je niet te veel last van blauwe plekken. Ik had dat met prikken soms. Gelukkig niet elke keer.

Spannende tijden: en.....heb je al getest????????

juulzon: las op je topic dat jullie het weer goed hebben gemaakt. Fijn te horen. Ene, ik zou ook niet op kraamvisite gaan. Gelukkig heb ik op het moment(en ook niet later) niemand in de omgeving waar ik naartoe zou moeten op kraamvisite.(gelukkig)

vandaag lekker een relaxed dagje thuis. Ligt een beetje aan het weer of ik nog iets ga ondernemen.
    Fijne zondag all

Deel Deze Pagina