hallo wij houden in de zomer een bbq voor 18 volwassenen en 4 kids die 1 bord eten en meer niet. nu hebben wij dus nog nooit een bbq gegeven, en je ziet wel eens in de zomer van die BBQ pakketten in de supermarkt maar ff paar vraagjes: -veel verschillend vlees in 1 pakket? -voor hoeveel personen is 1 pakket? -hoe duur is ongeveer 1 pakket?
persoonlijk zou ik nooit een pakket kopen maar gewoon zelf samen stellen Ik zou voor 19 personen vlees pakken, ligt er een beetje aan wat je wil uitgeven maar je zou ook simpel hamburgers erop kunnen doen... wat wij meestal doen; *bief van de liddl uit de vriezer {4stuks voor E4.50 geloof ik} *grilworstjes {ook van de lidll vacuum verpakt zijn deze mjummie} {geloof 3 euro voor 5??} *spek {500 gram, ongeveer 6 stuks denk ik voor 4.50} *koteletten {uhm... geen idee eigenlijk} je zuo ook kippenpoten kunnen nemen, ik had laatst van die hele grote voor 1.50 voor 2 *evt. hamburgers/frikkandellen gewoon een doos wat je ook in het vet kun gooien en dan natuurlijk lekker stokbrood met kruidenboter sausjes, salades evt huzarensalade/kartoffelsalade {stokbrood kost iets van 25 cent voor 2 afbak, sausjes tel maar 75cent per flesje, kruidenboter de goedkopere iets van 60 cent per potje, en tja huzarensalade e.d. kun je zo duur maken als je zelf wil} denk adt je zo goedkoper uit bent dan pakket kopen. Wil je het helemaal makkelijk houden zou je zo'n cateraar kunnen benaderen maar dan denk ik dat je rond de 12.50 p.p kwijt bent
ik vind het zo moeilijk ik wil niet met heel veel vlees overhouden, en we hebben ook niet veel te besteeden helaas.
Je kunt het zo duur maken als je zelf wil. AH heeft vaak bonusverpakkingen met bijvoorbeeld speklappen, hamburgers en koteletten.
zelf stel ik het ook gewoon zelf samen, maar voor 19 man ben je toch wel even aan het snijden. Of je gooit het vlees er in het geheel op en vraagt aan mensen om zelf te snijden. In zo'n pakket zit meestal 5 a 6 soorten vlees volgens mij. Meestal hebben ze nog wel verschillende. Hier is populair: spek, sate, hamburger, frikandel, biefstuk, filetlapjes, kip. De aardappelsalade van Johma is echt superlekker. o ja, nog een tip informeer even bij de super of ze het stokbrood vast voor je snijden. Bij de appie gooien ze het dan in de snijmachine en dan hoef je zelf niks te doen.
als ik 18 man + kindjes zou krijgen zou ik never nooit meer zlef gaan klungelen ! wij hebben zooo goede ervaringen hier mee : Welkom bij A-Z Barbecue & Gourmet Party Service op www.barbecue.nl of www.gourmetten.nl leveren alles van a tot z en na de hand geen afwas of wat dan ook ze nemen de vuile vaat zo mee terug ! wilde ik even met je delen
ik haal meestal wat pakketten bij de aldi, zitten 16 stuks vlees in (worstjes, hamburgers, satestokjes, en speklapjes alles 4 stuks) is 10 euro geloof ik. wel kocht ik er dan wat kipfilets bij, en natuurlijk frikandellen, die doen het hier altijd goed.
Als je niet veel te besteden hebt kun je zelf dingetjes maken/marineren. Koteletten kun je marineren in ketchup/olie/mosterd; kipspiesjes in ketjap of sate-marinade, je kunt griekse gehaktrolletjes maken (h.o.h. gehakt mengen met een zakje gyros-kruiden) en daarbij dan tzatziki, stokbrood. Salades kun je makkelijk zelf maken (komkommersalade, pastasalade, tomaten/mozzarella), net als de sausjes. Voor de kids is een gebakken schijf ananas leuk, kleine worstjes enz. Persoonlijk zou ik geen 4-6 stukken vlees nemen per persoon maar 2-3, of max. 4, zeker als je daarbij ook nog salades en brood hebt. Mannen eten misschien 4 stukken vlees, maar vrouwen? Ik krijg ze écht niet op hoor! Wij bbq-en heel vaak en ook met meerdere mensen dus als je recepten nodig hebt stuur je maar pbtje, succes!
Dat ligt heel erg aan de supermarkt. Wat je ook zou kunnen doen is eens bij de slager informeren.. Daar kun je vaak vlees, salades, sausjes en de bbq bestellen. Vaak nog goedkoper dan wanneer je het in de supermarkt koopt. En ook lekkerder!
Hahaha 4 tot 6 is inderdaad veel Ik ben voornamelijk gewend om een bbq te organiseren voor Sudanese mensen en die eten veel. Wij halen dan meestal ook een heel schaap op met daarnaast nog los vis en kip. En vaak komt dat alles wel op.
vis is ook lekker erop, koolvisfilet is goedkoop (in aluminiumfolie) of gewoon vissticks aardappels die in folie op de kolen worden gelegd -> poffen komkommer, tomaatjes, sla, fruit in stukjes Je hebt geen vegetariërs? Anders ook groente: ui, paprika, champignons, courgette aan spiesjes
Gewoon lekker veel vlees maken en in de koelkast houden totdat je het er op wil gooien. Wel van tevoren marineren. Alles wat over blijft gooi je 's avonds in de vriezer. Paar makkelijke en niet te dure recepten: - Kipsate (dus aan stokjes), gemarineerd - Kipfiletjes, gemarineerd - Speklapjes, paar gemarineerd, paar niet - Worstjes - Hamburgers - Köfte (maak ik altijd, zijn Turks gekruide gehaktballetjes. Stuur me maar een berichtje als je het recept wil) Vlees marineren kan makkelijk de dag ervoor. Gezellig met je (schoon)moeder of zo?
mmm ja aardappels poffen! Trouwens je kunt ook zelf makkelijk spiesjes met kip en groentes maken. Koolvis in folie met allerlei groentes is ook erg lekker Krijg zin in bbq!
Als je zelf gaat marineren zou ik het idd de avond van te voren doen. Niet alleen makkelijk omdat je de dag erna niet zoveel werk meer hebt, maar de kruiden/marinade kan zo ook goed in het vlees trekken.
wat lief van jullie, ik ga mijn best doenvoormijn visite, ik weet niet wiemede link gaf van debbq website ziet er goed uit maar ze hebben geen levertijd (leveren wanneer het hun uitkomt)en daar heb ik dus niks aan helaas