Jurist in de zaal? Is dit chantage?

Discussion in 'De lounge' started by Huismuisie, Apr 29, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Ik heb een zakelijk conflict met een oude opdrachtgever.

Dwz de samenwerking is abrubt geëindigd toen ze besloot mij letterlijk in de haren te vliegen. Ik heb daarvan direct aangifte gedaan en dit is opgepakt door de politie als mishandeling.

Nu was zij mij ook nog veel geld verschuldigd. Uiteindelijk zijn we met bemiddeling van een advocaat tot een wat lager bedrag gekomen omdat ik vooral wil dat ze snel betaald. Maar gaat nog steeds om serieus veel geld (6100 euro)

Toeval wil juist nu we overeenstemming hebben over de hoogte van het bedrag, dat ze vorige week al had moeten betalen, de politie heeft besloten de aangifte op te pakken.

Nu wil oud opdrachtgever ineens niet meer betalen als ik de aangifte niet intrek. Behalve dat een aangifte intrekken niet kan komt het bij mij echt over als chantage. Advocaat wil niet zo’n zware term aan hangen. Maar ik ben inmiddels in alle staten.

Eerst mishandeld ze me door letterlijk in mn haren te hangen en in mn gezicht te krabben.
    Vervolgens weigert ze geld waar ik voor gewerkt heb te betalen en worden ineens allemaal onterechte kostenposten opgevoerd.

Nu moet ik de aangifte intrekken en anders wordt er niet betaald.

Mag duidelijk zijn dat ik inmiddels op een hele hoge kast zit. :mad:

2. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Nu lezen wij natuurlijk 1 kant van het verhaal, dus of je 'gelijk' hebt kunnen wij noet zeggen. Je kunt je afvragen wat je wilt bereiken door die aangifte door te zetten. Wat levert dat je op? Is het je negatieve energie waard?

3. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,873
    7,937
    113
    Ik begrijp uit jouw verhaal dat die overeenstemming over het te betalen bedrag formeel is overeengekomen en waarschijnlijk zwart op wit staat.

In dat geval zou ik er per direct een incassobureau op af sturen.

En nee dus niet de aangifte intrekken, want die twee dingen staan los van elkaar.

4. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Als iemand je fysiek aanvalt vind ik het niet meer dan logisch om aangifte te doen. Dat hoeft verder to niets op te leveren. Het is gewoon een strafbaar feit, iemand heeft met zijn handen van je af te blijven. En al zou to de aangifte intrekken dan kan de opdrachtgever alsnog vervolgt worden.

suus1983, Marti, SAARC and 4 others like this.
  5. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant

De aangifte is al in februari gedaan. Verder heeft ze in mailwisseling aangevenen waarom ze zo uit haar plaat is gegaan dus ook het feit staat zwart op wit en ligt al sinds februari bij de politie.

Ik kan een aangifte niet intrekken. Dit eist ze nu anders dan wordt er niet betaald.

6. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    En om je vraag te beantwoorden....ik vind het persoonlijk chantage. De opdrachtgever is natuurlijk bang om vervolgd te worden, een straf te krijgen en voor een strafblad. Opdrachtgever hoopt natuurlijk dat jij nu de aangifte voor geweldpleging intrekt door jou bang te maken met dreigen niet te betalen als jij die aangifte niet intrekt.

Eens met Nellie4, staat volledig los van elkaar.

Paardenbloem, Ysabella and Huismuisie like this.
  7. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Ik en mijn advocaat zijn schoorvoetend akkoord gegaan met een schikkingsvoorstel vanuit haar kant. Hiervoor heeft ze een factuur ontvangen die voor dit weekend betaald had moeten zijn.

Een deel van deze factuur staat al zeker ene half jaar open.

De schikking was al ruim 4000 euro lager dan hetgeen ik als eerste instantie al absolute bodem had.

8. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Ze heeft niets te eisen. Volgens mij heb jij wel iets te eisen. Jouw geld.

Paardenbloem likes this.
  9. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,174
    10,705
    113
    Officieel in gebreke stellen met korte termijn alsnog te betalen, anders gaat de zaak naar de deurwaarder. Deze schikking is tot stand gekomen zonder dat soort voorwaarden. Ze is een wanbetaler met een grote bek. Laat je niet gek maken.

10. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Punt is dat ik het geld inmiddels echt wel nodig ga hebben en de bodem van mijn buffer is weg.

Maar ik voel me dus echt gechanteerd.

11. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

En wat adviseert je advocaat als vervolgstap?

12. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,657
    2,872
    113
    Waar mijn huis woont
    Zijn er nog andere zaken overeen gekomen dan die €6100? Bijvoorbeeld dat het bedrag bij uitblijven van betaling per dag een x bedrag omhoog gaat?

13. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    De schikking is onstaan nadat wij hebben aangegeven dag ze een x bedrag moest betalen en dat ze anders gedagvaard zou worden.
    Ze heeft toen een voorstel gedaan en dat ze binnen een paar dagen doch uiterlijk voor het weekend zou betalen.

Iemand zei naar een incassobureau. Dat ga ik niet doen. Ik heb een advocaat en die kan een gerechtelijke procedure starten. Een incassobureau dreigt alleen en is irritant maar in wezen hebben ze geen machtspositie.

Advocaat vermoed dat ze überhaupt niet gaat betalen. En dat we de aangifte voor zover mogelijk als ruilmiddel in kunnen zetten voor een snelle betaling
    Maar dit gaat wel tegen al mijn princiepes in.

14. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,873
    7,937
    113
    Daarom incassobureau inschakelen. Dat kost jou geen geld. Alle incassokosten komen voor haar rekening.

15. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,835
    368
    83
    Female
    Ik zou zulke vragen niet op een forum stellen, maar bij je advocaat neerleggen.

En wat klinkt die opdrachtgever als een tokkie. Geen idee wat jij hebt gedaan, maar dit is wel een erg bijzondere reactie.
    Hoop dat je je geld snel krijgt.

16. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Een incassobureau heb je geen klap aan. Dan heb ik mn geld over 3 jaar nog niet.

Heb opzich een goede advocaat. Als we naar de kantonrechter gaan verhalen we ook alle kosten op haar. Desnoods leggen beslag op haar huis.

17. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

Mar 5, 2013
    4,611
    2,405
    113
    Tegenvoorstel doen,
    Als je direct betaald, zal ik kijken of het mogelijk is om de aangifte in te trekken.
    Eerder niet.

Direct is vandaag he.

18. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,174
    10,705
    113
    Klinkt als een goede zet. Ben wel bang dat je dan ook een paar maanden verder bent. En met een beetje pech moet je achteraan sluiten in de rij van schuldeisers.

19. Viviennee

Viviennee VIP lid

Mar 31, 2016
    5,581
    3,734
    113
    Amsterdam
    Serieus? Ze heeft met haar poten van anderen af te blijven, natuurlijk aangifte.

Paardenbloem likes this.
  20. Viviennee

Viviennee VIP lid

Mar 31, 2016
    5,581
    3,734
    113
    Amsterdam
    Dit zou ik echt niet doen. Ze moet betalen, punt. Meer niet.

Paardenbloem likes this.

Share This Page