van IUI naar IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door dancer4fun, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    ik sluit me er helemaal bij aan!!

2. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ben bang dat ik me niet bij dat topic aansluit. Meestal heeft mijn gevoel gelijk en mijn gevoel zegt nu niets goeds.

3. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    Kom op kaboutertje, niet zo negatief. Wij hebben allemaal niet de garantie dat het gaat lukken. Maar hopen moet je altijd blijven doen.

4. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Kleine hoop is er, anders zou ik mezelf niet als junk gedragen ;)

Maar zo wist ik bij de 3e mk, al komen er 100, ooit komt er een kindje. En bij de 4e zwangerschap wist/voelde ik gewoon dit gaat goed komen.

Heel gek, maar mijn gevoel heeft ook altijd gezegd, dat kinderen krijgen bij ons niet vanzelf zal gaan. ( IVF) Ooit dacht ik: oke dan is dit het dus, alle mk-en, dat was mijn gevoel.
    Maar kijk waar we nu staan, toch IVF.

En alle zwangerschappen na kabouterkindje, voelden ook niet goed. En die waren dus ook niet goed.

Dus ja hoop dat je me snapt.

5. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Kaboutertje, ik snap je. Maar toch denk ik dat we deze gevoelens allemaal wel eens hebben of hebben gehad. Zo dacht ik ook van tevoren dat het bij ons niet zomaar zou gaan lukken en toen we voor IUI gingen dacht ik ook dat we snel over zouden moet stappen. Ook heb ik altijd het voorgevoel gehad dat het zaad van manlief de reden was dat het niet lukte. Mijn angsten zijn tot nu toe allemaal uitgekomen.

Maar... ik heb met verschillende vriendinnen gesprekken gevoerd en allemaal waren ze van tevoren bang dat het niet zou lukken. Toch hebben ze allemaal kindjes.
    Dat komt gewoon omdat ze zich niet voor kunnen stellen dat er een kindje in ze groeit en ze mama worden.
    Iedere vrouw heeft die angsten volgens mij, maar bij ons worden de angsten steeds werkelijker en komen er weer nieuwe angsten bij. Die heeft waarschijnlijk ook elk mmm-meisje.

6. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ja maar waarom wist ik dan dat het voor kabouterkindje ooit goed zou komen. En waarom wist ik juist die zwangerschap dat het goed zat.

Nou ja whatever... we zien wel. We doen ons best iig.
    Mogen jullie trouwens sex hebben?
    Bij ons zeiden ze tot de deca wel en als je er mee gestopt bent niet. Maar zaadjes kunnen toch 48-72 uur leven. En de laatste deca is 36 uur van te voren. Dus stel dat er een springt of om welke reden de punctie niet doorgaat, kan je dalijk wel een 8-ling hebben bij wijze van.

7. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Helaas inderdaad hier vele bekenden gezichten.

@nieuwe dames welkom

@behappy: helaas nog zoveel eitjes. Hopelijk zijn ze gewoon allemaal goed. Helaas weet je dat inderdaad pas na de punctie

@kaboutertje: jij ook weer terug? Succes met je punctie en toch beetje hoop blijven houden.

@dancer; ik snap dat klanten er niks van snappen als je elke keer afbelt, nadeel van een eigen bedrijfje. Gelukkig goede reacties gekregen.

@reacties; hier van schoonfamilie nog weleens vervelende reacties gekregen, tegenwoordig gaat het wel goed gelukkig. Alleen vertel ik ze hierdoor dus erg weinig over mijn gevoelens en ervaringen. Vertel hooguit of er een iui is geweest of de voortgang van de gesprekken en verder niet.
    Verder gelukkig wel goede reacties.

@juulzon: zijn niet echt veel onderzoeken hoor, maar ik ben gewoon een nieuwe patient daar. Is nu een startecho, geen idee waarvoor, gezien ik niet start. En moet op info-avond en bloedprikken. En nog een gesprek, wat jij waarschijnlijk ooit tussendoor heb gehad met de gyn tijdens de iui's
    En het duurt gewoon een paar weken voordat ze ruimte hebben voor een gesprek.
    Maar als ik hier zo lees dat overal in de omgeving (lumc, amc en vu) wachtlijsten zijn van een paar maanden wordt het vanzelf drukker in het mck.

@all: de rest die ik vergeten ben dikke knuffel.
    Voor mij lekker een paar vrije dagen.
    Maandag moet ik voor een echo, geen idee waarvoor precies

8. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Jeetje schrik nogal dat er dalijk mss maar 1 ivf vergoedt gaat worden.

Ben gelijk boos op mijn gyn, want ik heb wel 9 IUI gehad. terwijl alle anderer zh zeiden waar ik loop, dat dat flauwekul is, dat je niet overnieuw hoeft te tellen na een mk.

Dalijk heb ik mooi wel 3 maanden verspilt. ( en dus 1 of 2 kansen IVF gemist)

9. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Zonnetje, ik ben ook overgestapt naar een ander ziekenhuis en krijg de onderzoeken die jij opnoemt ook. Ik heb 26-10 de startecho. Dan krijgen we ook de uitslag van de bloedonderzoeken. De intake en voorlichting hebben we gehad en volgens mij krijgen we nog een prikinstructie.

@ Kaboutertje, ik heb geen idee tot wanneer we seks mogen hebben. We zijn nog niet zover.
    Je gevoel over het vergoeden van nog maar 1 poging herken ik heel erg goed. Onze gyn heeft ons na de uitslagen voor een aantal maanden weggestuurd om zelf te proberen. Dat is natuurlijk zo goed als uitgesloten met deze uitslagen. Vervolgens weer de molen in voor IUI wat eigenlijk ook zo goed als kansloos is geweest. Ik had al 3x ICSI gehad kunnen hebben dus :(
    Het is overigens niet helemaal de schuld van de gyn. Bovendien wist hij natuurlijk niet dat er zo'n idioot regeerakkoord zou komen. Maar wij hebben zelf ook aangegeven het traject niet te snel te willen doorlopen en alles stap voor stap te doen.
    Maar achteraf baal ik wel!

10. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    hoi meiden,

even snelle reactie van werk, mijn man werkt bij zilveren kruis en hem is verteld dat als de wijziging er al doorkomt het niet voor 2013 zal zijn, dat stelde mij al heel erg gerust!

11. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Marni, dat is goed nieuws! Ik hoop dat het zilveren kruis gelijk heeft!

12. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo Marni,

Laten we het hopen dat het niet voro 2013 erdoor komt. Wellicht zijn we dan allemaal in ieder geval 1x zwanger geweest en bevallen met IVF. Maar goed, het blijft klote, als je voor de 2e weer IVF nodig hebt gaat het je toch erg veel centjes kosten :S

Liefs,

Misty

13. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Das waar Misty, en erg triest voor degenen die ons moeten volgen :(

14. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Ik wil even komen zeggen dat na een vmk afgelopen maand (vandaag doorgezet) wij sinds vandaag/morgen onze 1ste IVF poging take 1 zijn ingegaan.
    Maandag heb ik een uitgangsecho en moet ik bloedprikken.

15. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Sammie, heb je een mk gehad? :(
    Dat heb ik helemaal gemist, wat klote!

Veel succes deze poging, hopelijk succesvol.

16. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @sammie; ook ik heb dat gemist. Veel sterkte met dit verdriet.

@marni; ik hoop dat je gelijk hebt met de verzekering. En het komt dan in de aanvullende verzekering volgens mij. Zodat het niet standaard is, maar een aanvulling. Net zoals vele dingen.

@saskia; hier ook hoor dat ik dingen liever anders had gezien. Hebben het een half jaar met medicijnen geprobeerd voor man, mij alvast doorsturen was niet nodig, weer 4 maanden vertraging ivm onderzoeken. En toen na elke iui een cyste, dus ook lang erover gedaan.
    En nu dus weer wachten.

Ego: merk wel dat ik even pauze heb, begin weer een beetje fit te voelen zonder hormonen. En gewoon even rust in mijn hoofd. Weet dat ik wel voor de ivf ga, maar even niet elke keer heen en weer vliegen naar ziekenhuis enz. Merk dat het soms toch wel pittig is.

Heb nu weekje vrij, dus is ook best lekker. Gaan volgende week nog paar dagen weg. Dus even tijd voor onszelf.

17. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Lekker hè zonnetje, gewoon weer even een beetje jezelf kunnen zijn. Dat valt allemaal pas op als je in zo'n pauze zit.

18. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik heb regelmatig een pauze gehad hoor.
    Heb alleen iui 4 en 5 achter elkaar gedaan. En dat vond ik best zwaar. Daarna ook nog de onzekerheid gehad of we voor ivf zouden doorgaan.
    En nu de 1ste stap is gezet is er toch wel een last van me afgevallen merk ik.
    Man wist niet of hij voor ivf door wilde of niet. Gelukkig dus wel, want ik zou er erg veel moeite mee hebben te weten dat er nog kansen zijn om kinderen te krijgen.
    En hier is de kans op een natuurlijk wondertje erg klein. Hoewel ik wel blijf hopen natuurlijk.

@saskia; is een chromosomenonderzoek verplicht voor icsi?
    Want hier kijken ze per behandeling of het ivf of icsi wordt, maar heb niks over dat onderzoek gehoord.

19. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Wij hebben ook regelmatig pauzes gehad. Zonder pauzes red ik het denk ik niet. Ik moet me zo nu en dan echt even op kunnen laden.

Voor ICSI is normaal gesproken een chromosomenonderzoek verplicht. Omdat manlief erg weinig zaad heeft, moeten ze dat wel uitzoeken. Een afwijking komt niet vaak voor, maar bij sterk verminderd vruchtbare mannen komt het veel vaker voor dan bij vruchtbare mannen. Daarom zoen ze dat.

20. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Sammie@ Lieverd een dikke knuf van mij, we gaan er voor meis hoe moeilijk ook.

Saskia@ Dat onderzoek hebben wij niet gehad , niks van gemerkt in elk bgeval.

Deel Deze Pagina