zeehondje: fijn om te horen meid!!! en wat moet dat een goed gevoel zijn,... (dat de pijntjes die je hebt,..zelf worden aangemaakt ) juulz: bedankt voor je pb lieverd!!! en heeeeeeeeeel erg veel plezier!!!! plak maar wat bladhoud op t gezicht van de lichende boedah (das geloof ik t plekje voor zwangerschap) en geniet van de noodles en de milkshakes :-D (ben stiekm wel tikkeltje jaloers hor!!! i love thailand) ga je ook naar de eilanden!?!?! xxx
Lekker op vakantie zou ik ook wel willen. Hoewel het hier thuis weer wat minder gezellig is. Man heeft weer een bui dat hij eigenlijk niet zoveel zin meer heeft in de hele mmm. Op zich wil hij wel kinderen, maar dan wel zonder alles eromheen. Maar ja, dat gaat het niet worden. Dus hier gisteren weer knallende ruzie over het geheel en dat hij het weer zat is, dat hij wil stoppen en dat ik altijd mijn zin krijg. Ik kan mijn kinderwens niet opzij zetten, wil graag door. En omdat ik vaak een huilbui krijg als hij erover begint heeft hij het gevoel dat ik altijd mijn zin krijg. Hopelijk trekt hij weer bij, maar leuk is het niet altijd. Deze ruzies komen met regelmaat terug. Moet er wel bij zeggen dat hij niet van de dokter/ ziekenhuis houdt. Want ook voor andere dingen gaat hij liever niet en als hij moet is hij niet te genieten. Zucht, soms vraag ik me weleens af waar dit eindigd hoor. We houden nog wel van elkaar, maar soms begrijpen we elkaar dus gewoon niet of komen we niet tot een compromis. Snap het soms ook niet, want van de week was hij heel lief voor me en gisteravond kreeg ik weer alles over me heen? Zouden jullie je kinderwens op kunnen geven? Ik vind het allemaal al vrij zwaar, maar zo dus helemaal. Gisteravond zei ik dat ik anders maar naar een psycholoog moest gaan als hij echt wilde stoppen en hulp moet zoeken met mij buien. Maar dat vond man ook geen optie. Vandaag is hij alweer bijgetrokken. Moet er ook wel bij zeggen dat man deze week al meerdere keren naar de HA moest voor zichzelf, dus ik denk dat dat ook een deel meespeelt met zijn buien. Gisteren was het vast allemaal een beetje teveel, ik was ongi geworden, hij moest zelf vandaag naar de HA voor de 3e keer deze week enz enz. Sorry voor de lange ego en mijn geklaag, maar moest het even kwijt. Moet mezelf dan echt weer even opbeuren na zo ruzie.
zonnetje: wat vervelend van jullie thuis situatie schat!!!! Heeeeel vervelend zulke dingen! Ook wij hebben dr wel eens flinke discussies over hoor!! Gelukkig nog niet echt woorden/ruzie erover gehad!!! Over het algemeen hebben we t er nog niet “ negatief “ over gehad alleen toen we over moesten van iui naar ivf! dat was grote stap en mn man wist niet of hij dat wel wou ed. nu we er eenmaal inzitten ,…is alles weer oke!!! En gaan we er weer 100% voor natuurlijk!! Wel hadden we laatst de discussie adoptie, ook geen pretje! :-s maar misschien is dan een vakantie juist wel lekker mop! Er ff lekker samen tussen uit! Ff genieten van elkaar en alles eromheen maar excl de mmm!!! Ik weet nog dat onze maand thailand eeeeerg goed had gedaan! En voor mij persoonlijk vorig jaar wk Bulgarije zon zee strand ook! Heeeel ontspannen en had ik echt ff nodig! (man had daar minder last van!) en lieve lieve schat,…die lange ego is helemaal niet erg!!!!! Ben je gek!!!! Ook daarvoor zitten we toch hier?!?!?! Om elkaar gezelschap te houden, om elkaar te steunen en elkaars verhalen te delen! Ook deze dingen!!!!!!!!!! en of ik mn kinderwens op kan geven?!?! Ik weet t nie! Jaren voor de mmm zei mijn man altijd dat hij geen kinderen wou! Toen hebben we dus ook voor de keus gestaan,…gaan we samen verder zonder kindjes of zetten we er een punt achter?! Toen heb ik ervoor gekozen dat ik met hem verder wou zonder kinderen. En na 2jr ben ik gestopt met de pil :-D omdat HIJ een kindje wou!!! Nu we al zolang in de mmm zitten en we al zoveel hebben doorstaan,…weet ik nie of ik zou kunnen stoppen! Soms denk ik weer bij mezelf,..is het t allemaal waard?! Wil ik wel zoveel moeite doen?! Maar dan kan ik alleen maar weer denken ja ik wil een kindje! Dus ga ervoor!!! (das mijn bevestiging) en als ik dan over adoptie begin,..en hij zegt ik wil dat niet,..twijfel ik weer,…wil ik dan wel verder of blijven we dan kinderloos en ik kan je er eerlijk gezegd geen antw op geven!! Mijn wens is heeeel groot,…maar mijn liefde voor mijn man ook!!! Ik kijk dan naar het probleem en de situatie en hoe wij er samen mee om gaan,..en denk dan bij mezelf: “ met een andere man zou ik dit misschien noooit kunnen doorstaan!!” “ en ik wil een andere vrouw deze situatie ook niet gunnen! En miss treft hij dan wel een vrouw die dit niet met hem wil aangaan/t niet aan kan en breekt dan zijn hart door hem hierom te verlaten” en dan krijg ik zoveeeeel doom scenario’s in mn hoofd dat ik maar 1 oplossing de beste vind,…er samen voor gaan!!!!! En als 1 van ons het niet meer kan/wil dan houden we er samen mee op!!! En gaan we ons op een heel ander leven storten!! Lekker op wereldreis of emigreren ofzo! (das namelijk ook een grote wens van ons beide) nou nu is MIJN verhaal heeeeeel erg lang!!! Maar hoop dat ik je beetje heb geholpen skat!!! Zoals je wel ziet,…..jullie zijn echt niet de enige die hierover piekeren of ruzies hebben!!!! En die tranen,…laat ze maar vloeien schat!!! Als je ervan opknapt!!! (ik huil door alle hormonen ed. al als mn string scheef zit, bij wijze van dan ,…hahahaha ) tis ook allemaal niet niets!!!!! T heeft gewoon veel invloed op je geest en lichaam en emoties!!! Al die hormonen die met je aan de loop gaan! Alle onderzoekjes, teleurstellingen en onzekerheid enzo! Het is nou eenmaal een zwaar traject! Ze bieden je niet voor niets psygische hulp aan!!! (via info ed.) Nou voor nu ,…heeeeeeeeeeeeeeeeele dikke knuffel meid!!!!! T komt wel goed
Dank je spannende tijden. Fijn om te weten dat ik niet de enigste ben. Ik weet dat als ik nu zou stoppen het me heel veel pijn en moeite zou kosten. En veel verdriet. Dit is wel de laatste stap die ik neem hoor, maar man wil dat niet geloven. Als ik zeg dat ik me ervan bewust ben dat hij eigenlijk niet verder wil ontkent hij dat soms ook weer. Dus snap het soms niet meer. En dat vind hij dan nog raar ook. En zeker nu ik 7 emmy's heb ga ik niet stoppen. Ga ze niet weggooien. Hebben het wel gehad over toekomst zonder kinderen hoor en als het echt niet lukt gaan we ook meer reizen denk ik. Op vakantie gaan we nu niet, gezien het een beetje aan de frisse kant is om nu te gaan kamperen. En ik kan op dit moment geen vrij krijgen. En wij zijn niet van het vliegen, dus wordt dan toch een koude vakantie waarin je weinig doet. Ik vind het knap dat je er toen voor gekozen hebt om een relatie te beginnen zonder kinderen, hier is de wens er altijd al geweest. Kom zelf ook uit een groot gezin, scheelt misschien ook wel. Maar hopelijk is hij weer beetje bijgetrokken vanavond, weet wel dat hij vaker dit soort buien heeft als hij niet lekker in zijn vel zit. Hopelijk had het vooral te maken met het naar de HA gaan, want dinsdag dat we een negatieve test hadden hebben we lekker tegen elkaar op bed aan gelegen en het er gewoon over gehad. En gisteren toen mijn ongi er echt was ineens deze bui.
man mannetje is ook niet in zn hum mbt de mmm als er wat anders speelt hor! laatst zat hij met zn hoofd bij de ruzie met zijn moeder en ik wist niet wt er was maar in het zh ging hij tekeer tegen me! sloeg nergens op maar bleek dus dat er heeeel wat anders dwars zat! das denk mannen eigen!! :-s en mijn kinderwens is er altijd al geweest!!! voor ik mijn man leerde kennen ben ik verloofd geweest,..een jaar voor het huwelijk maakte mijn toenmalige vriend een eind aan onze relatie maar ik had dus toen al kinder plannen!!! ( en volgens mij worden de meeste vrouwen met een baby droom geboren) dus ik heb altijd graag kindjes gewild! toen leerde ik mijn man kennen en dacht er eigenlijk nooit meer bij na,..t was leuk zoals wij het hadden! tot we een nieuw huis kochten en serieuze plannen hadden enzo. toen kwam de vraag,...wil je wel of niet ! maar gezien ik zoooveel om hem geef en zooo gelukkig was (nogsteeds hor maar op dat moment) wilde ik er niet mee stoppen! en koos is voor ons! en thank god i did!!! ben zoooo blij met die keus!! mijn man en ik staan samen heel sterk in de hele mmm maar of ik dit ook met een ander zou kunnen,..denk t nie! denk dan aan mijn ex,...geloof nooit dat ik dit samen met hem zou kunnen doen! en mijn man zegt ook wel eens dat ie dit niet met een ander zou doorstaan hebben! wat dat betreft,...ben ik zo ontzettend gelukkig met de keuzes die ik heb gemaakt en natuurlijk met mijn man!!! en ik zou als ik in jou schoenen stond ook niet kunnen stoppen hor meid! helemaal niet nu je idd 7 emmys hebt!!! die zijn er niet voor niets!!! en ik denk zoals ik jou hoor en lees dat je mannetje wel bijdraait hor!! dat het idd niet met de mmm te maken heeft maar met de ha. bezoekjes!! en eerlijk is eerlijk,...ook onze lieverds hebben hier moeite mee!!! mijn man doet zich ook altijd stoer voor en net of het hem weinig doet als t weer niet is gelukt enzo en zegt altijd flink dat ik me er niet mee bezig moet houden en ik schreeuw dan altijd dat hij zich er juist meer mee bezig moet houden en dat ik er niet minder mee bezig kan zijn omdat het mijn lichaam is waar alles gebeurd en waar dingen juist niet gebeuren! (en meestal komen dan de tranen) maar ondertussen vraagt hij wel regelmatig af waarom het nie is gelukt! en leeft ie ontzettend met mij mee enzo. en bij de laatste negatieve uitslag troostte hij mij maar hij is zelf 2 dagen sip en stil geweest! en als ik vroeg wt er was kreeg ik te horen dat hij toch wel erg teleur was gesteld! en hij fantaseert/verteld vaak over hoe t zou zijn met kinderen enzo! (niet negatief bedoeld dames) wij vrouwen zijn natuurlijk heel erg met de mmm bezig en onze emoties maar je bent met zn 2e en de ander heeft dat ook,..al zien/merken we dat gewoon niet altijd! en ik snap best dat je nie op vakantie wilt hor,...veeeeeeeeeeel te koud!!!! haha maar miss van t voorjaar lekker samen ff weekje weg! of gewoon lekker in de zomer! doet altijd goed!!! en ik vind (das natuurlijk heel persoonlijk) dat we die wk dat we vakantie hebben of weg zijn ook echt aan elkaar en onszelf moeten besteden! niet denken aan de mmm maar genieten!!! en ontspannen!!! en elkaar laten merken/weten dat alles in de relatie nog goed zit! geeft zoooo'n fijn gevoel!:-D nou genoeg aan mn boekwerk gezeten en serieus gebabbeld nu,.... t komt allemaal goed skat!!!!! zoals ik altijd zeg,.." wie dan leeft, dan zorgt "
Het is inderdaad de combi denk ik inderdaad. En ik weet dat ik een man heeft die niet van dokteren houdt. Maar zonder die dokter komt er hier denk ik geen kindje. Om eerlijk te zijn wens ik soms weleens een andere man hoor, vooral op zo moment heb ik het gevoel alleen te staan. Maar aan de andere kant wil ik hem niet kwijt. Zeg ik hem ook regelmatig. Maar jij hebt dan ook al heel wat meegemaakt ST zeg, denk je te gaan trouwen gaat het niet door. Hier niet aan een verloving gedaan. Ben na 10 maanden gaan samenwonen en na 2 jaar besloten te trouwen. En binnen het jaar waren we getrouwd, ivm de kinderwens. Wilde het graag goed geregeld hebben voor onze kindjes. Maar er was vast een rede dat ik getrouwd ben met mijn man, heb namelijk 2 jaar volgehouden dat ik hem niet zo leuk vond, hij niet bij me paste en zo ver weg woonde. En elke keer kwam hij weer op mijn pad. En ik vond hem toch wel erg leuk. Dus zal vast wel een rede hebben. Ik heb zelf ook een langere relatie gehad, hadden het weleens over samenwonen gehad. Maar ik studeerde nog en wilde eerst mijn studie afmaken. Dat was goed. Maar na 3,5 jaar relatie is hij verliefd geworden op iemand anders en maakte het uit. Gelukkig woonde ik niet samen op dat moment. En de vakantie komt vanzelf wel hoor. Vanaf april kan ik weer volop gebruik maken van mijn kleine vakantievoorziening. Dus gaan dan weer regelmatig weekendjes weg. En gaan vast ook nog ergens een weekje weg. Proberen er dan ook echt voor elkaar te zijn, maar omdat ik vaak al lang van te voren moet doorgeven wanneer ik vrij wil zijn, komt het soms beetje slecht uit. Ben in december een weekendje weggeweest, was wel heel gezellig hoor. Maar merkte wel dat het koud was en je dan weinig kan doen. Wij zijn niet echt musealiefhebbers ofzo. Er zijn trouwens ook vrouwen zonder kinderwens hoor. Heb 3 collega's die geen kinderen willen. Van 2 weet ik het niet zeker, die hebben geen partner. Maar ze zeggen geen kinderwens te hebben en blij zijn ze niet te hebben. En de 3e wil echt geen kinderen, die heeft zelfs abortus gepleegd jaren geleden toen ze perongeluk zwanger was. Man voelt zich schuldig, omdat het probleem bij hem ligt. En hij heeft er dan moeite mee dat het niet lukt en dat het zoveel stress kost voor zijn gevoel. Merk ook wel dat hij altijd overbezorgd is in de wachtweken. Mag eigenlijk niks doen, hij wil het liefst dat ik de hele dag op de bank zit. Vooral omdat ik dus een gevoelige buik heb. En hij is bang dat het dan kwaad kan voor het eitje/ emmy. Maar ach, we wachten af. En dit weekend mag hij zichzelf lekker vermaken. Want ik moet 2 dagen werken. . Hopelijk zo ook weer even genoeg geschreven. Ik ga nog maar eens wat drinken maken en nog wat nuttigs doen in huis.
zonnetje: kwam je ff knuffel geven!!!!! ladys ik zit met een dilemma! ik had in clomid deel 2 ook dit probleem neergelegd,... ik voel me al 1,5 week raar en sinds dag of 4 dizzy/licht in mn hoofd en kreeg vanmiddag ineens de ingeving om te testen!!! dus ik netjes in potje geplast (heb over heledag trouwens niet veel gedronken! 3kopjes koffie waarvan 1senseo) en test gedaan! kom ik er tijdens t wachten achter dat het een ovu test is,...maar,....nagenoeg positief!!! (zie foto,..beetje onduideijk maar met mobiel gemaakt!) nou heb ik wel eens gehoord dat je ovutesten positief kunnen zijn als je hcg aanmaakt!! dus ik in paniek en opnieuw int potje geplast (had andere al weggegooid met het idee dat er toch niets te zien valt!) er zat nog beetje water in van het omspoelen maar goed,... maar kv test was witter dan wit!! om de controle streep na dan!!! ik zal zo de foto's ff spammen!!! wat moet ik hier nou mee?!?!?! ik zal toch niet nu pas mn ei hebben!?!?!?!?! ik zit op cd27!!! ELLENDE!!!!!
oke oke oke,...hij lijkt op de foto misschien licht maar hij is best donker! en hier onder komt de kv test
Ja wat moet je hiermee he.... Kan zeggen het is niets, kan zeggen,mm nog geen genoeg HCG, maar ik weet het niet. het kan alle kanten op. Aan zo'n antwoord heb je dus echt niets he.
whahahahha kaboutertje,...gek mens!!! hahahaha nou,...ben evengoed blij met je reactie hor! wat een gel*l,...heb ik weer hor!!!! nou hopelijk morgen gewoon ongi ,...dan was die ovutest dus nep! :-D hahaha of natuurlijk morgen ook positief testen :-D hahah manlief is werken morgen en heb niets meer in huis,..maar zodra ik wakker ben, vul ik mn potje, dop erop en naar de kv!! dat kan toch?!?!!?
Hallo Dames, Ik ben even stil geweest omdat ik even goed door de griep bezig ben gehouden Vandaag gaat het weer een beetje. Ik heb even een algemene vraag. Ik heb net voor het eerst Deca gespoten en krijg wat uitslag rondom de plaats waar heb geïnjecteerd (Onderbuik links) en en ook een klein beetje op mijn linker arm. Hebben jullie hier ervaring mee? Is het iets war ik me zorgen om moet maken?
Spannendetijden !! op dag 27 een ei?? lijkt me heel vreemd!! Kan je helaas geen verklaring geven. Mis deze vraag eens in het deel temp en ovu testen plaatsen !! Mis dat iemand daar een verklaring heeft of ervaring.
Denk het wel. Als je bij de ha een test laat doen, ga je toch ook een potje inleveren. Enne bedankt voor het compliment
Matroosje, wel een rode plek orndom de prik zeg maar. Maar niet op je arm ( waar je niet gespoten heb neem ik aan)
@kaboutertje: Ik heb niet in mijn arm gespoten maar heb daar wel jeukende rode vlek. Beetje galbultachtig.
Matroos@ Wat voor rode plekken zijn het ongeveer? Deca had ik ook wel een keer rode plek , maar dat kwam door ik te langzaam de spuit er uit haalde. Want toen ik het een paar keer wat sneller deed geen rode plekken meer. Op de arm geen ervaring mee .
Oeps, het lijkt er op dat ik door de onzekerheid een beetje te snel zorgen maak. De huid op mijn buik begint alweer rustig te worden. Zal mijn arm zo wel volgen...
Matroos@ Fijn dat ie al weer weg trekt!! probeer morgen eens de spuit er wat sneller uit te halen mis helpt het.