Afbouwen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Plant1044, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Plant1044

Plant1044 Lid

20 sep 2011
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste lactatiekundige,

Ik heb een vraag met betrekking tot afbouwen. Mijn zoontje is nu 1 jaar en een paar dagen en ik wil graag de borstvoeding afbouwen omdat ik nu zwanger ben van de tweede.

Alleen het probleem is dat me zoontje zo gewend is om de voedingen te krijgen dat het moeilijk is om af te bouwen, hij vraagt er zo erg om dat ik het gewoon zielig vind om te weigeren.
    Ook krijgt hij nog een aantal 'voedingen'snachts het zijn niet echt voedingen maar ik denk meer om weer gewoon in slaap te vallen daar wil ik ook graag mee stoppen zonder dat ik hem moet laten huilen want dat is de enige optie die te horen krijg.

Verder eet hij goed overdag, brood,pap,fruit,groente en tussendoortjes. Hij drinkt ook voldoende. Ik heb ook geprobeerd om gewoon halfvolle melk te geven dit in overleg met het CB alleen hij blijft om de borstvoedingen vragen, pas als hij die krijgt dan is hij tevreden.

Ik hoop dat je me kan helpen met deze situatie.

groeten plant.

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi,

Wat goed dat je al 1 jaar BV geeft!

Heb je misschien nagedacht over tandemvoeden? Dan hoef je niet te stoppen met voeden. Je kan dan je hele zwangerschap door blijven voeden en straks beide kids. Eerst je pasgeborene aan leggen en daarna je oudste.

Mocht je dat niet willen dan is het een kwestie van door zetten helaas.
    Dit zal even vervelend zijn, maar hij zal dat snel genoeg doorhebben. Als je kindje de borst wilt zeg dan: "nee geen borst" en bied hem iets anders aan. Misschien moedermelk met een (tuit)beker?

Doe dit bij 1 voeding per week en doe dit om en om de voeding.
    (dus geen 2 voedingstijden achtereen)

Mocht je stuwing krijgen, kolf dan alleen de druk eraf met bijv. je hand.
    Let op rode/pijnlijke/harde plekken. Als je deze krijgt, die goed wegmasseren.

Mocht je vragen hebben over tandemvoeden dan weet je ons te vinden.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina