Ik ben op zoek naar een draagzak. Ik dacht dat een bondolino het wel voor ons zou zijn, maar kwam er toen achter dat deze ook een soort van geknoopt moet worden. Eigenlijk ben ik op zoek naar een draagzak die geen enkele knoop heeft. Die je als het ware als een rugzak om kan doen en dan kindje erin en klaar. Bestaat zoiets?
Een babybjorn hoeft niet geknoopt te worden. Deze is echter niet ergonomisch vormgegeven. Als je dat wel belangrijk vind zou ik kijken naar een mei tai.
Babydrager / draagzak - SlingoMama Misschien staat daar wat tussen? Zelf leek de marsupi mij wel wat en niet te duur of de ergobaby. Op deze site staan allemaal ergonomische draagzakken/doeken. Babybjorn zou ik nooit kopen of wat voor niet ergonomische zak dan ook.
Wij hebben een Tula. Daar zijn we erg blij mee. Dit is met gespen. Voor de allerkleinsten kan je er een babyinzet bijkopen.
Ik heb een manduca. Is met dezelfde plastic gespen als een rugzak. Ideaal ding en belangrijk ergonomisch!
Een Manduca, Tula, Ergobaby, LennyLamb baby, Patapum, Marsupi, Connecta hoef je allemaal niet te knopen en zijn allemaal ergonomisch.
Er bestaat ook zoiets als een uhmbio? (Weet niet zeker of ik het goed opschrijf dat weten de ervaren dames vast wel) Die vond ik ook wel fijn in gebruik maar weet niet hoe deze voor hele kleine baby's is.
Dank! Dit is een fijne opsomming en kan ik verder mee. Ergonomisch is zeker belangrijk, dus iets als Baby Bjorn valt af.
Ik raad de kodaki aan ! Deze is van draagdoeken stof, lekker zacht en comfy en hij kan versteld worden zodat je baby er meteen in kan zonder een Insert nodig te hebben zoals bijvoorbeeld een ergo baby een tula of een beco Ik heb hem zelf en vind hem echt fijn, mijn zoon van 11 weken past erin maar mijn dochter met broekmaat 80 en 10 kilo past er ook nog in ! Ik heb hem letterlijk met 30 seconden om zitten, nog eens 30 seconden om het nek rolletje te rollen met een Spuugdoekje dus met 1 minuut ben ik ready to go Marsupi kan volgend mij ook zonder Insert maar is niet verstelbaar wel goedkoper dan de kodaki Flip
Onbuhimo, maar die is niet geschikt voor kleine baby's. Ik heb zelf een wrap conversion (draagzak gemaakt van doek) en die draagt heerlijk. Emeibaby is nog niet genoemd geloof ik, vanaf de geboorte te gebruiken zonder insert.
Wij hebben een minimonkey. de draagzak niet de sling. We hebben wel de oude stijl niet de nieuwe (helemaal in een kleur niet met twee kleuren). Ik ben er heel tevreden mee.
Er wordt al veel genoemd, ik raad je aan om te gaan passen. Geen idee waar je woont maar er zijn overal consulentes en in Den Bosch bijv zit Ikbenmama en die hebben veel verschillende. IK heb bijv een Tula, ik vind hem helemaal geweldig en wil niets anders (ook andere geprobeerd maar vind de schouderbanden heel fijn, lekker dik en gevuld, maar vriendin is heel smal en vind dat niet goed zitten bijv.) Ik vind Wompats ook erg mooi maar duurder en ik vond het met een zwaarder kind minder fijn.. De Marsupi is perfect voor kleine babies tot 6 maanden maar daarna vond ik het te zwaar worden. Afin zo kunnen we wel even doorgaan. Kijk vooral ook naar je budget, wat je mooi vind en ga eens wat passen, vraag eens rond in de buurt er wordt veel gedragen in NL. Verder vind je veel info op dragenenzo.nl en zij verkopen bijna alle merken dragers en hebben ook inloop ochtenden.. Succes met het vinden, dragen is heerlijk!