Van ledikant naar peuterbed, spannend

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Kaat2000, 5 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Hier wordt ze in mei twee dus ik verwacht dat de roze fase niet meteen is afgelopen.. Haar kamer is voor de rest ook heel neutraal dus het is geen roze explosie.

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wow dat is roze, dat bed laat ik mijn dochter nooit zien haha ;)

Hier zonder problemen over, met 19/20 maanden een zijde uit het ledikant, met 22 maanden een groot bed (geen peuterbed). Overigens ligt hij in een dunne slaapzak onder een dun dekbed. Slaapzak hoort nog erg bij het ritueel maar ze worden langzaam te klein en dan komen er geen nieuwe. Mijn zoontje kan overigens prima lopen in een slaapzak (hij trekt hem oko zelf uit).

3. AnneChristine

AnneChristine Actief lid

12 nov 2012
    301
    0
    0
    Zuid Holland
    Leuk om jullie ervaringen te lezen. Onze zoon gaat binnenkort ook over naar zijn nieuwe kamer met peuterbed. We gaan hem langzaam laten wennen. Wel spannend. Ik denk dat hij wel in zijn bed blijft. En als hij alles overhoop haalt.. Ach dat zien we dan wel! Hij was laatst uit zijn ledikantje geklommen en hard gevallen, dus dat wil ik sowieso voorkomen!

4. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

wij hebben met 18maanden geprobeert om hem over te doen maar dat was geen suces. keihard huilen en echt overstuur in zijn bed liggen. dus we hebben zijn ledikant weer neergezet. met 2 jaar wil ik toch weer gaan proberen om hem erin te doen en wel met slaapzak. zijn kleine broer heeft zijn bedje nodig en denk dat ik het hem zo maar ga uitleggen.

5. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Hier ging mijn zoontje over naar een groot bed toen ie 2,5 was.
    Wij hebben geen peuterbed, maar hebben meteen een halfhoogslaper gekocht, met een dak erop en een 'huisje' eronder, zoals ie zelf zegt. :D

Het ging meteen goed, hij slaapt nu beter in het grote bed dan ie in zijn ledikantje deed! Wij hebben overigens wel een valhekje, want ik vind het wel een eng idee dat ie van zo'n hoogte naar beneden zou vallen..

Deel Deze Pagina