Onze dochter is pas 3 geworden en nog niet zindelijk. Zelf zijn we er niet heel erg actief mee bezig, wij hebben zoiets van, dat komt wel als ze er zelf ook aan toe is. Ze zegt het vaak als er een plasje aan komt en dan zetten we ze ook op de wc (gaat ze liever op dan potje) en dat gaat ook goed. Grote boodschap nog niet, dat komt wel denk ik. Bij de opvang gaat ze regelmatig zelf naar de wc, maar goed, dat zijn kleine kinderwc-tjes en dus ook interessant (met name zelf handen wassen, lees waterkliederen, is leuk!). Ze zeggen dat ze daar ook regelmatig een droge luier heeft en dat is thuis ook wel. Maar ik krijg ze nog niet zover dat ze de luier uit wil laten. Denk dat het toch een soort van zekerheidje voor haar is of zo? Zou het zin hebben om haar bv elk uur op de wc te zetten om ze net dat zetje te geven om helemaal zindelijk te worden? Of heeft iemand andere tips om net weer een stapje verder te komen??
Mijn dochter vond het ook allemaal erg spannend. Toen hebben we een week lang een onderbroekje over haar luier aan getrokken. Dat vond ze wel heel interessant. Na een week wilde ze dat ook wel een keer zonder luier. Mijn zoon heeft een hele zomer zonder broekje in de tuin gelopen (hij mocht ook naar binnen hoor ) Het potje stond buiten. Als we zagen dat hij aan het plassen was zetten we hem erop. Wat ook kan helpen is als ze zelf een onderbroek mogen uitzoeken.