9 Maanden, aan 500 cc vasthouden??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mnq, 21 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    Onze kleine meid is nu bijna 9 maanden oud en sinds kort eet ze haar avondeten niet meer op. We hebben het vermoeden dat ze vol is van de melk die ze 's middags krijgt bij haar boterham (150 cc + 5)

Nu dachten wij om haar 's middags dan 2 boterhammen te geven met een kopje thee en de middagfles weg te laten. Maar nu lees ik in andere topics dat lezers toch door het CB wordt geadviseerd om aan die 500cc vast te houden tot ze een jaar oud zijn. Dat haalt Léonie al haast niet, dit is haar schema nu:
    's ochtends pap van opvolgmelk 150+5
    fruithapje
    's middags boterham met opvolgmelk 150+5
    's avonds hapje met half kuipje babyvla (= 35 cc)
    8 uur avondfles, soms 180 (als ze minder heeft gegeten, anders 150)

Hoe doen jullie dit? Wel of geen middagfles? Wat is jullie schema en wat is jullie aangeraden?

2. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn krijgt ook al een hele tijd (vanaf 7 maanden) geen 500ml opvolgmelk meer. Hij krijgt alleen sochtends en savonds 180ml, dus totaal 360ml. en meestal nog een beetje toetje (50ml)

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Met 9 maanden is 400cc zuivel al genoeg hoor! En bij een jaar is het 300cc. Ik zou dus lekker minder melk gaan geven.

4. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    het cb zei hier dat tussen de 300 en 400cc voldoende was!

5. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik zal eens eerlijk vertellen dat ik me helemaal niet aan die regeltjes hou. Ik kijk naar mn en dat wat hij nodig heeft krijgt hij.

sochtends: bambix groeipap (dit lust hij niet echt dus eet ook niet alles op)
    2 boterhammen en een flesje sap.

rond 10.00 krijgt hij een flesje nutrilon en doet dan een dutje

smiddags: fruit
    boterham
    sap
    koekje
    en nog een flesje daarna gaat hij weer slapen

savonds:
    avondeten
    sap
    toetje
    later een flesje en gaat dan weer slapen tot de volgende dag

tussendoor drinkt hij ook nog wat en pikt hij hapjes van mijn bord mee. hij krijgt flesjes van 210/7 en drinkt ze allemaal leeg

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    als je nou minder flesvoeding gaat geven moet je wel vit D druppels gaan geven.

Gewoon eens kijken wat ze doet als je er een fles af haald dan merk je snel genoeg of ze dan meer trek heeft.

7. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Net als Moontje doe ik ook naar eigen inzicht..
    's morgens begin ik met een fles 180+6, 200cc kv dus, maar daar word gemiddeld 50 cc van gedronken en de rest maak ik pap van ( bambix groei-ontbijt en een beetje buikjespap

rond 10.30 een liga ( stap 2) en probeer ik wat drinken ( op advies cb ) wat volle yoghurt dunner gemaakt met gewone melk en uit een beker..

rond 12.30 weer een fles 180+6, wat pap word, dus past brood er dan niet meer bij

rond 15 uur fruithap ( potje )

tussen 17 en 18 uur warme hap en toetje ( soms volle yoghurt, soms biba-toetje)

rond 20.30/21.00 laatste fles zie de andere...

Soms denk ik dat Gijs wel eens te weinig vocht krijgt, maar heb van verschillende mensen gehoord dat dat wel mee valt.. Ook heeft ie voldoende natte luiers en zachte ontlasting..

Deel Deze Pagina