Zoals de titel luidt is mijn meisje niet zo'n fan van de buggy (Mutsy Slider). Gelukkig is ze klein van stuk en past ze nog prima in de reiswieg. Ze vindt het even leuk in de buggy maar vaak niet langer dan een uur en dan heb ik 'm nog wel in de platste stand want ze kan nog niet goed zelfstandig zitten. Soms vindt ze het een uur leuk en soms minder. In de reiswieg valt ze ook gelijk in slaap in de buggy vrijwel niet. Hoe kan ik haar hier het beste aan laten wennen? En ben ik een uitzondering dat ze zo lang in de reiswieg ligt? Ik ben bang dat ik haar teveel beperk nu. Ze kan in een buggy veel beter de wereld ontdekken. Het punt is ook dat we haar nu 's middags ook in de kinderwagenbak laten slapen en niet in haar bedje. Ik weet dat we haar dit ook moeten aanleren maar de verlatingsangst is al vrij vroeg begonnen bij haar dus dit lukte niet goed. Ik weet het even niet meer.
misschien is een lodger bunker een iddee in de buggy? Zo heeft ze het idee dat er iets om haar heen zit. Slaapt lekker fijn en zacht. En ook de kap goed over haar heen doen.
ik zou haar gewoon lekker in de bak laten totdat ze zelf aangeeft dat ze het niet meer leuk vindt. wereld ontdekken kan nog lang genoeg en misschien zijn dat nog teveel indrukken voor haar. helemaal als ze zelf nog niet goed zit zou ik haar lekker in de bak laten
Douglas, dat is het proberen waard! Ze zoekt volgens mij ook nog erg de geborgenheid op. Tuttie, daar dacht ik ook aan. Toevallig kwam ik vandaag een meisje van zwangerschapsyoga tegen. Haar dochtertje is 2 maanden jonger dan mijn dochtertje en zij zit al een tijdje in een buggy, vrij rechtop (want ze kan volgens mij zelfstandig zitten) met het gezichtje van je af. Ik heb de buggy met gezicht naar me toe gedaan. Tsja, misschien is mijn meisje gewoon nog niet zover inderdaad. Ik vind het gewoon apart want je leest en hoort meestal andersom. Dat kindjes het al gauw gehad hebben met plat liggen in een vrij afgeschermde reiswieg.
As het veilig is qua draaien en 'klimmen' dan kun je haar gerust ng in de bak leggen. Geen probleem joh! Ze heeft natuurlijk veel meer prikkels te verwerken in de buggy. Staat de buggy naar voren of naar jouw gericht? En heb je de kap open of dicht? Misschien kan je daar ook zoveel mogelijk geborgenheid in bieden. Ook een voetenzak kan geborgenheid geven, maar let wel op de warmte als het warmer wordt.
De kap staat nu naar mij gericht. Verder heb ik alles geprobeerd. Kap naar beneden, naar boven en voetenzak. We hebben een soortement fleece voetenzak. Misschien zou ik inderdaad een andere kunnen proberen. Dank iig!
ik heb een flinke zoon van bijna 8 mnd ide niet meer in de bak paste. Maar ik heb hem altijd helemaal plat in de maxi cosi mura 4 en naar me toe met de kap er over heen. De bunker is ene 4 seizoenen zak dus voor het hele jaar
misschien een beetje "trainen" met de buggy,zodat ze het wat meer gewend raakt. Ik heb het in het begin heel langzaam opgebouwd (steeds een kwartiertje langer er in) en inmiddels is ze gek op het ding en kan ze er zo twee uur achter elkaar inzitten en als ik hem een keer niet mee neem dan roept ze om de vijf twee minuten "buggy, buggy!". Ik moet er wel bij zeggen dat ze nu al anderhalf is.
Klopt, we gaan inderdaad haar maar flink trainen. Ze vindt zitten en zichzelf optrekken ontzettend interessant. Dit laatste doet ze ook in de kinderwagenbak dus dit wordt op een gegeven moment niet meer verantwoord. Vandaag zijn we anderhalf uur op pad geweest en blijkbaar was ze moe want ze viel vrijwel gelijk in slaap en heeft vervolgens een uur geslapen. Er is een vooruitgang te bespeuren dus.
Ik vind een uur stil zitten ook best lang voor een kind. Ik heb zelf liever niet dat mijn dochtertje zolang achterelkaar in dezelfde houding moet zitten. Ik wil graag dat ze lekker beweegt. Drie kwartier tot een uur wandelen is hier max en dat vind ze prima zolang ze genoeg te zien heeft. Maar ik vind het ook wel logisch dat ze er na een uur wel genoeg heeft van stil zitten!
Tsja hier kunnen we inderdaad een discussie over voeren. Ik ben een wandelaar en ben ook wel eens 3 uur op pad maar dan ligt ze dus in de kinderwagenbak plat op haar rug. Daarbij stop ik dan wel vaak tussendoor en ga dan lunchen en dan haal ik haar wel uit de kinderwagen. Ze rolt thuis flink de kamer door hoor en ik geef haar overdag genoeg gelegenheid om zich te bewegen. Ook moet ik erbij zeggen dat ze dan wel haar vaste slaapjes doet in de kinderwagenbak.