van IUI naar IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door dancer4fun, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.295
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik heb een kerstkindje, mijn zoontje is geboren op 26 december 2008. Wij waren allang blij dat we zwanger waren en het valt toch niet te sturen (in ieder geval bij de MMM meisjes niet).

Eigenlijk is het wel heel makkelijk, andere jaren moesten we altijd onze tijd en aandacht over allerlei familieleden verdelen en nu komt iedereen bij ons. Iedereen heeft ook echt vrij en we maken er een hele mooie dag van met slingers en een kerstboom in de kamer.

Hoe het gaat als Luca wat ouder wordt zien we dan wel weer.

@dancer4fun, wat lees ik nu, ZWANGER!!!!!! zonder MMM en helemaal spontaan, wat geweldig en het is jullie heel erg gegund. Ik hoop dat alles goed blijft gaan. Mooi is dat om het goede nieuws dat je zwanger bent te vertellen. Ik schiet nog steeds vol als ik aan de reactie van mijn moeder denk. Zij is normaal altijd heel erg nuchter en we hebben staan brullen in elkaar armen als kleine kinderen :D.

@juulzon, de pregnyl is nu wel uit je lichaam denk ik, ik duim voor een steeds donker wordende streep.

Veel liefs
    Nataly

2. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Even heel snel,

Dancer, je hoeft ons niet te verlaten hoor, van mij mag je blijven als je wilt.
    MET BANNER!

Nathaly, kerstkindje super!
    Spannende tijden okee, dinsdag!

Kaboutertje, hoe voel je je nu?

Zeehondje, nog een paar daagjes zie ik?
    Al een testdatum in gedachte?

Juulz, nog getest???!!! :p

Marni, en zonnetje, nog gekke klachtjes???

EN BRABBEL:UPDATE IN IVM TOPIC! :p

3. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Dat is zeker snel Brabbel, een nieuw record denk ik;)
    Ik heb alleen vooral last van m'n borsten, zijn wel een cupmaat groter denk ik, en af en toe steekjes in m'n buik.

Ik ga je eigen topic even lezen....

4. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Poging 3 om hier wat neer te zetten. Bij poging 1 en 2 liep de laptop vast en kon ik niet posten.

@dancer; blijf lekker kletsen met banner hoor. Voor mijn gevoel zijn we een vrij hecht clubje geworden. Gisteren had ik een slechtere dag en dan moet ik altijd even slikken als er iemand zwager is. Maar ik gun het iedereen hoor.
    Nu een betere dag en blijf lekker aanwaaien hier.

@kaboutertje: hoe is het gegaan vandaag?

@brabbel: ga eens bij jouw kijken.

@kerstkindje: in het eerste jaar misschien nog half rekening gehouden met die maand, maar zo heb je andere maanden ook dingen die niet handig zijn. Bv midden in de zomer als het vakantietijd is.

@testen: ik zou graag ook eerder testen, maar weet dat mijn man vind dat ik gewoon geduld moet hebben wat ik dus niet heb. En ik wil graag samen testen. Moet even kijken wanneer ik wel test, want mag op woensdagochtend 9 feb testen. Maar moeten dan ook beide gewoon werken. En dan is er dus geen tijd voor vreugde of verdriet. Maar die zondag is denk ik best vroeg.

Hier allerlei vage klachten, maar ja, kan ook van de hormonen komen helaas. Erg gevoelige borsten (bij mij niet echt groter, maar wel supergevoelig), last van darmen, veel plassen enz. Maar ja, de utro geeft ook deze bijwerkingen. Dus is toch niet vanuit te gaan.

@nataly: hoe gaat het bij jouw?
    En inderdaad is het niet te plannen wanneer een kindje komt.

5. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    thanks all voor de lieve reacties. Ik blijf gewoon gezellig meekletsen hier, anders ga ik jullie te veel missen. En ik wil natuurlijk op de hoogte blijven van de vorderingen van iedereen.

6. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Dancer, ik kan het ook niet laten om mee te lezen hoor, ik blijf gewoon net zo lang tot iedereen hier zwanger is! SO!

Enne, net als Nataly, hier een (eigenlijk net geen) kerstkindje. Lekker belangrijk, ik ben gewoon zo trots en blij dat er een beebje is, dan maakt de datum echt niet meer uit! Dus als het moet, gun ik jullie allemaal een kerstkindje ;)

7. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik heb liever een oktoberkindje als ik op dit moment zou mogen kiezen. Want dan is het deze ronde raak. En anders moet ik wachten op de tp in maart.;)

8. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Zo denk ik er ook over :D

9. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Tuurlijk wil je liever een okt-kindje, maar ik bedoel maar: als de keus is 'een kerstkindje of anders niet' dan weten we het wel ;)

Maar jullie krijgen gewoon okt kindjes hoor, het voelt zo goed bij jullie!

10. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dan hoop ik maar dat het goede gevoel van Juulzon en Milk goed is.

Net weer een pendeluitslag terug gehad en die is pas in april.
    Vraag ze altijd wel aan, maar weet ook dat ze zelden kloppen. Heb al pendels gehad vanaf 2009 t/m 2012. Dus hecht er niet zo heel veel waarde aan.

Mijn gevoel zegt helemaal niks eigenlijk. Maar hoop het zo.
    En inderdaad liever een kerstkindje dan helemaal niet.
    Maar ik ga me eerst richten op een oktoberkindje.
    Beetje positief denken kan vast geen kwaad

11. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Kaboutertje: jep das de reden! T groeit wel hor,..maar niet snel genoeg! Dus,…dubbele dosis! ben benieuwd wat ie allemaal te vertellen heeft morgen! ;)
    Hoest vandaag bij jou gegaan schat?!

Marni: als alles volgens plan verloopt en ik krijg eerste wk maart mn tp. En t lukt en t blijft plakken dan Ben ik rond mijn man zijn verjaardag uitgerekend (als t dan natuurlijk blijft zitten en ik zwanger ben ;) ) nog in november!! Ik zelf ben een kerst kindje! (ben wel eerder terwereld gehaald trouwens dan 25dec) en ik hou van december! De sfeer, de kou, de sneeuw de feestdagen t familie gevoel t warme gevoel t samen zijn,..heeeerlijk!!! dat gun ik iedereen!! Maar,…ik zelf wou altijd toen ik jonger was in de zomer jarig zijn,…dus ik zei ook altijd ik wil een kindje in de zomer!! Maar,…nu mag t van mij wel 12mnd per jaar komen hor ;) december of aug,..t heeft alle 2 voor en nadelen! Mijn zus heeft altijd de pech dat iedereen met vakantie is,..dus dat kan ook :-D haha

Juulz: hoe is het bij jou meid,…nog 2 nachtjes!!!! SPANNEND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zonnetje: ff volhouden liefie!!! T is heeeeel zwaar i know! Maar je kan t!!! ;) dikke knuf!!
    En idd als t goed is zit ik net goed! En voordeel is,..als t niet lukt is volgende planning januari :D haha heb ik wel WEER een alcohol loos december hahaha maar dat maakt me echt zoooo niets uit!!! Kom maar op ooievaar :D

Dancer: lieverd,…je hebt alle recht om te egoën hor!!! Hahaha al pak je de hele pagina!!! Meid,…ik ben zooooooo blij voor je!!!!!! Wat een wonder!!!!!!! Wat heb je gedaan?!?!?! Hahahahha zooooo gaaf!!!!!!!!! Wat zei de poli?!?! En waag het niet om je banner uit te zetten!! T geeft me juist hoop schat!! En je bent en blijft natuurlijk heeeel hartelijk welkom!!!

Zonnetje: mijn pendels kloppen ook nooit!!!! Maar,…ik vertrouw wel meer op de jongens pendel als de meiden als ik pendel terug krijg met meisje … dan geloof ik hem bij voorbaad al niet! Mijn zus pendelt altijd geslacht namelijk en die heeft NOG NOOIT een fout gemaakt!!! En die zegt dat mijn man en ik eerst een jongen krijgen en dan een meisje dus,…ik geloof alleen de jongen pendels! :-$ schaam hahahah maar er heeft er dus nog geen 1 geklopt! Maar hopelijk de meest recente wel! En die is voor maart!!! En ,…ik heb in maart een tp en test datum! Van een jongen dus,..ben benieuwd!! :D hahahaha

Nou skatten ,…fijne avond ;)

12. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Hoi meiden, omdat wij (in elk geval voorlopig) gestopt zijn met de MMM lees ik niet veel meer mee. Maar zojuist kwam ik toevallig even kijken en zag ik het goede nieuws van dancer. WAUW! Van harte gefeliciteerd hoor! Het is je van harte gegund en ik wens je een hele ontspannen en ongecompliceerde zwangerschap!

13. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    lien: toch lief dat je ff gedag komt zeggen!!! dikke knuf!

14. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    thanks lien :D

spannende tijden: mooi dat je nu weet waar je aan toe bent, dan kan je je daar helemaal op richten. Ik hoop het zo voor je meid. Blijf positief en blijf in jezelf geloven.

Wat ik heb gedaan, ja ach. Wie zal het zeggen. Acupunctuur, etos zwanger worden pillen. En ovutesten. Dus wat nu de reden is dat het wel is gelukt. Joost mag het weten. Wij zijn nog steeds verbaasd, het is zo onwerkelijk.

15. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    snap ik!!! ik zou t 9mnden niet geloven!! hahahaha

bij mij werken ovutesten blijkbaar niet,..ik had tijd terug (tussendoor ronde) ook ovutesten en had nega nega nega posi nega nega nega en werdt 8dagen te laat ongi dus ei was veel later :-s en ik weet nog dat ik week na posi zei: he schat volgens mij heb ik nu pas eisprong,..nou blijkbaar was dat zo! haha en temp werkt ook niet :-s maar voor de mmm werkte ovutesten wel! maar nu doen we gewoon wat we willen en wachten rustig op ongi hahaha

16. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Dag lieve meiden!

Wat is er gezellig veel gekletst!!!

Zonnetje: erg hé, dat wachten.... weet er alles van... Gelukkig is bij mij de eerste week wel snel gegaan, maar die tweede week, dat is echt erg..... Maar ik duim voor je hoor! En zo te horen had jij hartstikke mooie emmy's, die willen echt wel blijven plakken! Nouja, in jouw geval, 1tje dan!

Marni: ook voor jou! Maar jij had zulke mooie emmy's! Die van jou wil echt wel gaan blijven plakken hoor!!! Hebben we zo twee kleine Guusjes :) ! (een van jou en een van zonnetje!)

Kaboutertje: kan me voorstellen dat je voor een okto-babytje gaat!!! Want dan ben je idd deze maand zwanger!!! Hoe ging het vandaag???

Brabbel; kort maar krachtig :)! Moet ook wel eens kunnen hoor :) Gelukkig compenseerde Spannende Tijden jouw bericht dit keer met een uitgebreid verhaal :) :) Kom strx weer even aanwaaien op jouw topic!

Milk: Leuk dat je nog meeleest!!!!

Spannende Tijden: Fijn dat je wat duidelijkheid hebt! Op naar maart: begint de lente ook!!! Mooi seizoen om zwanger te worden!! Enne, ben zelf ook in de zomer jarig en idd, is iedereen op vakantie! Met feestjes moest ik ze altijd of ná of voor de vakantie vieren (toen ik klein was). Vriendlief is weer op 30 dec jarig, en dat valt er echt tussenin, maar ach... mij zou het echt niet uitmaken!! The sooner the better :) ! Ik duim voor je kanjer!

Nataly, waar zit jij nu id cyclus? Ben het ook even kwijt... Anyway, dikke knuff!

Lien, lief dat je meeleest! Hoe is het nu met jou...?

Dancer: Echt wel mee blijven kletsen hier!!! En ook je banner laten staan hoor. Lees ik nu dat jij 1 maart echo het? Mocht het niet eerder? Bij de kliniek doen ze het meestal met 6/7 weken (dus in de 6e week). En hoe het gaat, ik zie het zo: er is gewoon een sterk zaadje in jouw eitje gekropen en die hebben zich goed gedeeld! De kans op een miskraam is bij IVF groter, dan bij een natuurlijke zwangerschap... en dit van jou is een natuurlijke zwangerschap, dus de kans dat het goed zit is groter! Vind het echt zo spannend joh!

------------------------------------------------------
    Egootje:

Uitgebreide updeet en een fotootje op mijn blogje, maar zit echt heen en weer te wiebelen op het wachtbankje... *zucht*

xxxxxx

17. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Juul je bent echt zwanger denk ik hoor. joepie. Enne ik had het niet over okt-baby ;)

18. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    Juulzon: ze wilde in het zh waar ik liep ook gewoon een echo doen met 8/9weken. Aangezien ik dan van den haag naar Rotterdam moet kan ik net zo goed hier in den haag naar een vk gaan. Dat vonden ze goed in het zh omdat dit nu een natuurlijke zwangerschap is. Dus vandaar pas 1 maart. Nou ja, wachten daar zijn we kampioen in.

ene denk dat jij gewoon zwanger bent. Gezellig hoor, samen een oktober beebje;)

19. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Dank meiden...
    Maar ben echt voorzichtig hoor....
    Ik juich pas als we op de officiele testdag een vette positieve test hebben en er echt geen spoortje bruinverlies of roodverlies gaat zijn. Weet de vertwijfeling en de nog ergere onzekerheid van de vorige keer nog zo goed.... Maar tot zolang houd ik nog positieve moed!!!!

En Kaboutertje, bedoelde eigenlijk dat ik me jou 'liever vandaag dan morgen' gevoel heel goed kan voorstellen ....
    Maar hoe was het vandaag? Je had een afspraak toch? Of verwar ik je met iemand anders?????

Dancer, tja, kan me dat ook wel voorstellen. ALS wij idd zwanger zijn, kunnen we sowieso pas 4 maart voor een echo komen, omdat we 10-02 op vakantie gaan!!! En wat vriendlief ook zegt: als het goed zit, zit het goed. EN zo niet, dan hou je dat ook niet tegen. Heerlijk, die nuchterheid...*zucht*.

xxxxxxxxxxxxx
    *duimt heeeeel hard voor iedereen hier verder*

20. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Nee ik ben al een paar dagen stil hier geloof ik,dus heb niets gezegd

Bij mij 12 in totaal en nog wat kleinere. Woe punctie.

Deel Deze Pagina