van kinderwagenbak naar buggy

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jipje, 17 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Met bijna 8 maanden over gegaan. Maar wij hebben een maxi cosi mura, expres daar voor gekozen zodat ze juist zo lang in de kinderwagenbak kon en niet snel over hoefde naar de wandelwageninzet

2. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze zoon tot 6maanden in de reiswieg gehad (mutsy transporter) Na bevalling van dochter hebben we een dou phil&teds promenade gekocht en daar lag ze standaard tot 7maanden plat. Nu zit ze standaard en als ze slaapt maak ik van het zitje eenvoudig een reiswieg door de gespen los te klikken dus dan ligt ze weer in de reiswieg zeg maar. Ze past nog prima :) en als ze wakker is zit ze en als ze slaapt ligt ze lekker :)

3. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Hier rond de 8 maanden, maar de easywalker had een grote bak.

4. Gizziemo

Gizziemo Lid

22 sep 2012
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    6 maanden minimaal in de reiswieg ivm de rug!
    Van joolz heb je dan ook nog een bodyguard om de wandelwageninzet te verkleinen als je kindje nog te klein is voor de grote inzet.
    Maar met koud weer wat er nu aan komt ligt de kleine lekkerder beschermd in de wieg. Dochter is 4,5 maand en wil ook proberen zo lang mogelijk te beschermen voor wind en kou in de reiswieg.

5. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Mijn zoontje is ook vrij lang en hij heeft tot 5,5 maand in de wagenbak van Joolz gelegen. Hij paste qua breedte er nog wel redelijk in aangezien hij vrij smal is. Met de lengte zat hij vaak met zijn hoofdje tegen de bovenkant omdat hij dus niet met opgetrokken beentjes lag zoals sommigen hier zeggen. Hij zat elke keer te strekken en zich af te zetten. Hij past prima in de wandelwageninzet maar heb deze wel plat (ook al kan hij wel zitten)

6. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Niet echt het antwoord op jouw vraag, maar wel een tip;).
    Waarom probeer je niet eens een draagdoek? Beetje hoog knopen, dan kan je kindje lekker om zich heen kijken.
    DL zit altijd heerlijk over de rand van de doek te gluren en vermaakt zich zo uitstekend. In de wagen gaat ze na vijf minuutjes al morrelen.:D

7. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    #27 Maria999, 19 okt 2013
    Laatst bewerkt: 19 okt 2013
    Hier was de wagenbak ook al heel snel een drama. Ze kon niets zien, en dat maakte haar woest. Dus lag ze er alleen naar in te krijsen, niet vijf minuutjes, maar van de eerste tot de laatste seconde dat ze erin lag. Zie zo'n willetje maar eens te negeren.

De kinderfysio adviseerde toen, met een maand of 5, dat we de wandelwagen-inzet gingen gebruiken, maar dan wel helemaal plat en geen uren. En dat was een groot succes. (En ze heeft een kaarsrechte rug ;)) Dus als het echt niet meer gaat in de wagenbak, dan mag de wandelwagen ook, mits zo plat mogelijk en niet te lang.

Maar de tip van de draagzak vind ik misschien nog wel beter. Als je een goeie ergonomische hebt, dan is dat denk ik nog wel de beste oplossing.

8. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Ik heb een draagdoek van bykay.. Hier draag ik haar echt heeel veel in en dat vind ze geweldig! Alleen af en toe pak ik de kinderwagen, als ik bijv. ga winkelen,, want kleding passen en je kind in de draagdoek is niet zo'n succes haha!

9. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    D. ging met 4maanden in de wandelwageninzet omdat hij de bak ook niks meer vond. Daarbij vond ik het te gevaarlijk worden omdat hij wilde kruipen EN hij kon met 4maanden zelf gaan zitten. Dan liever plat en vast in de inzet dan los in de bak en er een keer uitvallen als ik even andere kant op kijk (want eerlijk is eerlijk, als je aan het winkelen ben of op straat loop kijk je niet continu in de bak).
    L. is met een maand of 5 overgegaan, om dezelfde redenen

10. soeza

soeza Niet meer actief

Hier ook :)
    Dochter ligt de hele weg te huilen en te draaien in de wandelwagenbak, maar de draagdoek vind ze geweldig! Lacht en kraait van plezier (slecht voor mama's oren, maar wel goed voor ons humeur :D)

11. luna1978

luna1978 Actief lid

17 dec 2012
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een buggaboo en zetten gewoon de maxicosi op het onderstel. Dan kan hij ook rondkijken ;) Is dat misschien een optie?

12. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Persoonlijk zou ik een baby nooit onnodig in de MC leggen. Tijdens vervoer in de auto moet 't wel natuurlijk, maar daarbuiten is een MC gebruiken absoluut niet noodzakelijk en wordt het zeker ook niet aangeraden. Maar goed, daar is iedereen natuurlijk ook weer verschillend in.

Ik hoorde laatst namelijk dat iemand mijn DL maar zielig vindt, omdat ze altijd in een doek wordt meegenomen en ik haar zo haar vrijheid ontneem....

13. luna1978

luna1978 Actief lid

17 dec 2012
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is dat niet goed voor zijn rug? Wist ik niet... ;)

14. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    eff op het onderstel in de maxicose is echt geen probleem hoor,
    je moet het alleen geen uren willen. maar eff voor een boodschap of een korte wandeling moet kunnen vind ik. Maargoed dat moet ieder voor zich weten.
    Wij hebben het wel zo gedaan.
    met 3 a 4 maanden gingen de adapters op het onderstel, daarvoor constand de bak gebruikt.
    Voor langere afstanden gebruiken we de buggy helemaal plat, (net als in de bak) op baby stand, vond ie prachtig, kon ie wat zien omdat ie niet tegen een rand zat aan te kijken.
    Dit ging prima.
    Als een buggy helemaal plat kan, maar dan bedoel ik ook echt helemaal horizontaal, wat is het probleem dan?

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou persoonlijk nog even wachten...3,5 mnd is wel heel jong. De maxicosi is een AUTOstoel en volgens mij moet je die ook zo gebruiken. Hang een speeltje aan de bak, wissel deze regelmatig en leer je kind vroeg dat met drammen je niet altijd je zin krijgt ;)

Mummy knows best

16. tuc

tuc Niet meer actief

Een maxi cosi is idd een autostoel en geen wandelingetjesstoel

17. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Dat werkt niet bij alle kinderen, gek he? :D

18. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Inderdaad werkt dit niet bij alle kinderen. Mijn dochter huilde alleen maar in de kinderwagenbak met 3,5 maand. Onze kinderwagen kan helemaal plat. Ik heb haar er ingelegd en sindsdien vind ze het heel mooi om te wandelen. Dan geef ik haar in zo'n geval liever haar zin. Zoveel huilen kan ik niet hebben.

19. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Deze week voor t eerst de wandelwageninzet gebruikt. Zoontje is ruim vijf maanden.
    Heb een mutsy evo, met een voetnzak, heb hem plat vervoerd, goed in t harnas. Hij vond t hartstikke mooi. Kon niet echt merken dat er een 'kuil' ofzo inzat,masr dat komt misschin door de voetenzak,die is behoorlijk stevig.

20. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    De maxi cosi erop alleen als ik bij mn ouders ben bijv. Dan gooi ik t onderstel in de auto, t stukje lopen dat we dan doen is max een half uur. Hij ligt dan toch weer beter in de wandelwageninzet

Deel Deze Pagina