Er zijn daar regeltjes.

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door busster, 6 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    Gisteren na school een vriendinnetje van mijn dochter mee naar huis gehad. Dus samen lunchen en daarna , spelen , knutselen en buitenspelen. Ik had verwacht dat het een zware middag zou worden aangezien het meisje in de klas slecht luisterde en een stuiterbal is maar viel me reuze mee. Haar stief vader kwam haar halen om 5 uur. Vanmorgen sprak ik haar moeder. Ze vertelde dat haar dochter gezegd had dat ze het heel leuk had gehad maar ook dat ze thuis gekomen was met de mededeling dat wij thuis regeltjes hebben ........ Haha ze had thuis gezegd dat ze van mij niet mocht boeren en scheetjes laten, niet met haar mond vol praten, haar handen moest wassen na het plassen en eerst de troep opruimen voor ze met het volgende gingen spelen. Haha niks vreemds dus maar had enorme indruk gemaakt. Je gaat je dan toch afvragen hoe dat daar thuis gaat.

2. Zebraatje1990

Zebraatje1990 Actief lid

26 jul 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja , vreemd dat de normale dagelijkse dingen zoveel indruk kunnen maken en overkomen als "regels". Vraag mij dan inderdaad af hoe het daar aan toe gaat........

3. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    haha wat een "regels" heb je zeg! maar inderdaad je vraagt je af of ze dat thuis dan wel allemaal mag/niet hoeft....
    Hier gelden dezelfde regels als wat ik bij jou lees.

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Mijn dochter heeft ook een vriendinnetje die niet meer bij ons wil spelen omdat er regels zijn. En sinds ik een keer bij haar thuis ben geweest snap ik waarom. Rennen over de bank en salontafel, bij letterlijk al het eten een kwak mayo en appelmoes. Overigens is het eten meestal knakworst, patat of pannenkoeken. Iedere dag een bak chips na schooltijd en zelf bepalen hoe laat je naar bed gaat. Tja, dan is het bij ons thuis inderdaad niet leuk nee

5. Koon

Koon Niet meer actief

Jij bent ook wel heel streng vind ik ;)

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Haha, ik wil dat mijn kinderen hun handen wassen na school (neem maar eens een kijkje in die w.c.'s, dan weet je al genoeg) voor ze een koekje of snoepje mogen. Dan word ik vaak ook heel vreemd aangekeken, volgens mij is het hoogst ongebruikelijk aan hun reacties te zien.

7. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik ben ook best wel 'streng' geloof ik, maar dit is toevallig iets wat ik van een klasgenootje heb overgenomen. Toen zij bij ons kwam spelen, ging ze toen ze binnen kwam eerst haar handen wassen. Dat moest van haar moeder, ivm het spelen enzo. Ik had daar nooit echt bij stilgestaan, maar sindsdien hebben wij die regel dus ook:D

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ach, een beetje viezigheid is goed voor de weerstand.
    En hier mogen ze best scheten laten, heel natuurlijk hoor. Tenzij ze er een spel van gaan maken. Een keer een boer vind ik ook niet erg, maar als t teveel wordt, zeg ik 'nog een keer heel hard en dan is het klaar' :p. Ik vind t best overdreven als dat echt 'niet mag'.
    Mijn dochter kent wel het verschil van thuis en op school, want op school of bij een ander thuis zal ze het niet snel doen, tenzij het echt enorm dwars zit. Maar ik vind dat dat thuis moet kunnen. Ik zeg er wel wat van (tegen mijn dochter), zit je te stinken?! oid.
    Maar als een ander kind zich bij ons zo thuis voelt, dat ze een scheet durft te laten, vind ik dat een compliment ;) haha

9. Deliana

Deliana Niet meer actief

Geweldig! :)

Maar je moet maar zo denken, beter dat ze zoiets over je zeggen als dat ze zeggen "het is daar zoooooo vies" of "die papa&mama liggen alleen maar op de bank en doen niets" :D

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Hey meid! Lees dat je zwanger bent! Super!!!

Herkenbaar, onze dochter heeft ook een vriendinnetje waar alles mag. Schoenen aan op de bank, alles overhoop halen en bijna onbeperkt snoepen.
    Gek genoeg vind mijn dochter het daar zelf niet eens zo leuk spelen.

11. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    @arvinol het is niet zo dat mijn dochter geen scheetje mag laten maar als het gebeurt verwacht ik wel dat ze sorry zegt. Dat doet ze dan ook netjes ... Oeps sorry voor mijn windje hoor ik dan ook regelmatig maar expres winden laten vind ik niet oké. Boeren idem.

Of topic
    @consider Hey jij ook nog aktief hier , leuk. Alles goed met je meiden?
    Inderdaad ik ben weer zwanger, zo spannend weer.

12. libelle85

libelle85 Actief lid

23 jul 2012
    140
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb een meisje hier over de vloer gehad die zei toen ze naar huis ging... mama ik heb niet gespeeld! Meisje wilde niks wat mijn dochter wilde doen, vroeg telkens om snoep terwijl ze er al 2 had gehad, en moest ook van mij opruimen waar ze mee gespeeld had voor ze het volgende overhoop trok.
    Meisje is hierna dus ook niet meer bij ons thuis geweest hahaha

13. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    Goh raar zeg dat ze na 2 snoepjes niet meer kreeg en dat ze eerst moest opruimen voor ze met iets anders begon. Ach ik denk dan ook maar zo het is niet erg als niet alle kindjes het hier leuk vinden.

14. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    ahah geweldig,

ik heb al eens een kind hier gehad van school, en die ging gewoon snoep pakken en drinken.

uhhh dat mogen me eigen kinderen niet eens.

15. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    Zelf snoep pakken terwijl je op bezoek bent wat een brutaliteit , mijn dochter mag alleen zelf snoep pakken als ik tegen haar zeg dat ze een snoepje mag , pakt ze zelf dan heeft ze echt een probleem haha, dat betekend voorlopig helemaal niks lekkers.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bij mij thuis mag iedereen snoep dat buiten de kast staat pakken zonder te vragen, maar ik verwacht wel dat kinderen zelf maat houden. Ik merk dat kinderen die thuis regels op dat punt hebben denken dat ik die niet heb. Dus vraag ik, als ik zie dat ze binnen 5 minuten pakken, 'hoeveel mag je er thuis? Zoveel mag je er hier ook!'
    Irritant vind ik die kinderen die blijven snaaien omdat het er staat, blijkbaar omdat thuis de boel achter slot en grendel staat.

Deel Deze Pagina