Van jezelf al een "buikje", wanneer kon jij zien/voelen dat je zwanger was?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nora1983, 8 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hoi,
    mss een beetje een gekke vraag, maar ik stel hem toch:p
    Ik ben niet superslank, heb hier en daar een verkeersdrempel zeg maar:D...De meeste slanke dames onder ons kunnen soms al een verandering aan hun buikomvang zien als ze net zo ver zijn als ik(11 weken).
    Zelf heb ik wel het gevoel, letterlijk, dat mijn baarmoeder tevoorschijn komt, vooral als ik wat naar voren zit, of met mijn benen opgetrokken op de bank. Ook voel ik mijn buik weleens snachts, geen pijn of kramp, maar toch dat er "iets" zit.
    Helaas, door mijn verkeersdrempel:p kan ik nog geen verandering zien en ook niet voelen met mijn handen. Mijn man beweerd dat ik wel een wat "hardere" onderbuik heb gekregen.

Vraag me af of er meiden zijn die dit ook zo ervaren, en wanneer begon je jouw zwangerschapsbuik te zien??

Groetjes!

2. Maart2013

Maart2013 Actief lid

25 aug 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voelde zelf vrij snel een verandering binnenin mijn buik, aan de buitenkant zag ik het bij mezelf rond de 19, 20 weken. Voor de buitenwereld werd het pas rond de 29 weken goed te zien. Maar dat ligt ook aan wat ik aanheb, ik sommige kleding komt het duidelijker naar voren, vooral positieondergoed en kleding!

3. Saffron88

Saffron88 Actief lid

28 okt 2012
    313
    1
    0
    Regio Rotterdam
    Mijn buikje werd wat 'ronder' en vanaf een week of 16-17 werd het voor de buitenwereld ook wat zichtbaarder. Nu heb ik sinds een week een kleine groeispurt en kunnen wildvreemden er ook niet meer omheen. Mijn eigen buikje is wat omhoog geduwd, ik hoop dat het samen wat meer een ronde vorm wordt.

4. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ik heb ook een verkeersdrempel (grappig, die houden we erin :D) en heb al vanaf week 5 een flinke buik. Vooral 's avonds. Hij is ook echt hard.
    Maar dit is zwangerschap 3 dus daar kan het ook aan liggen.

5. Littlejoy

Littlejoy Actief lid

29 dec 2012
    438
    0
    0
    Ik ben stevig van mezelf en had meteen al een verandering toen ik zwanger raakte.
    Dit is mijn 2de zwangerschap.
    Bij mijn 1ste zwangerschap zag je pas na een maand of 3/4 iets.

6. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

bij de eerste deed ik een test toen ik 4 weken zwanger was, ik had even daarvoor bedacht dat ik óf zwanger was óf dat ik heel erg snel moest gaan afvallen. Ik voelde me dik en opgezet en kon mn buik niet meer inhouden. Je kon het ook echt snel zien dat ik zwanger was. Nu bij de tweede ging het allemaal wat langzamer, er zat nog een kleine verkeersdrempel van de vorige zwangerschap ;)

7. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Bij mijn 1e zwangerschap was mijn startgewicht ruim 10 kilo zwaarder als deze zwangerschap, maar bij de 1e was het sneller zichtbaar dat ik zwanger was. Had al vroeg een buikje, terwijl ik echt van mezelf een buikje had. Deze zwangerschap is mijn buikje pas na de 20-weken begonnen met groeien en ligt nu zelfs voor op de groei. Dus is heeft een flinke groeispurt gehad. Mijn buik groeit dit keer ook meer vooruit, bij mijn zoontje was het meer over de hele buik verdeeld. ;) Dus denk dat het zien/voelen van het buikje meer met de groei van je baarmoeder te maken heeft, dan met of slank of volslank bent...

8. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bij mij rond week 28, maar kan hem nu nog steeds makkelijk inhouden

9. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik heb zelf al een aardige buik, na mijn bevalling van zoonlief bleef deze nog een beetje meer over, dus leek het alsof ik nog steeds een beetje zwanger was :) terwijl dit niet zo was.
    Nu met ruim 20 weken begint er echt weer een beetje een ronde vorm in te komen waardoor ik het zelf nu ook als een zwangerschapsbuikje zie.
    het getrappel begon deze keer al met 15 weken zo af en toe een voetje of handje, maar met 20 weken voelde ik het dagelijks

10. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ik ben opzixh wel smal maar heb wel een buikje van mezelf.
    Ik heb nu ook nog niet zn hele dikke buik
    En ben toch al bijna 20 kilo bij....

11. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Volgens mij maakt het niet altijd uit of je van jezelf een buikje hebt of niet. Ik ben zelf slank en heb normaal geen buikje, maar ik zit met verbazing te kijken hoe dik ie de afgelopen twee weken gegroeid is. Ik ben nog maar 6.4 weken zwanger en kan het bijna niet meer verbloemen, althans voor de mensen die dicht om me heen staan, want je kunt het verschil goed zien. Bij mijn eerste zwangerschap had ik zo'n buik bij 13 á 14 weken (heb het net gemeten en mijn bijgehouden grafiekje van gewicht, omtrek etc. van toen erbij gepakt).
    Een vriendin van mij was zwanger en is zelf wat stevig, maar daar zag je ook vrij vlot een groeiende buik. Volgens mij is het per zwangerschap en per persoon verschillend. :)

12. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    Hoi,

Hier 14 weken en ik wacht ook op mijn buikje... heb ook een verkeersdrempel, waardoor mijn leerlingen elk schooljaar wel eens vroegen of ik zwanger was... slik.
    Nu ik ook zwanger ben, heb ik nog steeds niet die vraag gehad, haha !
    Nu pas begin ik wel wat verandering te merken wat betreft vorm, maar ik pas nog in al mijn kleren...
    Denk dat ik mij eens een lintmeterke ga aanschaffen, ik wil verandering in centimeters zien :)
    Groet..

13. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Ik ben nu bijna 13 weken zwanger, en sinds een week is er echt verschil te zien en te merken. Mijn broeken wilden nog wel dicht, maar mijn moeder kwam met de heerlijke opmerking dat ik 2 buiken had :). Mijn broek deelde echt mijn buik in tweeën. Sindsdien de zwangerschapsbroek aan gedaan, en het is nu toch wel te zien.

14. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Hier helaas pas echt zichtbaar met 33 weken.
    En vanaf 35 weken zwol ik op van het vocht. Tot week 27 ook gewoon normale broeken aan gehad...

15. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Bij mn eerste zag je het pas rond 20 weken en heb ook tot 18 wk mn eigen broeken aangekund.

Nu ben ik 11 weken en zie je het al..

Deel Deze Pagina