Dancer: hey ik ben er wel hor! Lees dapper elke dag mee maar ik kan als ik op de pagina ben via mn tel. Geen antw. Geven!! Hier gaat t wel hor! Na mn test van zondag ben ik heel nuchter! Zit nu gewoon te wachten tot ik van t zh hoor dat t echt niet zo is! En ben mezelf al aan het klaar stomen voor de nieuwe ronde! Hoest met jou?! Brabbel: skat zie mn reachtie op dancer!!! En wat ontzettend lief van je collega!!!!!! Hoest verder?! Ps thanx voor de thee en t heeeerlijke koekje! Marni: ik begrijp je gevoelens heel goed!!! Dikke knuf voor jou skat! Brabbel: ben t er helemaal mee eens!!! En ik had dat ook van de clomid!! Alleen ik moet eerlijk zeggen dat ik van de progynova meer last heb, die laten me de hele dag piekeren!! :S en dat maakt me angstig! Verschil is dat ik met de clomid afwisselend was,..dit is constant en niet vervelend voor de buitenwereld alleen voor mn eigen mind! Dus, .dan liever de progy dan clomid! Mniekvl: wat wil je weten meid!!!! De meeste van ons zijn experts wel welkom hier!!! Zonnetje: hoop niet dat je ziek wordt meid!!! En beterschap voor je mannetje! En vervelend he zo weinig mensen op t werk?!?! Ik ben afgelopen 2wk bijna alleen geweest! :S iedereen verlof en ziek dus kan me jouw situatie heeel goed indenken!
Hi lieve meiden! Als eerste, een allerdikste knuffel voor Kaboutertje... Ooh, lieverdje toch, herken jouw bui maar al te goed. En die dikke buiken en babypraatjes zijn ook helemaal niet leuk als je in de MMM zit. Zo hebben wij as zaterdag een verjaardag van nichtje van vriendlief, maar ik wéét dan gewoon dat een vriendin van de familie die zelf net heppydepeppie bevallen is ook komt, mét de baby. En zij heeft ons verweten dat we nog niet op kraamvisite zijn geweest (zie lange verhaal op mijn eigen topic van afgelopen vrijdagavond). Dus heb daar hééélemaal geen zin in. Ga ik liever een keer 1 op 1 naar zijn broer en schoonzus en het nichtje (wat 4 is geworden), want dat vind ik nog oprecht gezellig ook... Met een beetje 'mazzel' ben ik nog snotverkouden en hoef ik geen excuus te verzinnen . Anyway, zit alweer te ego-en, maar kan me heel goed voorstellen dat je er even helemaal door heen zit... Huil maar even heeeeeel goed uit, dat mag echt wel! Hoop dat de pendel het juist heeft bij jou (of eerder...). Mniekvl: er zijn op internet heeeeel veel links waarbij staat wat IVF is, wellicht ook op de site van je eigen ziekenhuis. In mijn eigen blogje heb ik ergens wel beschreven hoe het bij is gegaan, de 1e IVF. Hopelijk is het niet nodig meid! Waarom doen ze trwns 3x IUI en geen 6x? Of kon je dat zelf aangeven? Nogmaals, hoop dat net niet nodig gaat zijn voor je! Marni, dat gevoel en zo'n huilbui had ik toen we wisten dat de 6e IUI mislukt was en we voor IVF moesten... En nog harder toen het de 1e en 2e IVF poging niet aansloeg... Dat geeft zóveel onzekerheid... Maar - peptalkje - over het algemeen (reken mezelf vooral niet mee als voorbeeld) geeft IVF een veel grotere kans dan IUI! Houd je daar maar aan vast! Ik duim voor je! Brabbel: hoop echt dat 2011 lekker toch jullie jaar wordt . En dat jij een positieve test krijgt bij IVM! Zou wel mooi zijn meissie! Laraxx: hoop dat de 5IUI raak gaat zijn! Spannend! Dancer: hoest met jou? Updeetje hier: Vanmorgen werd ik wakker (nog moe en brak) en lekker heet gedoucht en naar de kliniek... Dacht, zal ik wel / niet naar mijn werk gaan,want voelde me echt belabberd. Waar gisteren mijn keel alleen links zeer deed, nu ook rechts... maar aangezien ik een belangrijke vergadering had, was mijn intentie toch te gaan... Jullie geduim heeft wel een beetje gewerkt trouwens: Was vroeg aan de beurt, als 1e, een kwartier na afgesproken tijd. Gyn was heel vriendelijk en vroeg hoe mijn buik voelde. Ik vertelde dat ik dat lastig vond om te zeggen, omdat ik in algehele zin niet heel fit was. Vroeg of dat nog invloed zou kunnen hebben op de ei-kwaliteit / ei-groei. Maar daar hoefde ik me geen zorgen over te maken. En toen de echo: rechts was eerst aan de beurt: 5 folli's te zien! Kleinste was 8,9 mm en de grootste geloof ik 14mm. Links waren er nog 2 over, ook tussen de 12 en 14 mm. Ze was erg tevreden, maar zei dat het wel zo kon zijn dat de 2 folli's onder de 10mm misschien niet mee zouden doen. Dus dan zouden we in totaal 5 follikels hebben. Nog niet superveel natuurlijk, maar voor iemand in het begin van een vervroegde overgang ook niet slecht... Per slot van rekening hoeft er uiteindelijk maar 1 van goede kwaliteit te blijven plakken . (al zijn meer en grotere kansen meer dan welkom, maar probeer mezelf even positieve energie in te praten !). Moet nu weer doorgaan met spuiten tot vrijdag, dan weer een echo! We moesten rekening houden met maandag of dinsdag de punctie. Maar vriendlief is ervan overtuigd dat zondag de punctie is ! Kan, maar ik denk zelf maandag . We zullen zien!!! Tot zover mijn udeetje weer! Zometeen nog even een fijngeprakte banaan opeten als toetje, dat slikt tenminste makkelijk ... Dikke knuf en suc6 en ik duim voor allemaal! xxx PS Wondertje, dankjewel! Lief dat je nog meeleest!
Zonnetje: dus je bent nog niet ongie? En je hebt bloedonderzoek gehad? Wanneer krijg je de uitslag? Het zou dus toch nog kunnen lieverd??? * DUIMT HEEL HARD DOOR* xxx
Zonnetje, lees je net pas! Beterschap voor je mannetje en misschien zie ik je vrijdag wel id kliniek? Hoe laat moet jij? PB anders even? Ik duim voor mooie eitjes meid!!! Knufff!
juul: goed nieuws zeg. Nog even door broeden tot vrijdag. Komt vast helemaal goed, ik heb er vertrouwen in. spannende tijden: wat goed dat je zo nuchter eronder bent. heb je een bloedtest gehad? wanneer krijg je de uitslag? (ben niet nieuwsgierig ) mniekvl: ik hoop voor je dat iui nr 3 raak is. en anders ben je hier van harte welkom. idd als je ivf googled kunnen al je vragen beantwoord worden. al neem ik aan dat je van het ziekenhuis al info hebt gekregen over ivf. als je iets niet snap horen we het wel. ego: niet veel te melden eigenlijk. Gisteren weer bij de acupunctuur geweest. Het is zo'n lief mens, ze leeft echt enorm met ons mee. Heb wel zoiets van. Ik blijf het volhouden tot ik die naalden echt zat ben.... op zich heb ik er wel baad bij. Maar het zou nog beter zijn als het ook een zwangerschap zou opbrengen. ben vandaag (cd12) begonnen met ovutesten. was nog negatief, maar zal (hoop ik) over 2 dagen positief worden. Ondanks dat houden we het "klus"tempo er lekker in om de zaadjes zo optimaal mogelijk te houden nou zo de hondjes uitlaten en dan lekker slapen. Trusten all
Juul mooi hoor 5 eitjes! Nu nog ff doorgroeien. Dancer die acupunctuur, geeft dat rust? Ik heb een reiki behandeling gehad. Dat was leuk voor dat moment, maar daarna zet ik hem toch weer in de 5e versnelling en hol en ren ik vaak achter alles aan ( te perfectionistisch) Waar doe jij het? ( mag ook per pb)
dancer: ik mag pas vrijdag bloedprikken!!! en krijg dan smiddags de uitslag! en kun je mij misschien meer over de acupunctuur vertellen?!?! greetzz
@ Juulzon, klinkt goed meid, ik ga voor je duimen! @ Spannende tijden, voor jou duim ik ook, geef nog niet op want wonderen bestaan nog steeds! @Dancer: hoe lang doe jij de acupunctuur al? Ik heb het vorig jaar ook een tijdje geprobeerd bij de IUI behandelingen en was er wel rustig bij, dus denk erover om het nu weer te gaan doen. Het is wel wetenschappelijk bewezen dat het bij IVF echt je kansen verhoogt.
ja, dat klopt marni. Dat heb ik ook gelezen. Of het ook echt gaat helpen weet ik niet , ik hoop het wel. Ben begonnen met acupunctuur met onze laatste iui poging in september. Dus nu ongeveer 5 mnd.
Hier ook acupunctuur gedaan bij de iui. Maar ik kon me er niet altijd goed bij onstpannen. Degene bij wie ik liep had ook weinig dagen dat ik terecht kon. Dus ben ik mee gestopt. Heb er nu ook even geen zin in, had bij mij maar een paar uur effect. Maar ik kon me daar ook niet goed ontspannnen, dat zei ze al. Reiki kan ik bij mezelf toepassen, maar heeft ook weinig effect op mijn gevoel. Wel goed effect op eitjes, groeide er prima door had ik het idee. Als ik het toepaste leek het wel of ze iets harder groeide. Kan ook toeval zijn. Schijnt wel meer kans te zijn met acupunctuur, zal eens kijken of ik het nog kan vinden. Maar dat doe ik vanavond thuis pas. Nu stiekem tijdens werk hier aanwezig.
Reiki kan ik ook zelf, heb 1 en 2, dus misschien kan ik dat eerst eens proberen, is altijd wel ontspannend voor ik ga slapen. Als ik weer acupuntuur ga doen zoek ik in ieder geval wel iemand anders nu, de vorige was chinese en sprak niet heel goed nederlands dus ik had het gevoel dat we elkaar niet altijd begrepen, en ik wil dan nu geen pillen of kruiden gebruiken want ik moet al genoeg spuiten en heb geen zin om aan nog meer dingen te moeten denken
ik loop bij ling zhi praktijk in den haag. Ik ben er erg tevreden over. Het is een hele aardige goed nederlands sprekende chinese vrouw. Ik hoef geen kruiden of pillen te gebruiken. Maar ze geeft wel goede tips. bv. vette vis eten, niet te veel tarwe. Maar ook bv zorgen dat je voeten goed warm blijven , dus vaak lekker warm voeten bad nemen. warme kruik voor je buik, ed. ( om je baarmoeder lekker warm te houden, is goed voor de energie daar) Heb ook kleine pleisters met een klein bolletje op bepaalde punten op mijn oor zitten. 1 is voor stimulatie baarmoeder en de andere is voor mijn emotionele balans. Moet een paar keer per dag erop drukken zodat het punt geactiveerd wordt.( nu ik het er over heb, gelijk weer even doen ) met reiki heb ik geen ervaring, maar ik hou het hierbij vind ik voorlopig wel genoeg.
Geen tarwe? Hoezo niet? Ik ben zelf nogal van de volkoren. OKe vette via ( maar ja is niet goed nu met de lijn )
mag wel tarwe maar niet te veel! te veel tarwe is niet goed voor je darmen geloof ik. Volkoren brood enzo mag weer wel. Tarwe zit veel in pasta's enzo. Dus haal ik meestal meergranen pasta's (zover dat lukt, helemaal voorkomen kan je het niet)
Ik heb alleen reiki 1. Pas dat ook op mezelf toe. Misschien ooit nog 2 halen. Warmte tegen buik heb ik ook gehoord, warme voeten weer niet. Heb toen voedingsadvies voor man gehad. 2 weken toegepast, maar juist toen was het zaad heel slecht. Dus doe het nu niet meer. Was ook deels tegenstrijdig met wat ze in het westen zeggen. En waren ook dingen die moeilijk te koop zijn, bv geitenvlees. Gewoon fruit was ook niet goed, alleen warm fruit. Terwijl ze in de westerse geneeskunde zeggen dat vitamine C/ fruit goed is voor het zaad. Hier hoefde ik ook geen kruiden te gebruiken. Wil ik ook niet hoor. Ik had een minimale klik met degene bij wie ik zat. Daarbij moest ik privé-afspraken afzeggen, want ze kon alleen op dinsdagochtend en om de week op vrijdagochtend. Maar kan me voorstellen dat mensen er wel baat bij hebben. En die er heerlijk op onstspannen. Had 1 dag het idee ontspannen te zijn en dan hield het bij mij op.
Ja je moet inderdaad wel een klik hebben met degene die je behandelt, zeker in zo'n prive situatie als dit. Ik vind het al erg genoeg dat er meerdere mensen zijn betrokken bij het zwanger worden ipv alleen ons 2-en zoals het normaal gesproken is
Inderdaad. Deze dame was niet onaardig hoor, maar had er ook niet zo heel veel mee. Met de homeopaat waar ik 1,5 jaar gelopen heb had ik een hele goede klik. Heb bij haar ook mijn reiki gehaald en daarna homeopathie gedaan. Ben er uiteindelijk erg door veranderd, maar het heeft niet mogen helpen zwanger te worden. Maar ja oorzaak is ook bij manlief en die staat niet open voor de alternatieve geneeskunde. Wil niet weten hoeveel mensen zich er bij ons al mee bemoeit hebben, uroloog, gyn na weer andere gyn. @marni: zit je ook bij het mck? Staat me iets van bij dat je ook voor hun gekozen had. Ik zit er in ieder geval wel. Ego: hopelijk wordt ik ook niet ziek. Ben al flink snotterig en niet fit. Maar kan ook door de hormonen komen natuurlijk. Of een combi. Gelukkig nog maar 1 dag werken en dan 3 dagen vrij.
zonnetje: hopelijk houdt je de ziekte kiemen op afstand!! hahaha ik ben ook niet helemaal lekker,..ben moe en heb last van mn keel!! en begin ook al te snotteren en heb t steeds ontzettend koud! terwijl t hier ech nie koud is! :s maarja,....ik heb laatst al vette griep gehad en hopelijk sla ik het nu over hoe is het hier verder met iedereen?!?!?!?! hier wel oke ! morgen bloed prikken en dan gaan we zien of er toch wonderen bestaan ik geloof er niet in, maar ben toch benieuwd!!! heb er ma nacht en gister nacht wel over gedroomd, ben benieuwd!!!! hahaha nou fijne dag allemaal!!!!