van IUI naar IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door dancer4fun, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ben bang dat we pas over 3 maanden mogen. Ze hebben rust nu 3 maanden.
    En vorige keer belden ze al om 11.45 dat het doorging. En nu hebben ze nog niet gebeld ....

2. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Had geloof ik iets gemist van waardevol. Wat erg. Dat is toch je grootste angst. Ik kan het niet uit mijn hoofd zetten.

3. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    We mogen, vanavond 1e spuit weer

4. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik zag het in het onderschrift van Marnat staan, dus ben toen verder gaan kijken. Staat in een heel ander topic.

@kaboutertje: waarom 3 maanden rust? Is toch geen vakantie ofzo. Wel vervelend zeg.

@Juuzon: fijne vlucht, heb je wel afleiding inderdaad, maar ik zou er niet aan moeten denken eigenlijk. Maar veel plezier daar.

5. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Fijn dat je toch weer kan beginnen. Succes in ieder geval

6. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Brabbel: idd mag hopen dat de pendel gelijk heeft! En weetje,..ik kan wel sip zijn en balen dat t WEER niet is gelukt , maar ik kijk gewoon liever uit naar een nieuwe kans!
    Als ik vanmiddag ff tijd heb ga ik je topic ff uitgebreid lezen schat! Ben benieuwd hoe t nu met je gaat!

Zonnetje: bijna punctie meid!!! Wat goed!!!!! Spannend zeg! Zal aan jullie denken morgen!!! En toch fijn dat je man er zelf bij stil staat ;) succes morgen!!!

Marni: idd,…. Ik heb de ervaring dat ik door de hormonen soms wat langer loop maar hoop nu eens van niet!!! Haha jij ook bijna punctie!! Spannend!!!!!!!!!! Zal ook aan jullie denken hor!!! Komt straks niets meer van mn werk terrecht als ik aan jullie allemaal denk hahaha ;) iig heeel veel succes bij de punctie!!!

Brabbel: je bms wordt bij ivf dikker door de hormonen! Mijne was 4dagen voor de punctie ruim 10mm!

Juulz: wat leuk ,…ook een nichtje van 9mnd!! Ik was gister bij mn schoonzus op bezoek en haar kleine meid is ook 9mnd :D
    Dus 2 kanjers van 7en8 cellig!! Wat goed meid!!!! Ga heeeel hard voor je duimen dat ze lekker blijven plakken!!! ;) wat vervelend dat de tp gevoeliger was!! Ik had dat ook en de arts legde me uit dat dat komt omdat ze dan de grens van bmm naar bm overgaan! Maar als je t voelt,…dan is dat goed zegt ze hahaha en over t testen,…ik testte 12dagen na tp! En had er enorm spijt van!! Ik ga niet meer vroeger testen! Als t positief was geweest was t misscien anders maar nu vond ik t echt heel stom van mezelf!!

Zonnetje: ik moest ook uurtje blijven maar ik was heeel suf dat ik half uur langer mocht blijven liggen alleen “t kamertje” was steeds bezet dus uiteindelijk heb ik bijna 3uur liggen snurken! Hihi

Zeehondje: wat leuk dat je man dat mocht doen!!! En nu dus duimen draaien !!!! spannend weer hor!! ;) succes deze komende 2wk!

Kaboutertje: jeej!!!!! Wat goed nieuws! En ik hoop ook voor jou dat de pendels gelijk hebben! Vooral de eerste ;)

Juulz: ik denk aan je meid! Ik weet hoe vreselijk deze 2 weken voor je zijn! Ben blij dat ik ze weer achter de rug heb!! ;) probeer beetje afleiding te zoeken skat! Dat zal je goed doen!!! Xxx

All: hier weinig nieuws! Zit in een wacht maand dus heb niet veel te vertellen eigenlijk! Over weekje weer naar de gyn en dan horen we hoe of wat! Ongi is gestopt dus das wel fijn! En ben benieuwd wanneer ik t weer wordt! Want dan kunnen we voor nieuwe tp!!! :D

7. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Marni; de bollen moet je inderdaad een beetje eerlijk verdelen over de dag. Dus als je ze drie keer per dag moet inbrengen, die je dat om de acht uur ongeveer.

Juulzon; wow, wat gaaf, Hong Kong. Heel veel plezier!

Testdatum over 13 dagen. Maar denk dat het zondag 6 feb. wordt.

8. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    @Kaboutertje, fijn dat je weer mag beginnen, het gaat echt goed komen!
    @Zonnetje:heel veel succes en misschien tot morgen!!!!!

Verder alleen maar even ego, ik ga zo lekker BZV kijken en daarna met een paar Valeriaan tabletjes naar bed, des te eerder is het morgen en ben ik er bijna vanaf ;)

9. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Meiden: SUC6 MORGEN!!!

Knuff v allemaal!

xx

10. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    goedemorgen all.

hier weer terug van een weekendje Volendam. We waren eerder teruggekomen (gisteravond al in plaats van vandaag) omdat ons ene hondje ziek was. Die was al 2 dagen aan het spugen. Mijn ouders zorgde voor mijn 2 honden, de derde hond was bij een vriendin.
    Thuis gekomen en mijn hond kes iets gegeven voor haar buikje. Mijn andere hond ginger (bijna 16 jaar) had net gegeten en lag lekker te slapen op de bank. Ik ben naar bed gegaan en vriendlief bleef nog even beneden bij de honden. Komt hij om half 1 naar boven en zegt: Ginger is ziek. Dus ik snel naar beneden. Ze was aan het spugen maar er kwam niets uit (terwijl ze net had gegeten) en had een enorme op gezette harde buik. Ik gelijk de dierenarts gebeld en die liet ons gelijk komen want hij dacht aan een maagtorsie(een kanteling van de maag) Dat is levensbedreigend, wij dus al een idioot naar de dierenarts.
    Nadat hij foto's had gemaakt, bleek dat de maag niet gedraaid was maar wel helemaal vol zat met gas. Dus na een maagsonde, zodat het gas eruit kon, knapte ze gelukkig weer op.
    De als... senario's spoken door je hoofd, dus daar denken we maar niet aan. Ze is er nog gelukkig, maar we zijn wel heel erg geschrokken. Mijn andere hondje Kes is helemaal opgeknapt en heeft niet meer gespuugd sinds we gisteravond thuis zijn gekomen. Het heeft gewoon zo moeten zijn denk ik. Raar hoe toevalligheden elkaar opvolgen.
    Dus vandaag maar een beetje bijkomen van ons avontuur.
    ik reageer later nog wel even op iedereen, maar moest dit even kwijt (ook al is het niet mmm gericht).

11. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Jeetje dat is schrikken. Maar hier mag dat ook kwijt hoor ;)

12. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Zonnetje,hoe is de punctie gegaan lieffie?
    Viel het mee of tegen?
    Knuffel voor jou!
    En over het blijven liggen na de punctie:
    Als ik de punctie heb gehad, gaat mijn mannetje met mijn eiers op pad naar ziekenhuis 2.
    Dit is 20-30 minuten heen, produceren,wachten op uitslag van eiers, en 20-30 minuten terug naar mij.
    Dus ik mag ruim 1,5 uur snurken na de punctie :D
    Marni, mazzelaar jij met je dikke BMS!
    Mooi bedje voor de emmys!
    Marni,Zonnetje, en Juulz, zitten jullie allemaal in hetzelfde zh?
    Ben ik hier dan de outsider? :( ;)
    Juulzon, bedankt schattie voor je posi power!
    We houden elkaar zo wel op de been hoor.
    Heb jij over mijn vraag heen gelezen?
    Over foto van 2 emmys ?
    (hebben ze trouwens al een naam? :D )
    Enneuh, over HCG sturen, kom maar op!
    Dat wil dus zeggen dat jij tegen die tijd een overschot aan HCG heb.
    Beetje voor jezelf, beetje voor de BEEB(S), beetje voor MVM, en een beetjeveelvoor mij!!!
    Paracetamol innemen voor punctie: Krijgen jullie geen diclofenac zetpil en kalmerende tabletjes?
    Ik krijg een kalmerend tabletje voor de nacht voor de punctie, en zetpil diclo 2 uur voor de punctie.
    Jammie, jammie, ik was er al blij mee!!! :)
    Misschien alleen bij IVM, en bij IVF niet?
    Goede vlucht, en werk ze!
    Mooi tijdverdrijf in Hong Kong beebjes laten groeien. ;)
    Zeehondje, fijn dat je IUI goed is gegaan!
    En het is leuk he als je mannetje het spuitje leeg mag drukken ?
    Mijn man mocht dat ook alle 9 8) IUI s doen!
    Hoe voel jij je verder?
    Kaboutertje, maar waarom zou je eigenlijk 3 maanden moeten wachten?
    Had je dan niet naar een ander ziekenhuis kunnen gaan?
    3Maanden is wel erg belachelijk rond deze tijd van het jaar! :$
    Maar ik zie nu dat je voor de volgende poging gestart ben…
    Succes meid!
    En ik zie dat je er een Maart-pendel bij heb?
    WWWWHHHHOOOOEEEEI!!! We gaan ervoor!!!
    Spannende tijden, topic gevonden?
    En over 10 mm BMS!
    Damn, meiden jullie maken mij jaloers!!
    Door de deca dan misschien een dikker BMS?
    Want ik ga geen deca gebruiken, en dalijk is t een tegenvaller voor me dat mijn BMS niet zo heel erg dik is.
    Duim, duim voor nieuwe TP!
    Houd je ons op de hoogte?
    Dancer, meid dat is schrikken geweest met je huisdiertjes!
    Wat zielig dat zoiets simpels zo enorme pijn kan veroorzaken bij je beestje.
    Gelukkig goed gekomen.
    Heb je nog wel lekker van je weekendje kunnen genieten in het vissersdorpje?
    En ik sluit me aan bij Kaboutertje, ook prive mag je hier delen hoor!
    Dikke knuff voor de herstellende ziekenboeg!
    -----------------------------------------------
    EGO,

Ik heb niet echt nuttige info te delen......
    Behalve dat mijn buikje als ongi aan voelt.
    (DOET EEN ONGI-DANSJE...)
    Maar ik weet in de MMM is niets wat het lijkt, maar ik hoop er toch op.
    We zien t wel.
    Vandaag lekkere lambal-dag, want gisteren heb ik al veel gedaan.
    Was gewoon trots op mezelf! :D
    Zelfs mijn eten staat al klaar in de koelkast, dus dat hoef ik vanavond alleen nog op de inductie te zetten, en dan hebben we weer bordje prak!
    Dikke knuffel voor alle lieve schatten!

13. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    brabbel, ja gelukkig gaat de verplichte rust niet door. Nee denk niet dat ik naar een ander zh had kunnen gaan.
    Maar goed we boffen.
    Maart gaat hem niet worden. Want nu zou het feb zijn. En dan de verplichte rustmaand.
    Dusse nee, of er moet een heel groot wonder gebeuren en in eigen cyclus
    zwanger worden en blijven, maar dat zal wel niet. Anders had het nu ook wel gebeurt.

14. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hoi dames,

@dancer; jeetje wat een verhaal zeg. Gelukkig is het goed afgelopen. Verder een leuk weekend gehad?

@kaboutertje: gelukkig kon je alsnog beginnen.

@pendels: vraag ze altijd wel aan, maar heb er al zoveel gehad die helaas niet klopte. Vele voor 2009 en 2010 gehad. Nu ook al voor 2011 en zelfs 1 voor 2012.

Ego: we hadden toch besloten een hotel te nemen voor afgelopen nacht om de file te vermijden. Beetje zitten googlen en de prijs viel nog mee. Goedkoper dan met korting van het mck.

Vanmorgen dus geen stress in de file gehad, maar wel zenuwen voor de punctie helaas.
    Deze viel bij mij een beetje tegen. Infuus inzetten ging prima, hele lieve gyn die het ging doen, stelde ons erg gerust.
    De verdoving viel me ook erg mee, had het erger verwacht (als de verdoving van de tandarts). Moest diep zuchten en voelde de prikken haast niet. De morfine begon te werken, voelde aan alsof flauw zou vallen. Werd erg licht in mijn hoofd. Alsof je ergens aan het zweven bent. Was op dat moment prima te doen, ze begon meteen met prikken. Maar halverwege de punctie was dus de morfine uitgewerkt bij me. Nadeel van zoveel eitjes die ze moeten aanprikken.

Gevolg dus dat het best vervelend werd en ook pijnlijk. Had tranen in mijn ogen op het moment dat ze een follikel aanprikte. Kreeg uiteindelijk nog wat morfine erbij, maar tegen de tijd dat die goed werkte waren ze klaar. Mocht nog even blijven liggen en volgens hun had ik het prima gedaan.
    Vond het zelf dus niet. Mocht daarna op bed gaan liggen, was de 1ste, dus had nog even rust. Heb echt even liggen huilen van de spanning en de gevoeligheid helaas. Maar na half uurtje was ik de pijn vergeten gelukkig en ging het wel weer.
    Achteraf vond ik het dus wel meevallen, maar fijn is anders.

Score is 12 eitjes, 6 voor ivf en 6 voor icis. Zaad was ook redelijk goed. Maar waarschijnlijk niet genoeg voor alleen maar ivf, dus vandaar de combi. (weten niet hoeveel zaad precies, was boven de miljoen)

Op een gegeven moment moest ik maar kijken of ik kon lopen, want ik moest mijn bedje verlaten voor marni. Waren 4 puncties en 3 bedden. Ze gingen ervan uit dat tegen de tijd dat nummer 4 geholpen is nummer 1 weer de deur uit is. Gezien ik wist hoe laat marni moest, weet ik ook dat zij mijn bed kreeg.
    Ik heb marni dus niet gezien.

Vanmiddag dus lekker op de bank gehangen en nog wel een gevoelige buik verder.
    Manlief vertzorgd me heerlijk. Nu dus even afwachten tot woensdag hoeveel er bevrucht zijn en donderdag de tp.
    Ga minimaal uit van 1 bruikbaar emmy.

Voor alle dames verder een dikke knuffel van een zonnetje wat lui op de bank hangt.
    Ben nog beetje moe merk ik.

15. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @brabbel: zie nu jouw stukje pas, was al begonnen met typen toen mijn moeder even langs kwam om te kijken hoe het met me was. Is maar even gebleven, komt morgen weer op de thee.

Toevallig lopen marni, juulzon en ik inderdaad bij het mck. Juulzon al heel lang en marni en ik sinds kort.
    Heb voor mck gekozen, gezien de wachtlijst korter is dan bij het VU, AMC of LUMC. Amsterdam vind ik ook minder fijn om zelf heen te rijden. En ze zijn erg aardig daar. Heb goede verhalen over ze gehoord. En afstand maakt niks uit.
    Zijn hier ook nog andere dames die ergens anders zitten hoor.

Hier moet je inderdaad 2 paracetamol innemen een uur voor de punctie, met de punctie verdoven ze de vaginawand en je krijgt morfine vlak voor de punctie.
    Maar geen kalmeringstabletjes, maar ik heb voor mijn doen redelijk goed geslapen ondanks alles.

Hoeveel eitjes zijn er denk je bij ivm? Want als je er 12 hebt zonder verdoving zou ik niet willen ruilen. 1 of 2 is nog wel te doen, hoewel fijn anders is. Bij mij was verdoving voortijdig deels uitgewerkt.

16. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Zonnetje, Ik ben al voor je aan het duimen. 12 is toch een goede score? Laat je maar lekker verwennen. Hoe laat moet je woensdag?

Dancer, weten ze al waardoor dat komt?

Juulz, veel plezier in Hong kong

Kaboutertje, gelukkig hoef je geen maand te wachten, wanneer heb je je fm?

Brabbel wanneer moet je ongi worden? Idd in de mmm kun je nergens meer vanuit gaan

Zeehondje, idd erg leuk dat je man dat mocht doen, bij mij was dat echt niet zo

EGO
    Donderdag heb ik mijn ivf intake gesprek, spannend weer

allemaal Knuffel van mij en mijn duimen draaien voor jullie

17. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik word woensdag gebeld of er een tp is en hoe laat deze donderdag is. Dus geen idee hoe of wat nog. Waarschijnlijk ergens tussen 10 en 11 denken ze. Maar zie wel gebeuren als het druk is dat het een ander tijdstip is.

Succes angelica met de intake. Je ging toch naar Gent toe?

18. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Ja Gent. Ik hoop dat onze verzekering ook toestemming geeft

19. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Kaboutertje, 3 maanden verplicht rust, t is niet normaal!
    Hadden ze daar ook de reden van gegeven of niet?
    Ik vind t echt merkwaardig.
    Maar misschien een tip om te vragen of je anders naar een ander zh had kunnen overstappen?
    Ik hoop natuurlijk dat t niet nodig zal zijn, maar je weet maar nooit in de toekomst......
    Ik zou me er dan wel wat kalmer onder voelen.
    De MMM is al vol met emoties, en dan zou ik dat er ook niet nog eens bij willen hebben.
    Elke keer de vraag of ik wel of niet zou kunnen.
    Zonnetje, meid wat goed, 12! :D :)
    En zoals je t beschrijft heb je t toch goed doorstaan allemaal?
    Moet niet zo twijfelen aan jezelf.
    Als hun zeggen dat je t goed heb gedaan, heb je t goed gedaan! :D
    Over verdoving: Bij IVM krijg ik ook prikjes in mijn baarmoederwand, en morfine hoor!!!
    Hahahah, ik bedoelde alleen eigenlijk VOOR de punctie.
    Ik zou t in mijn broek doen als ik geen morfine zou krijgen met een punctie. :$
    Hoeveel eitjes ze willen weet ik eigenlijk niet zo goed.
    Goed van je dat je t vraagt, die gaat er meteen bij op mijn vragenlijstje!
    En duimen draaien weer voor jou!!!!
    Ik duim op een geweldige score, met minimaal 1 toekomstige beeb in de maak!!
    Vandaag lekker op de bank hangen, en je laten verwennen, heb je verdiend!
    Angelica, ik ben vanaf 20-1 mijn menstruatie aan t opwekken met Provera, dus ik weet t niet precies.
    Gewoon wanneer mijn lichaam zin heeft om ongi te worden! ;) :D
    Ik zal aan je denken donderdag!
    Kom je vertellen hoe t is gegaan? :)
    ------------------
    Knuffel Kanjers!
    :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

20. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Tuurlijk laat ik het weten

Deel Deze Pagina