Goedemorgen dames, Morgen worden mijn beide kids geopereerd Bij mijn dochter(5) worden haar keelamandelen verwijderd en bij mijn zoon(2) worden zijn neusamandelen verwijderd en worden er buisjes geplaatst! Natuurlijk weet ik dat het in de toekomst beter zal gaan met hun gezondheid maar ik maak me toch erg druk hierom al is het een "kleine" ingreep het gaat toch om mijn kinderen. Mijn dochter is elke maand een week ziek door ontstoken amandelen koorts en mist hierdoor veel school en is niet zo energiek meer als eerst mijn zoon is al in zijn korte bestaan 3 van de 4 weken altijd verkouden 6 oorontstekingen gehad dus het is echt wel nodig en geadviseerd maar mijn moederhart maakt 5 sprongen te gelijk! Heeft iemand ervaringen hiermee of tips ze zijn van harte welkom Groetjes een bezorgde moeder
Keelamandelen zijn, naar wat ons verteld is, erger dan neusamandelen en/of buisjes. Je zoontje zal er waarschijnlijk minder last van hebben dan je dochter, ik zag althans een groot verschil tussen kinderen met keelamandel of zonder keelamandel verwijderen. Toch beide niet leuk natuurlijk. Bij neusamandelen/buisjes is de herstelperiode die ze geven korter en ze mogen vrij snel alles weer eten. Keelamandelen is de eerste dag vloeibaar eten en dan een week lang geen harde dingen. Brood zonder korstjes, geen patat/gebakken aardappelen, liever geen slijmvormende producten. Drinken is heel belangrijk! Als je het nog niet in huis hebt; appelmoes en ijsjes waren hier een succes. Verder zelf zo ontspannen mogelijk erin gaan, kinderen pikken alles op. En ik zou er zelfs over nadenken bij 2 kinderen om evt nog een vertrouwd persoon naast je partner mee te nemen. Wij waren samen met 1 kind en dat vond ik heel prettig.
Bij mijn dochter zijn vorig jaar keel en neusamandelen gedaan en oortjes geprikt. Zij ging 10u ofzo de ok op en om 15.30 mochten we pas weg. Zij weigerde door de pijn te drinken. Thuis zijn we met n spuitje water aan de gang gegaan om de eerste ergste pijn weg te slikken. Daarna ging ze langzaam zelf drinken. Zij heeft echt nog zeker een week last gehad van napijn. Bij mijn zoontje zijn twee mnd later neusamandelen gedaan en oortjes geprikt. Hij ging 8.50 de ok op en om 10.15 ofzo stonden we buiten. Hij heeft thuis zn roes uitgeslapen en heeft amper nog last gehad. Veel succes morgen. Hopelijk knappen ze daarna snel op. Hier is het het wondermiddel geweest. Mijn zoontje had in 8 mnd 10 keer dubbele oorontsteking met ongv net zoveel abkuren. Kort na de ok nog 1x oorontsteking. Overtollige rommel die eruit moest. Nu al zeker 8 mnd ontstekingsvrij.
Ohja, zorg voor voldoende pijnbestrijding. Vrijwel alle kindjes kregen diclofenac en pcm mee. Onze zoon kreeg alleen pcm mee. In het ziekenhuis al wel 1x diclofenac. Thuis ging hij steeds slechter drinken en op den duur was het echt een hoopje zielig kind. Na bellen bleek hetvolgende; Artsen hadden zowel diclofenac als pcm voorgeschreven, maar apotheek heeft besloten dat het te heftig zou zijn voor hem en alleen pcm meegegeven. Wij hebben dit nagevraagd bij apotheek en verpleegkundige, maar idereen zei dat het klopte. S avonds apotheek nog eens gebeld en toen bleek dat het dus wel voorgeschreven was, maar ivm gewicht niet gegeven werd. Toen mochten we ibruprofen siroop geven. Als ik dat eerder had kunnen doen had het hem een hoop pijn gescheeld. Kijk dus ook om je heen wat men meekrijgt. Liever te veel in huis en onnodig dan te weinig in huis en wel nodig. Hier was vooral slecht tot niet eten en slecht drinken de hoofdklacht. Na de operatie en herstel is hij gaan eten en op 3 jarige leeftijd nog eens ruim 1,5 kg gegroeid
Dankjewel voor jullie reactie's dit neem ik zeker mee! Ik heb zelf maar een week vrij genomen en inderdaad de PCM,zetpillen en de diclofenac al in huis gehaald! Bij mij moet mij zoon om 08.00 en mij dochter 08.30 dus dat is gelukkig vroeg hoop snel weer thuis te zijn er staat in de informatie dat mijn zoon al na een uur weg mag en mijn dochter pas om 14.30 ik hoop eigelijk op iets eerder maar we zien het wel
Ze moeten langer blijven ivm eventuele nabloedingen ed en de arts komt nog langs. Hier alleen een aantal keer buisjes, dan sta je (heel) snel weer buiten. Kinderen waarbij het om de keelamandelen ging, moesten inderdaad tot 14.30u blijven of langer als er nog geen arts geweest was.
Mijn dochter is woensdag geholpen. Keel en neus amandelen eruit. Moesten ons om 8 uur melden,rond 10 uur naar ok en om 14 uur naar huis. Die dag /nacht pcm en diclofinac. Tm vandaag sowieso maximale dosering pcm. Woensdag en donderdag ging t erg goed. Sinds vrijdag wat meer pijn, maar ze eet en drinkt redelijk. Ze is wel heel moe (ze sliep al ruim een half jaar niet meer overdag) en nu alle dagen 2 uur.. Lekker rustig aan en we bouwen langzaam op! Succes morgen!