Ik heb in het verleden weleens bij Aliexpress besteld, en dan was het altijd zonder verendkosten. Is het tegenwoordig niet meer gratis verzending?
Ze zijn er nog wel degelijk hoor! Maar soms is de prijs zonder verzendkosten een stuk hoger en kom je uiteindelijk toch op hetzelfde uit. Mij valt wel op dat een product met verzendkosten meestal sneller wordt bezorgd.
Voorheen was het voor mijn gevoel bijna altijd gatis verzending. Het gaat me niet zozeer om de verzendkosten maar als ik van een product meedere van wil bestellen, dan gaan de verzendkosten omhoog. Mijn kinderen zijn pas in juni jarig maar zijn nu aan het bedenken waar ze op willen trakteren. Normaal deden we er nooit een cadeautje bij maar nu dat het coronaproof moet, vind ik het wel leuk om te doen. Vandaar dat ik bij Ali uit kwam.
Mijn ervaring is ook dat de artikelen met verzendkosten sneller binnen zijn. En stel de verzendkosten zijn 1 euro en je besteld er 20 dan is het niet 20 euro verzendkosten, maar een aangepast bedrag. En de totaalprijs is dan vaak gelijk als het artikel zonder verzendkosten, omdat daarvan de artikelprijs veel hoger ligt. Gewoon goed speuren en vergelijken. Vanaf juni inderdaad ook nog BTW en invoerkosten.
Naar mijn mening moet je überhaupt niet op Ali of soortgelijke sites bestellen. Producten daar zijn zo goedkoop omdat ze aan geen enkele Nederlandse of Europese eis hoeven te voldoen. Niet qua veiligheid (oa kankerverwekkende stoffen) als niet aan andere eisen. Daarna is daar sprake aan ernstige milieuproblemen en werk je met je aankoop mee aan uitbuiting van mensen (en kinderen). Er zijn genoeg goedkope winkels in Nederland waar je spullen kunt krijgen. En zeker in deze tijd steun ik liever lokale ondernemers.
Deels mee eens. Maar ik weiger bij een locale eenmanszaak het dubbele of soms meer te betalen voor exact hetzelfde product dan dat ik via ali zou kopen.. Mits ik natuurlijk rijk genoeg was dat het me niet uitmaakte, maar daar verdienen wij niet genoeg voor
Verjaardags versieringen Zoon is fan van among us, dat is nu hier nog niet te krijgen. en zo heb ik nog meer themas gehad welke er in ned nog niet waren laatst verlichting besteld wat via bol 3/4x zo duur is verkleedjurkjes dochter
Juist, vaak zet bol iets 3/4x duurder En vaak zijn er bedrijven die het precies hetzelfde aanbieden met de hoofdprijs. Dat weiger ik te betalen
Er was laatst een item op het nieuws dat er problemen zijn met de containerruimtes vanuit Azië naar Nederland. Hierdoor is het verzenden veel duurder geworden. Afgezien daarvan ben ik het wel eens met @Amberxx, die producten zijn niet voor niets zo goedkoop. Als het dan ook nog aan mijn kinderen als traktatie gegeven wordt, ben ik daar niet blij mee. Ik vind dat nog vervelender dan de troep van de Action. Verder is Bol gewoon duur, als dat je vergelijking is, wint bijna ieder ander verkooppunt.
Pas geleden scheermesjes. Verrassend goed! En voor die prijs gelijk nog een lading besteld. Ik kan komende jaren vooruit
Maar heel veel van de bedrijven in NL haalt het daar ook (China) echter verkopen ze het hier 4x duurder..
Dat is niet hetzelfde. Producten die in Nederlandse winkels worden verkocht moeten aan de hier geldende wet-en regelgeving voldoen. Dan kunnen ze best in China of waar dan ook gemaakt zijn. Maar dat zijn niet dezelfde producten als van Ali. De winkel is ook verantwoordelijk en kan bijvoorbeeld spullen terugroepen bij klachten of problemen. En er zijn zat goedkope winkels in Nederland. Dan heb ik het niet over een bol.com maar andere winkels waar je niet de hoofdprijs betaald. Ik zou overigens ook niet blij worden als mijn kind die rommel zou krijgen op een verjaardag of als traktatie. Vaak is het direct kapot of beland in een hoek. Nog los van het feit dat je dus onveilige (en niet goedgekeurde) producten aan kinderen geeft..