ik mag morgen starten met Puregon, alles is rustig! Volgende week vrijdag de eerste fm. Hier zijn we ook aardig open over de MMM, althans naar een select gezelschap. Op mijn werk weet men er van, omdat ik toch soms een dienst moet ruilen of zo en het ook wat makkelijker maakt voor collega's om sommige dingen te begrijpen. Ook onze directe familie en wat vrienden weten er van. Als iemand er wat over vraagt, geef ik ze antwoord en ik moet zeggen, dat bevalt ons prima zo. Het lijkt me erg lastig alles alleen met je man te "moeten" dragen!
Succes dames die weer begonnen zijn. Hier redelijk open over de mmm. Maar wel afhankelijk van wie en waar. Op werk ben ik juist open, zodat mensen inderdaad beter begrijpen hoe en wat. En inderdaad als je naar het ziekenhuis moet, ben ik er niet. Dus ook ruilen of afwezig zijn. En dan snappen ze ook mijn buien, kan best snel geïriteerd zijn door de hormonen. Naar ouders en goede vrienden ook open. Maar wel afhankelijk van wie het is. Mensen die vervelende opmerkingen maakte die vertel ik weinig meer. Heb namelijk geen zin in de goed bedoelde opmerkingen die mij toch raken.
dopey: goed dat je al mag beginnen. Dat schiet lekker op Hier weten ook aardig wat mensen van onze mmm. Vooral naaste familie en vrienden weten ervan. Maar ook wat klanten van mijn trimsalon. Omdat ik vaak mensen op het laatste moment moest afzeggen, soms wel meerdere keren gaan ze toch vragen stellen.(ik zei dan dat ik naar het ziekenhuis moest, dan vroegen ze:"het is toch niets ernstig") En als je uitlegt waar het voor is hebben ze gelijk begrip. Dat is toch wel heel fijn. Toch zijn er wat vrienden en kenissen die het nog niet weten. Vind het op het moment wel goed zo. Ik heb genoeg mensen waar ik het mee kan delen en die heel begripvol zijn. Tot nu toe nog steeds geen mensen gehad die rare opmerkingen maken. Als ze dat zouden doen, zou ik het wel gelijk zeggen.
Tuurlijk is het bij ons ook zo dat niet iedereen het weet, familie en kenissen die je niet zo vaak spreekt die weten het niet. Als het ergens ter sprake komt dan ben ik wel heel open omdat het op dit moment een heel belangrijk onderdeel van ons leven is. @misty1984, Ik ben bij Luca in ronde 28 zwanger geraakt van toen de 4e IUI. Daarom had ik erg veel vertrouwen in de IUI maar helaas zijn ze bij ons alle 6 mislukt. Ik ben ook al weer 2 jaar ouder als met Luca, ben nu 38 en dat werkt ook niet in mijn voordeel. Ik was 30 toen ik mijn vriend leerde kennen en 33 toen we een kindje wilde en 36 toen Luca geboren is. Het ligt trouwens aan mij, ik heb verklevingen in mijn eileiders waardoor links helemaal dicht zit. Met mijn mannetje is alles prima, de laatste IUI na bewerking 36 miljoen! Veel liefs Nataly
Hey Nathaly, haha, met je mannetje is zeker niets mis, 36 miljoen! Dat is echt heel veel! Kan me voorstellen dat als je voorheen zwanger bent geworden met IUI, dat je had gehoopt dat dit nu weer zo zo gaan. Jammer dat jullie toch bij de IVF terecht zijn gekomen. Hopelijk is IVF voor jullie de oplossing en krijgt Luca snel een broertje of zusje. Bij ons ligt het probleem bij ons beiden. Mijn mannetjes zaad is te weinig goed beweeglijk, na bewerking blijft er tussen de 1,2 en 3,2 miljoen over. Bij mij zijn mijn cyclussen erg onregelmatig en heb ik niet altijd een goede eisprong. Helaas 4x een mislukte IUI en nu voor ons dus ook IVF. Veel succes! Liefs x
Meiden even aanmelden hier. Ik ga niet alles teruglezen , maar de meesten kennen elkaar denk ik wel hier. Morgen dus de punctie. Ben benieuwd hoeveel eieren deze broedmachine gelegd heeft. Bij ons weten ouders, broers en zussen het, 2 beste vriendinnen en 2 tantes en voor de rest niemand. Dat geldt overigens ook voor de mk-en, weet ook niemand ( behalve hierboven genoemden) Bij ons is er niks "mis". Man heeft op zijn minst 60 milj zaadjes. Ik ben oke verklaard ( behalve een ietwat verhoogde anti tpo 108, maar dat zou niet de oorzaak zijn van alles). Zo ook even "voorstellen"
@ Kaboutertje: succes morgen met de punctie! Ik duim voor veel goede eicellen! Vanochtend weer voor een follikelmeting naar het ziekenhuis geweest. Er zitten nog steeds 24 follikels. De meesten zijn rond de 14 mm. Het moet nog steeds goed in de gaten gehouden worden. Zaterdagochtend om 08.00 uur (dat wordt dus op tijd opstaan) moet ik weer voor een follikelmeting in het UMCG zijn. Ik moet nog gewoon Decapeptyl blijven spuiten. Zaterdagochtend mag ik even geen Puregon spuiten. Ze wil eerst even weer kijken of ze niet allemaal gaan doorgroeien met alle gevolgen van dien. De verwachting is dat ik maandag of dinsdag de punctie weer moet ondergaan.
Ik heb geen idee. Je schijnt namelijk bij weinig follikels ook een overstimulatie te kunnen krijgen, las ik hier ergens op het forum. Ik snap dus helemaal niets van die overstimulatie. Wel weet ik dat ik teveel follikels hebben die groeien. Tenminste, dat zei de gynaecologe. Ze hebben het liefst rond de 15 follikels. Ze vroeg mij ook of ik buikklachten of andere klachten heb. Ik heb wel last van mijn buik (drukkend gevoel), maar datzelfde gevoel had ik ook tijdens mijn vorige IVF-behandeling. Dus dat is niet zo erg. Maar zodra ik een erg opgezette buik krijg, koorts krijg of hevige buikpijn, moet ik aan de bel trekken. En het irritante is dus: het aantal follikels zegt helemaal niks over het aantal eicellen. Ik heb liever weinig follikels met veel eicellen, dan heel veel follikels met bijna geen eicellen. Ben erg benieuwd hoeveel eicellen ik dus deze keer heb (vorige keer 16 follikels en maar 5 eicellen). Maar daar kom ik dus pas achter bij de punctie....
Ja dat las ik ook al ergens: aantal follikels is niet het aantal eicellen. Dus hoop dat er bij mij van de 8 grotere tenminste wel 5 eicellen zullen zijn.
He meiden, Mag ik me ook hier aansluiten? Ik heb ook een tijdje meegeschreven bij het IUI-topic maar vond het daar best wel druk en kon het niet goed bijhouden. Bovendien hebben we maar 1x IUI gehad. De 2e keer waren er geen goede zwemmers over en ging de poging niet door. Daarna hebben we nog een nieuwe zaadanalyse gehad en daar kwam uit dat we voor ICSI moesten gaan. Waar we bij de eerste keer nog 1 miljoen goede zwemmers over hadden, hadden we er bij de zaadanalyse nog maar 10.000 over 26 okt krijgen we de uitslag van het chromosomenonderzoek en als dat goed is, gaan we verder met ICSI en zal onder eerste echte poging rond december plaats gaan vinden. Spannend allemaal!
Mmm had toch gehoopt dat we allen gewoon bij het IUI-topic waren gebleven. Of nog beter: zwanger na IUI
Zijn er inderdaad wel veel die bijna allemaal tegelijkertijd van IUI naar IVF gaan, weinig zwangeren onder ons helaas! Maar we houden moed, met IVF/ICSI gaat het ons lukken!!! Veel liefs Nataly
Kaboutertje: daar heb je helemaal gelijk in. Zullen we met ons allen afspreken dat iedereen van dit topic straks te vinden is in het topic: zwanger na IVF/ICSI?
Welkom kaboutertje en Saskia. @Saskia: Volgens mij ken ik je inderdaad van het IUI topic. Jammer dat de zaadkwaliteit zo achteruit gaat. Hopelijk blijft ie nu stabiel of nog beter en is ICSI de oplossing! @BeHappy: Spannend meid, hopelijk zitten er veel goede eicellen tussen!
@kaboutertje: Veel succes met de punctie morgen! Hopelijk heb je inderdaad veel mooie eicellen en worden er ook veel bevrucht! Maar dat moet goed komen met zoveel zaadjes