van IUI naar IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door dancer4fun, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Be Happy, dat zijn nog eens veel eicellen! En maandag de punctie, spannend!!!

@ Dopey, we kunnen inderdaad het beste positief proberen te zijn. Dat is één van de weinige dingen die we er zelf aan kunnen doen. Ik geloof ook in positiviteit. Niet dat je daardoor zwanger zou raken hoor, maar wel dat je sterker in je schoenen staat en meer aankan en dus beter in je vel zit en dat zou dan misschien toch ergens een positief effect kunnen hebben op zwanger worden. Volg je me nog haha :D
    Zaad wisselt hier ook heel sterk. 1e zaadtest 4 miljoen, 2e zaadtest 2,6 miljoen, 1e IUI na opwerking 1 miljoen, 2e IUI na opwerking aantallen zodanig laag dat ze niet eens genoemd werden, zaadanalyse na opwerking 10.000... gek hè!!!
    Ik heb het gevraagd aan mijn gyn of we ons daar zorgen over moesten maken, maar wisseling is heel normaal en komt bij iedereen voor. Alleen bij deze aantallen valt het veel meer op omdat er al zo weinig is.

2. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Marnat als ik even voor Dopey mag praten ;)

Hier tellen ze na een mk weer opnieuw met de IUI's dus je begint weer "leuk"bij 1.
    Elk zh heeft een ander protocol. ( ik zat dus wat dat betreft in de verkeerde)
    En IUI's worden onbeperkt vergoedt.

3. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

OW ok maar ook hier!! Waar is hier dan??

Ik ga eerst even boodschap doen.

4. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    In mijn zh ;)

Maar ik heb een meelezer, dus blijf graag wat anoniemer, sorry

5. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Wil iedereen hier heeeeeeeeeeeeeel veel succes wensen! Bij veel stellen kun je IUI'en tot je een ons weegt en lukt het met IVF wél. Hoop het voor jullie allemaal!
    Liefs,
    Botervliegje

6. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ook hier vergoeden ze IUI net zolang als de gyn vindt dat je moet IUI-en. Wij waren snel klaar met IUI, maar er stonden er 8 op de planning. Helaas door tegenvallende zaadaantallen de 2 niet eens gehaald.

7. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Klopt helemaal! Ik heb 16 IUI's gehad in etappes van 4: 4xIUI, zwanger, miskraam, weer 4x IUI, weer zwanger en weer mis, weer 4x IUI en weer zwanger en weer mis, weer 4x IUI maakt samen 16, maar niet zwanger deze keer. Na overleg met gynaecologen over op IVF. Het werd dus allemaal vergoed, en we stonden zelf ook volledig achter de IUI's. Het is dus niet zo dat het ons verplicht werd, wel geadviseerd en daar hebben we naar geluisterd. En we stonden er (en nu nog steeds) achter! Het voelt echt niet als verloren. Hopelijk gaat het nu met IVF echt lukken, ik heb er wel vertrouwen in, maar met IUI is het dus ook al gelukt. Snappie?

8. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Jawel, maar blijft het zitten??? Hoe komen die mk-en? Is er een oorzaak bij jou/jullie gevonden?
    ( dit is hoe ik denk he, maar ben soms nogal een doemdenker)

9. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Badankt voor de uitleg dopy en kabouter.

Hoop dat we het niet nodig zijn.

10. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hi lieve meiden,

Hier even een nachtelijk schrijven. Zit nog even met een theetje op de bank, zijn net terug van een verjaardag...

Be Happy: WOW! Wat een opbrengst! Daar moeten mooie eitjes bij zitten ;) ! Veel sterkte met de punctie!
    Marnat en Dopey, jullie binnenkort punctie begrijp ik? Spannend ook weer...

Hier gaat het weer. Na de grote teleurstelling van de mislukte IVF zonder cryootjes heb ik mezelf weer een beetje bij elkaar geraapt. Probeer weer positief te denken en jullie woorden hier helpen me erbij! Deze maand dus de rust maand en eigenlijk wil ik het liefst weer zsm aan de spuit ;) ! Heb donderdag as weer een afspraak in MCK om het vervolg te bespreken.
    Vragen die ik tot nu toe heb:

- Ik had erg weinig follikels de vorige keer. Waardoor kan dit komen?
    - Kan dit bijvoorbeeld te maken hebben met een lage eicelvoorraad en zo ja, kan dit onderzocht worden?
    - Is het mogelijk een ander middel dan Puregon te krijgen? Lees dat bijvoorbeeld Menopur in sommige gevallen effectiever kan zijn...
    - Als er weer zo weinig eicellen zijn is, zal ICSI dan meer kans op bevruchting geven? De vorige keer zijn er bij de IVF namelijk twee eitjes gesneuveld....
    - Indien er de volgende keer meer eitjes worden bevrucht, mogen er dan 2 worden teruggeplaatst? Immers, onderzoek in heeft aangetoond dat de kans op zwangerschap dan hoger ligt
    ( Een embryo terugplaatsing ).
    - Heb van mezelf geen goede cyclus, na welke periode wordt er een 'menstruatie opwekkend middel' voorgeschreven?

Nou, als jullie nog meer vragen weten die ik kan stellen... Let me know!

Oh ja, heb volgende week maandag een afspraak bij een accupuncturist!!! Geloof er namelijk wel in... - al weet ik dat de meningen verdeeld zijn... Maar als ik deze link mag geloven... baadt het wel.... www.bmj.com/content/336/7643/545.full?q=rss_home

Nou meiden, mijn theetje is op, duik mijn bed in!
    Dikke knuf voor allemaal en succes met alles! Ik blijf gewoon geloven gewoon dat we allemaal van dit Topic naar een zwanger-topic gaan hoor ;) !!!

xxxxxxxx

11. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hi lieve meiden,

Hier even een nachtelijk schrijven. Zit nog even met een theetje op de bank, zijn net terug van een verjaardag...

Be Happy: WOW! Wat een opbrengst! Daar moeten mooie eitjes bij zitten ;) ! Veel sterkte met de punctie!
    Marnat en Dopey, jullie binnenkort punctie begrijp ik? Spannend ook weer...

Hier gaat het weer. Na de grote teleurstelling van de mislukte IVF zonder cryootjes heb ik mezelf weer een beetje bij elkaar geraapt. Probeer weer positief te denken en jullie woorden hier helpen me erbij! Deze maand dus de rust maand en eigenlijk wil ik het liefst weer zsm aan de spuit ;) ! Heb donderdag as weer een afspraak in MCK om het vervolg te bespreken.
    Vragen die ik tot nu toe heb:

- Ik had erg weinig follikels de vorige keer. Waardoor kan dit komen?
    - Kan dit bijvoorbeeld te maken hebben met een lage eicelvoorraad en zo ja, kan dit onderzocht worden?
    - Is het mogelijk een ander middel dan Puregon te krijgen? Lees dat bijvoorbeeld Menopur in sommige gevallen effectiever kan zijn...
    - Als er weer zo weinig eicellen zijn is, zal ICSI dan meer kans op bevruchting geven? De vorige keer zijn er bij de IVF namelijk twee eitjes gesneuveld....
    - Indien er de volgende keer meer eitjes worden bevrucht, mogen er dan 2 worden teruggeplaatst? Immers, onderzoek in heeft aangetoond dat de kans op zwangerschap dan hoger ligt
    ( Een embryo terugplaatsing ).
    - Heb van mezelf geen goede cyclus, na welke periode wordt er een 'menstruatie opwekkend middel' voorgeschreven?

Nou, als jullie nog meer vragen weten die ik kan stellen... Let me know!

Oh ja, heb volgende week maandag een afspraak bij een accupuncturist!!! Geloof er namelijk wel in... - al weet ik dat de meningen verdeeld zijn... Maar als ik deze link mag geloven... baadt het wel.... www.bmj.com/content/336/7643/545.full?q=rss_home

Nou meiden, mijn theetje is op, duik mijn bed in!
    Dikke knuf voor allemaal en succes met alles! Ik blijf gewoon geloven gewoon dat we allemaal van dit Topic naar een zwanger-topic gaan hoor ;) !!!

xxxxxxxx

12. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    jij was vast al heel moe ;)

Mijn gyn zei dat de kans op een effectieve zwangerschap bij 2 tp's maar 3% meer is , maar d ekans op complicaties en mk-en ook 30% meer is. Dus ja...
    Wij gaan nu voor 1, maar wellicht een volgende keer toch ook voor 2.

En in Belgie ( gent) doen ze maar 1 tp, omdat het meer risico geeft.

Hoeveel puregon had je gespoten?

13. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Over dat direct doorgaan: je lijf schijnt de rust echt nodig te hebben. Je mag direct door de volgende maand ( ook bij cryo's), maar dan zien ze meer mk-en.

Mmm mss toch de 3e IVF in gent doen? Zal er eens over nadenken. Hoewel mijn zh weer samenwerkt met gent

14. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    juulzon: Fijn te horen dat het nu beter met je gaat. Je bent sterker dan je denkt. Kan me goed voorstellen dat je nu zoveel vragen hebt. Ik hoop dat ze je bij het volgende gesprek de antwoorden hierop kunnen geven en dat het wat meer duidelijkheid schept. Heb er niets aan toe te voegen omdat ik zelf mijn 1ste poging nog niet heb gehad.

Wij hebben wel al afgesproken dat er 2 embryo's worden teruggeplaatst. De arts kon zich er wel in vinden mede vanwege mijn leeftijd, 38. Ik weet dat er risico's aan zijn verbonden. Maar denk toch niet dat dat mij overkomt (een tweeling bedoel ik) Ik ben al blij dat er 1 blijft "plakken". En als het toch gebeurt, nou ja, dan zien we wel weer verder.

Kan acupunctuur zeker aanraden. Ben ook nu al ruim 2 maanden onderbehandeling. Bij mijn laatste iui begonnen, manlief daarna pas dus we weten nog niet hoe het de zaadkwaliteit heeft beinvloed. Ik voel me er heel erg goed bij. Wat rustiger in zijn geheel.
    We hebben nog 1 ronde om het zelf te proberen. Ben daarom nu druk met ovutesten, in de hoop dat het ons toch gaat lukken. Je weet maar nooit. Want ik zie toch wel erg op tegen al die hormomen ed. voor ivf. Ik hoop met heel mijn hart dat het misschien toch niet nodig is. (al weet ik in mijn achterhoofd beter)

Voor alle meiden die binnenkort de punctie krijgen. Heel veel sterkte en ik duim voor een goede "opbrengst".

En allen: geniet van deze mooie zonnige zondag!!

15. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Dancer: ik heb totaal geen last gehad van de hormonen.
    Echt niets. ( zelfs de pregnyl deze keer niet, normaal grote blauwe /rode plek)

En de punctie vond ik op de verdoving na ook niet pijnlijk. De verdoving was even een korte au ( zo zei ik het tenminste), net als bij de hystero. Maar ik vond het een eitje:D

16. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    Ik heb bij de laatste 3 iui 50eh puregon geprikt en natuurlijk de pregnyl. Had niet het idee dat ik er last van had. Maar nu ga ik 225eh gonal-f prikken , dat is zoveel meer als eerst, dus vandaar dat ik bang ben voor de bijwerkingen.
    Ik hoop gewoon, net als jij, er geen last van te hebben. De tijd zal het leren.

17. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Van de deca zou je opvliegers krijgen. Ik maar wachten en wachten, nou ze zijn nooit gekomen :)

18. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik dacht dat de kans op een miskraam bij een tweelingenzwangerschap juist kleiner was. Had ik laatst gelezen. Ze schijnen elkaar op de een of andere manier te ondersteunen. Alleen de kans op complicaties is wel veel groter, das wel eng. Toch willen wij ook kiezen voor 2 per tp.

19. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    #179 Marnat, 17 okt 2010
    Laatst bewerkt: 17 okt 2010
    Juulzon@ Fijn dat het weer beter met je gaat meis, idd positief blijven hoe moeilijk ook.
    Nee ik heb nog geen punctie hoor , eerst dinsdag 19 oktober heen om te kijken hoe de eitjes zijn gegroeid!! zijn ze groot genoeg ja dan wel snel de punctie .Het ging nu al goed maar we wachten wel af moet er om 10 uur zijn. Voel geen gekke dingen geen pijn of zo.

Kabouter@ Wees blij dat je geen last van de decapeptyl hebt !
    Deze keer heb ik er wel veel last van zweten overdag en s nachts , moe en emo.

20. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hoi hoi,

Ik had wel last van de deca, was veel onstabieler. Spoot 150 eh Puregon, later 175. Maar mijn obrengst was echt laag: slechts 5 follikels. Vandaar die vragen van mij.
    Heb as donderdag dus gesprek over voortgang en volgende wk maandag intake accupunctuur, heb er een heel goed gevoel bij.
    EN kaboutertje, weet ook wel dat mijn lichaam rust nodig heeft.Die neem ik ook wel, lekker uitslapen, weer wat meer sporten. En heb geen idee wat mijn lichaam zelf doet deze maand. Kan me jouw hoop goed voorstellen Dancer! Wie weet, door de accupunctuur... ;) !
    Marnat, hoop op een goede echo voor je de 19e!!!

Meiden, sterkte allemaal en veel positieve energie!

xxxxxxxxxxxx

Deel Deze Pagina