van IUI naar IVF

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by dancer4fun, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marni

Marni Bekend lid

Apr 26, 2007
    770
    17
    18
    Had jij je dochter nou ook via de mmm gekregen of spontaan? Zoals je ziet is het bij mij ook goed gekomen via ivf (ons zoontje is ook spontaan gekomen), en als je al een kindje hebt is het slagingspercentage nog hoger.
    Wij hadden automatisch pauze omdat de decembermaand er tussen zat waarin de kliniek gesloten was, vond ik niet erg hoor zo konden we de kerstdagen nog zonder hormonen doorbrengen.

@Babywish, ik hoop ook voor je dat je snel mag starten meid, het is toch fijn als je er echt weer voor kunt gaan.

@ST, je lichaam doet wel erg raar nu zeg, vreemd van die posi ovutesten, zit je zo te wachten op je ongi en dan komt er niks. Ik zou inderdaad even de gyn bellen want ik vind het vreemd, heb je ook getempt of niet, dan weet je ook een beetje of het klopt of niet.

2. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    welkom nieuwe dames. Hier ook pauze gehad, ivm wachten op de intake, op de info-avond, echo enz enz. En dan nog een rustmaand door december inderdaad.

Doe wat je goed lijkt, maar ik kreeg de tip wel even tijd voor jezelf te nemen. Zodat het lichaam kan herstellen. Heb er altijd wel moeite mee hoor met de rustmaanden, maar vind het soms ook wel lekker. (1 maand vind ik wel genoeg).

@babywish: wat voor vragen heb je over het spuiten. Want overal tussendoor staan de tips.

@ST: heb nog niet in je album gekeken, maar zo te lezen is je lichaam flink van slag. Je kan inderdaad even bellen met assistent, maar weet niet of ze wat voor je kunnen doen. Maar is dan wel heel erg laat. Succes in ieder geval.

Is hier inderdaad een erg hecht en getrokken groepje. En andere dames zijn uiteraard welkom. Deel hier kletst al zo lang samen dat het vanzelf gegroeid is.

@ego: hier druk met van alles en dus weinig tijd om te reageren.

3. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

May 31, 2010
    2,823
    0
    0
    Vindt het heerlijk om met vriendlief samen te zijn
    Groningen
    Ik krijg rode plekken om de plek van het spuiten heen.
    Ik laat het naaldje er wel altijd even in zitten na het spuiten en trek ook altijd naaldje er snel uit.

4. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Trekt de rode plek daarna weer weg?

Ik heb het met de puregon ook namelijk gehad. Na een uurtje was het weer weg.
    Staat ook in de bijsluiter dat het een bijwerkingen is. Heb me hier nooit zo zorgen om gemaakt.
    Alleen als de rode plek niet verdwijnt zal ik met de gyn overleggen.

5. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

May 31, 2010
    2,823
    0
    0
    Groningen
    Hmm, juist dat gebeurd altijd met de puregon

Met de pregnyl krijg ik altijd een hele zere plek die na een week nog steeds pijn doet.

Tjaa, met de puregon kreeg ik ook wel eens dikke blauwe plekken :(

6. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

May 31, 2010
    2,823
    0
    0
    Groningen
    Welkom hier Sportmama ;)

7. sportmama

sportmama Actief lid

Mar 7, 2010
    432
    0
    0
    administratief
    Gelderland
    @Marni, Gefeliciteerd met je zwangerschap! Jij bent uiteraard mijn GROTE voorbeeld, haha! Onze dochter is spontaan verwekt na 6 maanden klussen en nu klooien we al 2,5 jaar aan...en er is nix mis met ons... Sportpapa heeft niet heel veel goede zwemmers maar ws. net genoeg voor IVF en klein kansje dat het ICSI wordt.
    Morgen ga ik het ziekenhuis bellen of we meteen mogen starten want het eerste bruin is gespot... Ik laat het hier morgen weten!

8. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

May 31, 2010
    2,823
    0
    0
    Groningen
    Hoezo weten jullie nog niet of het IVF of ICSI wordt

Dat is toch meestal van tevoren bekend :(

9. sportmama

sportmama Actief lid

Mar 7, 2010
    432
    0
    0
    administratief
    Gelderland
    Bij ons werkt het iets anders... Wij gaan voor de IVF naar een ander ziekenhuis en daar moeten we nog heen voor de zaadtest/intake binnenkort. Aangezien ons eigen zh geen IVF doet. Dat betekent dus dat de punctie in ons eigen zh gebeurt en de eicellen per transport (door mijn mannetje) naar de andere kliniek gaan en daar worden ze bevrucht en krijg ik een paar dagen later de punctie. Klinkt omslachtig maar valt best mee hoor...

10. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier bekijken ze ook per poging of het ivf of icsi wordt. Afhankelijk van het zaad.

Bij ons zeiden ze op de dag van de punctie dat het 6eitjes ivf en 6 eitjes icsi zou worden.
    Is uiteindelijk alleen icsi geworden, omdat kwaliteit toch niet helemaal goed was voor ivf.

Dus kan best zijn dat je het niet weet.

11. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

May 31, 2010
    2,823
    0
    0
    Groningen
    Ah zo.

Maar in eerste instantie kom je daar wetend wat het wordt.

Er kan altijd wel gebeuren dat er op de dag van de punctie blijkt dat het zaad niet goed genoeg is voor de IVF waar je voor kwam en dat ze het uiteindelijk gaan veranderen naar een ICSI bevruchting.

Wie weet wat de uitslag is van het zaadonderzoek;).
    Misschien wel beter dan verwacht

12. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    babywish en sport mama welkom!!!!

all: bedankt voor jullie reacties!! ik zou vanavond uitgebreid mee komen lezen maar ben net klaar met klussen en helemaal gebroken dus vertrek zo naar mn bed! maar wou ff hoi tegen jullie zeggen ;)
    tot morgen!!!

13. spannendetijden

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    Lieverd sorry voor mn ego van gister en dat ik niet meer uitgebreid terug kwam!! Was hele dag zooo druk dat ik savond echt dood moe was!!

Marni: zie mn ego (again) (had niet getempt wat dat werkt bij mij niet)
    Hoest met jou?!!? Alweer 5weken en 2dagen zie ik aan je banner!! Heeeerlijk hor!!!
    En volgende wk de eerste echo!!! SPANNEND!!!! Kom je m wel showen?!?! Wanneer mag je?!?!

Dancer: idd gek ja! Deze ronde wacht ik erop en volgende ronde hoop ik dat ie heeel lang wegblijft! Hihi
    Hoe was je intake??!?!?!?!!? Wil alles weten!! ;) hihi
    Bijna 7wk alweer!!! Vliegt voorbij skat! En hoop voor je dat je toch nog echo hebt weten af te troggelen hahaha

Zonnetje: goeie keus meid,…je hebt er niets aan om er nu weer over te beginnen en ruzie te gaan maken als je toch nog op je gesprek moet wachten,…laat t maar ff lekker! ;)
    Iig wil ik je ff dikke knuffel geven skat!! En ben blij dat je vrede weer beetje is teruggekeerd!

Marnat: zie mn ego !
    Hoest bij jou?!?!?!

Sportmama: welkom meid!!! We zijn idd een erg betrokken clubje samen maar de meeste van ons kunnen elkaar ook al van andere topics zoals iui topic en uiteindelijk zijn we “allemaal” bij ivf beland,…dus we “kennen” elkaar al even! Maar je bent daarbij natuurlijk ook van harte welkom!!! Hoe meer zielen hoe meer vreugd,.ZELF HIER ;)
    En voor t antw. op je vraag,..wij zijn meteen door gegaan!!! Ik had binnen 1jr 7 iui’s 1 ivf en 1 cryo tp! Alles aan 1 gesloten!!
    - wat zei het ziekenhuis?!!??!! Spannend hor!!!
    - Ook hier trouwens pas vlak voor behandeling gehoord wat t werd ivf of icsi!

Babywish: helaas heb ik niet veel prik tips voor je!! Hoe gek het ook klinkt, ik kan me het niet meer zo heeel goed herinneren :-s misschien blok ik t voor mezelf ofzo! Tis natuurlijk niet de leukste ervaring/herinnering dus,…. Miss daarom t vervagen!?
    Mijn man prikte mij altijd! Ik weet dat ik t fijn vond om “snel” te prikken! Hup erin en terwijl hij prikte lag ik altijd op de bank naar friends te kijken :-D dan spoot hij langzaam het vloeistof erin, wachtte 5sec en trok hem er dan weer uit! Maar de ene keer vond ik snel fijn en de andere keer langzaam. SUCCES!!

All: ik heb vanmorgen toch maar eens de gyn gebeld (man gaf geen reactie dus had ff maling aan hem en dacht bel gewoon!) en de ass. Had het even overlegt met de andere assistent en ze Zei dat ik het nog even moest afwachten tot ma/di, en als ik dan nog niet ongi ben, moet ik gewoon weer even bellen! T kan komen doordat ik in mn rust maand zit en ik gewoon nog beetje “van slag” ben zeg maar.
    Dat ik WEL al dagen positief test op de kv ovu testen moet ik maar “links laten liggen”. Ik had de nieuwe dame aan de tel en die gaf toe dat ze er niet zo mee op de hoogte is, dus afhankelijk van mijn verhaal (dat sommige dames ook heel lang posi testen zonder ei ed. dus de ontrouwbaarheid van de kv test en mijn daarin tegen positieve ervaring in het verleden én mn medische molen) zal ze het voor de zekerheid nog even met de gyn overleggen. Ik heb met haar de afspraak gemaakt dat : Als hij ook zegt dat ik me er “niets” van aan moet trekken hoor ik niets en moet ik gewoon wachten tot na het weekend en bel dan weer als ik dan nog niet ongi ben. En als hij toch anders denkt/bepaald belt ze me nog even terug. En voor mezelf heb ik bepaald dat ik pas maandag weer een ovu test doe! Kijken of er verandering in zit.

14. sportmama

sportmama Actief lid

Mar 7, 2010
    432
    0
    0
    administratief
    Gelderland
    Bedankt allemaal voor jullie warme welkom! Fijn dat dit IVF 'groentje' mag blijven meekletsen. Ik dan al wel een 'doorgewinterde' IUI'er;) ik zal soms de nodige :( hebben over de vele IVF stappen...
    Ok, net het zh gebeld en ze nemen maar 1x in de week een beslissing over wie er die week door mogen voor IVF en dat is altijd op de dinsdag. Ik word dus pas volgende week woensdag gebeld of wij al deze ronde meedoen...dus ik moet nog even geduld hebben, maar dat geeft nix..gelukkig hoeft de deca toch pas op dag 21;)

15. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    ST; hoop dat je gewoon in één van de aankomende dagen ongi wordt en maandag met dát nieuws kan bellen en niet nog steeds in onzekerheid zit van wat er nou precies aan de hand is!

16. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Rules of engagement aan het kijken. Gaat over koppel in de mmm. IVF en hormonen, echt grappig! Elke dag op Veronica.

17. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

May 31, 2010
    2,823
    0
    0
    Groningen
    Hmm, morgen even kijken

18. spannendetijden

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    sportmama: tuurlijk mag t “groentje” mee kletsen!! Je zal er veel aan hebben meid!!! Enuhh ook wij “oudjes int vak” waren ooit groentjes hor!! ;) en hopelijk kom je niet zover als mij!
    En ALLE vragen en verhalen ed. zijn welkom hor!!! Is je dochtertje geboren via iui?! (heb ik ff gemist,..als t al is gevraagd) ook irri trouwens dat je weer tot di moet wachten :-s maarja,…voor je t weet is t zover! Welke cd zit je nu?!

Zeehondje: ik hoop t ook! Ik hoop op uiterlijk dinsdag!! Komt mn bijgeloof weer: ik heb zoooon goed gevoel over maart!!! Dat ik hoop mn tp en test in maart te hebben :-$ (schaam)
    Maargoed,…wat niet is, dat is niet! Daar kan ik niets aan veranderen! Sta al de hele dag te springen maar t helpt niets ! hahahah lol
    Hoest bij jullie?!?!!?! Je hebt de 5wk alweer dik gepasseerd meid! (moet wel ff drempel/moment zijn geweest denk ik?!) spannend allemaal hor!! Ben zoooo benieuwd naar je eerste echo!!! Wanneer mocht je ookalweer?!?!
    Heeft dat programma elke dag zelfde onderwerp?!!? Anders ga ik ff spitten op uitzending gemist!! Ben wel benieuwd! Mn moeder kijkt altijd little people ofzo (das toch speelgoed?!?!?! :-s …..) en hun willen ook graag een kindje maar ik had begrepen dat de mmm ook geen succes had en t allemaal te zwaar voor haar zou worden en nu gingen ze geloof ik adopteren! ( vergeef me als ik t fout heb, want kijk t zelf nie)

Nou lady’s verder heb ik weinig nieuws!! Gister heeel lief met een 1 van mn beste vriendinnen van me zitten bellen! Zij woont helaas niet bij me in de buurt en we zien elkaar dus niet zovaak! Zo;n 10/11mnd terug ben ik met dr uit eten geweest en toen vertelde ze me dat ze graag een 2e kindje wou maar dat ze nog even afwachtte tot ze paar dingen op orde wouden hebben. Paar weken later belde ze me helemaal gelukkig op! Ze was 6wk! Maar,…ergens vond ze t ook wel lastig/moeilijk om te vertellen omdat we bij ons etentje over mijn mmm hadden gesproken! Nou ik was zooooo blij voor dr vond t juist erg lief/leuk dat ze t mij al zo snel vertelde!!! (heb wel eens vaker over haar verteld) Inmiddels is ze 33 weken!! En heeft ze prachtig mooie bolle buik! En heb ik gister hele tijd met dr zitten kletsen! Ze vind t ergens niet eerlijk dat zij al zover is en ik nog niets heb maar,… t is zo iets moois (we hebben niet voor niets hele mmm en zo;n grote wens) dat ik het ieder andere vrouw ook gun! En ik leef graag met haar mee!!! En dat heb ik dr ff verteld!! Vind t super tof! En t leuke vind ik juist dat ik een lijstje heb met een aantal baby namen die ik het leukst vind, en dat haar kleine 1 van die namen krijgt!!! :-D helemaal tegek!!! (wist ze niet hor! Hadden naam al gekozen voor ze mijn fafo’s wist) Als ik zelf geen kleintje heb die ik een naam kan geven.,….dan vind ik het geweldig dat 1 van de namen toch gedragen kan worden, en wel door de kleine van mn beste vriendin!! Ik ga over 3 of 4 weken weer bij dr op bezoek en neem dan wat moois voor de beeb mee! Kan niet wachten tot t kleintje er is!!!

19. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Sport mama @ welkom succes met zwanger worden.

Spannendetijden @ Al ongi?? zo niet vreemd van de ovu testen!!
    Ik hoop dat de onzekerheid gauw duidelijkheid brengt , dit is om gek van te worden.

De rest een knuf!!

Hier gaat het wel heb even andere dingen aan mijn hooft op moment!! update zo in mijn topic!!

20. spannendetijden

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    marnat : ik ga morgen ff je topic lezen skat! we zijn druk aan het klussen (in huis) dus heb nie echt tijd vandaag! sorry!!
    en nog niets hier maar,..ik heb wel vaker 37dagen cyclus gehad dus ik ga uit van nu weer en dus ma/di mn ongi! zo niet,..woe bellen! normaal zou ik me helemaal opvreten maar,...ik ben t wachten inmiddels gewent ;) en kan me nie meer zo druk maken! ben lekker aant klussen en zet mn gedachten/aandacht daar!

Share This Page