van IUI naar IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door dancer4fun, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Zonnetje ik heb een heel goed gevoel bij jou. Ik denk dat een van de behandelingen jou wel een kindje gaat geven.

Dancer, voor jou schiet het dus ook alweer op.

Ego: het spuiten gaat me tegen staan. Vorige keer vond ik het niet erg, vond het een avontuur. Maar nu bah. En al weet je nu dat je het doet voor een goed doel. Maar ja dat is ook geen garantie.
    Lag vannacht wel in bed te denken: bah al die rotzooi in je lijf, eerst hormomen, daarna weer een hele riedel aan pillen en medicatie. Kan echt nooit goed voor je zijn.

2. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @dancer; vind het inderdaad een heel vreemd idee. Denk dat het toch inderdaad heel anders voelt dan bij een spontane zwangerschap. Omdat je nu weet dat je een bevrucht eitje in je baarmoeder heb zitten.
    En nog 7 over is inderdaad erg fijn. Heb hiervan alleen maar durven dromen hoor. Had het zelf ook niet verwacht na alle hoge doseringen met de iui.

Hopelijk komt je ongi snel en heb je een mooie tp van de cryo. Gaat jouw ziekenhuis toevallig ook dicht? Heb ergens wat gelezen daarover volgens mij. Succes

@kaboutertje: vervelend dat het je tegenstaat. Vooral omdat je er al minder vertouwen in heb dat het gaat lukken. En ja, of alle rommel in je lijf goed is weet ik niet. Maar aan de andere kant zeggen ze dat het eten tegenwoordig ook niet gezond meer is, net als alle mobiele telefoons, draadloze netwerken, auto's enz enz.
    Hopelijk kan je de moed weer vinden om door te gaan. En fijn dat je een goed gevoel erbij hebt. Heb ook wel het gevoel dat het gaat lukken hoor, alleen is de vraag wanneer. Zijn nu al 3,5 jaar bezig voor ons eerste wondertje. Heb al vele behandelingen achter de rug die het hadden moeten zijn. Medicijnen voor manlief, iui moest ook wel lukken. Werd toen ivf geadviseerd. En we zijn nu al bij de icsi aangeland.
    Maar ik houd gewoon maar moed en ga braaf afwachten.

Ego: hier wel allemaal hele lieve sms-jes van iedereen. Moeder komt regelmatig even langs, schoonouders bellen of sms-en regelmatig en zelfs van broer en zwager een sms-je met hoe het gaat.
    Merk wel dat we een nieuw traject in zijn gestapt, want iedereen leeft weer erg mee. Aan de ene kant best lief hoor, maar het zwanger worden is niet echt prive meer. En ook geen verassing meer als we vertellen dat het gelukt is.

3. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ja we gaan gewoon door, maar heb het idee dat het voor niets is. Er is nl niets mis met ons ( om het even plastisch te zeggen). En als het al eens raak zou zijn is de mk bij ons vele malen groter + dat IVF ook nog eens een groter mk% heeft.
    Dus nee denk niet dat het voor ons in zit.

4. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Lijkt me een moeilijke gedachte kaboutertje. Kans op een miskraam is inderdaad groter bij ivf helaas.

En kan me je gedachte wel voorstellen hoor na zoveel mk's. Kan me ook voorstellen dat je bang bent dat als je zwanger bent dat het weer mis gaat.

Heel veel succes in ieder geval. En hopelijk is het ook voor jullie nog een keer weggelegd.

5. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Zo bij ons is er ook een emmy aan boord nu, 8-cellig, en er is 1 op poolexpeditie (12-cellig) want de ander had het toch niet gered, nou ja beter dan niks, wel een raar idee inderdaad dat er nu een kindje in wording binnen zit, en ook raar dat zoveel mensen het weten terwijl je het normaal gesproken zelf nog niet eens weet in dit stadium.

@Zonnetje, moest jij ook niet even wachten in de wachtkamer beneden, het zat daar namelijk aardig vol toen wij binnenkwamen rond 11 uur, had jij een rode trui aan? De man die erbij zat herkende ik namelijk van maandag en van hem dacht ik dat het jouw man was ;)
    Die mannen waren aardig he, was die ene die het terugplaatste nou arts of verpleekundige, dat was me niet helemaal duidelijk, of had jij hun niet? Jammer dat het toch icsi geworden is bij jullie maar nu weet je in ieder geval waar het steeds aan lag, en inderdaad raar dat jullie zoveel iui behandelingen hebben moeten doorstaan.

6. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    @Kaboutertje, ik begrijp wat je bedoelt met al die chemische troep, ik eet zelf het liefst zo gezond mogelijk maar dan krijg je nu al die troep in m'n lijf. Vrienden van ons hebben ook ivf gehad meerdere keren en toen zei die vriend al tegen z'n vrouw: als je ooit overlijdt dan moet ik je op een chemisch afvalverwerkingsbedrijf brengen met al die zooi in je lijf :D

@dancer: ik hoop voor je dat het snel doorzet dan kun je weer voorruit kijken. Wat moet je nu spuiten bij een cryo tp?

@angelica: hoe is het bij jou gegaan vandaag?

@juulzon: spannend hoor die streepjes, ik duim voor je!

7. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    volgens mij krijg ik een cryo tp in eigen cyclus en hoef ik alleen pregnyl te spuiten. Maar het fijne weet ik er nog niet van.
    Hopelijk nog net voor de stop want idd gaat het ivf lab dicht vanwege een verbouwing.(maar 6 weken geloof ik)

Spannend marni ook eentje aanboord. en toch ook nog 1 in de vriezer. Ik begrijp je teleurstelling hoor, dat had ik namelijk ook van de 4 die bij ons over waren is er maar 1 ingevroren.

kaboutertje: kop op meid, verstand op nul.............. maar ik begrijp het hoor. Tis helemaal niet gek dat je zo denkt. Nog ff doorzetten, tis voor een goed doel.

Juul: zit nu waarschijnlijk in het vliegtuig. Hoop dat je niet te vermoeid bent, want je lichaam moet wel goed fit zijn voor je 2 emmies. Hoop dat je snel weer 2 streepjes op de test ziet.

8. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @marni: dan was je vast degene die het laatst binnen kwamen. En dat je man aan de andere kant moest zitten? Volgens mij heb ik je maandag namelijk ook in de gang zien lopen toen ik naar het toilet ging. Maar ik twijfelde. Want was maandag niet zo helder. En ik had inderdaad een rode trui aan en mijn hele charmante wijde joggingbroek:p. Gezien ik nog een hele gevoelige buik heb, draag ik weinig spijkerbroeken.
    En na de tp heb ik even genoeg aan mezelf om op andere dingen te letten. Had ik na de iui ook namelijk. Zag je toen nog wel half zitten. Zei het later nog wel tegen mijn man, maar vind het ook weer zoiets om het te vragen in een overvolle wachtruimte. Was er zelf al 15 min voor tijd en moest inderdaad even wachten. Weet ook niet of de andere dames van maandag er waren. Herkende in ieder geval niemand verder.

Hoezo hebben ze dan de 8-cellige terug geplaatst. Je zou denken dat die ander beter is. Ik ben het dus totaal vergeten te vragen om eerlijk te zijn hoeveel cellig ze waren. Helaas toch nog 1 niet goed genoeg, maar gelukkig nog wel 1 over.

Ach, wist al dat het niet zo heel goed was bij ons hoor, maar ze vonden het in het vorige ziekenhuis goed genoeg voor iui. Hadden nu ook boven de miljoen, maar kwaliteit was minder goed vonden ze. Zet me toch aan het twijfelen om eerlijk te zijn.

Volgens mij is het een arts, als je op de website kijkt is er 1 manlijke gyn. En de verpleegkundige zijn allemaal dames. Waren inderdaad aardige heren. Ze vonden dat ik bij de afspraak over 5 weken zwanger moet terug komen.
    Hij had ook geen naambordje op volgens mij, degene die erbij stond is een analist begreep ik van mijn man.
    Zolang ze het maar op de goede plek terug stoppen vind ik het best.

9. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @dancer; weet ook niet hoe dat gaat een tp in eigen cyclus. Ga voor je duimen dat het nog voor die tijd kan inderdaad. Want als je net pech hebt zijn het toch 2 cyclussen die je moet overslaan. En als je toch weet dat je ongi moet worden, laat het dan maar gewoon zo snel mogelijk komen toch.

10. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    @Zonnetje, ik kwam inderdaad als laatste binnen, met bruine jas en trui. Ik durfde het ook niet te vragen met al die mensen erbij, staat zo raar als diegene dan niet weet waar je het over hebt ;) En ach ik had maandag m'n huispak aan dus schaam je vooral nergens voor hihi.
    Ik heb ook eigenlijk niet gevraagd waarom ze die 12-cellige niet hebben terug geplaatst maar ik weet wel dat de kwaliteit verminderd bij invriezen dus ik denk dat dat de reden is, dan hebben we meer kans dat het ontdooien goed gaat omdat het er maar 1 is.

11. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    He lieve meiden,

Hier nog geen ivf, we gaan pas eind mei verder.
    Ik heb een auto-immuum onderzoek gehad en mijn lichaam doet dus sperma en mijn eigen vruchtje.
    Kennelijk ziet mijn lichaam eiwitten als indringers en doodt dat. Er is nog geen onderzoek naar gedaan, maar ik moet nu wel prednison en aspirine gaan slikken en hopen dat dat mijn immuum plat legt.

We zijn verdrietig hieronder, maar we proberen het wel

12. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hallo lieve meiden,

Ik wilde alleen even laten weten dat ik nog leef. ;) :D

Ik kom zaterdag wel even reageren op iedereen, met een uitgebreide versie!

Dikke knuffel, een zeer vermoeide Brabbel.

13. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    angelica ik geloof er met pred wel in voor jou.

14. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Marni en Zonnetje, sorry, beetje laat, maar....geweldig nieuws!!!

Zonnetje; wat grappig dat ze het over Guus(je) hadden, haha.

Kaboutertje; wat naar dat je je nu zo voelt. Hopelijk krijg je binnenkort toch weer een beetje hoop.
    Ook wij zijn al ruim 3,5 jaar bezig voor een eerste wondertje. Ook bij ons beide niks gevonden, weet dus precies hoe jij je voelt. En steeds een stapje verder. Ligt het aan het zaad? Nee. Ligt het aan mijn baarmoederslijmvlies? Nee. Ligt het aan mijn eisprong? Nee. Ligt het aan de doorgankelijkheid van mijn baarmoedermond (iui)? Nee. Ligt het aan de bevruchting (ivf)? Nee.
    En nu weten we sinds eind vorig jaar eindelijk dat er dus ook een innesteling kan plaatsvinden. Zo weet je steeds een beetje meer en hoop je dat het ooit voor 8 á 9 maanden blijft zitten!
    Knuffel!!!

Dancer; ik kreeg ook cryo tp in eigen cyclus en dan ook nog zonder pregnyl, dus helemaal eigen cyclus. Is dus ook nog een optie.

Angelica; wat een naar bericht hebben jullie gekregen zeg. Ook jammer dat ze er nog zo weinig over weten. Hoop dat er snel een oplossing wordt gevonden meid! Sterkte!

15. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Zonnetje: hier gaat t goed hor!!!! Gebeurd eigenlijk weinig op t moment :s maar ben wel benieuwd wat de dokter ons dinsdag gaat vertellen!!! Hopelijk nieuw en beter stappen plan :D

Juulz: ohhh meid,…wat blijft t spannend!!! Hoop dat ie niet lichter wordt (pregnyl) maar alleen maar dikker en vetter!!! :D blijf duimen voor je skat!

Zonnetje: toch isci dus?!?!! Ach,…weetje,..de manier waarop maakt niet uit! Als je maar bevruchting hebt! En dat heb je zeker!! Spannende tijd meid!!!! En 7 in de vriezer!!?!?! Vet goed!!!! Trots op je meid! ;)
    Lees net je 2e reactie! Wij hadden het daar toevallig laatst ook over! Mn man zei nog,..we kunnen het niet eens geheim houden als we zouden willen,…zitten zoooo in een traject en iedereen leeft met ons mee!! We kunnen er nie onderuit! haha

Dancer: ik blijf hopen dat het weg blijft skat!!!! Nog ff volhouden!!

Marni: jeeeeej ook een prachtige emmy aan boord!!!!! HOERA!!!!

Angelica: jeetje skat ,…wat een onverwachtse wending!!! Ik hoop dat de medicatie idd gaat helpen!!! Succes!!!!

16. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    @Angelica, wat een rot nieuws meid, maar gelukkig zijn er mogelijkheden, ik weet zeker dat het goed gaat komen.

@Brabbel: ik ben benieuwd naar je update!

@Dancer: is het al doorgezet?

@Spannende tijden: alvast succes dinsdag!

17. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @angelica; aan de ene kant erg vervelend nieuws voor jullie. Komt rauw op je dak vallen denk ik. Aan de andere kant kan het probleem nu wel aangepakt worden. Jammer dat ze dan hier in nederland zeggen dat het gewoon pech is en er nu dus wel wat uit komt. En hopelijk lukt het uiteindelijk dus toch. Heel veel succes.

@spannendetijden: succes dinsdag. Bij het horen dat ik guus terugkreeg dacht ik even van weten ze dan dat het een jongen is, maar nee dus. Hun vinden het ook een meisjes naam. Dus tijdens het terugplaatsen het daar over gehad, dat het dan meer guusje is. Maar moest wel lachen inderdaad.

Vind het ook mooie score hoor, was altijd jaloers toen ik de verhalen hier las van dames met veel eitjes en cryo's. Want bij de iui heb ik altijd veel moeite moeten doen voor 2 mooie eitjes. En zie wat ik nu zelf heb.
    De manier waarop maakt ook niet uit inderdaad. Heb liever veel bevruchtingen door icsi dan weinig tot niks met ivf.
    Maar het heeft me wel even aan het denken gezet hoor, want als de kwiteit slecht is snap ik dat iui niet werkt. Was wel een keer gezegd na 3x iui dat we moesten nadenken over ivf. En dat we niet 16% maar 10% kans hadden om per iui zwanger te worden. Maar niks over slechte kwaliteit.
    Voor mijn gevoel ben ik al 1,5 jaar kwijt aan slechte behandelingen.
    Maar nu heb ik goede hoop.

En geheim houden is bij mij best lastig, maar ach. Dat niemand wat vroeg vond ik ook niet leuk.

@zeehondje: lijkt me helemaal vervelend als je niet weet wat de oorzaak is. Hier hebben we tenminste een oorzaak en weten we waardoor het komt.
    Je kan inderdaad zwanger worden, maar nu nog blijven. Helaas is de kans op een mk in de mmm ook wat groter.
    En wie weet is deze iui het wel geworden. Wie zal het zeggen.

@marni: hoe is het met jou? Degene die de tp doet is inderdaad een gyn. Mijn man had wel de naambordjes gelezen. Hij is ook de oprichter van het mck volgens mij.

Ik durfde het ook niet te vragen inderdaad, want als het heel iemand anders is dan sta je zo voor schut. Volgens mij heb ik je maandag ook in de gang zien lopen toen ik naar het toilet ging na de punctie.
    Schoot nog even half door me heen dat jij het misschien wel was. Waarom geen idee. Voorgevoel ofzo.
    En jij wist enigszins wie mijn man was, dus kon je beter gokken.

Ego; hier dus nog last van krampen in mijn buikje. Maar daar ben ik bekend mee. Heb ik in normale cyclus ook regelmatig last van. En na de iui ook. Dus ik doe gewoon nog lekker rustig aan en werk de hele week al niet. Is toch veel lopen, tillen en bukken in de zorg. En dat zie ik dus echt even niet zitten nu. Ben toch een beetje zuinig op mijn emmy. Ga volgende week wel weer aan het werk.

18. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    @Zonnetje: ik heb jou inderdaad ook op de gang zien staan maandag.
    Tegen ons hadden ze het over Guusje trouwens, en hij zei dat het geslacht wel al vastligt maar dat zij het ook niet wisten, wel apart hoor, en hij zei ook over 5 weken mag je een afspraak maken voor de zwangerschapsecho,alsof hij al wist dat ik dan zwanger zal zijn, wel een erg aardige man.
    Ik heb ook af en toe wat krampjes, en wat opvalt is dat ik nu geen last heb van de troep van die bolletjes die ik er de hele dag uit voelde lopen, er komt wel wat uit maar ik heb er niet meer zo'n last van als voor de tp (sorry voor de vieze details ;))

19. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hij heeft er vast na onze discussie maar guusje van gemaakt. Gezien wij vonden dat guus een jongensnaam was en guusje kon dan voor beide. Dat zei hij ook tegen mij inderdaad. Dat ik dan gewoon zwanger zou zijn. Heb dus ook braaf een afspraak gemaakt voor dan. Hij ging er bij ons ook van uit dat ik gewoon zwanger zou zijn. Positief denken heet dat toch:D
    Geslacht ligt inderdaad al vast, maar dat weten ze niet nee. Klopt ook wel dat het vastligt. Want het zaad bepaalt het geslacht.
    Maar ik vond het met guus echt klinken alsof het een jongen zou worden. En aangezien ze bij ons 1 zaadje uitzoeken, dacht ik even weten ze het nu al. Maar nee dus.

Was maandag inderdaad een poging aan het doen de verplichte wandeling naar het toilet toe op verzoek van de verpleegkundige. Maar was nog beetje onvast op de been voor mijn gevoel.

Ik vind het nog meevallen hoeveel troep er meekomt met de utro. Alleen gisteren een keer, toen stond iemand aan de deur te bellen. En had ik ze schijnbaar niet ver genoeg erin gedaan.
    Dus als je ze wat dieper inbrengt vind ik het wel meevallen. Hoewel er wel wat witte afscheiding terug komt. Maar dus als je ze minder ver doet heel veel kwam ik achter.

20. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Marni: thanx meid!!! Ik laat di avond weten hoe t is gegaan!

Zonnetje: haha ik heb t me ook altijd afgevraagd of dat kon!!! Niet dus! Hihi maar guus/je is leuk!! Houden we erin ;)
    Ik begrijp je onbegrip over t zaad en de iui heeeeel goed!!! Had hetzelfde meid!!! Waarom al die iui’s als t toch niet zou lukken! Maar de kwaliteit scheelt per keer! Miss was het nu wat minder terwijl t bij de iui soms beter was! Bij ons varrieerde t bij de iui tussen de 3miljoen en 19milijoen en van 20% bewegelijk tot 70% en nu hadden we ronde voor ivf een tussen iui en toen hadden we 3miljoen voor behandeling waarvan heel weinig % bewegelijk terwijl we maand later met ivf 12 bevruchtingen hadden!!!! Maar weet daar de kwaliteit niet van! Weet wel dat ze t dan nog veeeel uitgebreider bewerken enzo dus miss is daarom de ivf kans/bevruchting makkelijker! Durf t niet te zeggen! Maar snap je heeeel goed!!!! Miss kun je het eens bespreken met je arts?! Al is het voor je eigen rust!

Deel Deze Pagina