van IUI naar IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door dancer4fun, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik trek hem er ook altijd met een rukje uit ( na die 10 sec zinloos staan)

2. @Marnat: Ik zal het proberen. Ik schrok even omdat ik tijdens de IUI bij de Gonal en Pregniel nooit een allergische reactie heb gehad.

3. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Matroos@ Laat je het even weten of het gelukt is?
    Is niet zo raar hoor dat je schrikt ieder hormoon reageerd anders .en iedere poging is ook anders hoor , mijn ervaring.

4. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier ook regelmatig rode plekken na het spuiten. Na een uurtje was het weer weg. De deca viel wel mee, maar vooral van de puregon destijds.

@spannendetijden; durf je ook geen antwoord te geven.
    Zou mooi zijn als het gelukt is. Nog even afwachten.

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    ST; tja, wat moet ik zeggen. Raar lichaam ja.
    Heb nooit ovutest gedaan bij zwangerschap, maar heb ' t wel vaker gelezen.
    Potje urine kan je inderdaad bewaren. Ik heb 't in de koelkast gezet en half uurtje voor het testen eruit gehaald. Was ruim drie uur later.
    Ben toch wel een beetje benieuwd naar morgen. Maar helaas moet ik je wel voorbereiden op een tegenvaller. De kv was niet positief. Maar misschien was de urine daar niet geconcentreerd genoeg meer voor. Al je HCG er de eerste keer al uitgeplast.
    Oeps sorry, nu maak ik je nog onzekerder. Hoop dat je een beetje kan slapen zo!

6. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    zonnetje: las van je ongi. Wat k*t meid. Maar gelukkig heb je er nog 7 in de vriezer. Een daarvan moet gewoon een een blijvertje zijn. Mag je gelijk volgende ronde beginnen of heb je eerst een maand rust?

Matroosje: Ja, ach had met mijn ivf meestal even direct na het prikken ook wel een rode plek die een beetje jeukte (vooral van de cetrotide) Meestal trekt het na een tijdje vanzelf weg.

ST: Meid, die ovutest was niet positief dus je ei op die dag kan nooit. ( test streepje moet net zo donker of donkerder zijn dan de controle streep).
    en ja, dat dan je zwangerschaptest nega is. Dan moet je er maar vanuit gaan dat het ook echt zo is. ik wil je geen valse hoop geven. Maar nu ik dit schrijf zal je vast naar kv zijn om nieuwe testen te kopen. Ben benieuwd. want ik hoop het natuurlijk wel voor je.

meiden ik lees wel regelmatig mee, maar reageer niet altijd. Vind het zo moeilijk voor jullie steeds te worden geconfronteerd met mijn zwangerschap.
    Het gaat tot nu toe heel erg goed. Plas nu al een halve week voor MvM. Heb eigenlijk alleen erg last van mijn boobs, (zijn ondertussen al 1 cupmaat gegroeid ;)) Beetje moe, misselijk niet echt. Maarja, wat niet is kan nog komen.

dus ik strooi nog maar wat hcg rond, dat kunnen jullie vast goed gebruiken.
    *hcg,hcg,hcg,hcg,hcg,hcg,hcg,hcg,hcg,hcg,hcg,hcg,hcg,hcg,hcg,*

7. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Matroosje: welkom terug en alsnog beterschap!! Heb hier met man ervaren hoe ziek je ervan kan zijn!! Je vraag over de deca,…er staat iets over in de bijsluiter! Ik geloof dat het geen kwaad kan en dat het een normale reactie is! Miss kan je t navragen bij de apotheek

Marnat: thanx girl!!! Heb de vraag daar ook geplaatst! Zo ff kijken wat ze daar zeggen!! Maar ga natuurlijk altijd eerst naar mn meisjes hier hahaha

Kaboutertje: your welcome!!! And thanx! Ik heb al geplast vanmorgen maar niet opgevangen! Ik heb nog ovu testen liggen en doe er vanmiddag gewoon nog 1! Ik moet zo ff weg en als ik vanmiddag weer wat heb gedronken enzo dan probeer ik t nog eens! (natuurlijk niet meteen he!! Hahaha) en dan zien we wel weer! Als ie dan nogsteeds positief is, en ik heb morgen geen ongi ga ik kv test doen
    En morgen vroeg aan de klus!! Hahahahah en als mn kv test weer negatief is,..ga ik uit van mn ei

Zonnetje: dank je wel mop!!! Hoest met je?!?!?!

Zeehondje: je hebt me niet onzeker gemaakt hor!! Ik ga ervanuit dat ik niet zwanger ben omdat die kans zooooooooo mega klein is!!!! Maar dat mn ovu test positief is,..tja dat vind ik wel vreemd en ergens ook gewoon vervelend want als ik nu pas mn ei heb,…ben ik dus helemaal vanslag (lichaamelijk dan) en heb ik pas over 2wk ongi en kan ik pas over 5wk naar amc L dat was niet de deal!!!! Haahahaha
    Hoe voel jij je verder meid?!?!?! Vind je banner je zooo goed staan :-D wordt er vrolijk van als ik ernaar kijk!!!

Dancer: thanx skat!!!! De test streep werd idd lichter en toen ik er vanmorgen naar keek was ie duidelijk lichter dan gister (maar ja dan ben je ook ruim 16uur verder :s) maar op de foto is ie nog wel lichter als in t echt hor! Maar niet evendonker als controle streep!! Daar heb je gelijk in!!! Maar,…waarom zou er een lijntje verschijnen dan?!?!! Das toch nie tof?!!??! Hahahahah
    Nouja,…we zullen zien! Ik maak me er eigenlijk niet zo druk meer om hor! Gister t eerste uur na de test wel! Zat met mn lappie op schoot te wachten op reacties hahha maar nu,…ik heb zoiets van,..zal wel foutje in de test zijn geweest! Vanmiddag lekker ongi worden en morgen starten met de progy!! :D hihi
    Hoest verder met jou?!?!?!!? Hoe voel je je ?! 6wkjes vandaag alweer :-D jeej!!!!!! Enuh,…strooi maar lekker raak!!!! Tip voor je boobs,…zwitzal borsten crème! Als je ze daar nu al mee insmeerd,.. heb je strakkies minder kans op striemen en scheuren! Bij mn beste vriendin ging het ook zo hard en die had na 2mnd helemaal opengescheurde huid! En die crème was echt een uitkomst!!!

All: bedankt voor jullie lieve reacties!!! Ben nog niet toegekomen aan het uitgebreid op jullie reageren ! ben erg druk vandaag en heb een strak schema!!! En t nu lezen heb ik ingeruild voor lunch haahhaaha xxxx tot vanavond!!!!

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    ST; ben wel benieuwd of je inderdaad gewoon heel laat je ei hebt. En dan inderdaad maar even flink aan de klus, je weet het nooit!
    Lief van je dat je blij wordt van mijn banner. Volgende maand staat er ook zo eentje bij jou!
    Met mij gaat het goed. Eigenlijk niet veel symptomen. Wat gevoeligere borsten en soms wat steekjes/krampjes in m'n buik. En volgens mij wat vaker plassen (of ik drink meer en dan moet je ook vaker plassen natuurlijk).

9. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Fijn dat het goed gaat zeehondje.

10. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    @Spannende tijden, je houdt ons wel in spanning meid, en jezelf nog meer natuurlijk, ik hoop voor je dat je lichaam geen rare dingen gaat doen zo vlak voor een nieuwe poging, behalve zwanger worden natuurlijk ;)

@Zonnetje, wat vervelend dat je ruzie had met je man, dat kan je er deze week even niet bij hebben denk ik, maar dat zal ook vast zijn manier zijn om z'n gevoelens te uiten, de meeste mannen zijn daar toch een beetje lomp in helaas ;)

@Kaboutertje, hoe gaat het met jou? Hoeveel dagen na tp zit je nu?

@Marnat, jammer dat je weer een maand verder bent zonder resultaat, ik ga echt voor je duimen dat die laatste poging gaat lukken, dat moet gewoon!

11. ongeduldig

ongeduldig Actief lid

10 dec 2009
    270
    0
    0
    Eindhoven de gekstuh!!
    Wow meiden, kom ik ff koekeloeren hier en zie ik zomaar een paar zwangeren.. ik gun het jullie enorm.. Gefeliciteerd allemaal.. Alle andere meiden.. veel suc6 weer verder!! Hopelijk is het jullie ook binnenkort gegund!! Dikke knuf voor jullie allemaal..

12. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    hoi lieverds,....

ik ben druk druk druk in huis aan het klussen maar ik heb dus WEER een positieve ovu test! zelfs duidelijker dan gister!!! en weer negatieve kv test! :-s heeeel vervelend! denk dus dat ik nu mn ei heb wat een domper!!! ik heb nog wel een CB zw. test maar wil die nie doen. denk als kv geen streepje geeft dan cb helemaal niet :-s helaas is manlief werken en komt ie morgen pas om 8uur smorgens thuis dus geen geklus voor mij!

bijlage is mn ovutest van net! weer beetje onduidelijker dan in het echt maar goed! zijn trouwens kv ovutesten

13. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Dan weet je dus wat je moet doen morgen om 8.00 ;)

Maar wel laat je ei, dat heb je anders toch nooit? Was dit je rustmaand?

14. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    ja nou kaboutertje,..denk niet dat dat erin zit hor! maar wie weet,... ;) zal m gewoon mn bedje in sleuren! hahaha

en nee anders nooit zo laat!! in 3jr tijd heb ik 1x een lange cyclus gehad en die was 40dagen! (was toen ook ziek geweest) en ik zit idd in mn rust maand

he bah,...........baal ZOOOOO!!! hoopte zo dit weekend te kunnen starten!!!!!!!!!!!!!! ELLENDE!!!!!

zal in mn album trouwens ff duidelijkere foto zetten!!!

15. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Zo even kort.

@spannendetijden: misschien gewoon een lange positieve test? Is inderdaad wel erg laat namelijk dat je je ei hebt. Veel plezier dan morgen om 8uur. Zal aan je denken als ik de deur uit ga om te werken. Nadeel dat je man zo lang achter elkaar werkt.

@marnat: balen dat je ongi bent geworden. Succes en sterkte

@marni: ach, is vast inderdaad zijn manier om de teleurstelling te verwerken inderdaad. Moet zeggen dat deze ruzies vooral zijn als ik ongi moet worden, net ben geworden en altijd rond de iui. Ging zo goed de laatste tijd, maar nu dus even niet.
    Manlief heeft er niet zoveel vertrouwen in, dus als we stoppen hoeft hij ook niet elke maand de zenuwen te hebben.

@dancer; ach, kom gerust hoor. Zijn hier genoeg zwangere dames op het forum. Dus een banner meer of minder maakt ook niet uit. En het is jullie gegund hoor. We willen uiteindelijk allemaal een mooie banner hebben.
    En ik heb nu een maand rust. Is verplicht na de punctie. Heb 2 maart een gesprek staan en horen dan verder.

@kaboutertje: hoe is het bij jou? Wanneer kan jij testen?

Ego: hier nog wisselend, kan ook weinig hoogte van manlief krijgen. Hij is erg afstandelijk, maar ik denk dat hij dingen even zelf moet verwerken en een plekje geven. Lijkt erop dat de teleurstelling van mijn ongi groter was dan van de negatieve test. Hij had de hoop schijnbaar dat de test niet goed was, omdat ik savonds had getest.
    Hij trekt ondertussen beetje bij lijkt het.

16. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    ST: lieverd, er is niets aan de hand! Kruidvat ovutesten staan erom bekend dat ze langer posi blijven dan dag van ei. Het zegt dus helaas niets. Ook moet de teststreep dikker zijn dan de controlestreep, weet niet of dat het geval is? Bij mij was vaak wel een streepje te zien, maar knalde hij eraf rond ei.

Zonnetje: knuf voor jou, heb je wel verdiend. en helaas is mijn gevoel niet uitgekomen, maar we gaan gewoon voor die mooie cryo's van jullie!

17. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    ST, het blijft een vreemd verhaal. Maar het ziet er toch naar uit dat eisprong net is geweest of er binnenkort aankomt. Ik ken de testen van kv trouwens niet, dus weet inderdaad niet of ze erg betrouwbaar zijn. Maar gebruik je altijd deze testen? Want dan weet je of hij voor jou doen al positief is.

18. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    lieverds: bedankt voor jullie lieve reacties!!!! weetje,..ik geloof gewoon niet dat er een kans is dat ie posi wordt omdat ik zwanger ben! dat nooit! en ik geloof ook niet dat ik nu pas mn ei heb!! misschien inderdaad vorige wk ofzo,..en heb ik nog nawee op de test zeg maar! miss weer cyclus van 37dagen! dat zou niet de eerste keer zijn! dus we wachten t gewoon weer af! en ga me er niet meer mee bezig houden !

zonnetje: inderdaad soms wel lastig!! MAAR,..hij werkt 24 uur en is dan 3 dagen thuis! das ook wel lekker!!!!
    ben blij om te lezen dat t weer wat beter gaat skat!! mannetje zal t wel ff nodig hebben ;) komt helemaal goed !

milk: thanx voor je reactie! hij is volgens mij net zo donker! iig niet donkerder! dus miss idd dus langer positief! ;)
    hoest met jou en de kleine meid?!

zeehondje: ik heb ze idd wel vaker gebruikt! en toen werkte ze super goed bij me! idd wel langer positief maar had dan dag 1tot 12 niets en dan steeds donker wordende streep en dan op de dag van ei knal positief en idd donkerder dan controle streep en dan nog paar dagen posi en dan weer wit! maar tussen mn ivf's in had ik ook eens ovu testen van kv gebruikt en toen dachten manlief en ik ook dat we moesten klussen,...maar had ei pas wk later :-s dus tja,... ik wordt er gewoon niet wijzer van! maar zoals ik al zei, ik hou op om erover te piekeren! we zien het wel!

19. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @spannendetijden: misschien tijd voor andere ovu-testen als je ze weer wilt gebruiken. Als je de vorige keer namelijk ook al een keer had dat je ei een week later was. En als hij meerdere dagen posi is, dan kan het best zijn dat het nu ook gewoon zo is.
    Jij dus ook al lange cyclussen. Hier meestal rond de 31-35 dagen.
    Dat man 3 dagen vrij is, is dan ook wel lekker. Maar zit me dan even snel te bedenken hoe zo schema eruit ziet. Is dan dus 1 dag werken, 3 vrij enz. Ben je wel met 2 dagen in de week klaar.
    Maar 24uur lang werken vind ik vrij lang zeg. Vind er 8 op een dag wel genoeg. Maar je went eraan denk ik.

Dus nu rustig wachten op je ongi (geen idee dus wanneer).
    Heb je nog een leuke ochtend gehad vanmorgen?

@alle zwangere dames: gelukkig geen al te veel kwalen tot op heden. Erg fijn

@milk: zowel jij als juulzon hadden het mis. Heb je vaker last van voorgevoelens?
    Mijn eigen gevoel was er ook erg van overtuigd dat het niet raak was hoor. Had al meerdere keren die ingeving gehad. Helaas kloppen mijn ingevingen niet altijd. Maar soms weet ik het zeker dat hij klopt.

20. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    SP: ik had dus laatste keer 3 dagen lang een positieve ovutest. Wat wij heel raar vonden want dat had ik nog nooit gehad. En kijk nu. Zijn we zwanger hoe bizar is dat!! Ik gebruikte de ovutesten van zwanger & Kids. vond ze wel altijd heel duidelijk. Maar die van het kruidvat heb ik ook wel eens gebruikt en werkte ook prima bij mij.

zonnetje: ja, voorgevoel... die heb ik altijd gehad en eerlijk gezegd heeft die ook altijd gelijk gehad. Ik heb geleerd daar gewoon naar te luisteren hoe moeilijk het ook is. Je eigen gevoel klopt meestal wel.
    Zo zegt mijn gevoel nu dat het allemaal wel goed is. Al heb ik soms wel erge moeite daarop te vertrouwen. Want de onzekerheid is ook erg groot. We zullen zien of het klopt. De tijd zal het leren.

milk: leuk weer eens van je te horen. En ja, eindelijk wat meer zwangeren hiero. Nu de rest nog!!!

Deel Deze Pagina