van IUI naar IVF

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by dancer4fun, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

Jun 16, 2009
    2,218
    419
    83
    Hallo meiden,

Vandaag is definitief mn 6e en laatste IUI mislukt... we gaan nu dus voor IVF!
    Pff vind het erg spannend allemaal...
    Ben erg benieuwt wanneer ze zouden kunnen beginnen!
    Ik ga in behandeling bij UMC Nijmegen, iemand ervaring met die ziekenhuis?

As maadag heb ik eerst nog gesprek met mn gyn voor een doorverwijzing.. daarna geloof ik infoavond/bloedonderzoeken/intake?
    Hoe is dat bij jullie gegaan?

Liefs Lara

2. liefprinsesje

liefprinsesje Actief lid

Oct 19, 2010
    239
    0
    0
    oeps in verkeerd topic gezet...

3. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

Jun 16, 2009
    2,218
    419
    83
    Wie?

4. liefprinsesje

liefprinsesje Actief lid

Oct 19, 2010
    239
    0
    0
    ik had een berichtje hier neergezet, die voor een ander topic bedoeld was..vandaar!
    Spannend larax..na ons gesprek op de wachtlijst gezet en daarna met de pil beginnen en daarna met de rest van de mikmak....veel sterkte!!!

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Nataly, wat je zelf al zegt, nu gewoon even positief denken. Het is al zoveel beter dan de vorige keer! En ze gaan gewoon groeien hoor, komt goed!

6. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    @nataly: succes en natuurlijk gaat er wat groeien bij je. Hopelijk gewoon alle 6 natuurlijk. Maar is al meer dan geen van de vorige keer.

@laraxx: balen dat de iui mislukt is. Hopen op ivf.
    Heb geen ervaring met dat ziekenhuis. Hier op intake geweest wat ik weinig zinvol vond. Daarna afspraken gepland voor bloed prikken en echo. Weer terug om dat te bespreken en toen nog een info-avond.
    Afspraken vielen net verkeerd voor cyclus, dus moest wel even wachten voordat ik kon beginnen. En toen ik mocht beginnen nog een maand gewacht omdat ik net te laat ongi was geworden ivm feestdagenstop.
    Maar de tijd hoelang alles duurt verschilt per ziekenhuis en is ook afhankelijk of je al bekend bent in het ziekenhuis.

7. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Zonnetje, wat goed zeg, nieuwe tp in eigen cyclus.
    Voelt t goed aan voor jou, of heb jij ook je twijfels?
    Misschien lopen we dan bijna gelijk als jij over 2 weken tp heb.
    Geselli!
    Nathaly, wat goed zeg 6!
    Wow, mag je wel blij mee zijn of niet dan?
    Succes maandag met de Menopur, ik heb er geen ervaringen mee.
    Laraxx, jammer genoeg welkom meid!
    Ken je nog van het IUI topic.
    Bij mij is het allemaal iets anders gegaan omdat ik IVM ga doen, maar in grote lijnen zal t wel hetzelfde gaan denk ik.
    Info avond heb ik geen ervaring mee, ik had een evaluatiegesprek met mijn gyn.
    En bloedonderzoeken zal je denk ik vlak voor de IVF-ICSI moeten doen, om hep A-B en Soa’s uit te sluiten.
    Bij de intake zullen ze je denk ik gaan vertellen welke medicijnen je gaat gebruiken, waarvoor deze dienen, en hoe vaak je ze moet gebruiken.
    Misschien krijg je dan ook de receptjes mee.
    Zullen de punctie en lab werk uitleggen, en boekjes en foldertjes meekrijgen over de behandeling.
    Helaas heb ik geen ervaring met Nijmegen.
    Hoe sta jij tegenover IVF-ICSI?
    Eng, spannend, nieuw, vreemd, zin in??

Hier:
    Weinig nieuws. ;)
    Morgen (dacht ik) de laatste 2 tabletjes Provera, en dan afwachten tot de ongi komt.
    Sinds gisteren puilen mijn borsten uit mijn bh. :$ :$
    Heb al D, maar ik denk dat ik nu ZEKER wel een DD heb.
    DAMN wat zijn ze groot, en wat doen ze zeer.
    Zonder BH doen ze zelfs pijn aan de zijkant.
    Maar goed, dat is na de ongi weer weg, dus het is me niet vreemd.
    Dikke knuffel voor jullie allemaal!

8. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    #1808 zonnetje1980, Mar 4, 2011
    Last edited: Mar 4, 2011
    Hier was de intake meer even hoe het in zijn werk gaat en alle afspraken maken. Bij het vervolggesprek kreeg ik pas recepten mee en hoeveel en wanneer ik alles moest spuiten.
    En bij de intake, vervolgafspraak en info-avond is uitgelegd hoe de cyclus in elkaar zit en hoe het werkt.

@brabbel: ik denk dat we redelijk gelijk gaan oplopen als het meezit. Hoewel ik denk wat later ben dan bij jouw. Verwacht namelijk pas rond 14 maart mijn ongi en heb pas rond dag 18 mijn ei. Maar we zien het wel.

En mijn gevoel was vorige maand heel goed ten opzichte van maart/ april. En nu even geen gevoel meer erbij.
    Durf ook niet meer zo goed te hopen, maar weet zeker dat ik zwanger ga worden en hopelijk dus al de volgende poging. Ga ook dit jaar weer op voor het kerstkindje.

Hier vandaag een lekker luierdagje. Was echt beetje op afgelopen dagen. Heb 6 dagen gewerkt (waarvan 1x maar 4uur) en gisteren weer een heftig overleg gehad. Elke paar maanden is er bij ons discussie over het oplossen van open diensten in het weekend. Of we zelf moeten schuiven of dat we inval vragen. De een vind dat we het zelf moeten doen en dan een andere dag eerder naar huis moeten (zodat je dus meer dagen werkt maar korter) en het andere deel vind dat we gewoon eerst kunnen kijken of een invalkracht het wil doen.

Door de hele mmm ben ik al zoveel weekenden kwijt aan ziekenhuizen enz. En wil ook weleens wat leuks doen. Helaas snappen sommige mensen niet wat voor invloed dit op je prive-leven heeft. Maar ach, gelukkig was onze coach er ook bij en heeft advies gegeven. Maar ach, komt vast nog vaak terug.

Maar helaas kost het allemaal zoveel energie. En de een maakt zich veel te druk over dingen en de ander denkt veel te makkelijk over dingen.

Maar de oplossing is dat ieder voor zich moet bekijken wat hij aankan en dat we gewoon inval kunnen inzetten. En als iemand graag wat wil schuiven is het ook goed. En zolang de directeur niet aangeeft dat we te weinig geld in het laatje brengen is het prima.

9. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Hee Zonnetje!
    Jij rond 14 maart ongi en rond dag 18 mijn ei??
    Ik vewacht 8 maart ongi, en dan rond 14 Maart punctie.
    Dus als ik punctie heb dan zal jij net ongi zijn.

Over gevoelens:
    Ik heb nooit echt een voorgevoel gehad.
    Wel de ene maand meer posi dan de andere.
    Maar de posi maanden waren vaak de grootste missers. :)
    Dus hier sta ik neutraal in de MMM tegenwoordig, merk ook dat dat soms moeilijk is.
    Maar ik verheug me nergens meer op....

Ik ben vandaag ook vrij, ben lekker aan het lummelen in mijn huispak, beetje zpen, fotoboeken afmaken, niks nuttigs eigenlijk.....
    Lekker toch, moet ook kunnen vind ik.

En werk overleg is lastig idd.
    Sommige mensen zullen ook (gelukkig) nooit snappen wat we doormaken.
    Maar er is wel een verschil tussen nonchalant reageren, en proberen te snappen.
    Merk ik ook wel met 1 collega van mij,iedereen op mijn werk vraagt erna, behalve zij.
    Die krijgt dus ook niks te horen als ik ben geweest.
    Jullie coach snapt t wel allemaal van de MMM, en helpt ie daar ook mee??

10. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    De coach die ik nu heb, heb ik het gisteren maar even verteld. Die wist het nog niet. Heb haar pas 3x gezien sinds september. Waarvan deze week 2 keer.
    Wij regelen alles onderling met collega's en af en toe komt de coach langs als we haar uitnodigen. Ze is coach van een vrij groot gebied.
    Dus geen idee of ze het snapt, maar begreep dat ze het ook wel in de familie had meegemaakt met behandelingen.

Maar ik moet het dus doen met mijn collega's over het algemeen. Ze vragen wel hoe het is hoor, maar heb er dus 1 die het vervelend vind dat ik er vaak niet ben.

Vorig jaar had ik me een keer ingepland dat ik ineens door de mm niet kon werken, toen was ook alles in rep en roer. En als ik me dus maar niet extra inplan, omdat ik niks kan garanderen is het bij die persoon ook niet goed.

Zolang ik niet teveel problemen heb met de rest laat ik het zo.
    Wil kijken of ik rond de volgende tp nog wat vrij kan krijgen, heb nog heel veel dagen namelijk die ik op moet maken.

Bij jouw gaat het ook wat sneller met een punctie. Hier had ik vorige maand ook pas op dag 18 een punctie. Dat is het voordeel van ivm, gaat allemaal wat sneller.

Ik heb vaker voorgevoelens, maar ze kloppen niet altijd. Soms ook maar goed ook hoor.
    En ik durf dus niet meer zo goed te hopen, uit zelfbescherming.

Inderdaad beetje rondhangen op zp. Wat boodschappen gedaan en ga nog een was aanzetten. En ben heerlijk een romannetje aan het lezen.
    Maar merk wel dat ik weer beetje energie krijg, wat is dus afgelopen dagen echt kwijt was. Maar ach, als het af en toe een weekje is wat druk is.
    Ben nu gewoon lekker 3 dagen vrij en heb weinig afspraken staan.

11. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Hallo!???????? :(

12. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Het is hier heel rustig, maar zijn ook niet zoveel dames meer die bezig zijn van dit topic.

Hier verder weinig te melden eigenlijk. Moet nog even wachten op mijn ongi en dat duurt nog een weekje.

13. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Tja hier ook aan het wachten.
    Had m eigenlijk vandaag al verwacht.
    Merk echt dat t klem zit, en niet door wilt zetten.
    Al 2 dagen rechts onderin bij mn eierstokken een drukkend, en beklemmend gevoel.

Wachten wachten en nog meer wachten..........

14. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dat is vervelend als je het gevoel hebt dat het er wel zit maar dat het niet door wil komen.

Een cyste kan helaas wel je cyclus in de war schoppen en dus ervoor zorgen dat je later ongi wordt helaas.

Succes met wachten. Hier moet ik nog een week wachten denk ik, dus maak me nog geen zorgen. Gelukkig nog weinig klachten. Heb soms een week lang krampen in buik en last van rug.
    Kan ook zijn dat ik het later krijg, want de maand voor de punctie had ik ook een cyclus van 5 weken. Hoop dat het nu gewoon weer 31 dagen is.

15. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oh, dat wachten meiden. Het blijft een hele vervelende tijd. Wachten na een behandeling, maar zeker het wachten tussen behandelingen in zijn best zwaar. Terwijl je dan (spreek uit eigen ervaring eigenlijk) wel even lekker niks hoeft te plannen, afspraken hoeft te verzetten of afbellen en niet met hormonen bezig hoeft te zijn.
    Ik weet dat het niet veel help en dat iedereen hier dat wel weet; maar uiteindelijk zal het het wachten waard zijn geweest!!!

16. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dat houd ik ook wel voor ogen hoor. Maar soms duurt het wachten zo lang. Hoewel even geen ziekenhuisafspraken en hormonen enz ook wel fijn is. Gelukkig is de tp in eigen cyclus en hoef ik dan niet zo heel vaak naar het ziekenhuis toe. Maar is toch wel regelen met je werk.

Maar heb 2 weken vrij gepland, zodat ik me dit keer niet ziek hoef te melden. Heb nog een hoop dagen staan die ik anders toch niet opmaak. Eerste gedeelte zou ik gewoon lekker vrij zijn en 2e gedeelte kan ik rustig aan doe na de tp mocht mijn cyclus meewerken.
    Krijg hier en daar soms toch scheve gezichten dat ik er zo vaak niet ben. Alsof ik er wat aan kan doen. Dus nu maar vrij gepland en ik wil proberen of ik het voor collega's en familie een beetje kan verzwijgen deze ronde.
    Zodat ik gewoon lekker rust heb voor mezelf dit keer. Vorige keer was heel lief bedoelt, iedereen leefde mee (eerst poging van een nieuw traject) maar aan de andere kant voel ik me dan ook verplicht iedereen op de hoogte te houden. Of vragen mensen continu hoe het gaat.

17. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

May 31, 2010
    2,823
    0
    0
    Vindt het heerlijk om met vriendlief samen te zijn
    Groningen
    Hey meiden,

Ben 3 maart ongie geworden.

Cyclus van 29 dagen.

Als ik reken valt mijn NOD op de dag van mijn IVF intake:p

Hoe is het met iedereen hier ??? :)

18. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Balen van je ongi. En bij de intake bij ons deden ze verder weinig. Was vooral wat info geven en afspraken maken.

19. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Waar is iedereen heen?
    Begint hier ook al uit elkaar te vallen zo te zien.......
    Echt jammer!

Ik heb een update in mn topic.
    We zijn in ieder geval weer van start!

Dikke knuffel voor jullie allemaal!!!!

20. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Een deel is zwanger van de dames, kaboutertje heeft afstand genomen en vele hebben hun eigen topic waar veel geschreven wordt.

Vraag me ook af hoe het met spannende tijden is. Die is even van de aardbodem verdwenen lijkt het,

Denk dat dat de rede is. Is inderdaad jammer dat het hier zo rustig is

Zal dit weekend je topic weer even lezen brabbel. Succes in ieder geval

Share This Page