van IUI naar IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door dancer4fun, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Succes morgen Juulzon!!!!

En slaap lekker iedereen, ik ga ook naar m'n bedje.

2. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Juulzon, ik dacht ook al aan een overwachte posi test.
    Maar ik heb er niet zo heel erg veel hoop op.
    Sex niveau is zeer ernstig verlaagd, en heb geen ovu testen gedaan, dus zeer kleine kans denk ik.
    En de ongi opwekken: ik ben er uit! :D
    Ik doe de 20 ste een testje, en dan begin in meteen met opwekken van de ongi.
    Dus dan is t wachten tot Brabbel lijfje het nodig vind om opruiming te houden. ;)
    Wat fijn om te zien dat je weer met nummertjes in de weer ben.
    Nummer 8 is idd een goed nummer, mannetje heeft zijn hele geboortedatum vol met 8en.
    10 foll netjes hoor!
    Punctie: heerlijk lijkt me dat Morfine! ;) :D
    En roze boxer is echt een VET idee!
    Haahahahahaa, ik denk dat ik aankomende week ook ff ga shoppen.
    Geweldig idee!
    Succes vandaag lieverd, ik denk aan je.
    En nog ff een hele domme vraag: ben jij moslim?
    Omdat ik regelmatig Inshalla zie staan bij jou? :)
    Kaboutertje, schat dikke, dikke, dikke, speciale knuffel voor jou.
    Ik weet dat je t zwaar heb de laatste tijd.
    Kan je wel een beetje posi uitkijken naar de 2 e IVF?
    Of is de moed in de kabouterschoentjes gezakt?
    Knuffffff.
    Zonnetje, ik ben al uit over de startdatum van de medicatie.
    Zie mijn rea op Juulzon.
    En sex niveau, tsja :)
    Mannetje en ik doen t alleen als IK zin heb.
    Ik ga niet met tegenzin iets doen omdat hij zo nodig moet,klink heel erg ego, maar mannetje is t ermee eens.
    Daarin tegen ALS het er van komt, gaat t wel goed. :) :D
    En medeleven: MIJN moeder vraagt continu of ik al getest heb, of ik al ongi ben…….
    Niet opdringerig ofzo, maar interesse.
    Vader is nog ouderwets, schaamt zich als je over menstrueren praat of eitjes.
    Dan kijkt ie gewoon naar buiten, maar eenmaal thuis praat hij er wel met mijn moeder over.
    Schoonouders interesseert t volgens mij geen bal.
    Zullen nooit vragen wanneer we weer moeten, of uit hun eigen vragen hoe t met me gaat.
    Verschil tussen de ouders is bij ons HEEL erg groot!!
    S-ouders zien we haast nooit, en mijn ouders altijd op vrijdag avond, en de rest van de week waai ik nog wel regelmatig bij hun aan.
    Dancer en Marni; zwaai zwaai!
    Zeehondje, echt fijn om je weer bij ons te zien schat!
    En gelukkig groen licht!
    Waarom 2 keer spuiten weet ik ook niet?
    Misschien op vragenlijstje voor volgende gyn-bezoek?

En ik heb vandaag geen ego, die is al verwerkt in alle antwoorden.
    KNUFFEL LIEVE SCHATTEN!

3. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Dank je brabbeltje. De moed is ver weg, ik geloof er niet meer in. maar zie /verlang eigenlijk wel heel erg om aan de 2e ronde te starten. Hopelijk hebben ze plek en mag ik.

4. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Wanneer krijg je te horen of er plaats is?
    En ik denk dat je pas echt af kan gaan sluiten als alle pogingen erop zitten.
    Maar dat is niet nodig, want dan ben je zwanger hoor!!!! ;)
    Dat hopen we met zn allen.

Goed dat je er wel naar verlang, dat betekent dat er ergens heel diep in je, nog een strijdlustig klein kaboutertje zit!

Knuffel Kanjer!

5. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Als ik ongesteld word moet ik bellen of ik kan.

6. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    @Kaboutertje: probeer de moed niet op te geven meid, je weet dat je lijf het kan en vaak zijn er toch echt 2 pogingen nodig om met IVF zwanger te worden, ik ga er al bijna vanuit dat deze eerste poging niet zal lukken dus dan zal het alleen maar mee vallen als het wel zo is.

@Brabbel, dus voor jou wordt het ook spannend komende weken, ik ben heel benieuwd naar jouw ervaring, zal toch wat anders zijn dan bij de rest.

7. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ja maar dat zwanger worden oke, maar ik heb dan nog een stap te overbruggen he: zwanger blijven ( na 6 mk is die hoop moeilijk)

En dan wordt 23 weken weer spannend ivm de vorm van mijn bm.

8. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    En toch kan ik me niet voorstellen dat het het kunstje niet nog een keer lukt, maar ik zit nu in een positieve bui, zelfs voor mezelf ;)

9. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @zeehondje: hoe is het bij jouw? Ik had bij de iui ook altijd op dag 3 een echo. Als ik dan iets had van die grote zeiden ze dat het een cyste was. Kon verder geen kwaad hoor. Zat ik me ineens weer te bedenken. Aan de ene kant wel van geen deca, maar dus ook kans dat eitjes vanzelf springen. Zie zo mijn ego-verhaal waarom ik blij ben dat ik het wel heb. Succes.

@juulzon: hoe is het bij jouw?

@marni: hoe is het in jouw buikje?

@brabbel: hier ook vooral sex als ik zin heb inderdaad. Maar ik heb ook weleens dat de zin alsnog vanzelf komt. Dus man kan het altijd proberen. En als het echt niet wil dan stoppen we gewoon.
    Fijn dat je eruit bent, morgen dus een testje voor je. Succes.
    Misschien durven schoonouders het niet te vragen. Hier doen ze dat ook minimaal, maar zijn wel blij als ik laat weten hoe en wat.
    Mijn moeder vraagt het ook steeds hoor.

@kaboutertje; knuffel van mij.

Alle andere dames die ik vergeten ben, ook dikke knuffel

Ego: vanmorgen dus weer voor echo geweest. Ben binnendoor gereden om de file te omzeilen. Was net op tijd.
    Echo werd door verpleegkundige gedaan, ik zei nog ben benieuwd naar hoe en wat. Vooral omdat ik met de iui dus zo moeizaam te stimuleren was. Ze zei nog ben je dan niet laag begonnen met hormonen.
    Mijn antwoord was dat ik het nagevraagd had, maar dat ze niet te hoog wilde beginnen.

Toen het echo-apparaat naar binnen. En ja hoor, een hele hoop mooie eitjes te zien. 1 is al 18mm. Dus die moeten we waarschijnlijk opofferen voor de rest.
    Score: rechts 7 en links 3 of 4. Allemaal rond de 12 mm ongeveer. En dan nog wat kleintjes, waarvan ze hopen dat die niet mee gaan doen. Dus totaal 10.
    Volgens de verpleegkundige had ik het ook zo gehad met 150eh. Moet gewoon nog 175eh spuiten en vrijdag weer terug.
    Door de deca zal die van 18mm niet springen.

Is dus nu hopen dat deze allemaal mooi doorgroeien, voel me net zo broedkipje. Heb wel al wat last van buik en rug, maar dat snap ik nu wel.
    Grote kans op zondag of maandag punctie, maar dat zal afhangen van hoe hard het nu gaat.
    Maar door de deca dus ook meer eitjes hier, want als ik iui had gedaan had ik dus de pregnyl al moeten spuiten voor dat grote ei. En nu mag de rest lekker doorgroeien.

Vrijdag wel na de spits een afspraak gemaakt en dan wil manlief ook weer mee. Vandaag kon hij niet ivm werk.

Ik had het nooit verwacht dat ik er zoveel zo krijgen, alleen maar gehoopt. Was helemaal blij vandaag.

10. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    zonnetje wat een goede score, wanneer zou dan de punctie plaats vinden?

Juulzon succes vandaag

Brabbel appart he dat er zo een verschil is tussen ouders. Mijn ouders moet ik af en toe terug fluiten. Ik wil ze niet alles vertellen. Ik hoop ze ook een keer te kunnen verassen, na de 2de zwangerschap ben ik daar mee gestopt.

Hier laatste IUI is mislukt volgende donderdag hoor ik meer over IVF.

Knuffel

11. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik weet het nog niet zeker, maar kans is groot dat het zondag of maandag wordt. Maar ligt eraan hoe mijn eitjes doorgroeien. De rest was dus pas 12 mm. Dus die van 18 is echt een uitschieter.

Vrijdag hoop ik dus weer meer te weten. Hier weten teveel mensen het wanneer ik precies moet. Ook omdat ik dus best last heb van buik moet ik bv van werk echt een week vrij nemen. Dus ja, ook mijn collega's weten precies wanneer ik moet.
    Aan de andere kant heb ik wel een paar collega's die dan voor mw willen werken. Dus heeft ook voordelen dat ze het weten.

Jij bijna testen angelica? Wat zegt je gevoel?

12. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Doei

13. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    mijn iui is mislukt ben net gebeld hcg was negatief

14. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    In het mck hebben ze de voorkeur voor ongeveer 8 tot 10 eitjes. Geen idee waarom, maar ze willen liever niet teveel hebben. Dus vandaag dat ze het niet hopen. Want teveel vinden ze ook niet goed. Zitten ooknog iets van 5 kleintjes per kant geloof ik.

Ze zei tegen mij dat ze door de deca dat hij niet springt.
    Ik hoefde me geen zorgen te maken in ieder geval.

Ga mijn buikje aankomende dagen gewoon lekker verwennen en hoop dus dat ik gewoon een stuk of 10 heb. Allemaal gevuld en dat ze ook allemaal mooi bevrucht worden.

Heb al geregeld dat ik volgende week niet hoef te werken (werk in de zorg, dus al snel veel bukken, tillen en kracht op je buik zetten met al die steunkousen).

15. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Balen angelica. Nu toch ivf in Gent?

Dikke knuffel voor jouw. Het was je zo gegund.

16. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    hier ook wel het liefst 10, maar als het er meer zijn is het niet erg.
    ( zolang er maar geen overstimulatie is)

nee je hoeft je geen zorgen te maken, want er blijven er nog genoeg over ;)

17. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Juulzon, succes vandaag!!!

18. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oké zonnetje, wist niet dat de deca de eisprint tegenhoudt. Goed nieuws dus!

Sorry alleen even ego (moet zo naar de fysio); helaas zijn van de 16 klaarliggende follikels er maar drie (misschien vier, ze zag niet goed of het een grote of twee tegen elkaar aanliggenden waren) gaan groeien. Flink balen dus!
    Vanavond nog een keer spuiten en dan morgenochtend niet. Om half elf nog een echo. Maar we hebben al gesproken over een eventuele escape-iui ipv IVF. Vorige keer waren er 19 follikels aangeprikt en had ik 12 eicellen. Drie of vier is voor mij dus erg weinig. Zonde van een hele poging.
    Als er morgen drie mooie zijn dan zaterdag iui. Bij vier helaas helemaal niks. Te riskant voor iui en te weinig voor IVF.

19. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Wat vervelend zeehondje. Kan me je terleurstelling voorstellen. Hopelijk zijn het er dan maar 3. Beter een iui dan helemaal niks.

Zo zie je maar weer dat het erg kan wisselen. De vorige keer heel veel en nu zo weinig.

Weet dat deca je cyclus deels platlegt, maar had er verder ook niet echt over nagedacht.

Succes in ieder geval en heel veel sterkte.

20. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Hoi meiden,
    Ik heb vandaag een echo gehad en het zag er goed uit, 4 eitjes aan beide kanten van rond de 17 en 18mm en 2 kleintjes van 12 a 13mm, ik moet nog even doorspuiten en dan vrijdag terug voor echo, wrs dan zondag of maandag punctie, dus zonnetje we lopen helemaal gelijk nu!

@Angelica: balen meid, maar je kan je bij ons aansluiten, we gaan allemaal op voor de IVF met een zwangerschap dit jaar
    @Zeehondje:dat wordt nog even spannend voor jou, ik ga voor je duimen!

Deel Deze Pagina