bankrekening voor baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jane1972, 5 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jane1972

Jane1972 Actief lid

16 aug 2006
    125
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi meiden,

Na een speurtocht op internet ben ik er nog niet uit, en aangezien je er voor 18 jaar aan vast zit: wie oh wie heeft goede ervaringen met een baby bankrekening? Om te sparen bedoel ik dan? Het is voor ons, als ouders. Opa en oma openen zelf een eigen rekening voor de kleine.

In principe willen we wel zo'n rekening waar je niets van af mag halen tot je spruitje een spruit van 18 jaar is ;)

Ik heb hier al gezocht op deze site en op internet, maar ik kom er maar niet uit. Wie heeft een goede tip en/of goede ervaringen?

2. loulappie

loulappie Actief lid

28 jun 2007
    181
    0
    0
    Horeca
    Lelystad
    Ik heb een groeirekening bij de postbank Ik spaar maar 15 euro per maand maar over 18 jaar is dat een heel bedrag. En je krijgt er een leuke spaarleeuw bij en als ze jarig is ik gelloof bij 5 jaar de eerste keer krijg je een bonus. Maar het is lastig duidelijk!

3. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Wij hebben de zilvervloot rekening. Krijg je een heleboel rente aan het eind van de 18 jaar. Bij de dsb bank.

4. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Ben benieuwd had dezelfde vraag gesteld bij de Lounge..

Groeirekening leek mij ook wel wat!

Britt

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    ASN -> verantwoord sparen, hoge rente ;)

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ik ben al ruim een jaar hierover aan het twijfelen!

7. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Wij weten het ook nog steeds niet... Ik houd dit topic even bij :)

8. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Ik heb gewoon een Erekening voor haar bij Aegon/spaarbeleg, de rente staat momenteel geloof ik op 4%. Geen kadootjes of andere dingen, geen bonussen en het staat niet vast, maar je kunt er altijd bij.

Wij wilden bewust geen rekening die vast staat, want je weet nooit wat er gebeurt. De rekening staat op haar naam.

9. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    opa en oma hebben hier een zilvervloot rekening geopend en daar is niet aan te komen voor hem tot hij 18 is. en zelf hebben we een rekening bij de rabobank en daar kregen we een kaartje van dat we voor hem een spaar rekening konden openen waar hij dan ook niet aan kan tot ze 18 en daarvoor hoefde ik alleen het kaartje in te vullen en dan kan ik van de week een spaarpot en een babyboek bij de rabo op halen.

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    wij hebben een internetbonus van de rabobank. We sparen per kwartaal de gehele kinderbijslag.

11. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Wij hebben de regenboog rekening van de rabobank. Ook omdat we daar zelf ook zijn .Is dan net zo makkelijk. Wij sparen 5 euro per week.

12. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Wij hebben een internet bonus spaarreking voor onze dochter. Sparen nu nog geen vast bedrag. Maar af en toe storten we een bedrag.

13. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Wij hebben ook de regenboogrekening van de rabobank en sparen 25 euro per maand. Ik vind het juist fijn dat het tot 18 jaar vast staat. Dan kom je ook niet in de "verleiding" om er wat af te halen. Trouwens de ouders mogen ten alle tijde een bedrag eraf halen.

14. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Wij sparen ook de kinderbijslag. Ik maak het gewoon over naar mn eigen internetspaarrekening. Ken mezelf, ik haal haar geld er echt niet af.

En sparen tot ze 18 is, is leuk maar ik wil mezelf niet zolang vastleggen. En wie weet is ze op haar 18e nog helemaal niet zelfstandig genoeg om haar het spaargeld ter beschikking te stellen. Wij sparen dus bewust niet op haar naam.

15. Eef79

Eef79 Actief lid

4 jun 2008
    216
    0
    0
    Begeleider VG / GGZ
    Flevoland
    Wij hebben de regenboogrekening van de rabobank. We sparen € 50 per maand en opa en oma storten af en toe...

16. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Wij konden een spaarpotje krijgen, of een groei-stoel.
    Heb een spaarrekening voor Kyano bij de Rabo, heb daar zelf ook een rekening lopen.

17. valhalla

valhalla Niet meer actief

Heb ik ook voor Lena. 4,5% rente is toch wel leuker dan een of andere gare leeuw of andere rotzooi vind ik... Inmiddels heb ik een leuk bedrag. En ASN Bank heeft een eekhoorn in het logo, ook mooi!

18. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    hier de regenboog van de rabo, wij storten hier maandelijks een bedrag op , en van opa en oma krijgt hij iedere week een euro, die gaat ik ikke (de spaarrups die we bij de rabo kregen) en dat geld storten we met zijn verjaardag ook op zijn rekening. die euro is zo grappig, hij weet t al precies, die gaat bij opa em oma thuis in zijn broekzak, en thuis mag hij m in ikke stoppen, en dat heeft ie al helemaal door :-D

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij sparen op een E-rekening van Spaarbeleg. Dan kunnen we er altijd bij mocht het echt nodig zijn en er is toch een lekkere rente. De rekening staat op onze naam, Eva krijg het later dan van ons. Vind ik een veiliger idee dan dat het op haar naam staat.

20. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Wij hebben de studie rekeningen bij de SNS. 1 staat vast totdat ze naar de middelbare school heen gaat ( 50,- in de maand) en de andere staat vast totdat ze gaat studeren (100,- in de maand). Zo weten we zeker dat er straks voldoende is voor haar opleiding.
    Daarnaast sparen we de kinderbijslag nog,maar dat staat niet vast.

Deel Deze Pagina