van IUI naar IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door dancer4fun, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @brabbel: ik dacht dat je bij ivm geen verdoving kreeg. Dat ik dat toen ergens gelezen had. Gelukkig maar dat je het wel krijgt. Heb toen wel wat gelezen over ivm, maar weet nog niet zo heel goed het verschil met ivf. Succes met het wachten op de ongi.

Gezien ik voor mijn gevoel best wel last had van de punctie en in tranen lag daar en daarna in mijn bed, voelde het alsof ik het niet goed gedaan had.
    Maar het schijnt ook te gebeuren dat er dames zijn die alles bij elkaar schreeuwen en de gyn/ verpleegkundige gewoon liggen uit te schelden.

Ik hoop ook gewoon dat uit deze punctie een mooi beebje komt.

2. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    mooie score zonnetje!

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Zonnetje, super score zeg! Wij hadden er ook 12 en 7 werden er toen bevrucht (alleen IVF). Ze zeggen altijd dat ongeveer 50% bevrucht. Dus komt goed!
    Wij hoorden alleen de volgende dag al of ze bevrucht waren en dan die dag erna de tp al. Wat een verschillen blijven er hè?

4. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Wat een mooie score zonnetje, nu m,aar hopen dat er een paar mooie bevruchtingen tussen zitten!

Marni, hoe is het bij jou gegaan?

Ik duim voor woensdag voor jullie!

Verder hier alles goed, meisje groeit als kool!

5. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Hoi meiden,

van mij alleen even ego want ik heb me naar de computer moeten slepen! De punctie is me helemaal meegevallen, ik was doodzenuwachtig (en toen moest ik ook nog wachten omdat iemand mijn bed bezet hield ;)) maar ik heb op een paar speldeprikjes na niets gevoeld! De morfine was inderdaad heel vreemd, ik kon alleen maar naar het plafond staren omdat ik zo duizelig was dus kon helaas niet op het scherm meekijken.
    Ze hebben er 8 aan geprikt maar er zaten uiteindelijk maar 4 eitjes in, dat viel dus tegen, de gyn had er ook meer verwacht, het zaad was wel goed dus nu maar hopen dat het goed z'n werk doet.
    Ik heb verder weinig pijn gehad, af en toe wat steken maar ik heb helaas wel heel veel last van de morfine, m'n bloeddruk was ook veel te laag beide keren dat het opgemeten is, dat is de rest van dag zo gebleven dus ik voel me niet echt geweldig en heb alleen maar in bed gelegen, ik hoop dat het morgen beter gaat, maar goed pijn is nog erger.

@Zonnetje: jammer dat ik je net gemist heb, ik heb wel je man gezien want ik heb 3 mannen met potje naar het lab zien lopen! (ik weet natuurlijk niet welke het was maar heb wel een idee als jij als eerste was)
    Fijn dat je zoveel eitjes hebt, nu nog even in spanning zitten tot woensdag, en dan misschien tot donderdag :)

Ik ga weer lekker naar m'n bedje, morgen probeer ik weer verder te reageren.

6. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Duim mee voor jullie marni en zonnetje!!

7. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    zonnetje en marni: weer een spannende tijd die aanbreekt na zo;n punctie. Weet nog dat ik die wachtdagen tot het telefoontje vh ziekenhuis echt slopend vond. De vragen die door je hoofd spoken, is er wel een bevruchting en hoeveel worden er bevrucht.
    meiden leef erg met jullie mee en hoop op heel goed nieuws voor jullie aankomende dagen.

brabbel: en is je ongi er al?

angelica: hoop dat je verzekering akkoord gaat. Zal harstikke mooi zijn!!

Juul: Hongkong, jeetje das cool. Hoop op een mooie plakbeeb voor jou (of 2) lol

voor all een dikke knuf van mij.

ego: nou werkweek is weer begonnen, nog aan het bijkomen van het avontuur van gisteren. Gaat gelukkig weer heel goed met ginger, alsof er niets is gebeurd.
    Mijn ongi zit er ook aan te komen (helaas de rustronde heeft ons geen geluk gebracht) had vorige week vrijdag (cd21) hele dag steken in mijn schaamstreek en eind van de dag roze afscheiding. Sinds dien elke dag wel een beetje bruin of roze bij afvegen. En dat is bij mij altijd de voorbode van de ongi. Hoe graag ik ook wil dat het niet zo is zal ik me er bij neer moeten leggen. Verwacht dat vrijdag of zaterdag de ongi doorbreekt. Dat is voor ons het startsein voor onze cryo tp poging. Nog net voor het ziekenhuis een stop heeft vanwege een verbouwing. Vanaf april kan ik dan pas weer terecht voor een ivf.

8. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @marni: dan was je er al vroeg zeg. Gezien het tijdstip dat ik was en man dus naar lab moest en jij er moest zijn. Waarschijnlijk is bij jouw het naaldje van de morfine ook ergens anders ingebracht. Bij mij gewoon in de uitslaapkamer.
    Man zei al dat je erg te kijk loopt met het potje inderdaad.
    En dag er verschillende mensen zaten. En jij maar denken gaat er weer 1 die moet. Grote kans dat je het dan inderdaad heb kunnen herleiden wie mijn man is.

Is wel balen dat er maar 4 eitjes zijn gevonden bij je, hopelijk is er minimaal 1 mooie bij en is die genoeg.
    Bij mij was de morfine bij de laatste paar eitjes uitgewerkt, dus kan me voorstellen dat het bij jouw net goed ging. Van de eerste heb ik helemaal niks gevoeld, vroeg zelfs op een gegeven moment of ze dan al begonnen was. Heb wel even op het scherm meegekeken, maar voelde me ook weg zakken. Heb dus met ogen dicht gelegen.
    Balen dat je bloeddruk zo laag bleef, hoe is die normaal?

@dancer; balen dat de rustronde het niet mocht worden. Gelukkig nog 1 poging. Helaas daarna dus ook verplicht rust. Hopelijk is het niet meer nodig daarna

@ego: buik is nog beetje gevoelig, vooral als ik wat doe. Dus vandaag nog veel op bank hangen. Had ik ook wel verwacht hoor. Gaat beter dan gisteren.
    De zenuwen vallen nog wel mee voor het telefoontje. Denk dat die morgen er wel zijn. Maar ik ga gewoon uit van minimaal 1 bruikbare bevruchting. Dus daar ben ik niet bang voor. Hoop ook dat er nog emmy's zijn voor de poolexpeditie natuurlijk.

9. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik krijg niet eens morfine. Wat een verschil he per zh.

10. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Wat krijg je dan tijdens de punctie? Hopelijk doen ze het niet zo? Ik vond het tenminste best een gevoelige ervaring. Was dan vooral de prik van de naald door je vaginawand heen denk ik wat zeer deed.
    Moet wel zeggen dat ik ook erg snel last heb hoor van alles aan de onderkant. Bij mij doet de echo soms al zeer. Zit een punt aan de binnenkant van vagina, wat snel erg pijnlijk is.

11. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik krijg een diclofenac en oxazepam ( maar die weiger ik volgende keer, ik werd helemaal high. De kamer stond al op zijn kop voordat ik naar binnen moest. En zo erg vond ik het nu ook weer niet, dat ik rustig moest worden)
    En ik kreeg 3 of 4 spuitjes/ verdovinkjes bij de bm-mond.

12. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Een oxazepam hoeft van mij ook niet nee, hoewel ik wel enigszins last had van zenuwen.

Hier 2 verdovingen in vaginawand, paracetamol bij voorkeur en dus morfine. Maar van de morfine wordt je ook niet blij.
    Dacht ga even lekker in de wolken zweven, maar voelde meer aan alsof ik flauw ging vallen.
    Voor mij dus ook geen drugs (nog nooit geprobeerd, maar hoef ik nu ook niet meer)

En voel je dan niks van de punctie met de verdoving?

13. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    beetje menstruatiepijn. Maar ik moet zeggen mijn bm is wel gehard na zoveel onderzoeken. Bij een hsg of hystero moet je ook iemand meenemen. Nou dat doe ik ook niet, want ik vind het echt een eitje. En devpunctie vond ik ook een eitje. Zei ik, totdat ik op stond, man die oxa de hele kamer draaide.
    Dus nee die hoef ik niet meer.
    ( trouwens ook nooit drugs geprobeerd)

14. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    De een is denk ook gevoeliger dan de ander. Hier heb ik dus na de hsg een week pijn in buik gehad (soort ongikrampen)
    Hier ook best al wat onderzoeken gehad, maar blijft heel gevoelig. Maar als ik ongi moet worden moet ik ook 2 dagen aan de pijnstillers. En soms heb ik al een week voor ongi last van krampen.

Maar zou ook geen oxa willen als het zo draait, hoewel ik dat nu ook had hoor. Was blij dat ik weer op een ander bed kon liggen. En heb daar nog minimaal 10min voor pampus gelegen. Toen kwam ik een beetje bij.

15. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Hoi meiden,

Ik begin me weer langzaam beter te voelen, is niet fijn zeg om je zo lang licht in het hoofd en slap te voelen, mijn bloeddruk is normaal netjes rond de 120/75 en gister was ie na de punctie 99/46 en een uur later nog steeds maar 108/49, erg laag dus, biljkbaar reageer ik erg heftig op die morfine, voor mij dus ook geen drugs verder ;)
    Ik heb verder geen buikpijn, wel nog steeds wat bruinverlies (gister veel bloed).

Ja het is raar toch dat het zo verschilt per ziekenhuis wat je krijgt aan pijnstilling, volgens mij doen ze het in het buitenland zelfs meestal onder narcose of met een roesje, maar hier moet je altijd pijn lijden lijkt wel.

@Dancer: jammer dat het niet spontaan gelukt is, maar gewoon weer op voor de volgende poging, nu weet je tenminste wat je te wachten staat.
    @Kaboutertje: wanneer mag je voor een echo?
    @Zonnetje: heeft je man kort haar of een beetje lang? Wij hebben even gewacht in de kamer voor bloedafname, daar is ook het infuus gezet, we mochten erna ook weer in de wachtkamer gaan zitten maar dat wilde ik niet, anders hadden we elkaar gezien.

16. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    ik mag maandag

17. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Meiden, wat is er lekker veel gekletst! Hier is het alweer bijna bedtijd, maar wilde nog even kijken hoe het gegaan is met jullie. Heb erg veel aan jullie gedacht!

Kaboutertje, top dat je maandag mag!!!

Dancer, wat zielig, zieke hondjes :(... Je kunt dan ook amper wat doen hé... Gelukkig weer wat beter met ze. Was jullie weekendje verder wel leuk? En fijn dat er nog een TP gedaan kan worden voor ze sluiten!

Marni: Herken het gevoel van de 4 eitjes maar al te goed. Had bij mijn 1e IVF ook maar weinig eitjes... Maar: er hoeft er maar 1 bevrucht te zijn en te blijven plakken!!! Daar gaan we voor meis!!!
    Zonnetje: En jij gewoon 1 stuks! WOW! Dat doe ik je niet na! (had er dit keer uiteindelijk 6 vd acht follikels, maar slechts bevrucht... maar wel goed gedeeld, gelukkig). En met zowel ICSI als IVF moet er gewoon een goede emmy bij zitten. Miscchien zelfs wel meer...

DUIM VOOR JULLIE!!!

Brabbel: jouw IVM komt ook steeds dichterbij... Vind het echt onwijs spannend joh... Duim voor je!!!

Angelica: hee, heel, veel succes donderdag! BEn heel erg benieuwd en leef met je mee! Denk aan je!!!

En daar zit ik dan ad andere kant van de wereld. Moest gewoon even forummen... even van me afschrijven....(zie blogje).

Een week geleden was de punctie. En over een week weten we of het gelukt is. Probeer er echt niet teveel aan te denken, maar dat lukt echt niet. Leg vaak mijn hand even op mijn buik en bid en hoop maar dat de emmy's er nog zitten, zijn ingenesteld en goed groeien.
    Oh, had ik maar een luikjeinmijnbuikje...

Nog een vraagje aan de mede-utro-gerbuikers:
    *let op, de komende regels bevatten utrogene details*

Hebben jullie dat nu ook wel eens, dat je die mutsenbollen zo ver als je kunt (ik gebruik die huls, heel voorzichtig) hebt ingebracht, maar dat als je later eens naar de wc gaat, het lijkt alsof de helft er bij het afvegen weer uit is gekomen? Van die witte smurrie op je papiertje? Echt niet alleen het hulsje van het bolletje... Werkt het dan wel??? Ben zo bang dat het misschien niet goed wordt opgenomen door mijn lichaam....

Anyway, wie het weet mag het zeggen :)

Ga zo een poging tot slapen doen meiden! Probeer morgen weer even aan te waaien!

xxxx

18. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    :) :) :) Juul heb nog niet eens verder gelezen maar moest lachen om *let op, de komende regels bevatten utrogene details*

Nu even verder lezen...

ja dat heb ik ook. en beter is met je vinger in te brengen. Dan beschadig je minder en kan je verder in brengen.
    Ja het is een kwarksmurrie
    Heel smerig maar ja.

En dacht he bedtijd. Kijk op de klok... voor Juul al bedtijd 15.15??
    O wacht ja hongkong. Ik word deze keer erg slaperig van deca :)

19. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    tegen mij is gezegd dat zodra je de bollen inbrengt, je lichaam gelijk de werkzame stoffen opneemt. Dus die witte smurrie is eigenlijk "afval" zeg maar. Dus gewoon inleg kruisjes gebruiken.

Wachten duur lang he meid, maar ik hoop voor je dat het wachten wordt beloond met een hele mooie ariel color knal test!!!

nog veel plezier aan de andere kant van de wereld.

20. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Thnx voor de antwoorden grls, stelt me een beetje gerust :) :)
    Ben nog niet echt moe *jetlag* maar ja, moet toch maar mijn rust gaan pakken zo....

En Kaboutertje, zal er idd maar even handwerk van gaan maken dan. Laten we het utrogeen handwerk noemen :).

Tot gauw!
    xxx

Deel Deze Pagina