van IUI naar IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door dancer4fun, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Kaboutertje; wat een vervelende ervaring weer voor jou zeg en dan ook nog zo teleurstellend. Sterkte meid!

Brabbel; ik lees net je onderschrift. Dit is denk ik het toppunt van balen!

ST; fijn, ook wat goed nieuws hier!

Zonnetje en marni; hoop op een goede uitkomst!

Juulzon; ook voor jou hoop ik dat het goed blijft gaan!

Ego; hier waarschijnlijk geen goed nieuws hier het weekend, heb er nog steeds geen vertrouwen in. Pijnlijke borsten gehad, is nu over. Was bij alle iui's hét teken dat de ongi eraan kwam, dus...

2. yasgok

yasgok Actief lid

13 feb 2009
    395
    12
    18
    huisvrouw
    Nederland
    Zonnetje1980: Na 6 mislukte iui behandelingen zouden we 2 rondes zelf proberen en daarna in janiarui met de 1e IVF behandeling starten de ronde dat we zelf mochten proberen waren we spontaan zwanger helaas werd dit dus een miskraam nou gaan we het nog 2 rondes zelf proberen en daarna in april starten met IVF

3. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @yasgok: succes en hopelijk lukt het nog een keer spontaan? Is er geen oorzaak bij jullie voor het niet lukken?
    En de miskraam is dan wel weer erg vervelend zeg.

@zeehondje: balen dat je denkt ongi te worden. Maar je weet het maar nooit.

@kaboutertje: heb je een tp gehad?

@ego: vandaag lekker op pad geweest, dus dag is erg snel gegaan. Helaas af en toe nogsteeds krampen in mijn buik en pijn in mijn rug.
    Heb ondertussen ook begrepen dat er dames gewoon ongi werden ondanks de utro. Dus ben benieuwd bij mij.
    Maar ik weet ook dat de krampen niet altijd alles zeggen en dat het nog 2 kanten op kan. Dus nog maar even geduldig afwachten.

4. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    lees alles wel en denk aan ieder, maar gewoon geen tijd om te reageren, sorry

Maar 4 van de 4!!!! Dus 2 tp's ( van topkwaliteit) en hopelijk 2 de vriezer in en dan mss goed ontdooien. maar dat hebben we niet nodig, want over 8,5 maand hebben we een twin ;) ( zo klink ik positief he, maar moet van mijn 2 dinnetjes + denken, dus bij deze)

5. Hallo Dames,

Ik wil me graag bij jullie aansluiten. Mijn vriend en ik hebben in 2010 6 IUI pogingen gedaan, en gaan nu voor de eerste ronde IVF. Vrijdag de 11e ga ik beginnen met de decapeptyl.

Om eerlijk te zijn vindt ik het doodeng om aan het hele traject te beginnen, maar aan de andere kant is het ook weer leuk spannend :)

Sinds gisteren heb ik de medicijnen in huis, en ze nemen inderdaad behoorlijk wat ruimte in beslag in de koelkast. Twitpic - Share photos on Twitter
    Het begint nu wel erg dicht bij te komen...

Ik hoop dat het ons allemaal gaat lukken de komende tijd om onze wens vervuld te krijgen.

6. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Hoi welkom ook.
    Enne wil je plek in je koelkast? De utro hoeft er niet in, behalve als het boven de 25 gr is buiten.

7. Weet ik, maar had ik even gedaan voor de foto ;)

8. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @kaboutertje: geweldig dus 4 van de 4 en dan in ieder geval 2 van topkwaliteit in je buikje. Toch nog wat goeds bij deze punctie. Succes met de wachtweken en dit klinkt erg positief. Nu nog even vast blijven houden die gedachte.
    En hopelijk ook nog 2op pool-expeditie. Wanneer hoor je dat? Bij ons vertelde ze dat bij de tp namelijk meteen.

@matroosje: welkom hier. Ik zag ook heel erg tegen ivf op, maar achteraf is het meegevallen. Wat heb je een hoop deca gekregen zeg. Ik kreeg er om te beginnen maar 14. uiteindelijk moest ik nog een doosje hebben waar ik er maar 2 van gebruikt heb. (hoewel ik 14 wel weinig vond hoor)
    Succes en hopelijk gaat ivf lukken. Mocht je vragen hebben, stel ze gerust.

9. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Juulz: tuuuurlijk blijft er 1 zitten!!! En miss wel alle 2! En ik zie je pbtje wel verschijnen ;)

Zeehondje: idd toch nog beetje goed nieuws ;) enuh,…wat jouw nieuws betreft,…er kan nog van alles gebeuren lieverd!!! Hoop dat je met goed nieuws gaat komen!

Zonnetje: ik werd de eerste keer ook ongi met utro!! 2e keer niet! (wat helaas vals goede hoop gaf :s maar daar leren we weer van!)

Kaboutertje: well done!!!!! Wat goed om te horen!! En super dat je zooo positief bent!! En nu volhouden ;) hihi

Matroosje: welkom meid! En heeeel veel succes en sterkte de komende tijd! En je kan bij ons altijd met alle vragen ed terecht!

All: hier nog lekker aant wachten op de ongi!! Nog weekje en dan is t als het goed is zover en gaan we nieuwe ronde in!!! :-D jeej!!!! Ben dr gewoon vrolijk van weetje dat! Ben er zoooo klaar voor!!! ;) wat wel beetje irri is , is dat ik al dag of 2,3 last heb van krampies ed onder in mn buik :-s heeeel vervelend en tis net of ik ongi ga worden maar dat kan nog helemaal niet!! Maarja,..dat nemen we maar weer voor lief :-D hihi verder weinig nieuws,..manlief heeft zwaar de griep en hoop niet dat hij mij aansteekt want ik wil fit en gezond blijven voor de nieuwe ronde!!! Dus ik stop hem vol met sitrosan, strepcils, occinococium (ofzo,..tis nog ingewikkelder dan al onze mmm medicatie haha) en hoestdrankjes :-D en natuurlijk thee,…en beschuitjes ed!

10. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Binnen 3 weken krijg ik een brief. ( maar meestal al eerder hoor)
    Ze kijken morgen of ze door gedeeld zijn. Zoja dan gaan ze naar -196gr.

11. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @spannendetijden; ik snap dat je graag door wilt, gezien je elke keer een ronde moet wachten. En tussentijds een iui gehad toch? Wie weet is er een wonder voor je weggelegd;). En komen de krampen daar vandaan.

Weet dat je ongi werd met de utro, ben ook beetje verder gaan spitten via google (waarna je hier weer terecht komt) en er zijn dus meerder die dat hadden.

12. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    zonnetje: ik heb deze ronde geen iui tussendoor gehad! dat was vorig jaar toen de ivf afdeling van t amc gesloten was!! hihi
    maar heb geen idee waar t weg komt! maarja,...er gebeuren wel meer vreemde dingen in ons lichaam sinds de mmm dus tja,..vind t nie echt vreemd!! vandaag cd 21 dus als het goed is,..bijna nieuwe ronde!! jeej

en makkelijk he dat google! hahaha ik kom ook vaak weer hier terecht!! hahaha

13. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    hoi dames
    mag ik me hier komen melden, ik kom van de iui topic namelijk.
    helaas zijn door t slechht zaad van mijn man 2 iui pogingen mislukt en wordt ons aangeraden nu over te gaan op ivf.
    ik weet hier nog helemaal niks van dus dit wordt weer helemaal nieuw voor ons. bij iui weten we dat de slagingskansen rond de 15% zitten, maar op internet vind ik hierover niets conceets over ivf? kan iemand me dat missch vertellen?

grtjs

14. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Welkom nieuwe meiden!!!

Is het bij jullie in het ziekenhuis ook zo dat ze geen nieuwe IVF poging doen als je man in de afgelopen drie maanden koorts heeft gehad???

Hier trouwens nog geen tekenen van menstruatie. Geen bruine afscheiding bijvoorbeeld. Maar ook geen witte afscheiding (dat was bij de vorige keer dus een duidelijk teken voor ons dat het raak was). Nu heel droog bij afvegen. Dus eigenlijk alleen maar tekenen van naderend onheil, haha.

15. @Zeehondje: Mijn vriend is vorige week ziek geweest met een beetje koorts. Wij hebben de koorts laag kunnen houden door hem de maximale dosis paracetamol in te laten nemen.

Mijn Gyn gaf aan dat het geolgen kan hebben voor de zaadkwaliteit en dat je dat tot drie maanden na datum kan merken. Ook gaf ze aan (als ik haar goed heb begrepen) dat in het geval dat de kwaliteit van zijn mannetjes niet voldoende is, we altijd nog er voor kunnen kiezen om ICSI te doen. Moet ik daar wel aan toevoegen dat zijn mannetjes tot nu toe bij elke test van prima kwaliteit waren.

@babybelle: Welkom. Ik ben ook nieuw hier :) Misschien geeft deze link je de informatie die je zoekt?

Er staat in dat in 2009 de slagingskans bij IVF 26% per cyclus is. Ik geloof dat dat bij mensen die gewoon zwanger proberen te warden het 20% is. Dat zou betekenen dat de slagingskans bij IVF dus groter is. :)

16. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    matroosje dankjewel , 26 is ook ni zoveel e??

17. Maar het is wel meer dan wanneer mensen gewoon zwanger proberen te worden. Dus kun je zeggen dat de kans dat je nu met IVF zwanger wordt groter is dan de kans van mensen die net besluiten dat ze kinderen willen krijgen en daar mee aan de slag gaan. Ik denk dus dat je kan zeggen dat de kans best wel groot is. :)

18. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    ja oke das natuurlijk wel waar maar ik maak me gewoon een beetje ongerust

19. Dat kan ik me heel goed voorstellen hoor. Dat doe ik ook.

20. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @spannendetijden; foutje in de grijze massa dat je hiervoor de iui hebt gehad, was dus daarvoor al ergens. Sorry.

@zeehondje: er is dus nog goede hoop voor je. Succes en hopelijk is er toch wat moois gebeurd.
    Geen idee wat precies met koorts, afhankelijk van hoe hoog die was denk ik.
    Mijn man heeft 2 weken voor de punctie koorts gehad, waarvan 1 dag 38,6. En gelukkig zakte hij daarna wel. Kan inderdaad invloed hebben. Maar wij mochten wel gewoon door. Heb hier toen speciaal over gebeld. Geen idee of het invloed heeft gehad. Bij ons is het zaad namelijk erg wisselend.

@babybelle; welkom hier. Vraag wat je wilt weten. Slaging van de ivf per poging is van heel veel dingen afhankelijk. Weet dat ze bij mij een hoger slagingspercentage geven dan het landelijke. Maar gemiddeld is ongeveer 50-60% na 3 pogingen zwanger. Bij iui is het maar 30-40%. Dus wel groter slagingspercentage.

En je weet toch niet waarom het wel of niet lukt. Heb wel van de gyn begrepen dat als ze weten wat het probleem is de kans van slagen iets groter is, omdat ze het probleem kunnen aanpakken.
    Hier is het ook icsi geworden, omdat zaad te slecht was voor ivf.

@matroosje; volgens mij had ik je al welkom geheten, maar anders nog een keer welkom.

Ego: hier elke keer toch een beetje bang dat er bloed te zien is met naar het toilet gaan. Bang dat het over is.
    Wil zo graag dat het gelukt is, maar mijn gevoel is nogal tegenstrijdig.
    Heb ook geen echt klachten die wijzen op zwangerschap.
    Af en toe wel flinke krampen in buik en rug, maar niet hele dag door.
    Dus gewoon nog paar dagen in de zenuwen zitten ben ik bang.

Deel Deze Pagina