ach zal wel meevallen. Tenminste zo ga ik erin, was vorige keer. Behalve dat de klok al draaide en de kamer op zijn kop stond van de oxa voordat ik de punctie kreeg. Hihi, dat wordt dus weer lachen.
@Juuzlon: Spannnnneeeeeeend! Oh ik ben gewoon zenuwachtig voor je dus ik snap wel hoe jij je nu moet voelen zeg! @Kaboutertje: dat klinkt goed 12 follikels. en dat zeg je dan gewoon zo even tussendoor, mag je best trots op zijn hoor @Spannende tijden: ik ben in maart zwanger geraakt van ons zoontje dus dat is een hele goede maand, en dan kun je in de zomer lekker je buikje showen maar hoef je niet te hoogzwanger te puffen als er een hittegolf komt, ideaal dus @Milk: ik hoop dat je gevoel het goed heeft voor ons, je bent nu al de 2e die het zegt dus wie weet! @Zonnetje; weet je al of je gaat werken deze week? @Dancer: kun je het al een beetje geloven?
Zo alles gelezen en nu eens kijken of de grijze massa een beetje alles heeft opgeslagen: @juulzon: zie je eigen topic ook, maar de test geeft echt een duidelijke streep aan hoor. Maar snap je angst ook wel. Je gaat gewoon 1 of 2 konijnenkindjes krijgen. En ik had het over de okt-kindjes. En die ga jij gewoon krijgen. Is misschien toch een innesteling geweest vorige week? Maar heb nog geen antwoord van je gehad over hoe goed jouw voorgevoelens kloppen. Ben toch wel beetje nieuwsgierig geworden. @marni: ik ga in iedergeval donderdag weer wat werken. En woensdag hoor ik nog. Wil ik wel, maar op woensdag staan we de laatste weken erg ruim in het personeel. Maar een andere collega was ook ziek. Dus ga misschien een uurtje werken ofzo of niet. Dan meld ik me gewoon nog een dagje ziek. En ben wel bezig voor mijn werk met wat administratieve dingen die ik thuis kan doen. En waar ik normaal niet aan toe kom. We gaan de vakantie plannen van de week, dus moet nog even zorgen dat ik de planning op papier heb voor die tijd. Voor het overzicht. @spannendetijden: Hoe is je gesprek geweest vandaag. En wie weet klopt deze pendel wel inderdaad. Heb ooit zelf weleens gependelt, dan krijg ik eerst een meisje. En een tijdje geleden ook kaarten voor me gelegd door iemand en krijg ik ook een meisje. Heb dus wel wat meer hoop sindsdien. Ze kon me alleen niet helemaal duidelijk zeggen of ik in de winter zwanger zou worden of in de winter zou bevallen. Maar ik zal het wel afwachten. @brabbel: hoe was de echo? @kaboutertje; 12 is toch heel mooi, als het meeste bruikbaar is voor een mooie bevruchting. @dancer; wie weet heeft de combi van pillen, acupunctuur, rust en ovu-testen er wel voor gezorgd dat het toch gelukt is. En wie weet gewoon een paar sterkte zwemmers gehad inderdaad. Kans dat je spontaan zwanger wordt met minder zaad wat goed beweegt is groter dan met genoeg zaad wat minder beweegt. En gezien het bij jullie vooral in de aantallen zat toch? Hopelijk heb ik nu iedereen gehad, maar zo goed is dat geheugen dus niet op de vroege ochtend. Hier worden borsten minder gevoelig, dus pregnyl is vast aan het uitwerken. En hopelijk ga ik woensdag of donderdag dus weer wat werken. Donderdag in ieder geval. Vandaag even gezellig op theevisite, buik wordt eindelijk ook minder gevoelig. Zolang ik maar geen onverwachte bewegingen maak. Soms wel wat krampjes en steekjes hier en daar.
Meiden, heb toch een nieuw topic geopend op het zwangerschap clubs gedeelte van het forum. Daar wacht ik op jullie zodat we daar verder kunnen kletsen over onze zwangerschappen. Ik wacht net zolang tot jullie daar allemaal zijn. Dat moet gewoon want ik mis jullie nu al. Hopelijk zie ik jullie daar heeel erg snel. Dikke knuf en ik blijf natuurlijk hier gewoon meekletsen.
zonnetje: meid, doe het lekker rustig aan, en luister naar je lichaam. hoe lang voor je kan testen? manlief had inderdaad mindere aantallen maar ook minder bewegelijk. Dat zat meestal voor bewerking, rond de 30%. Maar 1x met iui was het 80% voor bewerking en na bewerking 90%. Zelfs met die poging werd ik niet zwanger. Dus ja, waar het nu aan heeft gelegen, ik weet het echt niet. Maar het maakt me helemaal niets uit. Het is gelukt en daar zijn we heel blij mee.
Je hebt gewoon puur geluk gehad en je weet het inderdaad niet. Heb van een collega ook een keer al gehoord dat iemand waar het eigenlijk haast niet mogelijk was en vele mislukte behandelingen toch spontaan zwanger was. Hopelijk gaan we snel naar het andere topic. Ik mag als ik goed gerekend had pas woensdag 9 feb testen. Mag dag 16 na de pucntie testen en punctiedag telt niet mee. Heb geen datum meegekregen, moet utro opmaken en dag later testen. Is even zelf rekenen geweest. Dus moet nog ruim een week. Heb vorige week maandag de punctie gehad en donderdag de tp. Heb zelf het gevoel dat het al veel langer geleden is, tijd kruipt voorbij voor mijn gevoel. Maar als ik weer wat meer kan zal het wel weer gaan. Gaat steeds beter en ik luister inderdaad goed naar mijn lichaam. Heb op mijn werk het zo geregeld dat ik zelf de mensen heb uitgezocht waar ik naartoe ga. Heb gezegd dat ik kom werken, maar dat ik wel wat wensen heb voor mezelf. Zie die strakke steunkousen nog niet zitten bv. Dan moetje best wat kracht voor zetten op je buik. Zijn vooral lichte en kleine klusjes en dat ik tussendoor ook nog even kan zitten. En dan ook nog mensen die meestal niet teveel klagen en zeuren. Want daar zit ik nog niet echt op te wachten. En wat ik zeg, gaat vandaag al weer wat beter, hoewel het nog wel ochtend is. Ben ook weer lekker in huis aan het rommelen. Zoals de was opruimen, stoffen enz. Moet ook gebeuren. Ben al helemaal geen mens om stil te zitten, dus vind het altijd erg lang duren die dagen als ik weinig kan.
Vanmorgen geweest, en had een iets verdikt slijmvlies. Rechtse eierstok lagen er al 15 eiblaasjes klaar, en links niks. Daar zaten 2 grote cystes van 16, en 20 mm. Dus de poging gaat niet eens door. Ik heb daarbinnen zitten huilen, en snikken, was blij dat Brabbel-mannetje erbij was. Aankomende vrijdag telefonisch overleg of we verder willen met IVM of dat het toch gewoon IVF gaat worden. Meiden wat voel ik me rot. Alle hoop, alle moed in een klap weg. Als ik voorlopig weinig of niet reageer weten jullie waarom. Ik zie t echt ff allemaal somber in nu.
brabbel meid wat vind ik dit erg. Kan niets anders doen dan je een hele dikke knuffel geven. Ik hoop dat je snel de hoop en moed weer vind om door te gaan. Geef het niet op hoor, het gaat goed komen. Ik weet het zeker.
Ik hoop je daar volgende week te zien @Spannende tijden: hoe was het vandaag? @Zonnetje: het zal inderdaad lekker zijn om weer wat te gaan werken, een beetje afleiding kan geen kwaad, ik heb deze week aardig vol gepland dus hopelijk is ie snel voorbij.
@brabbel: wat balen voor je zeg. Je had er zo naar uit gekeken. Doen ze geen ivm met een cyste? Weet van het mck dat ze wel gewoon ivf doen met een cyste. Ik snap je verdriet hoor, heb dit vele malen ook gehad tijdens de iui. Meestal verdwijnen die cystes gelukkig vanzelf weer, maar is toch weer een maand wachten. @yasgok: wat voor behandeling heb je nu, balen van de miskraam. @lien: zag je ook nog ergens voorbij komen inderdaad. Hoe gaat het bij jouw? @marni: deze week heb ik hopelijk ook wat meer te doen en kan ik gewoon zelf ook stuk meer. Met de iui had ik dit probleem ook al hoor, maar kon dan meestal na een dag of 4/5 wel weer werken. Maar had nu de punctie en de tp, dus wat langer last. En voor de punctie had ik ook best last van mijn buikje met al die eieren van me. Als ik morgen niet hoef te werken ga ik gewoon lekker in huis rommelen, kan ik nu gewoon wel weer doen gelukkig. En misschien voor het weekend ook al wat plannen,dus komt wel weer goed. Maar niks doen ben ik best wel zat eigenlijk. Vanmorgen lekker op theevisite geweest, dus deel van de dag is al weer om.
Zo, vandaag weer wat gewerkt. Moet zeggen dat ik het nog wel voelde als ik veel achter elkaar moest bukken. Maar op zich ging het wel weer redelijk allemaal. Verder nog wat administratie gedaan, waarvan ik een deel gewoon lekker thuis heb gedaan. Morgen ga ik ook paar uurtjes werken. Had vandaag hele lieve collega's die ook graag wilde weten hoe het gegaan was. Al mijn collega's weten het, gezien ik er niet zo heel veel heb en wij alles onderling regelen. Was wel weer even fijn die afleiding. @kaboutertje: hoe is de punctie bij jouw gegaan vandaag?
In een woord verschrikkelijk. Zonder verdoving ( werkte volgens mij gewoon niet). Het was niet alleen bij mij zeer pijnlijk deze keer maar ook bij de dame naast me. We hebben beiden erg gehuild en gevloekt.Een andere arts deed het, dus of het daar nu aan lag of aan of dat de verdoving echt niet werkte. We weten het niet. Maar zo simpel als vorige keer zo heftig was het nu. Met een slechte opbrengst. En de opbrengst was zeer teleurstellend. Maandag nog 12 grote follikels. Nu maar 6 en 3 kleintjes. uit de foll kwamen maar 4 eitjes. Dus hoop dat er al 1 bevrucht is. We wilden 2 tp's, maar dat zal er niet in zitten. We gaan echt nog hard nadenken over de 3e poging of mss met medicatie. Zelf de oxazepam werkte niet.
Jeetje kaboutertje; dat is inderdaad erg heftig. Ik kan me er een beetje een voorstelling bij maken. Gezien mijn verdoving ook te snel uitgewerkt was. Voelt ongeveer alsof er een botte naald door je lijf gestoken wordt. En dan ook nog een slechte opbrengst. Veel pijn voor weinig. Wie weet hoeveel er bevrucht worden en stel dat er 1 van matige kwaliteit is kunnen ze die wel terug plaatsen. Ik duim voor je op een mooi aantal bevruchtingen en doe rustig aan aankomende dagen.
Oh wat een rotervaring moet dat geweest zijn Kaboutertje, heb je nu ook nog last of niet? Wij hadden er ook maar 4 en er waren toch 3 bevruchtingen, dus geef de moed nog niet op! @Zonnetje: Fijn dat het goed ging op je werk, dat geeft weer wat afleiding.
Ja beetje, maar niet meer dan vorige keer. Zodra die inwendige echo-geval eruit was, was de pijn ook weg. ( behalve dan de gewone pijn na een punctie)
Ik vond vooral het moment dat ze met de naald prikte zeer doen, tussentijd vond ik het wel meevallen. Het moment dus dat het eitje eruit werd gezogen. (was toen de verdoving uitgewerkt was en voordat de volgende dosis morfine weer werkte).
Kaboutertje: pffff, kan me de telerstelling wel voorstellen meid... En dan die pijn erbij Hopelijk toch mooie bevruchtingen!!!! Ik duim voor je!!! @all: Sorry voor mijn vele egootjes lately, maar een positieve test en rozeverlies bezorgt me echt een vreselijk flashback gevoel.... Maar weet dat ik aan jullie denk en nog steeds ook met jullie meeduim!!!! xxxxx