niet slapen in de kinderwagen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Laure80, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Ons oudste zoontje sliep nooit in de kinderwagen. Had altijd het idee dat hij daarin echt een uitzondering was want zag andere ouders gezellig met de kinderwagen wandelen (of winkelen) met daarin een slapende baby. Hoor ook van de meesten dat hun kind snel in slaap valt zo gauw ze aan het wandelen zijn.

Nu is 3 maand geleden ons 2e zoontje geboren en met hem hebben we precies hetzelfde weer. De eerste weken sliep hij wel in de kinderwagen (maar doordat hij te vroeg geboren is was hij de eerste weken ook nauwelijks wakker).
    Nu hij meer wakker is wil hij niet meer slapen in de kinderwagen (gecorrigeerde leeftijd nu 7 weken). Eerst gaat hij lange tijd rondkijken en als hij dan moe wordt begint hij hard te huilen.
    Ook in de maxicosi zal hij niet zo snel in slaap vallen.

Zijn er veel meer kinderen die niet in de kinderwagen willen slapen, of horen mijn kinderen bij de uitzonderingen?

2. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.050
    2.553
    113
    Limburg
    Als hij wil, dan kan hij het ook wel hoor, maar mijn zoontje is ook best veel wakker in de wagen.
    Hij heeft een poosje gehad dat hij wel veel sliep in de wagen, maar de eerste weken en de laatste tijd is hij juist weer veel wakker.
    Maar dat komt denk ik nu ook omdat ik wat dingetjes er aan heb hangen en hij vaak een speeltje mee heeft.
    Maar als hij echt moe is valt hij ook wel als een blok in slaap.

3. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Mijn zoontje sliep ook nooit in de kinderwagenbak, maar wel in de maxicosi. Vanwege zijn verborgen reflux vond hij dat een fijnere houding.
    Wij hebben de bak dus bijna niet gebruikt....(vond mn moeder zo zonde want die heeft de kinderwagen betaald ;) )

Misschien dat je toch de MC nog eens kunt gebruiken?

Nu slaapt hij nouwelijks meer, maar we hebben de bugaboo omgebouwd tot buggy en hij kijkt nu graag om zich heen. Alleen als hij erg moe is, of jengelig, zet ik meteen de MC erop en slaapt hij heerlijk.

4. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Tot +/- 4 weken heeft mijn dochter in de kinderwagen geslapen (ze sliep overdag beneden in de kinderwagen), van de een op de andere dag was het klaar en wilde ze niet meer. Zonder problemen sliep ze overdag verder in haar bedje, maar in de kinderwagen heeft ze nooit meer een oog dicht gedaan...
    In de maxicosi wel trouwens, gelukkig :)

5. Herrie28

Herrie28 Lid

11 feb 2012
    60
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ons meisje heeft ook erg weinig geslapen in de bak tijdens het wandelen, kijkt dan veel rond. Ook in de mc in de auto slaapt ze niet zoveel, tenzij ze heel erg moe is. In de box valt ze ook niet in slaap.
    Ze slaapt super in haar eigen bedje, als het stil en rustig is. Op bijv een feestje en het is rumoerig, slaapt ze pas in de kinderwagen als ze in een stille ruimte wordt gezet..
    Ach ze is gewoon een wakker meisje en heeft tijdens slapen behoefte aan rust.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier ook hoor, oudste wilde nooit in de wagenbak, altijd drama (maar die had ook reflux dus dan is plat liggen sowieso niet fijn). En de jongste zelfde verhaal, wil best even in de wagen maar zodra ze moe is gaat ze brullen. De jongste is wat dat betreft nog een tikje erger dan de oudste want die slaapt ook in de maxi cosi moeizaam en zelfs in de draagzak gaat ze eerst protesteren voor ze in slaap valt. Ach...ik heb gewoon alerte wakkere kindjes :) . Vanaf het moment dat mijn oudste in de wandelwageninzet kon en kon rondkijken was het geen enkel probleem meer, dus dat zal bij de jongste ook wel zo gaan. Voor nu gebruik ik gewoon de draagzak als we weggaan. De kinderwagenbak is bij ons nog als nieuw ;)

7. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Hier ook een kindje wat niet snel slaapt in de kinderwagen. Dus ik plan uitstapjes altijd buiten haar slaaptijden.
    Moet wel zeggen dat het de laatste tijd beter gaat, laatst was ik iets te laat op weg naar huis. Was eigenlijk al slaaptijd en opeens zonder huilen vooraf dacht wat zit ze toch stil. In slaap gevallen! En ook nog eens zonder problemen over kunnen leggen in bed. Dat was voorheen ook niet te doen, ze werd dan vaak weer wakker en wilde niet verder slapen.
    Ga nu in juli voor het eerst proberen een hele dag op pad te gaan. Een dagje uit. Ben benieuwd hoe dat gaat. Zal ze toch moeten slapen in de wagen. Ach als het niet lukt rijden we weer naar huis!

Deel Deze Pagina