Is ze zo lang of is ze juist wat fors? Mijn dochter is vrij lang, ze is net 7 en is 1.35. Maar zou op zich dus nog wel in het peuterbed gepast hebben. Op de camping heeft ze een bed van 1.80, dat zou wellicht ook nog een optie zijn voor je.
MamaChantal: hebben jullie je huis destijds gekocht voor 155.000 of zou dat de huidige vraagprijs zijn?
Ik heb altijd in een kamer van 2,15 bij 3 geslapen. Een 1persoons bed paste er in, lades onder het bed voor kleding. Er had nog een bureau bij gekund maar ik had liever een kastje voor wat prulletjes. Het is niet groot maar het was ruim voldoende.
En vergeet niet dat als je gaat verhuizen je ook je nieuwe huis weer helemaal moet inrichten. Verven, behangen, nieuwe gordijnen etc. Vaak allemaal kleine dingen die bij elkaar toch weer één behoorlijke kosten post kunnen vormen. Of je moet net de mazzel hebben dat je behang en verf werk mooi vindt en je oude gordijnen zo over kunnen. En vloerbedekking en tuin inrichten ook nog ...
2 bij 3? Sinds wanneer past daar geen éénpersoonsbed meer in? Jeetje, mijn dochter heeft een kamer van 170 bij 230! Met bed, bureautje en kast. Als je 2 kinderen op een kamer laat slapen kan dat prima in een twijfelaar. In een kamer van 220 bij 4 meter kun je ook 2 bedden achter elkaar in de lengte zetten. En als je kinderen wat ouder zijn kunnen ze naar de vliering. Met dakraam erin (dat is niet superduur om te plaatsen). En zo duur hoeft een huis echt niet te zijn. Kijk hier maar: 140.000 voor 4 slaapkamers en 100m2 Huis te koop: Hollandsestraat 6 2983 TH Ridderkerk [funda] Zelfs onder een ton is heel wat te vinden. Heb je meteen geen restschuld meer. Huizen te koop in Zuid-Holland [funda]
Dit zou ook mijn advies zijn. Maak het beste van wat julllie nu hebben en wacht zolang dat nodig is om hiernaa weer te kunnen kopen zonder restschuld.
Ga gewoon goed kijken wat de mogelijkheden zijn qua verbouwen of een restschuld. Eventueel een verbouwing, wat gaat dat kosten en hoeveel zou je woning dan waard zijn en ga eens praten met je hypotheekverstrekker over eventuele restschuld. Een restschuld betekent niet automatisch een PL. Er zijn genoeg geldverstrekkers die tegenwoordig een annuïteiten lening sluiten voor max. 15 jaar (restschuld is nu 15 jaar aftrekbaar) met daarbij een hypotheekrente (soms met 1% opslag ivm geen nieuwe woning maar huurwoning).