Hi, Heb een vraagje. Moet ik steeds op diezelfde plek gaan spuiten zoals bijvoorbeeld deca op de links en menopur op de rechts? Afwisseling mag dat ook? Als je voor afwisseling kiest, heeft het wel effect op je eiblaasjes qua kwaliteit / de groei?
Tijdens mijn prikinstructie werd verteld dat ik het beste in een straal van 10 cm om mijn navel kon prikken, het maakte niet uit waar. Ik prikte altijd rechts, links wou niet zo goed.
Ik prikte overal in mn buik. Eerst liet ik ook die 10 cm rond mn navel vrij, maar uiteindelijk zat ik zo vol na drie volle pogingen dat ik ook daar uiteindelijk prikte en zelfs nog ben over gegaan naar mn bovenbeen. Kan gewoon. Zolang de vloeistof maar in je lijf komt.
Mag ik misschien inhaken op deze vraag? Bij de prikles, hebben jullie toen je partner meegenomen? Ik heb de les maandag, maar ze hebben niks gezegd over mijn vriend..
Bij ons zeiden ze dat we gonal-f en deca moesten omwisselen, dus ene dag gonal-f links en deca rechts en de volgende dag andersom. @Eef92 je vriend is welkom bij prikinstructie.
Lijkt me dat je vriend mee mag hoor. Wel goed dat hij ook ziet hoe het moet lijkt me. Jullie doen dit samen hoor, lijkt me niet dat ze daar moeilijk over doen.
Mijn man "moet" gewoon mee! Uhmm okee, dat wij menopur en deca voor het zekerheid gewoon moeten omwisselen omdat het beter wordt? Ik wil gewoon dat mijn eitjes goed bruikbaar worden straks.
Je mag ze omwisselen hoor dat maakt niet uit. Ik heb net mijn tweede ivf achter de rug en zit nu in de wachtweken. Ik heb dus ook altijd de fostimon en deca omgewisseld en afgelopen keer zelfs vaker de fostimon links omdat daar de follikels minder mee groeide en ik dacht dat dat ze wat zou helpen haha. Gewoon doen waar je zelf een goed gevoel bij hebt. Het gaat er om dat de vloeistof binnen komt en maakt niet uit aan welke kant van de navel, je kunt immers ook in je bovenbeen spuiten en dan komt het ook goed. En ja ik zou je man echt meenemen. Je krijgt best wat informatie ineens dus is fijn als hij er bij is dat je elkaar wat kunt helpen als je daadwerkelijk gaat spuiten. Buiten dat doe je het samen en je hebt de steun van je man hard nodig aangezien de hormonen het nodige met je lichaam doen.......Heel veel succes!!
Beetje off topic, maar hebben de hormonen echt veel invloed op je? Hoor er tot nu toe wisselende verhalen over. Voor de prikken ben ik niet zo bang, wel dat ik (nog meer) een heks wordt . Maken jullie je daar ook zorgen om dames die nog moeten starten ? Ik begin in maart met gonal f en daarna pregnyl.
Je hoort wisselende verhalen omdat het bij iedereen anders is. Sommige hebben nergens last van, of alleen lichamelijk, sommige krijgen echt een heel kort lontje.. Je zal dus toch moeten wachten om te zien wat het doet Het zal je hoe dan ook niet stoppen om het te doen toch? Dus proberen voor nu los te laten... On-topic; ik denk dat het voor de werking totaal niet uit maakt waar je prikt, maar kan me voorstellen dat het voor de huid prettiger kan zijn. Als je huid bv gevoelig is voor 1 van de 2 kan je beter verdelen dan 1 kant "vol" hebben met het ene. Ik had bijvoorbeeld helemaal in het begin van de eerste iui rode plekjes waar ik gonal-f had gespoten, denk dat t beter is om dat verdeeld te hebben. (later had ik dat niet meer trouwens)
Ik prikte overal omdat ik snel blauwe plekken krijg. Altijd in de straal onder mn navel links naar rechts. Daar zaten de meeste "vetjes" vond ik fijner om in te prikken.
Hallo hier weer. Ik ben bang dat ik menopur niet helemaal goed heb gezet moet wel zeggen ik moest het zelf zetten omdat manlief aan het werken is. Maar menopur heb ik met dwars wel in mijn onderbuik aan die links van de richting navel (maar dan wel een beetje verderop onder mijn buik/navel) gespoten en kreeg een beetje brultje ervan dus ik vroeg me af of ik wel goed heb gedaan?
Hoi! Ik heb ook menopur gespoten en regelmatig een bultje onder de prikplek gehad. Als ik geprikt heb dat wrijf ik gelijk over de prikplek en dan is het weg. Dat is de vloeistof die daar zit, maar kan volgens mij geen kwaad.