afvallen lukt niet

Discussion in 'De lounge' started by knor, Jun 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    Toen ik 75 kg woog moest ik vd arts afvallen ivm gezondheid. Bij een lengte van 1.74. Inmiddels weeg ik rond de 80. Dom ja dat weet ik.... Soms neem ik een poging en val ik best snel af maar ik geef om 1 of andere reden snel weer op. Wie herkent dit en wil me steunen om de 1e 5 kg weer kwijt te raken? Ben een schop onder mn kont nodig!!!!

2. Saarr

Saarr Actief lid

Jan 29, 2011
    459
    0
    16
    Probeer je eens in te lezen in wat voor zooi aan e-nummers in alle ongezonde dingen zitten in chips, koekjes ect zit allemaal E621 daar word je echt niet vrolijk van.

Dit is voor mij echt een eye opener geweest. En uiteindelijk heeft dit ook geleidt tot gewichtsverlies.

3. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    Dank je saaar. Ben me nu al aan het verdiepen in E 621. Er is nu ook een topic geopent wbt E nummers.... Zal deze volgen!

4. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

Oct 21, 2012
    703
    0
    0
    Ik ben vorige week maandag begonnen met modifast en nu 4 kilo kwijt. Volgens velen en voor velen misschien niet de beste manier maar voor mij werkt het goed en voel me er super bij..... maarrrrr ben er nog niet hoor, ook hier moeten er nog 5 af om op mijn oude gewicht te komen.

5. Mauw

Mauw Fanatiek lid

Sep 4, 2012
    1,626
    0
    0
    Amsterdam
    Ik denk dat je moet leren om je eetpatroon aan te passen en hier aan te wennen. Je kunt wel diëten, snel afvallen en dan weer opgeven, vervolgens kom je nog meer kilo's aan.

Wat eet/drink je bijv. op een dag? En misschien kan een diëtiste je hierbij helpen?

6. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    Ik ben nooit te zwaar geweest (juist aan de magere kant) en val juist af bij ongezond eten. Maar ik merk wel dat ik met gezond eten:

- veel fitter ben
    - minder snel last van lichamelijke klachten heb
    - een betere stoelgang heb
    - ik vrolijker ben
    - Ik meer energie heb
    - M'n huid mooier is
    -M'n nagels steviger zijn

at is voor mij al een motivatie om gezond te eten/drinken. Een voorbeeld: van mn 17e tot mn 21e at ik erg ongezond, veel fastfood en snoep/chocola. Ik was te licht maar had allerlei lichamelijke klachten. PDS, longontsteking, pfeiffer, vermoeid.
    Nu eet ik "al" 3 jaar gezond en heb het echt stukken zelden meer dat ik ziek ben.

7. Imensa

Imensa Niet meer actief

Dan wil je het niet graag genoeg. Als je het echt echt echt wilt laat niets je tegen houden :)

8. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    1,254
    0
    0
    Eindhoven
    leuk en aardig die modifast maar het belangrijkste is om het ook te kunnen zonder al die mixjes en drankjes. gezond eten en voldoende beweging is het belangrijkste! het is er ook in n aantal jaar bijgekomen neem ook je tijd on de gewoonte n die je hebt om te buigen.

Ik ben nu inmiddels bijna 10 kilo kwijt met behulp van Wright watchers...een super programma!

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ivm gezondheid? Alsof 75 kg bij 1.75 enorm is, dat valt volgens mij echt heel erg mee? Ik hoef niet af te vallen maar ik drink nu standaard 2 groenteshakes per dag, uit de blender met fruit, misschien is dat wat?

10. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

Jun 21, 2013
    2,006
    0
    0
    Daar ben ik het mee eens. Zelfde als stoppen met roken (en dus ook afvallen), als je er voor 200% achter staat gaat het je lukken, sta je er niet volledig achter/is de knop niet helemaal om, zal het ook niet lukken.

11. channe

channe Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    1,147
    70
    48
    NULL
    Daar ben ik het niet helemaal mee eens....ik moest af vallen vanwege een hogere kans op zwangerschap (icsi) maar dan heb je en het feit dat je niet zwanger raakt, om je heen t lijkt of iedereen zwanger raakt en dan moet je ook nig afvallen... Ntuurlijk ging dit niet zo goed als ik hoopte.. Maar wel erg makkelijk gezegd dat iemand het dan niet graag genoeg wilt....

12. alamea

alamea Fanatiek lid

Jan 15, 2013
    1,270
    0
    0
    Je weet dus wel hoe het moet en je boekt er succes mee, maar je houdt het niet vol. Wat doe je dan precies?

Veel diëten en maaltijdvervangers zijn korte termijn oplossingen. Als je daarmee klaar bent, dan moet je het opeens zelf voort kunnen zetten, en niet vervallen in je oude eetpatroon.

Het beste is om jezelf een gezond eetpatroon aan te leren dat je voor de rest van je leven kunt volgen.

13. Porsche

Porsche Niet meer actief

Dat ben ik niet met je eens,
    Ik ben ook bezig met af te vallen en het lukt me erg goed ik ben al 5 kilo kwijt en nu.. Nu sta ik al weken stil terwijl ik het wel graag wil en veel dingen voor laat...

14. Imensa

Imensa Niet meer actief

Ja en nu moet je doorzetten en door dat punt heen ;)
    En misschien toch nog een kijken naar je voeding. Want weken stil staan is niet goed :)

15. Porsche

Porsche Niet meer actief

Ik ga ook door,
    Ik ben sinds deze week ook iedere dag zeker 1uur aant fietsen ..

16. Imensa

Imensa Niet meer actief

Sporten is zeker belangrijk.

Veel mensen stoppen weer bij geen snel resultaat :) in mijn ogen willen ze dan niet.. geven te snel op :). Als iemand echt wil afvallen etcetc doet diegene er alles voor zijn doel en laat niets hem tegen houden.
    Maar dat is mijn mening.

17. 1992

1992 Actief lid

Apr 16, 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap je arts niet helemaal, 75 kilo voor die lengte is een gezond bmi, kan wel minder maar toch.
    Tips: dagelijks sporten( je kan thuis ook work outs doen via bv youtube)
    Veel groente/fruit eten. Geen voorvepakte maaltijden.
    Langzaam eten zit je sneller vol. Niet eten voor de tv/computer
    Klein bord ipv groot bord, dan lijkt het meer
    Regelmatig eten. Liever 8 keer per dag kleine porties dan 3 keer grote maaltijd. Dan gaat je stofwisseling sneller en verbrand je meer.
    Eiwit eten voor spieropbouw, meer spiermassa betekent ook meer verbranden( daarom mogen mannen ook meer calorien)
    Niet elke dag wegen, beter 1 keer per week
    En het belangrijkste: volhouden, bedenk goed waarom je dit wilt, schrijf het op en lees het als je het even moeilijk heb

18. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    Toch is het zo. Heb een onderzoek gehad na het hellp syndroom en het was goed voor me om af te vallen. Het idee vd shakes vind ik wel een goeie!
    De voornaamste reden voor mij om af te vallen omdat ik het voor mijn gezondheid moet doen maar daarnaast vind ik 75 ook niet veel dus dat ik een beetje dubbel..

19. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    Dank voor je tips!

20. MamaFay

MamaFay Actief lid

Apr 9, 2012
    180
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb onlangs het boekje de boodschappencoach gekocht, staat boordevol informatie over E nummers en allerlei stoffen die in voeding zitten. Ik ben het nog aan het lezen, maar is echt een eyeopener. Ik denk dat ik na mijn bevalling hier ook wel mee kan afvallen. Je gaat toch meer bewust eten.

Share This Page