van IUI naar IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door dancer4fun, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Denk idd dat dat de reden is.
    Vertel eens hoe t met jou is.

2. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Bij mij is het druk, druk en druk. En moe van vele afspraken.
    Sinds gisteren weer een jaartje ouder (al 31).
    Zit er wat betreft energie een beetje doorheen op dit moment. Ook mede door stress van mijn werk. Dat blijft rommelen.
    Maar over 3 weken heb ik lekker weekje vrij. En mocht ik echt in de problemen komen ga ik me toch maar ziek melden.

En ik zit te wachten op mijn ongi. Verwacht het ergens deze dagen. Ruggetje voel ik af en toe al.

Voor jouw is het nu ook weer begonnen en spannend. Hopelijk zijn de cystes weg bij je en kan je gewoon starten.

3. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Sorry meiden heb ook een tijdje niets meer laten horen!

Ik ben heb inmiddels een gesprek gehad met mn gyn en een aanmeldformulier meegekregen voor IVF...
    Ben vorige week maandag bij hem geweest en hij zou een verwijsbrief opsturen naar me die ik dan samen moet opsturen naar UMC Nijmegen.
    heb de brief nog niet binnen.... pff t wachten begint dus nu al!!!
    Wil zsm aan de gang! ;)

4. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @laraxx: zou nog een keer bellen over de brief. Wie weet is hij helemaal niet opgestuurd.
    En het is inderdaad veel wachten helaas in de mmm.

Hoe is het eigenlijk met dancer ondertussen. Laatste keer lag ze in het ziekenhuis.

Hier zit ik op ongi te wachten. Had deze al gisteren of vandaag verwacht. Maar de ronde voor de icsi had ik ook ineens een cyclus van 5 weken. Alleen wordt mijn eigen planning nu een beetje door elkaar gegooid. Had namelijk vrij gevraagd, zodat ik het tijdens de tp rustig zou hebben. Maar als het zo door gaat komt die vakantie niet goed uit.

5. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Joehoe, ik heb 3 follikels, 2 tussen de 18 en 20mm en 1 was al 25mm :$ dus de punctie gaat door!!!!!!!! Straks om 12.30 bellen met DD wanneer en hoe laat ik de pregnyl moet zetten en wanneer de punctie zal zijn, ik denk op vrijdag!!!!!! Hopelijk springt dat ei van 25mm niet voor vrijdag.

Nu maar hopen dat de eitjes een goede kwaliteit hebben, dat het zaad van mijn mannetje heel goed is, dat de eitjes bevrucht worden, dat de emmy's als die er zijn zich goed delen, en dat er een terugplaatsing zal zijn.

Pfffff,wat een onzekerheden allemaal nog, er komen nog heel wat spannende momenten aan. Maar goed, de eerste horde is genomen, ik krijg een punctie.

Lang leve de Menopur.

Veel liefs
    Nataly

6. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Zonnetje, ik heb gister maar eens gebeld en wat blijkt....
    De brief is rechtstreeks naar t ziekenhuis verstuurd!!:$
    zucht... die was niet afgesproken..
    Stuur dus mn inschrijfforumulier los op, daarna moet ik bellen om te zeggen dat het bijelkaar hoort.... (voor het geval dat zij weer ergens op gaan wachten wat allang binnen is)
    Tis wat, je moet overal achteraan!

OOoh vervelend dat dalijk je planning in de soep loopt....
    misschien wordt je wel helemaal niet ongi ;)

Nataly, fijn zeg 3 follikels!! Hopelijk gaat de punctie vrijdag door!!!
    Duim voor je....

7. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Zal ik me waar weer eens melden dan...?
    Na de vakantie en alle toestanden, zit ik weer op een ander wachtbankje: tot ik weer ongie word, tot we verder mogen met IVF 3.
    Ben ook erg benieuwd naar SPannende Tijden.

Zonnetje, zou er nog een wonder mogelijk zijn...? Wanneer durf je anders een testje te wagen? Of is die kans gewoon verwaarloosbaar? En snap helemaal wat je bedoelt met dat plannen... Blijft lastig als je afhankelijk bent van je eigen onvoorspelbare hormonen... Succes...

Nataly: super dat de punctie doorgaat! Bij mij had de menopur voor goede kwaliteit emmy's gezorgd, dus hoop ook echt dat dat bij jou zo gaat zijn! Enne, bij de TP even tegen je emmy's zeggen dat ze niet gaan zwemmen naar een plek buiten de baarmoeder ;).

Laraxx, ja, kan me voorstellen dat je zsm wil beginnen. Know the feeling! Hopelijk gauw post en anders even bellen!!!

Brabbel, had jou op je eigen topic al even een knuff gegeven! Bij deze nog een!!!

Hier: weinig te melden. Moet sowieso wachten tot 20 april en heb woe over een week weer bloedcontrole of het HCG van de BBZ al helemaal uit mijn lijf is. hoop van wel en hoop dat mijn lichaam weer iets van een cyclus wil oppakken... Merk verder dat ik nog erg slecht slaap, word veel wakker 's nachts.

Liefs en succes allemaal!!

xxx

8. sportmama

sportmama Actief lid

7 mrt 2010
    432
    0
    0
    administratief
    Gelderland
    Hallo dames,

Ik heb ook een tijdje niet meer geschreven hier en zal weer eens vaker gaan meekletsen!

@laraxx, wachten, wachten, wachten het hoort er allemaal bij hè? Maarrr, het gaat binnenkort voor je beginnen! Ik ben benieuwd wanneer je erheen kan.
    @zonnetje, irri is dat hè, als je wacht op je ongi en hij later komt als anders..
    @Nataly, wauw, superscore! Ik ben benieuwd wanneer de punctie is.
    @juulzon, ik ken je verhaal over je bbz een klein beetje... Ik hoop dat je lijf gauw weer in de normale cyclus komt en wil je onwijs veel succes wensen voor de komende tijd!

En hier gaat het eigenlijk wel goed! De deca doet hopelijk zijn werk aangezien ik geen bijwerkingen heb (fijn!) en ik ben vandaag ongi geworden. Over exact een week naar het zh voor een echo en hopelijk mag ik dan starten met de stimulatie dmv. puregon injecties.
    tot later!

9. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Nataly, wat een goed nieuws. Is wel een kleine felicitatie waard toch (zeker gezien je geschiedenis/eicelreserve)?!!!

Sportmama, fijn dat je geen bijwerkingen hebt van de deca! Op naar een mooie groei van je eitjes!

10. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hoi hoi,

Sportmama, wat goed dat je geen last hebt van de deca. Ik werd er helemaal gek van: had sombere emo-buien en koppijn! Ben blij dat ik de deca niet meer hoef te gebruiken bij de volgende IVF!!! Echt fijn dat je geen bijwerkingen hebt. Enne, sport je trouwens nog steeds veel? Welke sporten doe je?

Trusten allemaal!!!

xxx

11. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @juulzon: dat wonder is bij ons verwaarloosbaar. Door de anti-stoffen in het zaad is het zo goed als niet beweegelijk. Alles plakt aan elkaar en daardoor zwemmen ze dus niet meer. Bij de iui en icsi hebben we het ook in speciale vloeistof op moeten vangen. Dus een wonder is verwaarloosbaar en daar geloof daar ondertussen niet meer in.

Maar het wachten is afgelopen hoor, gisteren ongi geworden en goed ook zeg.
    Had anders tot weekend gewacht met testen, zit vaker aan de 5 weken. De cyclus voor de behandeling ook.
    Jij nog even wachten dus. Gelukkig heb je 5 pogingen vergoed en heb je nog wat kansen. En hopelijk gaat de tijd een beetje snel voor je.

@nataly: voor jouw doen is het al een mooi resultaat. Hopelijk komt er minimaal 1 emmy uit en is het meteen raak. Succes en ik herken de onzekerheid maar al te goed hoor. Bij mij was het uiteindelijk niet nodig, maar snap het maar al te goed bij jouw.

@zeehondje; bij jouw alles goed, gaat alweer hard.

@sportmama; kom je ook in het andere topic tegen. Fijn dat je geen last hebt van de deca. Hier vooral last van hoofdpijn. Gelukkig nu geen deca voor mij. Hoewel ik op de pregnyl al genoeg last ga krijgen.

@brabbel: had ook al in jouw topic gereageerd, maar dikke knuffel voor je.

@laraxx: fijn hoor dat ze het zo hebben gedaan. Hopelijk komt het allemaal goed en kan je snel beginnen.
    Hier had ik toen vooral moeite om de dossiers bij elkaar te krijgen. De gyn stuurde het zo op, maar de uroloog dus niet (zelfde ziekenhuis). Heb bijna moeten smeken om het dossier van ons. Was niet gebruikelijk. Maar na een telefoontje aan de afdeling gyn en de nodige discussie kreeg ik een kopie van wat ik nodig had.

Ego; nou bij mij is de poging van een tp dus van start. Flink ongi geworden gisteren. En met flinke krampen. Heb het erger dan normaal helaas.
    Meteen gebeld met ziekenhuis voor echo af te spreken. Zou op dag 12 moeten, maar dat is op een zondag dat ik moet werken. Gezien ik mijn ei altijd pas op zijn vroegst op dag 17 heb en soms later gevraagd of ik op dag 13 mag.
    Zodat ik niet mijn collega's hoef te vragen om die zondag in te vallen (vind ik best vervelend voor de zondag).
    Was een nieuwe dame en die zou het navragen. Was geen probleem. Als ik maar wel op dag 10 begin met ovu-testen. Voor het geval het ineens wel eerder is.
    Mocht ook nog op dag 14, maar dat was wel op eigen risico. Maar dat hoefde niet, want dag 14 was voor mij weer minder handig.

Dus planning loopt nog niet helemaal in de soep. Mits mijn ei dus gewoon rond dag 18 is.
    Dus vandaag even ovu-testen gaan regelen en de pregnyl.

12. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hee meiden, denk dat we deze beter dicht kunnen gooien, en allemaal naar IVF-ICSI deel 3 kunnen schrijven of niet?
    Dit topic is toch bijna dood-gebloed, en in t andere topic kletsen meer meiden mee.

Ideetje?

13. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dat kan ook. Zal eens op zoek gaan naar dat topic.

14. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Zonnetje, wat een goed nieuws dat je cryo-tp-cyclus is begonnen!!!

15. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Zonnetje@ Oeps lees nu pas dat je 28 maart weer een echo hebt !!
    Ow ben niet wakker sorry, krijg je dan ook een tp?
    Dat is trouwens een top datum want de dag er voor ben ik jarig , # ik straal posie naar je toe#

16. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    hoi lieverds,
    ik zag (doordat ik af en toe wel meelees) dat jullie benieuwd zijn/waren hoe t met me gaat!
    om een lang verhaal kort te houden, gaat t wel lekker!
    ik moest wachten op mn ongi voor tp en werd pas na 48dagen ongesteld! en had/heb even voor onszelf nodig! ik ben inmiddels dus weer bezig met progynova en het meten van t bms! en net als vorige ronde groeide t goed tot dag 14 en bleef ik toen weer hangen dus zit nu op dubbele dosis en moet dinsdag weer! als het goed is is het dan dik genoeg en mogen we zaterdag voor de tp!!! dus gaat eindelijk weer de goede kant op!
    ik kom gauw weer terug skatten maar lees op het moment voornamelijk af en toe (1x in de week) met jullie mee!!!
    tot gauw en allemaal heeeeel veel succes en heeeeeeeeeeeele dikke knuffel en kus van mij!!

17. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Spannendetijden@ Lieverd neem de tijd die je nodig bent ! dikke knuf en ik duim voor je dat zaterdag een tp gaat plaats vinden.
    Dat is een mooi datum dag voor mijn verjaardag dus bij deze stuur ik veel liefde kracht en positief ie tijd naar jullie toe.

Denk aan je meis kop op he !

18. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @spannendetijden: neem de tijd die je nodig hebt. En hopelijk groeit je bms nog mooi en krijg je aankomend weekend een tp.

@marnat; ik heb de 28ste alleen een echo. Doe deze cyclus wel een tp, maar zit dan pas op dag 13. En heb van mezelf meestal pas rond dag 18 een eisprong. Dus verwacht ergens begin april mijn ei en dan een paar dagen later de tp.

Is je zus al bevallen?

19. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    thanx lieverds!!!!
    bms was vanmorgen goed gegroeid en ik hoor vanmiddag wanneer we mogen!! ik hoop zooooo op zaterdag!!!
    xxx

20. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    succes spannende tijden en hopelijk wordt het zaterdag voor je.

Deel Deze Pagina