Hoi meiden, Ik ga binnenkort 20u per week werken in de voorschoolse en buitenschoolse opvang. Weet iemand hoeveel je netto per maand gaat verdienen op schaal 6 of 7? Omdat ik een tijdje in de uitkering heb gezeten wil ik kijken of dit wel genoeg is om mijn uitkering hopelijk te kunnen stop zetten. Xx
Je kan een bruto netto berekening bij je nieuwe werkgever opvragen, maar UWV gaat ook uit van bruto. Hou er rekening mee dat je loonheffingskorting toepast op je inkomsten waar je het meest aan verdient.
In de CAO(gewoon te googelen) kan je de salarisschalen vinden. Je moet er echter dan ook nog bij weten op welke trede je wordt geplaatst. Aan alleen een schaal heb je niks. Schaal 6 (dat in pedagogisch medewerker standaard) gaat van trede 9 t/m 21 en dat houdt in dat je bruto, bij een 36-urige werkweek, tussen de €2047 en € 2793 gaat verdienen. Bij een 20-urige werkweek ga je dus tussen de €1137 en €1551 bruto verdienen. Dit zijn bruto bedragen die je zelf online kunt omrekenen naar netto bedragen. Heel ruim gerekend (zonder alle overige info....) komt dat neer op tussen de €1035 en € 1416 netto, voor 20 uur per week. Veel plezier!