Hoi Meiden, Ik heb een woon/winkelpand en in het woongedeelte heb ik een huurder zitten, deze vertikt het al sinds november 2009 om gas/water/licht te betalen. Elke keer spreek ik hem hier op aan maar krijg elke keer vage beloftes. Het is toch 150 euro per maand wat ik veel geld vind om zomaar te laten zitten. Normaal gesproken zou ik zeggen ik doe het naar een incassobureau maar we hebben niets hiervan op papier staan, Huurcontract is er wel maar daar staat alleen de huurprijs in vermeld.. stom stom stom ik weet het.. Ik zit nu heel erg te twijfelen als ik straks om 17.00 de zaak sluit om de waterkraan dicht te draaien en de stroom er af te zetten zodat die tot dinsdagochtend zonder zit.. maar dit vind ik ook eigenlijk niet kunnen.. wie heeft de gouden tip zodat die eindelijk eens gaat betalen?
Mijn man gooit die mensen altijd na 2 maanden eruit, geef hem nog 1 kans en trommel dan een paar flinke kerels op en zeg dat hij zijn boeltje per direct moet pakken.
Ja maar ik krijg hem er maar zo niet uit.. hij zit er al heel lang en volgends zijn huurcontract doet hij niets fout he, want daar staat niet in dat hij gas/water/licht moet betalen. Wel heb ik dat altijd via de bank laten betalen en daar staat dus bij de omschrijvingen wel bij dat het gas/water/licht betrefd voor die en die straat voor die en die maand.. Denk dat ik het hem anders idd maar even moet laten voelen en het uitzetten vanavond. Maar zo ben ik normaal helemaal niet.. maar wordt er gewoon gek van.
Ik zou het ook af laten sluiten! Het staat toch niet in het contract dat hij daar recht op heeft? Zo kun je het ook bekijken! Hij betaald de huurprijs, maar geen gwl.... dus dan heb je ook geen gw&l
Nou ik kan dat van hem niet afsluiten want we hebben 1 meter. Die gelukkig hier bij mij in de meterkast zit. Maar ik kan hem wel tijdelijk afsluiten.. maar als ik de winkel weer open doe dinsdag moet het er wel weer op.
Hihi, je zegt het zelf al! Want daar staat niet in dat hij gas/water/licht moet betalen! Sorry, maar als ik het niet betaal, dan wordt ik ook afgesloten!
Dan zou ik het tot dinsdag lekker zonder laten zitten!! Het is zoals je zelf ook zegt; wel 150 euro per maand wat je mis loopt. Heeft hij er een reden voor dat hij niet betaald? Want als hij er al jaren zit en al jaren is er niets aan de hand en ineens betaald hij niet meer, dan zal er wel iets aan de hand zijn, lijkt me!
Ik heb nu pas 2 jaar met hem te maken, eerder was het nog niet van mij.(zat hij er al wel) en in de 2jaar tijd heb ik hem wel vaker achter de broek aan gemoeten maar na een paar dagen had ik het geld dan wel.. ben nu al bezig vanaf december, en wat de reden is.. geen idee maar dat interesseert me eigenlijk ook vrij weinig.. ik wil gewoon me geld..
Ik zou het afsluiten...hoe gemeen ook. En zoiezo zorgen dat er een nieuw huurcontract komt! Wil ie daar niet mee akkoord gaan jammer dan! Zoals ik begrijp is er geen tussenmeter? Niet handig voor de toekomst?
@ Lovely, ik weet niet precies hoe het zit hier.. snap weinig van dit soort zaken. Weet wel dat ik hier de hoodschakelaars heb en dat hij boven wel een meter heeft zitten want met de meterstanden opschrijven enzo moet ik altij naar boven daar.
Ja logisch natuurlijk! Kun je niet even naar het juridische loket? Gewoon om wat informatie voor je zelf te weten te komen. Altijd handig in dit soort situaties! Maar aan de andere kant, er staat niet in het contract vermeld, dat hij G/W/L moet betalen, dus inprencipe heeft hij daar ook géén recht op!
@g89, ben het helemaal met je eens hoor, maar het voelt zo fout.. geld interesseert me eigenlijk niet veel en ik wil altijd alles op een normale manier oplossen maar ik wil geen misbruik van me laten maken
Dat maakt niet uit. Jij kunt het wel aflaten sluiten. Zij meterkast is voor hem om te zien wat hij verbruikt heeft in het afgelopen jaar. Schrijf je het elk jaar op?? En bewaar je het ook? Dan zou je immers die oude laten zien en dan zou ik tevens ook even de meterstanden van nu op schrijven, dat hij inderdaad gwl gebruikt zonder te betalen, want je had allemaal bankafschriften waar het wel op staat en nu ineens niet.
Idd water er af halen en stroom uitzetten! laat hem het maar voelen! En eerst betalen voordat je alles er weer opzet Vind het juist een heel goed idee van je! Als hij komt klagen zeg je maar dat je bent afgesloten en dat hij eerst moet betalen
Ok dus hij heeft wel een tussenmeter, voor dat verbruik moet hij gebruiken. Dus je staat compleet in je recht! Zou inderdaad eens navraag doen bij het juridisch loket, wie weet heb je alle recht om een incasso bureau in te schakelen! En anders zelf eerst per brief herrinering, aanmaning en incasso sturen en dan dreigen met afsluiting?
Dan zou ik naar een bemiddelaar stappen, die kun je krijgen via juridische loket en daar je verhaal doen en die oudemeterstanden laten zien en de nieuwe, dus van deze maand... dat hij wel gebruik heeft gemaakt van gwl maar niet betaald... Wat je ook nog kunt doen is een aangetekende brief versturen, dat is ook bewijs voor je zelf als hij 'm niet aanpakt of afhaalt, dat je er wel alles ( schriftelijk ) aan gedaan hebt, om te zorgen dat hij betaald. En daarna zou ik het contract aan laten passen, met er in vermeld, dat hij gwl moet betalen+huur