Aliexpress tegenwoordig altijd verzendkosten?

Discussie in 'De lounge' gestart door muppettje, 18 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.510
    175
    63
    Ik heb in het verleden weleens bij Aliexpress besteld, en dan was het altijd zonder verendkosten.
    Is het tegenwoordig niet meer gratis verzending?

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Ze waren er in februari nog wel in elk geval, niet heel veel hoor.

3. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    642
    287
    63
    Ze zijn er nog wel degelijk hoor!
    Maar soms is de prijs zonder verzendkosten een stuk hoger en kom je uiteindelijk toch op hetzelfde uit. :)

Mij valt wel op dat een product met verzendkosten meestal sneller wordt bezorgd.

einad vindt dit leuk.
  4. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.510
    175
    63
    Voorheen was het voor mijn gevoel bijna altijd gatis verzending. Het gaat me niet zozeer om de verzendkosten maar als ik van een product meedere van wil bestellen, dan gaan de verzendkosten omhoog.

Mijn kinderen zijn pas in juni jarig maar zijn nu aan het bedenken waar ze op willen trakteren. Normaal deden we er nooit een cadeautje bij maar nu dat het coronaproof moet, vind ik het wel leuk om te doen. Vandaar dat ik bij Ali uit kwam.

5. En vanaf juli komt er ook btw bij begreep ik.
    Ik heb daarom nu ook nog hea besteld.

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Hier gewoon nog besteld zonder verzendkosten vd week :)

7. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.271
    8.716
    113
    Vrouw
    Niet op alle producten zit verzendkosten.

8. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Het is er nog wel, maar wel veeeel minder dan voorheen. Je kan sorteren op gratis verzenden :)

9. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Mijn ervaring is ook dat de artikelen met verzendkosten sneller binnen zijn.

En stel de verzendkosten zijn 1 euro en je besteld er 20 dan is het niet 20 euro verzendkosten, maar een aangepast bedrag.

En de totaalprijs is dan vaak gelijk als het artikel zonder verzendkosten, omdat daarvan de artikelprijs veel hoger ligt. Gewoon goed speuren en vergelijken.

Vanaf juni inderdaad ook nog BTW en invoerkosten.

10. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.510
    175
    63
    Ik dacht dat de BTW en de invoerkosten alleen voor bedrijven waren.

11. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.510
    175
    63
    Wat kopen jullie zoal allemaal op Ali?

12. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Naar mijn mening moet je überhaupt niet op Ali of soortgelijke sites bestellen.

Producten daar zijn zo goedkoop omdat ze aan geen enkele Nederlandse of Europese eis hoeven te voldoen. Niet qua veiligheid (oa kankerverwekkende stoffen) als niet aan andere eisen. Daarna is daar sprake aan ernstige milieuproblemen en werk je met je aankoop mee aan uitbuiting van mensen (en kinderen).

Er zijn genoeg goedkope winkels in Nederland waar je spullen kunt krijgen. En zeker in deze tijd steun ik liever lokale ondernemers.

YaelStone en Driessen21 vinden dit leuk.
  13. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Deels mee eens. Maar ik weiger bij een locale eenmanszaak het dubbele of soms meer te betalen voor exact hetzelfde product dan dat ik via ali zou kopen..
    Mits ik natuurlijk rijk genoeg was dat het me niet uitmaakte, maar daar verdienen wij niet genoeg voor :)

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  14. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Verjaardags versieringen
    Zoon is fan van among us, dat is nu hier nog niet te krijgen. en zo heb ik nog meer themas gehad welke er in ned nog niet waren

laatst verlichting besteld wat via bol 3/4x zo duur is

verkleedjurkjes dochter

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  15. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Juist, vaak zet bol iets 3/4x duurder
    En vaak zijn er bedrijven die het precies hetzelfde aanbieden met de hoofdprijs. Dat weiger ik te betalen

Mammaaa vindt dit leuk.
  16. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Voorbeeld deze fakkels

Bijgevoegde bestanden:

Mammaaa vindt dit leuk.
  17. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Er was laatst een item op het nieuws dat er problemen zijn met de containerruimtes vanuit Azië naar Nederland. Hierdoor is het verzenden veel duurder geworden.

Afgezien daarvan ben ik het wel eens met @Amberxx, die producten zijn niet voor niets zo goedkoop. Als het dan ook nog aan mijn kinderen als traktatie gegeven wordt, ben ik daar niet blij mee. Ik vind dat nog vervelender dan de troep van de Action. Verder is Bol gewoon duur, als dat je vergelijking is, wint bijna ieder ander verkooppunt.

18. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw
    Pas geleden scheermesjes. Verrassend goed! En voor die prijs:eek: gelijk nog een lading besteld. Ik kan komende jaren vooruit:p

19. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw

Maar heel veel van de bedrijven in NL haalt het daar ook (China) echter verkopen ze het hier 4x duurder..

zara1983 vindt dit leuk.
  20. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Dat is niet hetzelfde. Producten die in Nederlandse winkels worden verkocht moeten aan de hier geldende wet-en regelgeving voldoen. Dan kunnen ze best in China of waar dan ook gemaakt zijn. Maar dat zijn niet dezelfde producten als van Ali. De winkel is ook verantwoordelijk en kan bijvoorbeeld spullen terugroepen bij klachten of problemen.

En er zijn zat goedkope winkels in Nederland. Dan heb ik het niet over een bol.com maar andere winkels waar je niet de hoofdprijs betaald.

Ik zou overigens ook niet blij worden als mijn kind die rommel zou krijgen op een verjaardag of als traktatie. Vaak is het direct kapot of beland in een hoek. Nog los van het feit dat je dus onveilige (en niet goedgekeurde) producten aan kinderen geeft..

Berte vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina