van kinderwagenbak naar buggy

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jipje, 17 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Hier ook een Joolz en onze zoon heeft er tot ongeveer 7 maanden in gelegen. Nooit problemen gehad met dat hij het niet leuk vond gelukkig..

2. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Wat is dan het verschil tussen een wandelwagenbak of een buggyinzet die helemaal plat ligt, ze kunnen dan toch net zo min veel zien?
    Mijn zoon is nu 4 maanden en die kijkt nog niet zo ver, kan beter een speeltje in de bak leggen/hangen. Daarbij is hij erg lang maar dat past nog steeds.
    We hebben ook een draagzak en dat vindt hij heel fijn (en ik heel handig).

Dochter is met 5,5 maand overgegaan, toen wilde ze inderdaad rondkijken maar was ze ook in staat om redelijk rechtop te zitten en wisselden we het af.

3. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Er zit geen hoge rand omheen. Dus ja, ze kunnen dan ineens heel veel zien.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Er bestaat geen 1 wandelwagen die zo recht als een plank naar achter ligt...altijd zit er een kuiltje in of ligt die wat omhoog. Dat is gewoon niet goed voor de ruggetjes en in zo'n geval vind ik de gezindheid dus veeeel belangrijker dan de wensen van mijn kindjes.

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hier tot 7 maanden in de bak gelegen. Plat vervoeren is nog altijd het beste. Ook krijgt en kleintje in de buggy te veel prikkels binnen die hij/zij nog niet kan verwerken. Het is dus niet alleen een rugkwestie.

6. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ivan is redelijk groot voor zijn leefdtijd (8,5 kilo en 70 cm). Hij past ook nog steeds in de bak hoor :) (Maxi cosi mura 4). Het wordt wel wat krap, maar wil hem er zo lang mogelijk inhouden. Het lijkt mij ook een stuk warmer in zo'n bak, lekker met de koudere weer :)

7. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    #47 Maria999, 20 okt 2013
    Laatst bewerkt: 20 okt 2013
    Dubbel.

8. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Daar dacht mijn fysiotherapeut, verbonden aan het academisch ziekenhuis dus anders over. En laten we wel wezen, zolang een kindje een beetje sputtert of even huilt in de wagenbak, dan ga je niet snel de buggy-inzet erop zetten. Maar als je kind hartverscheurend begint te krijsen als het de wagenbak alleen al ziet en dat ook rustig een half uur (en in ons geval gerust nog langer) volhoudt, dan moet je toch naar een alternatief gaan kijken. Ik zou in die gevallen ook een draagzak prefereren, maar als het kindje een maand of 5 is dan kun je best voor korte stukjes de buggyinzet gebruiken. De Maxi-Cosi is immers ook bepaald niet plat en daar vervoeren we met z'n allen kindjes in die nog een stuk jonger zijn.

9. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Een prikkelgevoelig kind leg je uiteraard niet in de buggy. Maar dat geldt lang niet voor alle kleintjes en het is ook maar net voor wat voor soort prikkels je ukje overgevoelig is. Maar dat weet 'mummy' inderdaad zelf het beste.

10. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Hier een phil en teds.
    Zl heeft dus altijd in de "buggyinzet" gelegen, zo plat als het ging, de eerste 4, 5 maand in een nestje en daarna tot 5, 5 mnd los, op het bovenste gedeelte van het onderste zitje. Nu sinds 5, 5 maand in de gordels (dus in een lichte knik) en als hij wakker is zelfs een stuk rechterop.

Probeer je kindje gewoon zo plat mogelijk te vervoeren. Ik doe hem persoonlijk liever "plat" in de wagen, dan in de mc. Gebruik de mc eigenlijk alleen op de wagen wanneer zl onderweg in slaap is gevallen en ik een kort boodschapje moet doen oid.

11. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is absoluut niet waar wat je zegt. Wij hebben een buggy die horizontaal ligt en absoluut geen kuiltje heeft waar jij het over hebt. Daar hebben we ook specifiek naar gekeken toen we hem kochten. Het was idd wel zoeken maar ze bestaan absoluut wel
    En ik heb het trouwens over een buggy en geen wandel inzet. Die hebben wij nooit gebruikt. Vond dat zo'n zwaar lomp ding

12. Koon

Koon Niet meer actief

Ons zoontje heeft tot 6 maanden in de reiswieg gelegen. Hij vond het ook niet echt heel succesvol hoor. Dus meestal wachtte ik met wandelen tot hij in slaap was gevallen en dan vetrok ik.
    Als dat ook niet goed gegaan zou zijn, weet ik niet wat ik gedaan had hoor...

13. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tot 5 mnd in de reiswieg, daarna in de wandel wagen inzet stuk. heb de maxi cosi mura en die kan heel erg plat en met 5 mnd vond ik hem plat genoeg kunnen.

Als ik boodschappen doe zit ze overigens wel in de maxi cosi. Is echt niet erg voor even (je moet er geen uren mee wandelen nee maar een boodschap is geen probleem). Kan namelijk in mijn kleine autootje niet 2 kinderen, een onderstel én inzet stuk mee nemen dus gaat ze in de maxi cosi.

Moet zeggen dat ik ook heel veel de draagdoek gebruik, en met 3,5 mnd vind ik dat wel te prefereren aan een wandelwagen inzet.

14. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn oudste zoon was er met bijna 3 mnd al uit.
    Hij was toen 78 cm en 9, 5 kilo.
    Ging toen over in een buggy.

Zoon 2 ging over met 3, 5 mnd over naar de mclaren xt techno.
    Hij was toen 74 cm en bojna 10 kilo.
    Pastte echt niet meer in de bak.

Mijn dochter ging met 4, 5 mnd oud over was toen 71 cm en 8900 gram en lag helemaal klem en trok echt haar beentjes niet op maar strekte zich steeds erg uit zodat ze helemaal klem was en bleef brullen.

Ze is toen overgegaan in de nieuwe mclaren xt techno die helemaal plat kan en geschikt is vanaf de geboorte.

Hier kwam het door de lengtes van mijn kids dat ze er niet lang in konden.
    Om met 6 mnd en 86 cm en 12 kilo nog in een bak te liggen gaat echt niet of er moet zo`n grote bak bestaan die dat wel kan hihi.

Deel Deze Pagina