Dames, Bedankt voor de tips over het spuiten van de deca. Ik volg ze en heb nu geen last meer van uitslag.
zonnetje: vorige keer gaf ie aan dat ik mn ei had maar dat was niet zo,..had mn ei pas week later!! Maar, toen we net waren gestopt met de pil en ik nog geen medicatie had ed. gebruikten we ze ook en dat ging altijd goed! Daarom vind ik het nu zo vreemd! Maar misschien hebben al die hormonen wel invloed op die dingen! Je weet t nie he!?!?!? Mijn cyclus is meestal 31dagen en soms 37 (ik ben dus onregelmatig met regelmaat) als ik geen 31 dagen heb is het 37 en heeeeeeeel soms eens een uitschieter van 40 of juist goed geregelde door hormonen ed. van netjes 28 maar met mn eerste ivf was ie ook 43!! Maar ja,..moest natuurlijk ook goed kweken en dan weer de boel rekken enzo dus ja,..dat was niet natuurlijk Dat manlief 3dagen vrij is is zeker lekker!!!! Zo hebben we, als er ooit een kleine ons komt, nooit problemen!! De dagen dat hij werkt ben ik dan vrij! En 1dag in de maand zou mams eventueel oppassen! Maar zover is het nog lang niet!!! Maar, nu is t ook wel lekker hor! Hij beunt wat bij en klust zo in huis! Heeerlijk!!!! Hiervoor was hij marinier en dus regelmatig langer weg! soms van 2dagen tot 6mnd dus dan is dit wel lekkerder!! (Al werkte hij de laatste 3jr als marinier wel regelmatig hor! En soms de wacht of weekendje weg maar nooit meer lang!!) hij werkt id 1op 3af enzo t hele jaar!! En idd t is lang maar het went!! Ik werk 9uur op een dag, maar ben woe vrij! Ook dat went! En hij heeft t voordeel dat ze tot 5uur echt werken en dan gaan ze eten en sporten en daarna zijn ze alleen nog aanwezig en rond uur of 11 gaat ie slapen! Dus valt best mee! Whahahahhahaha of ik een leuke ochtend heb gehad?!?! Nou heb manlief wel ff verleid hor! Hahaha was helaas (sorry voor de details (maar mag op valentines dag) ) niet uitgebreide love scene! Hahahaha dus of het heeft geholpen?!?! En verder idd maar afwachten wanneer t komt! Geen idee! Hoest met jou skat?!?!?! Rust weer terug gekeerd?!!? Dancer: 3 dagen dus?!?! En zo te zien werpt t zijn vruchten af! Hahaha hoest met je!?!?! Deze wk je intake?!?! Spannend! Lijkt me echt wel weer een stap in het zwanger zijn t maakt t denk toch weer beetje definitiever of niet?!?! Veel plezier/succes iig! matroosje: wat fijn dat de tips en trucs helpen!!! Altijd fijn die deskundige hier All: hoe is het hier verder meisjes?!?!?!?! Hier weinig nieuws! :-s geen ongi wel geklust! Hihi Heb mn lief verteld of de posi ovutest en gezegd dat ik t allemaal maar vreemd vond. Heb met hem afgesproken dat als ik nie ongi wordt ik vrijdag nog eens een ovu test doe! Kijken of t echt mn ei is geweest of dat die testen nie kloppen bij mij! We zullen zien!!! we wachten gewoon weer af!! Heb wel krampies maar ongi,..ho maar! Maarja heb ondertussen al 2wk ongi gevoel :-s Trouwens ,..ik zit net te denken, als ik cyclus heb van 31 dagen, dan is morgen pas mn NOD!! Dus iss morgen toch ongi?!?!?! Spannend!!! Hahahaha en anders miss toch 37dagen?!
@spannendetijden: wie weet inderdaad van slag door alle hormonen. En wat je zegt het is onregelmatig, maar toch regelmatig. Hier is het ook meestal of 31 dagen of 35. Maar heb ook periodes gehad van precies 28 dagen. Maar dat gebeurd niet zo heel vaak. Als hij vaker zo lang weg was dan valt het nu wel mee inderdaad. En als ik het zo lees, valt het ook wel mee hoe lang het inderdaad is dat hij echt aan het werk is. En wat maakt het uit het geen uitgebreide lovescene was, hoeft toch niet altijd vind ik hoor. Hoe het hier gaat, kan weinig hoogte krijgen van manlief. Hij lijkt nog wat afstandelijk. Maar als ik erover begin, dan gaat hij er niet op door. Vanmorgen wel weer een knuffel gehad en ook genoten van een korte love-scene. Ben er alleen nog niet achter of het speciaal voor valentijnsdag was of dat ik het moet beschouwen als goedmaker. Ben er al achter dat mijn man de ruzie graag weer goed maakt met sex. Meestal is het een teken dat zijn bui weer beter is. Vraag er niet naar, maar heb het vaker gemerkt. Maar of hij wel of niet door wil praat hij dus niet. Vind het soms wel lastig hoor. Maar ach, hoort bij hem. Mijn man praat weinig over zijn gevoelens. En wil dat alles gewoon makkelijk gaat. En zo niet, dan hoeft het niet meer.
sp: jeetje meid, wat kan je lichaam soms van slag zijn. Geen hoogte van te krijgen. En je kan niets anders doen dan afwachten. Ik weet hoe frustrerend dat kan zijn. Wie weet meid, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. zonnetje: Hoop dat je man straks ook weer de kracht en moed terug heeft om verder te gaan. Je hebt immers nog aardig wat cryo's over dus opgeven is geen opties toch? Hopelijk kan je hem overtuigen dat het wel de moeite waard is om door te gaan matroosje: hoe gaat het met spuiten? hier nog steeds alles prima. inderdaad as donderdag naar vk. Dan wordt het allemaal steeds echter. ben benieuwd wat ik allemaal te horen krijg en wat ze gaat doen. Dan 1,5 week later 1ste echo. Dan kunnen hopelijk zien dat alles goed is en hopelijk een hartslag. Dan gaat het bij mij pas echt bezinken dat ik zwanger ben. Nu merk ik er nog niet zo veel van. Geen klachten behalve dat mijn boobs erg gevoelig zijn. vooral savonds.
@dancer; als je naar de verloskundige gaat is het denk ik al een stukje echter. Ik hoop ook dat mijn man weer de kracht vind om door te gaan. Hij wilde eigenlijk al niet aan ivf/ icsi beginnen, maar heeft het toch gedaan voor mij heb ik het idee. En ik denk dat hij ook wel door wil hoor, maar de teleurstelling is elke keer groter bij hem. Hij zegt het wel niet, maar merk het wel. En mocht hij het echt niet willen, dan ga ik denk ik eens met zijn ouders praten en kijken of die nog wat kunnen bereiken bij hem. Maar die hebben dus weer geen idee van zijn bui van nu. Zou het indedaad heel erg zonde vinden van de cryo's. Heb er nog 7. Heb dit ook wel van de week gezegd hoor dat ik die niet zomaar weggooi. En hij denk ik ook niet uiteindelijk. En ik blijf hopen op een wonder voor ons, maar die kans acht ik heel klein hoor. Bij ons is het zaad niet gewoon slecht, maar plakt aan elkaar door de anti-stoffen. Dus eigenlijk gewoon niet bruikbaar zonder bewerking.
Dancer (sorry andere meiden, even vraagje over echo); waarom krijg je niet gelijk al een echo en waarom niet in het ziekenhuis? Ookal is het op de natuurlijke manier, je bent toch in de mmm geweest, willen ze niet zien hoe het met je gaat?
In het ziekenhuis zou ik ook pas bij 8 weken een echo krijgen en omdat het ziekenhuis in rotterdam is en ik in den haag woont mocht ik in den haag naar een vk. Leek me zo onnodig dan in het ziekenhuis te blijven. gelukkig mocht ik van de vk eerder een echo vanwege onze achtergrond
Toen ik zwanger was heb ik met 7 weken en 2 dagen een inwendige echo gehad in het ziekenhuis (bij de VK doen ze bij ons geen inwendige echo). Toen we een kloppend hartje zagen zijn we meteen doorgelopen naar de VK, zit naast het ziekenhuis, om een afspraak te maken. Eerste afspraak bij de VK was met 10 weken en toen een echo gehad met al die gel op je buik en intake gesprek en eerste metingen, bloedruk, gewicht enzo.
zonnetje: lieverd,... hij draait wel weer bij ! geef hem even wat tijd! komt helemaal goed! maar ook hij moet dit gewoon even verwerken! geloof me,..t komt helemaal goed! en ook jou man laat die cryo's niet verloren gaan!! dikke knuf voor jou dancer: ik sluit me bij zeehondje aan! Vind dat ook zo vreemd!! En zie wel je antw. maar bij ons is het zo dat je eerst (ook als je tussendoor toch natuurlijk zwanger raakt) bij de gyn een echo krijgt en als alles goed is, dan mag je kiezen! Of blijven int zh of naar de vk! En ik weet niet hoe snel je een echo krijgt als je tussendoor zwanger raakt, maar bij de mmm is het natuurlijk vrij snel!! En als ik mijn gyn een beetje ken, zal dat bij tussendoor ook zo zijn. Maarja,..das gokken! Anyway,..nog 2nachtjes tot de intake!!! Bijzonder lijkt me!! hoest verder?!?! Nataly: hier is ook de vk vlak bij het zh dus die keus is makkelijk!! Ergens zou ik wel bij t zh willen blijven lopen als het zover is,..gezien ik ook int zh wil bevallen! En ik er ook al zolang loop,..vind ik dat misschien wel prettig! MAAR, bij de vkpraktijk is het zoooo persoonlijk, gemoedelijk en sfeervol dat ik eigenlijk ook wel daar naartoe wil! Maarja, daar hoef ik natuurlijk nog niet overna te denken! Hoest verder met jou?!?!? Volgens mij heb ik al weer ff niets van/over je gelezen Ego/all: waar is iedereen?!?!?! Zijn jullie trouwens nog lekker in de watten gelegd gister?!?!? Wij doen echt niets aan Valentijn maar om manlief niet te passeren had ik wel ff snel kaartje voor hem gehaald :-D mijn man zegt altijd: als ik wat voor je wil kopen, of je wil laten blijken dat ik van je hou, dan doe ik dat evengoed wel!! Daar hoeft t geen kerst of Valentijn voor te zijn en gelijk heeft ie!! Maar tis toch altijd wel leuk hahahahah (lekker dubbel :-s) hier verder weinig te melden!!! Nog geen ongi en ongi gevoel dus wacht me suf ! denk wel dat ik niet wacht met ovutest tot vrijdag maar morgen weer 1 als ie dan WEER positief is, ga ik een advies bij de gyn vragen! Dan heb ik al 6dagen een positieve test!!! En zit ik op cd32 en ben benieuwd wat ze dan zeggen! Al kreeg ik int verleden altijd te horen dat ik moest wachten! T komt vanzelf :-s dus dat doen we dan maar weer!
@St, is er al wat gebeurt of nog steeds niks? En als je bij de vk voor controles komt kun je ook gewoon in het ziekenhuis bevallen hoor, een vk is toch veel persoonlijker dan in het ziekenhuis. @Zonnetje, ik kan me inderdaad niet voorstellen dat je man die 7 cryo's zo maar in de vriezer laat zitten, blijkbaar heeft hij nu even tijd nodig, wil je niet eventueel nog een maandje extra rust nemen? @Dancer, jij mag wel snel terecht bij de vk zeg, ik heb pas 9 maart de eerste intake, maar ik mag wel volgende week al voor de eerste echo bij hun, en dan een week later in het mck.
ja, ach ik had ook verwacht van het ziekenhuis dat ik eerder een echo zou krijgen. Maar niet dus. Ik had dat ook helemaal niet verwacht. Zijn ze toch wat minder meegaand als ik had verwacht. Nou dan ga ik niet helemaal naar het ziekenhuis in Rotterdam rijden als ik hier in den haag ook terecht kan. Lekker dichtbij. Vk is op loopafstand en voor de echo naar het rode kruis ziekenhuis is ongeveer 10 min. rijden.(echo's doen ze hier niet bij de vk blijkbaar) Ja, tis allemaal anders gegaan als dat ik had gedacht. Baalen spannende tijden, dat je nog steeds zit te wachten op je ongi. Hoop dat die snel komt(gek eigenlijk hé). En dat je zo lang een posi ovutest hebt is wel een beetje gek, maar kan het helaas niet voor je verklaren. marni: ja, dat vond ik ook gek. Wel vroeg voor intake maar niet vroeg een echo. Zo zie je maar hoe het kan verschillen. Heel misschien als ik donderdag ga, kan ik proberen eerder een echo te krijgen. Als ik doe alsof ik heel onzeker ben enzo. Misschien lukt het wel.
Volgens mij kan de verloskundige in mijn plaats niet eens echo's maken. Moet ik dan voor naar het ziekenhuis. Plaats hiernaast doen ze het wel, maar mag vast daar niet naar verloskundige. Maar zover is het hier nog niet. Gelukkig is manlief weer beter te spreken. Heb het er verder niet over gehad of we wel of niet doorgaan. Gaan in maart eerst wel op evaluatie-gesprek en zien dan wel weer verder. Ben al blij dat de vrede weer hersteld is op dit moment. Hier helemaal niks aan valentijnsdag gedaan. Hebben elkaar denk ik hooguit 1,5uur gesproken gisteren. Maar dat is bij ons elke maandag zo.
Hallo dames, mag ik me ook aanmelden hier ? Ik heb mijn intake voor de IVF/ICSI op 31 Maart en waarschijnlijk mag ik kort daarna ook al beginnen. Ze willen alleen nog voor de intake een zaadonderzoek doen bij manlief. En dan willen ze de uitslag daarvan bij de intake hebben. En aangezien bij mij al alle onderzoeken zijn geweest... Hoop ik dat we snel daarna mogen starten Afwachten wat het wordt IVF eigen cyclus of ICSI eigen cyclus
babywish: welkom en veel succes met zwanger worden. Spannendetijden: Hoe gaat het bij jou al duidelijkheid meis?
Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier maar lees al een tijdje mee en vindt het hier een erg fijn en betrokken clubje! Als jullie het goed vinden kom ik zo nu en dan meekletsen? Ik ben 32 jaar en al moeder van een dochter van 4,5 jaar oud. Mijn nickname slaat op mijn grote uitlaatklep: Zumba! (Ik geef er ook les in) Ook hier IUI 6 achter de rug en einde oefening... De intake voor de IVF hebben we al achter de rug en nu is het wachten op groen licht van het zh of wij meteen aankomende cyclus mogen starten met IVF. Vraagje: Zijn jullie meteen doorgegaan met IVF na de IUI's of hebben jullie eerst pauze genomen? Ik weet gewoon niet waar wij verstandig aan doen. Op dit moment kan ik het mentaal en fysiek nog goed aan....denk ik
Ik heb automatisch al rustpauze gehad. Want na onze laatste IUI in september met 800.000 en mijn NOD in Oktober. Toen hebben ze nog maar een zaadonderzoek gedaan om te kijken of het nog veel zin had om toch door te gaan met IUI. Nadat de resultaten van dat zaadonderzoek binnen waren zei de gyn dat ze het ons niet wou aandoen om nog langer door te gaan met IUI 2 t/m 6 met <1 miljoen zaadcellen. Dus vanaf de afspraak voor de uitslag van het zaadonderzoek en hoe verder in November, Toen werdt UMCG ingelicht, werdt ons dossier daarheen gestuurd en heb ik de vragenlijsten ontvangen halverwege December. (Na het invullen heb ik de envelop klaargelegd zodat ik die voor de kerstdagen op de post kon doen voordat we naar familie gingen. De dag dat we weggingen ben ik de envelop vergeten. Niemand was verder thuis en toen we terugkwamen was de envelop van tafel verdwenen, waarschijnlijk opgeruimd door onze kennis die op de hond paste. Die brief heb ik pas toen we terugkwamen in januari weer gevonden en uiteindelijk op de post kunnen doen) Als de envelop nog voor de kerstdagen verzonden was wie weet had ik dan deze maand nog mijn intake gesprek. Maarja, niks aan te doen Hoop dat ik nu wel zo snel mogelijk na de intake op 31 Maart kan starten.
hoi skatten,...ik kom vanavond ff uitgebreid op jullie reagern maar ben opt moment heeeel druk aan het klussen en heb nogal druk en strak schema vandaag maar.... ik heb wel even SORRY een ego: ik heb vanmiddag WEER een ovu test gedaan en deze is nog duidelijker!!! :-s ik weet niet wat ik er mee moet!! zw.test nogsteeds negatief :-s dus dat is het niet!! maar heb nogsteeds geen ongi! gister bij gemeenschap was het wel gevoeliger alsof manlief tegen mn bm aanzat en mn tepels beginnen ook weer zeer te doen dus denk wel dat ongi eraan zit te komen maar waarom dan die posi ovu testen?!?! miss morgen toch maar eens de assitent van de gyn bellen! ik heb de test in mn album gezet! xxx
Idd Knalpositief... Ik zou het ook niet weten, sorry Waar zijn de tips te lezen voor het prikken. Want ik heb daar ook last van